WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.05.14 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,,WIOSENNA ŁĄKA'' ( CZWARTEK 14.05.2020).

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Owady na łące''.

Dz .poruszają się w różnych kierunkach pokoju na palcach, naśladując głosem ciche brzęczenie. Na dźwięk tamburynu przykucają – owady odpoczywają na kwiatach. Na dwa dźwięki tamburynu ponownie poruszają się po pokoju.

* Ćwiczenie dużych grup mięśniowych ,,Bukiety kwiatów''.

Dz. spacerują po łące, co pewien czas schylają się i zrywają kwiatek. Na hasło: Bukiety kwiatów zatrzymują się i podnoszą do góry raz prawą, raz lewą rękę. Prezentują swój bukiet.

* Zabawa ruchowa z elementem równowagi ,,Bocian chodzi po wysokiej trawie''.

Dz. chodzą po pokoju, wysoko unosząc kolana. Po kilku krokach zatrzymują się, stają na jednej nodze, drugą mają opartą o kolano nogi, na której stoją. Poruszają złączonymi przed sobą rękami wyobrażającymi dziób bociana i powtarzają słowa : Kle, kle, kle, żabki mi się chce.

* Zabawa ruchowa z elementem skoków ,,Ostrożnie żabki''.

Dz.- żabki poruszają się, skacząc w przysiadzie. Hasło ,,Nie ma bociana'' jest sygnałem, że niebezpieczeństwa nie ma, żabki mogą skakać dalej.

* Zabawa bieżna ,,Próbujemy złapać motyla''.

Dz. biegają w różnych kierunkach. Na hasło ,,Hop''! Wyskakują w górę z klaśnięciem nad głową.

* Maszerują po obwodzie koła we wspięciu na palcach – wysoko, a potem w przysiadzie – nisko.

 

 

1.Wycieczka na łąkę.

 

* Rozmowa przed wycieczką.

- Co nas czeka na łące?

Zwrócenie uwagi, co można zobaczyć na łące?

* Rodzic pyta:

- W jaki sposób można spędzić czas na łące?

Zachęcanie do wnikliwej obserwacji napotkanych podczas wycieczki roślin i zwierząt.

Przypomnienie zasad bezpiecznego zachowania się podczas wycieczki i pobytu na łące.

* Wyjazd na łąkę.

( lupy, kartonowe ramki)

- Poszukiwanie roślin i zwierząt, o których była mowa w domu.

- Opisywanie ich rzeczywistego wyglądu.

- Obserwowanie zachowania owadów, słuchanie wydawanych przez nie odgłosów.

- Obserwowanie roślin poruszanych wiatrem, rozpoznawanie ich i nazywanie.

- Oglądanie wybranych roślin lub zwierząt przez lupę.

- Zbieranie znanych roślin w celu wykonania zielnika.

- Robienie bukietów z kwiatów.

- Tworzenie obrazów – nakładanie zabranych z domu kartonowych ramek na wybrany

fragment łąki; wypowiedzi dziecka na temat tego, co znalazło się w ramce, dlaczego wybrało

właśnie to miejsce, co mu się w nim spodobało – dzielenie się spostrzeżeniami i wrażeniami

- Zabawy dowolne na świeżym powietrzu ( skakanki, piłka).

- Powrót do domu.

* Swobodne wypowiedzi dziecka na temat wrażeń z wycieczki.

- Co się dziecku najbardziej podobało? Co je zainteresowało, zdziwiło?

- Co najbardziej chciałoby zapamiętać?

- Jakiego koloru było na łące najwięcej?

* Oglądanie i nazywanie przywiezionych z łąki roślin, zapamiętywanie ich nazw.

* Przygotowanie roślin do zasuszenia: układanie ich na osobnych kartkach, nakrywanie drugą

kartką i wkładanie między strony grubej książki; po włożeniu wszystkich roślin obciążenie

książki i pozostawienie do wyschnięcia na około dwa tygodnie.

- Po zakończeniu suszenia przyklejenie – z pomocą rodzica – roślin kawałkami taśmy

przeźroczystej na kartonowe kartki, naklejenie podpisów.

 

* Wyrażanie swoich wrażeń i przeżyć za pomocą ekspresji plastycznej- rysowanie łąki

pastelami olejnymi.

 

 

* Instrumentacja wiersza Bożeny Formy ,,Wiosna''.

 

Powiał wiatr majowy,

łąka zapachniała.

Świeżą koniczyną

pokryła się cała. ( dziecko gra na tamburynie)

 

Brzęczą głośno pszczoły, ( naśladuje głos pszczół: bzz…)

pracują wytrwale. ( miarowo uderza w bębenek)

Zapylają kwiaty,

nie nudzą się wcale.

 

Słonce mocno grzeje, ( miarowo klaszcze)

świat do życia budzi.

Dobry czas nastaje

dla zwierząt i ludzi.

 

 

* Zabawy na łące – rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej.

( piłka dla dziecka, tamburyn , nagrania muzyki o różnym charakterze, odtwarzacz CD).

 

- Maszerowanie w rytmie tamburyna za rodzicem w ustalonym metrum 4/4.

Na pierwszą miarę taktu dziecko wyciąga z kosza piłkę.

- W rytmie muzyki bieg na palcach w dowolnym kierunku.

- Rodzic unosząc rękę, potrząsa tamburynem- przeniesienie piłki nad głowę, ręce wyprostowane.

- Rodzic w dalszym ciągu potrząsa tamburynem, opuszczając rękę -wykonanie powolnego skłonu,

powolne dotknięcie piłką podłogi.

- Siad skrzyżny. Turlanie piłki wokół siebie. Podkład stanowi cicho grająca muzyka.

Podczas przerwy w muzyce przesuwanie piłki z poleceniem: przed, za, obok, nad -

uniesienie jej w górę.

- Leżenie przodem. Ręce wyciągnięte przed siebie, piłka w rękach.

Na dźwięk tamburynu, uniesienie piłki nad podłogę, bez oderwania nóg od podłogi.

- Przejście do stania. Podrzucanie i chwytanie piłki w rytmie nadanym przez rodzica.

- Marsz w rytmie tamburyna po pokoju. Odłożenie piłki do kosza.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 43

 

 

 

Data dodania: 2020-05-14 08:18:11
Data edycji: 2020-05-14 08:18:24
Ilość wyświetleń: 336
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej