WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.05.12 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,,MOTYLE I KWIATY'' ( WTOREK 12.05.2020)

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Owady na łące''.

Dz .poruszają się w różnych kierunkach pokoju na palcach, naśladując głosem ciche brzęczenie. Na dźwięk tamburynu przykucają – owady odpoczywają na kwiatach. Na dwa dźwięki tamburynu ponownie poruszają się po pokoju.

* Ćwiczenie dużych grup mięśniowych ,,Bukiety kwiatów''.

Dz. spacerują po łące, co pewien czas schylają się i zrywają kwiatek. Na hasło: Bukiety kwiatów zatrzymują się i podnoszą do góry raz prawą, raz lewą rękę. Prezentują swój bukiet.

* Zabawa ruchowa z elementem równowagi ,,Bocian chodzi po wysokiej trawie''.

Dz. chodzą po pokoju, wysoko unosząc kolana. Po kilku krokach zatrzymują się, stają na jednej nodze, drugą mają opartą o kolano nogi, na której stoją. Poruszają złączonymi przed sobą rękami wyobrażającymi dziób bociana i powtarzają słowa : Kle, kle, kle, żabki mi się chce.

* Zabawa ruchowa z elementem skoków ,,Ostrożnie żabki''.

Dz.- żabki poruszają się, skacząc w przysiadzie. Hasło ,,Nie ma bociana'' jest sygnałem, że niebezpieczeństwa nie ma, żabki mogą skakać dalej.

* Zabawa bieżna ,,Próbujemy złapać motyla''.

Dz. biegają w różnych kierunkach. Na hasło ,,Hop''! Wyskakują w górę z klaśnięciem nad głową.

* Maszerują po obwodzie koła we wspięciu na palcach – wysoko, a potem w przysiadzie – nisko.

 

 

1.Zabawy z sześcianem.

 

* Przypomnienie cech kwadratu.

- Nakreślcie w powietrzu kształt kwadratu.

- Jakie są boki kwadratu?

* Zapoznanie z sześcianem.

( kilka sześcianów różniących się wielkością).

- Rodzic prezentuje dz. kilka sześcianów różniących się wielkością.

Nazywa figury. Dz. je oglądają. Liczą ściany. Określają ich kształt – kwadrat. Układają figury

według wzrastającej wielkości, a potem – według malejącej.

 

Karta pracy, cz.4, s. 40.

* Oglądanie sześcianów. Określanie różnic i podobieństw między nimi.

* Oglądanie rozłożonego sześcianu – jego siatki. Liczenie kwadratów.

Rysowanie na każdej ścianie innego owada. Oglądanie obrazków sześcianu w różnym położeniu.

* Zabawy z sześcianem – kostką.

( duża kostka z krążkami lub liczbami)

- Rodzic pokazuje dużą kostkę z krążkami ( lub liczbami). Dz. rzucają kostką i wykonują tyle

czynności podanych przez rodzica, ile oczek( lub jaką liczbę) wyrzucono na kostce.

Czynności: podskoki, skłony, przysiady, okrzyki …

- Dz. rzucają kostką i podają liczbę większą ( lub mniejszą) o jeden w stosunku do liczby

oczek wyrzuconych na kostce.

Na zakończenie dz. przypominają, kształt jakiej bryły ma kostka.

 

* Zabawa ruchowa ,,Motyle i kwiaty''.

( szarfy w czterech kolorach, tamburyn)

- Dz.- motyle otrzymują szarfy w czterech kolorach. Z szarf w takich samych barwach rodzic

układa kwiaty na podłodze. Dz. poruszają się pomiędzy kwiatami w rytm tamburynu.

Podczas przerwy w grze przykucają na kwiatku w takim samym kolorze, w jakim jest szarfa,

którą mają na sobie.

 

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

 

( nagranie muzyki marszowej, odtwarzacz CD, paski kolorowej bibuły)

 

* Zgodnie z muzyką – dz. maszerują po obwodzie koła na palcach, gdy nagranie muzyki jest

głośne, a w przysiadzie, gdy nagranie muzyki jest ciche. W czasie marszu rodzic rozdaje dz.

złożone paski bibuły.

* ,,Tańczące bibułki'' – przy nagraniu dowolnej muzyki dz. swobodnie tańczą i poruszają

paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce.

Podczas przerwy w grze przykucają i układają z bibułki dowolne kształty na podłodze.

* ,,Po kole'' – na podłodze układają koła z bibułki i skaczą dookoła nich obunóż, w jedną

i w drugą stronę.

* ,,Powitania bibułką''- dotykają bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica.

* ,,Jak najwyżej''- wyrzucają bibułkę do góry, obserwują jej opadanie, i łapią ją tuż nad

podłogą.

* ,,Sprytne palce''- chwytają palcami stopy bibułkę leżąca na podłodze i podają ją sobie do rąk.

* ,,Pszczółki i niedźwiedzie – rodzic dzieli dz. na dwie grupy ( zachęcam do zabawy rodzeństwo i

rodziców)- pszczółki i niedźwiedzie. Pszczółki znajdują się po jednej stronie pokoju i pilnują

w ulu miodu. Niedźwiedzie, znajdujące się po drugiej stronie pokoju, skradają się na czworakach

żeby zabrać miód. Na mocne uderzenie w bębenek, pszczoły ruszają do ataku na niedźwiedzie-

biegną w ich kierunku, wymachując bibułkami, a niedźwiedzie uciekają na swoją część sali.

- Dwa uderzenia w bębenek są sygnałem do powrotu pszczół do ula. Przy powtórzeniu zabawy

dz. zamieniają się rolami.

* ,,Rysujemy ósemkę'' – dz. przekładają bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy

rozstawionymi nogami.

* ,,Lustro''- jedno z dzieci z pary jest lustrem, które odbija ruchy partnera, naśladując je.

* ,,Wiatr i wiaterek''- dz. dmuchają na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.

* ,,Latające owady''- zgniatają bibułkę a kulkę, rzucają przed siebie i podążają jej śladem.

Na koniec, wrzucają kulkę do obręczy, którą przygotował rodzic.

* Marsz z muzyką – rytmicznie maszerują dookoła pokoju przy nagraniu marszowej melodii.

Podczas przerwy w grze , przykucają i wyskakują w górę.

 

 

* Ćwiczenia w określaniu wartości logicznej zdań.

( dla dziecka szyfonowa chustka)

- Dz. dostają szyfonowe chustki. Rodzic wypowiada zdania. Jeżeli dz. uznają, że zdanie jest

prawdziwe, poruszają chustkami nad głowami. Jeżeli sądzą , że nie jest prawdziwe – siedzą

bez ruchu.

* Czy to prawda, czy to fałsz?

Gdy odgadniesz, sygnał dasz.

- Konik polny w wodzie gra.

- Żaba dwie głowy ma.

- Biedroneczki są w kropeczki.

- Motyle mają ciepłe czapeczki.

- Stokrotka jest czerwona.

- Ważka jest większa niż wrona...

 

* Zabawa z elementem dramy. Jestem..

( obrazki przedstawiające mieszkańców łąki : motyla, pszczołę, bociana, żabę, konika polnego)

- dz. losuje obrazek przedstawiający mieszkańca łąki ( motyla, pszczołę, bociana, żabę, konika

polnego)

- Za pomocą ruchów i głosu przedstawia go, nie pokazując obrazka.

- Rodzeństwo lub rodzice odgadują, jakie zwierzę przedstawia obrazek.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz. 4, s. 39, 40, 41.

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s.74 ( 5 latki)

Data dodania: 2020-05-12 07:54:35
Data edycji: 2020-05-12 07:54:46
Ilość wyświetleń: 288
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej