WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.05.12 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,,MOTYLE I KWIATY'' ( WTOREK 12.05.2020)

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Owady na łące''.

Dz .poruszają się w różnych kierunkach pokoju na palcach, naśladując głosem ciche brzęczenie. Na dźwięk tamburynu przykucają – owady odpoczywają na kwiatach. Na dwa dźwięki tamburynu ponownie poruszają się po pokoju.

* Ćwiczenie dużych grup mięśniowych ,,Bukiety kwiatów''.

Dz. spacerują po łące, co pewien czas schylają się i zrywają kwiatek. Na hasło: Bukiety kwiatów zatrzymują się i podnoszą do góry raz prawą, raz lewą rękę. Prezentują swój bukiet.

* Zabawa ruchowa z elementem równowagi ,,Bocian chodzi po wysokiej trawie''.

Dz. chodzą po pokoju, wysoko unosząc kolana. Po kilku krokach zatrzymują się, stają na jednej nodze, drugą mają opartą o kolano nogi, na której stoją. Poruszają złączonymi przed sobą rękami wyobrażającymi dziób bociana i powtarzają słowa : Kle, kle, kle, żabki mi się chce.

* Zabawa ruchowa z elementem skoków ,,Ostrożnie żabki''.

Dz.- żabki poruszają się, skacząc w przysiadzie. Hasło ,,Nie ma bociana'' jest sygnałem, że niebezpieczeństwa nie ma, żabki mogą skakać dalej.

* Zabawa bieżna ,,Próbujemy złapać motyla''.

Dz. biegają w różnych kierunkach. Na hasło ,,Hop''! Wyskakują w górę z klaśnięciem nad głową.

* Maszerują po obwodzie koła we wspięciu na palcach – wysoko, a potem w przysiadzie – nisko.

 

 

1.Zabawy z sześcianem.

 

* Przypomnienie cech kwadratu.

- Nakreślcie w powietrzu kształt kwadratu.

- Jakie są boki kwadratu?

* Zapoznanie z sześcianem.

( kilka sześcianów różniących się wielkością).

- Rodzic prezentuje dz. kilka sześcianów różniących się wielkością.

Nazywa figury. Dz. je oglądają. Liczą ściany. Określają ich kształt – kwadrat. Układają figury

według wzrastającej wielkości, a potem – według malejącej.

 

Karta pracy, cz.4, s. 40.

* Oglądanie sześcianów. Określanie różnic i podobieństw między nimi.

* Oglądanie rozłożonego sześcianu – jego siatki. Liczenie kwadratów.

Rysowanie na każdej ścianie innego owada. Oglądanie obrazków sześcianu w różnym położeniu.

* Zabawy z sześcianem – kostką.

( duża kostka z krążkami lub liczbami)

- Rodzic pokazuje dużą kostkę z krążkami ( lub liczbami). Dz. rzucają kostką i wykonują tyle

czynności podanych przez rodzica, ile oczek( lub jaką liczbę) wyrzucono na kostce.

Czynności: podskoki, skłony, przysiady, okrzyki …

- Dz. rzucają kostką i podają liczbę większą ( lub mniejszą) o jeden w stosunku do liczby

oczek wyrzuconych na kostce.

Na zakończenie dz. przypominają, kształt jakiej bryły ma kostka.

 

* Zabawa ruchowa ,,Motyle i kwiaty''.

( szarfy w czterech kolorach, tamburyn)

- Dz.- motyle otrzymują szarfy w czterech kolorach. Z szarf w takich samych barwach rodzic

układa kwiaty na podłodze. Dz. poruszają się pomiędzy kwiatami w rytm tamburynu.

Podczas przerwy w grze przykucają na kwiatku w takim samym kolorze, w jakim jest szarfa,

którą mają na sobie.

