To już potrafię
Witajcie Kochane pszczółki, dzisiaj porozmawiamy o tym, co już potraficie. Nauczymy się nowych ciekawych rzeczy, bo przecież o to chodzi, aby poprzez zabawę stale się uczyć
i zdobywać nowe wiadomości i umiejętności, a zatem zaczynamy :)
Dzisiaj nauczymy się wierszyka, a przy okazji utrwalimy kilka wiadomości o swoim ciele.
"Dwie ręce, dziesięć palców" Krzysztof Sąsiadek
Ja dziesięć palców mam,
Na pianinie gram.
Ja dwie ręce mam,
na bębenku gram.
Ja dziesięć palców mam,
I na trąbce gram.
Ja dwie ręce mam
I zaklaszcze wam.
http://www.youtube.com/watch?v=6WBmXfSYwwQ
Drodzy rodzice, przeczytajcie dziecku wiersz - dziecko uważnie słucha. Następnie powiedzcie, że teraz będziecie naśladować wszystko, co robią dłonie w wierszu i ponownie przeczytajcie utwór. Przy kolejnych wersach kolejno pokazujcie: dziesięć palców, grę na pianinie, obie dłonie, grę na bębenku, dziesięć palców, grę na trąbce, obie dłonie,
a na koniec klaszczemy. Przy kolejnych recytacjach wiersza dziecko stara się robić to, co rodzic. Możemy także nauczyć się wiersza na pamięć.
"Guzik do guzika" - zapraszam do zabaw matematycznych, podczas których będziemy klasyfikowali guziki, będziemy również układali guzikowe rytmy. Do zabaw będą potrzebne różne guziki (zapewne macie takie pudełeczko
z guzikami w domu). Rozsypujemy guziki na dywanie, lub na stole (są w różnych kolorach, różnej wielkości, kształtu,
z dwoma lub czterema dziurkami, na stopce), dziecku podajemy jedną kartkę A4. Zadajemy dziecku pytania:
Dziecko grupuje guziki - oczywiście rodzic pomaga jeśli dziecko oczekuje pomocy i wsparcia. Gdy zbiory są już dobrze dla dziecka widoczne proponujemy zabawę w układanie rytmów z guzików. Rodzic rozpoczyna zabawę układając początek rytmu (np.: mały, duży, mały, itd. albo czerwony, zielony, żółty, czerwony zielony...itd.). Dziecko określa jakie guziki powinny być następne. Po wspólnym ułożeniu kilku rytmów dziecko wybiera guziki według własnego pomysłu, a rodzic kończy zadanie. Każdorazowo wspólnie sprawdzamy poprawność ułożenia rytmów.
"Kolorowe guziki" - otaczamy pętlą guziki ze względu na podane cechy: wielkość i liczbę dziurek. Jeśli dziecko ma chęć łączy guziki z dwiema dziurkami i liczy ile ich jest. Dodatkowo na dole kartki rysujemy tyle kresek ile jest guzików z dwiema dziurkami. "Karty pracy. Powietrze" s. 5
Pozdrawiam
i życzę wesołych
zabaw guzikowych
JGP
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13