WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.05.14 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,,WIOSENNA ŁĄKA'' ( CZWARTEK 14.05.2020).

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Owady na łące''.

Dz .poruszają się w różnych kierunkach pokoju na palcach, naśladując głosem ciche brzęczenie. Na dźwięk tamburynu przykucają – owady odpoczywają na kwiatach. Na dwa dźwięki tamburynu ponownie poruszają się po pokoju.

* Ćwiczenie dużych grup mięśniowych ,,Bukiety kwiatów''.

Dz. spacerują po łące, co pewien czas schylają się i zrywają kwiatek. Na hasło: Bukiety kwiatów zatrzymują się i podnoszą do góry raz prawą, raz lewą rękę. Prezentują swój bukiet.

* Zabawa ruchowa z elementem równowagi ,,Bocian chodzi po wysokiej trawie''.

Dz. chodzą po pokoju, wysoko unosząc kolana. Po kilku krokach zatrzymują się, stają na jednej nodze, drugą mają opartą o kolano nogi, na której stoją. Poruszają złączonymi przed sobą rękami wyobrażającymi dziób bociana i powtarzają słowa : Kle, kle, kle, żabki mi się chce.

* Zabawa ruchowa z elementem skoków ,,Ostrożnie żabki''.

Dz.- żabki poruszają się, skacząc w przysiadzie. Hasło ,,Nie ma bociana'' jest sygnałem, że niebezpieczeństwa nie ma, żabki mogą skakać dalej.

* Zabawa bieżna ,,Próbujemy złapać motyla''.

Dz. biegają w różnych kierunkach. Na hasło ,,Hop''! Wyskakują w górę z klaśnięciem nad głową.

* Maszerują po obwodzie koła we wspięciu na palcach – wysoko, a potem w przysiadzie – nisko.

 

 

1.Wycieczka na łąkę.

 

* Rozmowa przed wycieczką.

- Co nas czeka na łące?

Zwrócenie uwagi, co można zobaczyć na łące?

* Rodzic pyta:

- W jaki sposób można spędzić czas na łące?

Zachęcanie do wnikliwej obserwacji napotkanych podczas wycieczki roślin i zwierząt.

Przypomnienie zasad bezpiecznego zachowania się podczas wycieczki i pobytu na łące.

* Wyjazd na łąkę.

( lupy, kartonowe ramki)

- Poszukiwanie roślin i zwierząt, o których była mowa w domu.

- Opisywanie ich rzeczywistego wyglądu.

- Obserwowanie zachowania owadów, słuchanie wydawanych przez nie odgłosów.

- Obserwowanie roślin poruszanych wiatrem, rozpoznawanie ich i nazywanie.

- Oglądanie wybranych roślin lub zwierząt przez lupę.

- Zbieranie znanych roślin w celu wykonania zielnika.

- Robienie bukietów z kwiatów.

- Tworzenie obrazów – nakładanie zabranych z domu kartonowych ramek na wybrany

fragment łąki; wypowiedzi dziecka na temat tego, co znalazło się w ramce, dlaczego wybrało

właśnie to miejsce, co mu się w nim spodobało – dzielenie się spostrzeżeniami i wrażeniami

- Zabawy dowolne na świeżym powietrzu ( skakanki, piłka).

- Powrót do domu.

* Swobodne wypowiedzi dziecka na temat wrażeń z wycieczki.

- Co się dziecku najbardziej podobało? Co je zainteresowało, zdziwiło?

- Co najbardziej chciałoby zapamiętać?

- Jakiego koloru było na łące najwięcej?

* Oglądanie i nazywanie przywiezionych z łąki roślin, zapamiętywanie ich nazw.

* Przygotowanie roślin do zasuszenia: układanie ich na osobnych kartkach, nakrywanie drugą

kartką i wkładanie między strony grubej książki; po włożeniu wszystkich roślin obciążenie

książki i pozostawienie do wyschnięcia na około dwa tygodnie.

- Po zakończeniu suszenia przyklejenie – z pomocą rodzica – roślin kawałkami taśmy

przeźroczystej na kartonowe kartki, naklejenie podpisów.

 

* Wyrażanie swoich wrażeń i przeżyć za pomocą ekspresji plastycznej- rysowanie łąki

pastelami olejnymi.

 

 

* Instrumentacja wiersza Bożeny Formy ,,Wiosna''.

 

Powiał wiatr majowy,

łąka zapachniała.

Świeżą koniczyną

pokryła się cała. ( dziecko gra na tamburynie)

 

Brzęczą głośno pszczoły, ( naśladuje głos pszczół: bzz…)

pracują wytrwale. ( miarowo uderza w bębenek)

Zapylają kwiaty,

nie nudzą się wcale.

 

Słonce mocno grzeje, ( miarowo klaszcze)

świat do życia budzi.

Dobry czas nastaje

dla zwierząt i ludzi.

 

 

* Zabawy na łące – rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej.

( piłka dla dziecka, tamburyn , nagrania muzyki o różnym charakterze, odtwarzacz CD).

 

- Maszerowanie w rytmie tamburyna za rodzicem w ustalonym metrum 4/4.

Na pierwszą miarę taktu dziecko wyciąga z kosza piłkę.

- W rytmie muzyki bieg na palcach w dowolnym kierunku.

- Rodzic unosząc rękę, potrząsa tamburynem- przeniesienie piłki nad głowę, ręce wyprostowane.

- Rodzic w dalszym ciągu potrząsa tamburynem, opuszczając rękę -wykonanie powolnego skłonu,

powolne dotknięcie piłką podłogi.

- Siad skrzyżny. Turlanie piłki wokół siebie. Podkład stanowi cicho grająca muzyka.

Podczas przerwy w muzyce przesuwanie piłki z poleceniem: przed, za, obok, nad -

uniesienie jej w górę.

- Leżenie przodem. Ręce wyciągnięte przed siebie, piłka w rękach.

Na dźwięk tamburynu, uniesienie piłki nad podłogę, bez oderwania nóg od podłogi.

- Przejście do stania. Podrzucanie i chwytanie piłki w rytmie nadanym przez rodzica.

- Marsz w rytmie tamburyna po pokoju. Odłożenie piłki do kosza.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 43

 

 

 

Data dodania: 2020-05-14 08:18:11
Data edycji: 2020-05-14 08:18:24
Ilość wyświetleń: 275
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej