WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.05.05 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA: STOLICA, WISŁA, SYRENKA ( WTOREK 05.05.2020)

 

Ćwiczenia poranne .

 

1.Zabawa orientacyjno- porządkowa ,,Hop- bęc''.

- dzieci maszerują w różnych kierunkach po pokoju. Na hasło: Hop, wyskakują w górę, a na

hasło: Bęc- przykucają. Po wykonaniu tych czynności ponownie przechodzą do marszu.

2.Ćwiczenia dużych grup mięśniowych ,,Sięgnij jak najwyżej''.

Dzieci wspinają się na palce, wyciągają ręce naprzemiennie w górę, aby sięgnąć jak

najwyżej; następnie wykonują siad klęczny, przyciskają głowę do kolan- starają się zwinąć w jak

najmniejszą kulkę.

3.Ćwiczenia nóg ,,Jak sprężynka''.

Dzieci wykonują rytmiczne przysiady i wspięcia a tempie uderzeń rodzica w bębenek.

4.Ćwiczenia równowagi ,,Kto potrafi''?

Dzieci dotykają prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie; wytrzymują chwilę w tej

pozycji.

5.Podskoki ,,Haczyki''.

Dzieci spacerują w różnych kierunkach. Na hasło: Haczyki, dobierają się parami, podają

sobie prawe ręce zgięte w łokciach i podskakują- najpierw w prawą stronę a potem,

po zmianie rąk, w lewą stronę.

6.Ćwiczenie uspakajające ,,Dwa koła''.

Dzieci tworzą dwa koła współśrodkowe; jedno porusza się w prawą stronę, a drugie- w lewą stronę. Dzieci idą jedno za drugim, powtarzając rymowankę: Jesteśmy Polakami

i w Polsce mieszkamy ( po słowach Polakami, mieszkamy- zatrzymują się).

 

 

1.Zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów- porównywanie ilości

płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą wspólnej miary.

 

( Przygotowanie kilka butelek z plastiku, np. o pojemności 1 l z różną zawartością wody

zabarwionej farbą. Butelki są dobrze zakręcone).

* Określanie, ile wody jest w butelce.

- Rodzic stawia przed dzieckiem zakręconą butelkę z wodą.

- Pyta: Ile jest wody w butelce- dużo, mało? Potem przewraca butelkę i pyta, czy jest w niej tyle

samo wody.

* Ustawianie butelek według wzrastającej w nich ilości wody.

( butelki z różną ilością barwionej wody)

* Rodzic stawia butelki na stoliku przed dzieckiem.

- Dziecko określa, w której butelce jest najwięcej barwionej wody, a w której najmniej.

- Ustawia butelki według ilości zawartego w nich płynu – od tej z najmniejszą ilością,

do tej z największą.

- Dmucha w kolejne odkręcone butelki. Porównuje dźwięki wydawane przez nie.

* Zapoznanie z miarą płynów.

- Rodzic pokazuje butelki- 0,5 l, 1 l, 1,5 l. Mówi dz., ze miarą pojemności płynów jest 1 l – 0,5l

to jest połowa 1l, a 1,5 l – to litr i jeszcze połowa litra.

-

* Sprawdzanie ilości napojów w dwóch różnych butelkach ( jedna niska i szeroka, a druga-

wąska i wysoka) za pomocą wspólnej miary.

( butelki z wodą, kubek)

- Dz. przelewa do kubka wodę z jednej butelki, a potem z drugiej butelki i liczy, ile kubków wody

było w jednej, a ile w drugiej butelce. Określa, gdzie wody było więcej ( było tyle samo).

 

* Karta pracy, cz.4, s.32-33.

- Oglądanie zdjęcia, zwracanie uwagi na poziom soku w szklankach.

( sok jabłkowy, szklanki, kubek plastikowy).

* Rodzic wlewa tyle samo soku jabłkowego do przygotowanych różnych szklanek – miarką

jest plastikowy kubek.

- Dziecko ogląda szklanki i dochodzi do wniosku, że o ilości soku nie mówi jego poziom

w szklankach, tylko miarka jaką ten płyn rozlewano.

- Dz. wypija sok ze szklanki.

- Wskazywanie butelki, w której zmieści się najwięcej płynu i tej, w której zmieści się go najmniej.

- Czytanie z rodzicem lub samodzielnie pojemności butelek.

* Dziecko rysuje szlaczki po śladzie, a potem samodzielnie.

- Następnie rysuje butelki, rysuje je po śladzie a potem samodzielnie według wzoru.

 

* Zabawa ruchowa z butelkami plastikowymi.

( Dla dziecka butelka plastikowa).

- Dziecko otrzymuje butelkę, ustawia ją względem siebie według poleceń rodzica:

- połóż butelkę przed sobą, za sobą,

- połóż ją po waszej prawej stronie, po waszej lewej stronie,

- turlaj butelkę po podłodze.

 

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

 

 

( Bębenek, tamburyn, plastikowy kręgiel).

 

* Zabawa orientacyjno- porządkowa ,,Posłuszne kręgle''.

- Dzieci poruszają się swobodnie po sali, trzymając kręgle w ręce. Na mocne uderzenie

w bębenek zatrzymują się i manipulują kręglami: podają je sobie z jednej ręki do drugiej,

z przodu, za plecami, pod kolanami; podrzucają i łapią.

* Ćwiczenie mięśni brzucha ,,Jak najdalej w przód''.

- Dzieci w siadzie prostym, kręgle trzymają w obu rekach. Wykonują skłon tułowia w przód,

sięgając rękami jak najdalej w kierunku stóp ( kolana proste).

* Skręty ,,Na prawo, na lewo''.

- Dzieci w siadzie skrzyżnym, trzymają kręgle na głowach, podtrzymując je rękami,

łokcie mają na zewnątrz. Wykonują skręty tułowia w prawo i w lewo; co pewien czas wykonują

kilka rzutów i chwytów kręglami.

* Skrętoskłony ,,Witamy stopy''.

- Dzieci w siadzie rozkrocznym, kręgle trzymają oburącz w górze; wykonują skrętoskłon do

lewej stopy – przywitanie jej ( podczas ćwiczenia dz. starają się nie zginać kolan, kręgle

trzymają obiema rekami).

* Ćwiczenie mięśni grzbietu ,, Oglądamy kręgle''.

- Dzieci leżą na brzuchu, trzymają kręgle w obu rękach przed twarzą. Unoszą głowę, prostują ręce

oglądają kręgle, wytrzymują przez chwilę. Potem powrót do leżnia – odpoczynek.

* Ćwiczenie mięśni brzucha ,,Spotkanie''.

- Dzieci leżą na plecach, trzymają kręgle w obu rękach wyciągniętych za głową. Jednocześnie

wznoszą obie ręce i nogi – dążą do spotkania nóg z kręglami; potem powracają do pozycji

wyjściowej.

* Ćwiczenie mięśni grzbietu i brzucha ,,Z nóg do rąk''.

- Dzieci leżą na plecach, kręgle trzymają pomiędzy stopami. Przekazują kręgle do rąk za głową

i powracają do siadu. Ponownie wkładają kręgle pomiędzy stopy i od nowa wykonują ćwiczenie.

* Bieg ,,Postaw kręgle''.

- Dzieci biegają z kręglami w różnych kierunkach przy akompaniamencie tamburyna. Podczas

przerwy w grze stawiają kręgiel na podłodze tak, aby się nie przewrócił.

* Ćwiczenia przeciw płaskostopiu ,,Sprytne stopy''.

- Dzieci w siadzie prostym podpartym, kręgiel mają pomiędzy stopami ( pionowo).

Krążą obunóż w prawo i w lewo.

- Wałkują kręgle raz jedną , raz drugą stopą.

- W siadzie podpartym- chwytają stopami kręgle i podnoszą je do góry.

* Zabawa rytmiczna ,,Zgodnie z rytmem''.

- Dzieci, w rytmie bębenka, spacerują po sali w różnych kierunkach. Podczas przerwy w grze

zatrzymują się, słuchają rytmu wystukanego przez rodzica na bębenku, starając się go zapamiętać

a następnie wystukują ten rytm, uderzając kręglami o podłogę.

* Zabawa uspokajająca ,,Marsz parami''.

- Dzieci maszerują parami po obwodzie koła; odkładają kręgle na wyznaczone miejsce.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz.4, s.30.31,32,33

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s.75 ( 5- latki)

Data dodania: 2020-05-05 08:02:50
Data edycji: 2020-05-05 08:03:01
Ilość wyświetleń: 379
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej