DRODZY RODZICE! KOCHANE DZIECI!
SERDECZNIE WSZYSTKICH POZDRAWIAM I DZIĘKUJĘ ZA WSPÓŁPRACĘ.
TEMAT TYGODNIA – ŚWIĘTO RODZICÓW ( 18- 22.05.2020)
TEMAT DNIA : ,,MAMA I TATA''( PONIEDZIAŁEK 18.05.2020)
Ćwiczenia poranne.
* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Wysoko – nisko''.
- Dz. biega po pokoju przy akompaniamencie tamburyna.
Podczas przerwy w grze, na hasło ,,Wysoko'' staje na palcach, wyciąga w górę ręce i klaszcze nad
głową; hasło ,,Nisko''! Jest sygnałem do wykonania przysiadu i uderzenia rękami o podłogę.
*Ćwiczenie dużych grup mięśniowych - ,,Myję z tatą samochód''.
- Dz. naśladuje mycie samochodu i spłukiwanie go wodą z wiadra.
*Ćwiczenie wyprostne - ,,Rodzic zmęczony, rodzic wypoczęty''.
- Dz. siedzi skrzyżnie, ręce trzyma na kolanach. Na hasło,, Rodzic zmęczony ''- wykonuje luźny
skłon tułowia w przód. Na hasło ,,Rodzic wypoczęty'' – prostuje tułów, głowę trzyma prosto.
*Podskoki - ,,Froteruję z mamą podłogę''.
- Dz. rytmicznie, naprzemiennie wykonuje wykroki nogami w przód.
*Ćwiczenie równowagi -,,Rysuję obrazek dla mamy i taty''.
- Dz. stoi na jednej nodze, a drugą rysuje w powietrzu dowolny obrazek. Rysuje na przemian
prawą i lewą nogą.
*Ćwiczenie ożywiające - ,,Rodzinna wycieczka rowerowa''.
- Dz .biega w różnych kierunkach z wysokim unoszeniem kolan i naprzemiennym uginaniem
i prostowaniem rąk w łokciach.
*Ćwiczenie uspakajające - ,,Mama i tata''.
- Dz. maszeruje po obwodzie koła z rytmicznym wytupywaniem i powtarzaniem
rymowanki ,,Mama i tata kochają mnie'', na słowo ,, mnie'' zatrzymuje się i klaszcze w dłonie;
,,Mama i tata mają dla mnie czas''- na słowo ,, czas'' zatrzymuje się i klaszcze w dłonie.
1. Nauka wiersza Jadwigi Koczanowskiej ,,Mama i tata''.
* Oglądanie zdjęć rodziców z ich rodzeństwem.
- Porównywanie zdjęć z wyglądem dz. danych rodziców.
* Zabawa ,,Moja mama jest…, a mój tata jest…
( kartony z napisami Mama jest…, tata jest…, flamaster)
- dz. kończy zdania ( poszukiwanie jak największej liczby określeń przymiotnikowych),
Rodzic zapisuje określenia wokół napisów : Mama jest…, Tata jest…
Wspólnie odczytują napisy ( zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice w określeniach mamy
i taty).
* Słuchanie wiersza.
Mama i tata to świat nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi.
Loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczacie.
* Rozmowa na temat wiersza.
- Kim dla Ciebie jest mama i tata?
- Za co dziękujesz rodzicom?
* Kończenie zdań rozpoczętych przez rodzica.
- Moi rodzice są kochani, bo…
- Pomagam rodzicom w …
- Lubię być w domu, bo..
- Z tatą najchętniej robię…
- Z mamą najchętniej robię…
*Aktywne słuchanie wiersza.
( rodzic recytuje wiersz, a dziecko dopowiada końcowe słowa wersów).
- Mama i Tata to świat nasz..( cały),
ciepły, bezpieczny, barwny… ( wspaniały),
to dobre, czułe, pomocne...( ręce),
i kochające najmocniej... ( serce).
To są wyprawy do kraju...( baśni),
wakacje w górach, nad morzem, na ….( wsi),
loty huśtawką, prawie do ...( słońca)
oraz cierpliwość co nie ma … ( końca).
Kochana Mama, Kochany … (Tato)
dzisiaj dziękować chcemy Wam...( za to),
że nas kochacie, że o nas .. ( dbacie)
i wszystkie psoty nam ...( wybaczacie).
* Nauka wiersza fragmentami, metodą za słuchu.
2. Wykonanie miseczki na łakocie.
( oglądanie różnego rodzaju miseczek)
- Oglądanie ozdób na miseczkach.
- Zwracanie uwagi na różne materiały, z jakich są wykonane.
- Próby określenia, co można w danych miseczkach przechowywać.
* Ćwiczenie twórcze ,,O co mogłaby poprosić miseczka, gdyby umiała mówić?''
- Dz. próbuje udzielić odpowiedzi na to pytanie.
* Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.
( olej, lakier w aerozolu: plastikowy pojemnik, gazety, klajster, farby)
- dz. z pomocą rodzica naciera plastikowy pojemnik odwrócony do góry dnem z zewnątrz
olejem. Następnie drą gazety na średniej wielkości kawałki, którymi za pomocą klajstru
okleja pojemnik. Musi zwrócić uwagę na zespolenie jego dna z bocznymi ścianami.
- Oklejony pojemnik stawia w cieple, by wysechł.
- Po upływie mniej więcej doby, rodzic wraz z dzieckiem oddziela pojemnik od gazety
ostrożnymi, okrężnymi ruchami i pozostawia do wyschnięcia także wewnątrz.
- Gdy klajster zupełnie wyschnie, dziecko palcami pokrywa miseczkę farbą.
- Po jej wyschnięciu miseczkę spryskać przezroczystym lakierem w aerozolu.
- Praca będzie prezentem dla rodziców.
* Układanie zdrobnień do słów; mama, tata.
Mama – mamusia, mamuśka, mamunia…
Tata – tatuś, tatusiek, tatunio…
* Wycinanie serduszek z czerwonego papieru..
* Wymienianie z rodzicem wyrazów określających rodziców:
- Jaka jest mama: wesoła, delikatna, dobra, kochana…
- Jaki jest tata: dobry, wesoły, spokojny….
* Zabawa ,,Pomocnicy''.
( obręcz, bębenek)
- Na środku pokoju leży obręcz, w której dziecko przedstawia czynności wykonywane przez
tatę. W rytmie bębenka dz. maszeruje w określonym kierunku pokoju.
- Podczas przerwy w grze zatrzymuje się i wchodzi do obręczy.
- Naśladuje wymyślone przez nie ruchy, obrazujące czynności wykonywane przez tatę:
przybijanie gwoździ,
czytanie książki,
prowadzenie samochodu,
niesienie zakupów.
ZADANIA NA DZIŚ
Karta pracy, cz.4, s. 44,45
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13