 

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

 

( nagranie muzyki marszowej, odtwarzacz CD, paski kolorowej bibuły)

 

* Zgodnie z muzyką – dz. maszerują po obwodzie koła na palcach, gdy nagranie muzyki jest

głośne, a w przysiadzie, gdy nagranie muzyki jest ciche. W czasie marszu rodzic rozdaje dz.

złożone paski bibuły.

* ,,Tańczące bibułki'' – przy nagraniu dowolnej muzyki dz. swobodnie tańczą i poruszają

paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce.

Podczas przerwy w grze przykucają i układają z bibułki dowolne kształty na podłodze.

* ,,Po kole'' – na podłodze układają koła z bibułki i skaczą dookoła nich obunóż, w jedną

i w drugą stronę.

* ,,Powitania bibułką''- dotykają bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica.

* ,,Jak najwyżej''- wyrzucają bibułkę do góry, obserwują jej opadanie, i łapią ją tuż nad

podłogą.

* ,,Sprytne palce''- chwytają palcami stopy bibułkę leżąca na podłodze i podają ją sobie do rąk.

* ,,Pszczółki i niedźwiedzie – rodzic dzieli dz. na dwie grupy ( zachęcam do zabawy rodzeństwo i

rodziców)- pszczółki i niedźwiedzie. Pszczółki znajdują się po jednej stronie pokoju i pilnują

w ulu miodu. Niedźwiedzie, znajdujące się po drugiej stronie pokoju, skradają się na czworakach

żeby zabrać miód. Na mocne uderzenie w bębenek, pszczoły ruszają do ataku na niedźwiedzie-

biegną w ich kierunku, wymachując bibułkami, a niedźwiedzie uciekają na swoją część sali.

- Dwa uderzenia w bębenek są sygnałem do powrotu pszczół do ula. Przy powtórzeniu zabawy

dz. zamieniają się rolami.

* ,,Rysujemy ósemkę'' – dz. przekładają bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy

rozstawionymi nogami.

* ,,Lustro''- jedno z dzieci z pary jest lustrem, które odbija ruchy partnera, naśladując je.

* ,,Wiatr i wiaterek''- dz. dmuchają na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.

* ,,Latające owady''- zgniatają bibułkę a kulkę, rzucają przed siebie i podążają jej śladem.

Na koniec, wrzucają kulkę do obręczy, którą przygotował rodzic.

* Marsz z muzyką – rytmicznie maszerują dookoła pokoju przy nagraniu marszowej melodii.

Podczas przerwy w grze , przykucają i wyskakują w górę.

 

 

* Ćwiczenia w określaniu wartości logicznej zdań.

( dla dziecka szyfonowa chustka)

- Dz. dostają szyfonowe chustki. Rodzic wypowiada zdania. Jeżeli dz. uznają, że zdanie jest

prawdziwe, poruszają chustkami nad głowami. Jeżeli sądzą , że nie jest prawdziwe – siedzą

bez ruchu.

* Czy to prawda, czy to fałsz?

Gdy odgadniesz, sygnał dasz.

- Konik polny w wodzie gra.

- Żaba dwie głowy ma.

- Biedroneczki są w kropeczki.

- Motyle mają ciepłe czapeczki.

- Stokrotka jest czerwona.

- Ważka jest większa niż wrona...

 

* Zabawa z elementem dramy. Jestem..

( obrazki przedstawiające mieszkańców łąki : motyla, pszczołę, bociana, żabę, konika polnego)

- dz. losuje obrazek przedstawiający mieszkańca łąki ( motyla, pszczołę, bociana, żabę, konika

polnego)

- Za pomocą ruchów i głosu przedstawia go, nie pokazując obrazka.

- Rodzeństwo lub rodzice odgadują, jakie zwierzę przedstawia obrazek.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz. 4, s. 39, 40, 41.

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s.74 ( 5 latki)

Data dodania: 2020-05-12 07:54:35
Data edycji: 2020-05-12 07:54:46
Ilość wyświetleń: 249
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej