WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.05.18 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

DRODZY RODZICE! KOCHANE DZIECI!

 

SERDECZNIE WSZYSTKICH POZDRAWIAM I DZIĘKUJĘ ZA WSPÓŁPRACĘ.

 

TEMAT TYGODNIA – ŚWIĘTO RODZICÓW ( 18- 22.05.2020)

 

TEMAT DNIA : ,,MAMA I TATA''( PONIEDZIAŁEK 18.05.2020)

 

 

Ćwiczenia poranne.

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Wysoko – nisko''.

- Dz. biega po pokoju przy akompaniamencie tamburyna.

Podczas przerwy w grze, na hasło ,,Wysoko'' staje na palcach, wyciąga w górę ręce i klaszcze nad

głową; hasło ,,Nisko''! Jest sygnałem do wykonania przysiadu i uderzenia rękami o podłogę.

*Ćwiczenie dużych grup mięśniowych - ,,Myję z tatą samochód''.

- Dz. naśladuje mycie samochodu i spłukiwanie go wodą z wiadra.

*Ćwiczenie wyprostne - ,,Rodzic zmęczony, rodzic wypoczęty''.

- Dz. siedzi skrzyżnie, ręce trzyma na kolanach. Na hasło,, Rodzic zmęczony ''- wykonuje luźny

skłon tułowia w przód. Na hasło ,,Rodzic wypoczęty'' – prostuje tułów, głowę trzyma prosto.

*Podskoki - ,,Froteruję z mamą podłogę''.

- Dz. rytmicznie, naprzemiennie wykonuje wykroki nogami w przód.

*Ćwiczenie równowagi -,,Rysuję obrazek dla mamy i taty''.

- Dz. stoi na jednej nodze, a drugą rysuje w powietrzu dowolny obrazek. Rysuje na przemian

prawą i lewą nogą.

*Ćwiczenie ożywiające - ,,Rodzinna wycieczka rowerowa''.

- Dz .biega w różnych kierunkach z wysokim unoszeniem kolan i naprzemiennym uginaniem

i prostowaniem rąk w łokciach.

*Ćwiczenie uspakajające - ,,Mama i tata''.

- Dz. maszeruje po obwodzie koła z rytmicznym wytupywaniem i powtarzaniem

rymowanki ,,Mama i tata kochają mnie'', na słowo ,, mnie'' zatrzymuje się i klaszcze w dłonie;

,,Mama i tata mają dla mnie czas''- na słowo ,, czas'' zatrzymuje się i klaszcze w dłonie.

 

 

1. Nauka wiersza Jadwigi Koczanowskiej ,,Mama i tata''.

 

* Oglądanie zdjęć rodziców z ich rodzeństwem.

- Porównywanie zdjęć z wyglądem dz. danych rodziców.

* Zabawa ,,Moja mama jest…, a mój tata jest…

( kartony z napisami Mama jest…, tata jest…, flamaster)

- dz. kończy zdania ( poszukiwanie jak największej liczby określeń przymiotnikowych),

Rodzic zapisuje określenia wokół napisów : Mama jest…, Tata jest…

Wspólnie odczytują napisy ( zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice w określeniach mamy

i taty).

 

* Słuchanie wiersza.

 

Mama i tata to świat nasz cały,

ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce

i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem, na wsi.

 

Loty huśtawką, prawie do słońca

oraz cierpliwość co nie ma końca.

Kochana Mamo, Kochany Tato

dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie

i wszystkie psoty nam wybaczacie.

 

* Rozmowa na temat wiersza.

- Kim dla Ciebie jest mama i tata?

- Za co dziękujesz rodzicom?

* Kończenie zdań rozpoczętych przez rodzica.

- Moi rodzice są kochani, bo…

- Pomagam rodzicom w …

- Lubię być w domu, bo..

- Z tatą najchętniej robię…

- Z mamą najchętniej robię…

*Aktywne słuchanie wiersza.

( rodzic recytuje wiersz, a dziecko dopowiada końcowe słowa wersów).

- Mama i Tata to świat nasz..( cały),

ciepły, bezpieczny, barwny… ( wspaniały),

to dobre, czułe, pomocne...( ręce),

i kochające najmocniej... ( serce).

To są wyprawy do kraju...( baśni),

wakacje w górach, nad morzem, na ….( wsi),

loty huśtawką, prawie do ...( słońca)

oraz cierpliwość co nie ma … ( końca).

Kochana Mama, Kochany … (Tato)

dzisiaj dziękować chcemy Wam...( za to),

że nas kochacie, że o nas .. ( dbacie)

i wszystkie psoty nam ...( wybaczacie).

* Nauka wiersza fragmentami, metodą za słuchu.

 

 

2. Wykonanie miseczki na łakocie.

( oglądanie różnego rodzaju miseczek)

 

- Oglądanie ozdób na miseczkach.

- Zwracanie uwagi na różne materiały, z jakich są wykonane.

- Próby określenia, co można w danych miseczkach przechowywać.

* Ćwiczenie twórcze ,,O co mogłaby poprosić miseczka, gdyby umiała mówić?''

- Dz. próbuje udzielić odpowiedzi na to pytanie.
* Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.

( olej, lakier w aerozolu: plastikowy pojemnik, gazety, klajster, farby)

- dz. z pomocą rodzica naciera plastikowy pojemnik odwrócony do góry dnem z zewnątrz

olejem. Następnie drą gazety na średniej wielkości kawałki, którymi za pomocą klajstru

okleja pojemnik. Musi zwrócić uwagę na zespolenie jego dna z bocznymi ścianami.

- Oklejony pojemnik stawia w cieple, by wysechł.

- Po upływie mniej więcej doby, rodzic wraz z dzieckiem oddziela pojemnik od gazety

ostrożnymi, okrężnymi ruchami i pozostawia do wyschnięcia także wewnątrz.

- Gdy klajster zupełnie wyschnie, dziecko palcami pokrywa miseczkę farbą.

- Po jej wyschnięciu miseczkę spryskać przezroczystym lakierem w aerozolu.

- Praca będzie prezentem dla rodziców.

 

* Układanie zdrobnień do słów; mama, tata.

Mama – mamusia, mamuśka, mamunia…

Tata – tatuś, tatusiek, tatunio…

* Wycinanie serduszek z czerwonego papieru..

* Wymienianie z rodzicem wyrazów określających rodziców:

- Jaka jest mama: wesoła, delikatna, dobra, kochana…

- Jaki jest tata: dobry, wesoły, spokojny….

 

* Zabawa ,,Pomocnicy''.

( obręcz, bębenek)

- Na środku pokoju leży obręcz, w której dziecko przedstawia czynności wykonywane przez

tatę. W rytmie bębenka dz. maszeruje w określonym kierunku pokoju.

- Podczas przerwy w grze zatrzymuje się i wchodzi do obręczy.

- Naśladuje wymyślone przez nie ruchy, obrazujące czynności wykonywane przez tatę:

przybijanie gwoździ,

czytanie książki,

prowadzenie samochodu,

niesienie zakupów.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz.4, s. 44,45

 

 

Data dodania: 2020-05-17 21:22:01
Data edycji: 2020-05-17 21:22:14
Ilość wyświetleń: 261
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej