WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.05.13 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,,WIOSNA NA ŁĄCE'' ( ŚRODA 13.05.2020)

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Owady na łące''.

Dz .poruszają się w różnych kierunkach pokoju na palcach, naśladując głosem ciche brzęczenie. Na dźwięk tamburynu przykucają – owady odpoczywają na kwiatach. Na dwa dźwięki tamburynu ponownie poruszają się po pokoju.

* Ćwiczenie dużych grup mięśniowych ,,Bukiety kwiatów''.

Dz. spacerują po łące, co pewien czas schylają się i zrywają kwiatek. Na hasło: Bukiety kwiatów zatrzymują się i podnoszą do góry raz prawą, raz lewą rękę. Prezentują swój bukiet.

* Zabawa ruchowa z elementem równowagi ,,Bocian chodzi po wysokiej trawie''.

Dz. chodzą po pokoju, wysoko unosząc kolana. Po kilku krokach zatrzymują się, stają na jednej nodze, drugą mają opartą o kolano nogi, na której stoją. Poruszają złączonymi przed sobą rękami wyobrażającymi dziób bociana i powtarzają słowa : Kle, kle, kle, żabki mi się chce.

* Zabawa ruchowa z elementem skoków ,,Ostrożnie żabki''.

Dz.- żabki poruszają się, skacząc w przysiadzie. Hasło ,,Nie ma bociana'' jest sygnałem, że niebezpieczeństwa nie ma, żabki mogą skakać dalej.

* Zabawa bieżna ,,Próbujemy złapać motyla''.

Dz. biegają w różnych kierunkach. Na hasło ,,Hop''! Wyskakują w górę z klaśnięciem nad głową.

* Maszerują po obwodzie koła we wspięciu na palcach – wysoko, a potem w przysiadzie – nisko.

 

 

1.Zabawy przy piosence ,,Wiosna na łące''( może być inna piosenka o tej tematyce).

 

 

* Zabawa ,,Na wiosennej łące''.

- Dz. wspólnie z rodzicem próbują naśladować ruchy zwierząt i roślin żyjących na wiosennej

łące ( np. stokrotki – stanie ze złączonymi nogami, prosto, z głową wyciągniętą do góry,

z rozłożonymi rękami…). Potem wszyscy razem przedstawiają wiosenną łąkę, wcielając się

w wybrane zwierzęta i rośliny.

 

* Układanie dialogów w parach między biedronką i ślimakiem, stokrotką i motylem.

( obrazki, zdjęcia zwierząt, uczestników dialogów).

- Dz. dobierają się w pary, układają dialogi i przedstawiają je pozostałym dz ( rodzeństwu,

rodzicom).

 

* Ćwiczenia rozwijające aparat ruchu w rytmie akompaniamentu na dowolnym

instrumencie.

- Dz. maszerują po okręgu koła, biegają na palcach, przeskakują z nogi na nogę,

wykonują skoki obunóż; podczas przerwy w muzyce: robią skok w przód, dwa kroki w tył;

skok w przód, skok w tył, obrót wokół siebie.

 

* Zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa ,,Wiosenna pogoda''.

- Dz. spacerują po pokoju. Na hasło ,,Burza'' zatrzymują się, klaszczą nad głową i równocześnie

mówiąc : bum, bum, bum . Ponownie spacerują, na hasło ,,Lekki wiatr'' – dz. podskakują

z nogi na nogę. Ponowny marsz, na hasło ,,Słońce''- unoszą ręce w górę, poruszają nimi

w nadgarstkach.

 

*Zabawa ,,Różne ptaki''- wyrabiająca reakcję na ustalony sygnał.

( dla każdego dz.: szablony ptaka do przypięcia, obręcze w liczbie par, w każdej obręczy

szablon odpowiadający szablonom, które ma przyczepione para dz., tamburyn)

- Każde dziecko otrzymuje do przypięcia szablon ptaka ( dla każdej pary inny gatunek).

Gatunki znane dz.: dzięcioł, wróbel, sroka, sowa. Obręcze umieszczone w dowolnych miejscach

pokoju.

- W rytmie tamburynu dz. przemieszczają się w dowolnych kierunkach między obręczami.

- Głośny dźwięk tamburynu to znak, że ptaki szukają swoich gniazd. Pary zajmują miejsca

w odpowiednich obręczach.

- Pod koniec zabawy zabieramy dwie obręcze. Ptaki, które nie zdążą zająć miejsc w gniazdach

skupiają się wokół rodzica i głośno wydają charakterystyczny głos ptaka umieszczonego

na swoim szablonie.

 

* Zabawa ruchowa ,,Motyle i kwiaty''.

( kartonowe kwiaty w czterech kolorach: żółtym, niebieskim, czerwonym, białym, opaski

w takich samych kolorach, tamburyn)

- Rodzic rozkłada na dywanie kartonowe kwiaty w czterech kolorach: żółtym, niebieskim,

czerwonym, białym.

- Dzieci dzieli na cztery grupy motyli, rozdając im opaski w takich samych kolorach.

Motyle w rytmie tamburyna fruwają po łące, omijając kwiaty. Rodzic sukcesywnie

zmniejsza liczbę kwiatów. Te motyle, które nie odnajdują kwiatka w swoim kolorze,

odchodzą na bok.

 

 

2. Wykonanie biedronek.

 

- Rozmowa na temat budowy biedronki.

( duże zdjęcie, obrazek biedronki)

- Rodzic na zdjęciu pokazuje części ciała biedronki, nazywa je ( pancerz, pod nim skrzydła,

głowa, oczy, aparat gębowy, nogi, czułki).

- Biedronki należą do rodziny chrząszczy. Przechodzą przez stadia przeobrażenia

( jak np. motyl).W Polsce najczęściej spotykanymi gatunkami biedronek są dwukropki

i siedmiokropki, co oznacza, że liczba kropek nie wskazuje na wiek, tylko na gatunek.

Biedronki są pożyteczne, bo zjadają mszyce – szkodniki roślin.

 

* Zapoznanie ze sposobem wykonania prac.

( dla każdego dz.: patyki, nici( grube), narysowane wzory biedronek na czarnym

i czerwonym kartonie, nożyczki, klej)

- Przymocowanie półmetrowej nitki do każdego patyka.

- Wycinanie wzorów.

Składanie czerwonego krążka na pół, rozprostowanie go, a następnie rozcięcie

wzdłuż linii zgięcia.

- Naklejanie na czarny korpus biedronki dwóch czerwonych skrzydełek.

- Dorysowywanie flamastrami ( gdy klej przyschnie) kropek na skrzydełkach.

- Przymocowanie nitki do biedronki.

 

* Zabawy z biedronką.

( biedronki wykonane przez dzieci)

- Uczestnicy zabawy układają biedronki na podłodze w jednym szeregu.

- Każdy trzyma w ręce patyczek z naprężoną nitką.

- Między każdym dzieckiem a biedronką powinny być jednakowe odstępy.

- Na hasło ,,Start'' każde dz. zaczyna nawijać nitkę na patyk.

- Zwycięzcą zostaje osoba, która jako pierwsza doprowadzi swoją biedronkę do patyka.

 

* Ćwiczenia logorytmiczne ,,Rób to , o czym mówi wiersz.

 

- Dz. poruszają się razem z rodzicem zgodnie z tekstem wypowiadanego przez niego

wierszyka.

- Następnie poruszają się same podczas recytacji przez rodzica.

 

Zrób do przodu cztery kroki,

i rozejrzyj się na boki.

Tupaj nogą raz i dwa,

ta zabawa nadal trwa.

Teraz w lewo jeden krok,

przysiad, i do góry skok.

Zrób do tyłu kroków trzy,

by koledze otrzeć łzy.

 

Klaśnij w ręce razy pięć,

na klaśnięcie też masz chęć!

Wokół obróć się, raz dwa,

piłka skacze hop – sa – sa.

Ręce w górę i na boki,

zrób zajęcze cztery skoki.

Gdy się zmęczysz, poleż sobie,

i wyciągnij w górę nogę.

 

* Aktywne słuchanie muzyki Antonia Vivaldiego ,,Cztery pory roku. Wiosna''.

( duży zielony kawałek materiału, nagranie utworu Antonia Vivaldiego ,,Cztery poru roku. Wiosna''.

- Dzieci wycinają różne kwiaty z kolorowego papieru i układają je na dużym zielonym kawałku

materiału. Podczas zabawy wchodzą w role wiosennego wiatru, który pojawił się nad

majową łąką. Każde dziecko chwyta kawałek materiału i unosi go w górę. Ilustrują muzykę

następującym ruchem:

- fragment wykonywany głośno: dz. poruszają materiałem w taki sposób, aby kwiatki podskakiwały

wysoko,

- fragment wykonany cicho : dz. delikatnie poruszają materiałem, w taki sposób, aby kwiatki

podskakiwały niezbyt wysoko,

- powtórzenie czynności z punktu 1: dz. wolno poruszają się w prawą stronę,

- powtórzenie czynności z punktu 2: dz. poruszają się w lewą stronę, kładą materiał na podłodze.

Improwizują ruchy wiatru, biegając po pokoju zgodnie z charakterem muzyki; kładą się na

podłodze, jeszcze nieznacznie poruszając rękami i nogami, ale coraz wolniej, aż na koniec zabawy

wiatr cichnie i dzieci zastygają bez ruchu.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz. 4, s. 42

Data dodania: 2020-05-13 08:14:14
Data edycji: 2020-05-13 08:14:24
Ilość wyświetleń: 336
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej