WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.05.08 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,,DANIA LEŻY W EUROPIE''( PIĄTEK 08.05.2020).

 

 

Ćwiczenia poranne .

 

1.Zabawa orientacyjno- porządkowa ,,Hop- bęc''.

- dzieci maszerują w różnych kierunkach po pokoju. Na hasło: Hop, wyskakują w górę, a na

hasło: Bęc- przykucają. Po wykonaniu tych czynności ponownie przechodzą do marszu.

2.Ćwiczenia dużych grup mięśniowych ,,Sięgnij jak najwyżej''.

Dzieci wspinają się na palce, wyciągają ręce naprzemiennie w górę, aby sięgnąć jak

najwyżej; następnie wykonują siad klęczny, przyciskają głowę do kolan- starają się zwinąć w jak

najmniejszą kulkę.

3.Ćwiczenia nóg ,,Jak sprężynka''.

Dzieci wykonują rytmiczne przysiady i wspięcia a tempie uderzeń rodzica w bębenek.

4.Ćwiczenia równowagi ,,Kto potrafi''?

Dzieci dotykają prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie; wytrzymują chwilę w tej

pozycji.

5.Podskoki ,,Haczyki''.

Dzieci spacerują w różnych kierunkach. Na hasło: Haczyki, dobierają się parami, podają

sobie prawe ręce zgięte w łokciach i podskakują- najpierw w prawą stronę a potem,

po zmianie rąk, w lewą stronę.

6.Ćwiczenie uspakajające ,,Dwa koła''.

Dzieci tworzą dwa koła współśrodkowe; jedno porusza się w prawą stronę, a drugie- w lewą stronę. Dzieci idą jedno za drugim, powtarzając rymowankę: Jesteśmy Polakami

i w Polsce mieszkamy ( po słowach Polakami, mieszkamy- zatrzymują się).

 

 

1.Słuchanie opowiadania na podstawie baśni Hansa Christiana Andersena ,,Księżniczka na ziarnku grochu''.

 

* Pokazanie na mapie Europy- Danii.

- Rodzic wskazuje Danię na mapie Europy, podając nazwę jej stolicy – Kopenhaga.

( Dania należy do UE).Umieszcza ją w wazonie innych flag.

* Przedstawienie autora baśni- duńskiego baśniopisarza Hansa Christiana Andersena.

* Słuchanie opowiadania na podstawie utworu.

 

Był sobie pewnego razu książę, który chciał się ożenić z księżniczką, ale to musiała być prawdziwa księżniczka. Jeździł więc po całym świecie, żeby znaleźć prawdziwą księżniczkę, lecz gdy tylko jakąś znalazł, okazało się, że ma jakieś ,,ale''. Księżniczek było dużo, jednak książę nigdy nie mógł

zdobyć pewności, że to były prawdziwe księżniczki. Zawsze było tam coś niezupełnie w porządku.

Wrócił więc do domu i bardzo się martwił, bo tak ogromnie chciał mieć za żonę prawdziwą księżniczkę.

Pewnego wieczoru była okropna pogoda; błyskało i grzmiało, a deszcz lał jak z cebra; było strasznie. Nagle ktoś zapukał do bramy miasta i stary król wyszedł otworzyć.

Przed bramą stała księżniczka. Ale mój Boże, jakże wyglądała, co uczyniły z niej deszcz i słota!

Woda spływała z włosów i sukienki, wlewała się strumykiem do trzewiczków i wylewała się piętami, ale dziewczynka powiedziała, że jest prawdziwą księżniczką.

,,Zaraz się o tym przekonamy'' – pomyślała stara królowa, ale nie powiedziała ani słowa, poszła do sypialni, zdjęła całą pościel, na spód łóżka położyła ziarnko grochu i na nim ułożyła jeden na drugim dwadzieścia puchowych materaców, a potem jeszcze dwadzieścia puchowych pierzyn.

I na tym posłaniu miała spać księżniczka.

Rano królowa zapytała ją, jak spędziła noc.

- O , bardzo źle – powiedziała księżniczka – całą noc oka nie mogłam zmrużyć! Nie wiadomo, co tam było w łóżku. Musiałam leżeć na czymś twardym, bo mam całe ciało brązowe i niebieskie od sińców. To straszne!

Wtedy mieli już pewność, że była to prawdziwa księżniczka, skoro przez dwadzieścia materaców,

dwadzieścia puchowych pierzyn poczuła ziarnko grochu. Taką delikatną skórę mogła mieć tylko prawdziwa księżniczka.

Książę wziął ją za żonę, bo teraz był pewny, że to prawdziwa księżniczka, a ziarno grochu oddano do muzeum, gdzie jeszcze teraz można je oglądać, o ile go ktoś nie zabrał.

Widzicie, to była prawdziwa historia.

 

* Rozmowa na temat utworu.

- Z kim chciał ożenić się książę?

- Jak wyglądała księżniczka, która pewnego dnia zapukała do bramy miasta?

- Jak królowa chciała się przekonać, czy jest to prawdziwa księżniczka?

- Czy dziewczyna okazała się prawdziwą księżniczką?

 

Zabawa ruchowa ,,Podróż po Polsce i po Danii''.

( Flaga Polski, flaga Danii)

- Gdy rodzic pokazuje flagę Polski, dz. naśladują jazdę na rowerach:

powoli po terenach górzystych, szybciej po terenach nizinnych.

- Gdy rodzic zmienia flagę na duńska, dz. przesiadają się do samolotu i naśladują warkot silników.

 

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

 

 

( Bębenek, tamburyn, plastikowy kręgiel).

 

* Zabawa orientacyjno- porządkowa ,,Posłuszne kręgle''.

- Dzieci poruszają się swobodnie po sali, trzymając kręgle w ręce. Na mocne uderzenie

w bębenek zatrzymują się i manipulują kręglami: podają je sobie z jednej ręki do drugiej,

z przodu, za plecami, pod kolanami; podrzucają i łapią.

* Ćwiczenie mięśni brzucha ,,Jak najdalej w przód''.

- Dzieci w siadzie prostym, kręgle trzymają w obu rekach. Wykonują skłon tułowia w przód,

sięgając rękami jak najdalej w kierunku stóp ( kolana proste).

* Skręty ,,Na prawo, na lewo''.

- Dzieci w siadzie skrzyżnym, trzymają kręgle na głowach, podtrzymując je rękami,

łokcie mają na zewnątrz. Wykonują skręty tułowia w prawo i w lewo; co pewien czas wykonują

kilka rzutów i chwytów kręglami.

* Skrętoskłony ,,Witamy stopy''.

- Dzieci w siadzie rozkrocznym, kręgle trzymają oburącz w górze; wykonują skrętoskłon do

lewej stopy – przywitanie jej ( podczas ćwiczenia dz. starają się nie zginać kolan, kręgle

trzymają obiema rekami).

* Ćwiczenie mięśni grzbietu ,, Oglądamy kręgle''.

- Dzieci leżą na brzuchu, trzymają kręgle w obu rękach przed twarzą. Unoszą głowę, prostują ręce

oglądają kręgle, wytrzymują przez chwilę. Potem powrót do leżnia – odpoczynek.

* Ćwiczenie mięśni brzucha ,,Spotkanie''.

- Dzieci leżą na plecach, trzymają kręgle w obu rękach wyciągniętych za głową. Jednocześnie

wznoszą obie ręce i nogi – dążą do spotkania nóg z kręglami; potem powracają do pozycji

wyjściowej.

* Ćwiczenie mięśni grzbietu i brzucha ,,Z nóg do rąk''.

- Dzieci leżą na plecach, kręgle trzymają pomiędzy stopami. Przekazują kręgle do rąk za głową

i powracają do siadu. Ponownie wkładają kręgle pomiędzy stopy i od nowa wykonują ćwiczenie.

* Bieg ,,Postaw kręgle''.

- Dzieci biegają z kręglami w różnych kierunkach przy akompaniamencie tamburyna. Podczas

przerwy w grze stawiają kręgiel na podłodze tak, aby się nie przewrócił.

* Ćwiczenia przeciw płaskostopiu ,,Sprytne stopy''.

- Dzieci w siadzie prostym podpartym, kręgiel mają pomiędzy stopami ( pionowo).

Krążą obunóż w prawo i w lewo.

- Wałkują kręgle raz jedną , raz drugą stopą.

- W siadzie podpartym- chwytają stopami kręgle i podnoszą je do góry.

* Zabawa rytmiczna ,,Zgodnie z rytmem''.

- Dzieci, w rytmie bębenka, spacerują po sali w różnych kierunkach. Podczas przerwy w grze

zatrzymują się, słuchają rytmu wystukanego przez rodzica na bębenku, starając się go zapamiętać

a następnie wystukują ten rytm, uderzając kręglami o podłogę.

* Zabawa uspokajająca ,,Marsz parami''.

- Dzieci maszerują parami po obwodzie koła; odkładają kręgle na wyznaczone miejsce.

 

* Rozmowa z dziećmi na temat ich pobytu za granicą ( Czy jest tam inaczej niż w Polsce.

Jakie różnice zauważyły. Czy im się tam podobało).

* Nauka rymowanki.

 

W Europie mieszkam, tak jak ty , kolego.

Że jestem Polakiem – dumny jestem z tego.

 

* Próba wyjaśnienia przyczyn dumy wynikającej z faktu, że jest się Polakiem.

* Śpiewanie indywidualne piosenki ,,Syrenka'' lub innej patriotycznej piosenki.

 

 

Data dodania: 2020-05-08 08:08:32
Data edycji: 2020-05-08 08:08:43
Ilość wyświetleń: 271
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej