WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.05.05 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA: STOLICA, WISŁA, SYRENKA ( WTOREK 05.05.2020)

 

Ćwiczenia poranne .

 

1.Zabawa orientacyjno- porządkowa ,,Hop- bęc''.

- dzieci maszerują w różnych kierunkach po pokoju. Na hasło: Hop, wyskakują w górę, a na

hasło: Bęc- przykucają. Po wykonaniu tych czynności ponownie przechodzą do marszu.

2.Ćwiczenia dużych grup mięśniowych ,,Sięgnij jak najwyżej''.

Dzieci wspinają się na palce, wyciągają ręce naprzemiennie w górę, aby sięgnąć jak

najwyżej; następnie wykonują siad klęczny, przyciskają głowę do kolan- starają się zwinąć w jak

najmniejszą kulkę.

3.Ćwiczenia nóg ,,Jak sprężynka''.

Dzieci wykonują rytmiczne przysiady i wspięcia a tempie uderzeń rodzica w bębenek.

4.Ćwiczenia równowagi ,,Kto potrafi''?

Dzieci dotykają prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie; wytrzymują chwilę w tej

pozycji.

5.Podskoki ,,Haczyki''.

Dzieci spacerują w różnych kierunkach. Na hasło: Haczyki, dobierają się parami, podają

sobie prawe ręce zgięte w łokciach i podskakują- najpierw w prawą stronę a potem,

po zmianie rąk, w lewą stronę.

6.Ćwiczenie uspakajające ,,Dwa koła''.

Dzieci tworzą dwa koła współśrodkowe; jedno porusza się w prawą stronę, a drugie- w lewą stronę. Dzieci idą jedno za drugim, powtarzając rymowankę: Jesteśmy Polakami

i w Polsce mieszkamy ( po słowach Polakami, mieszkamy- zatrzymują się).

 

 

1.Zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów- porównywanie ilości

płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą wspólnej miary.

 

( Przygotowanie kilka butelek z plastiku, np. o pojemności 1 l z różną zawartością wody

zabarwionej farbą. Butelki są dobrze zakręcone).

* Określanie, ile wody jest w butelce.

- Rodzic stawia przed dzieckiem zakręconą butelkę z wodą.

- Pyta: Ile jest wody w butelce- dużo, mało? Potem przewraca butelkę i pyta, czy jest w niej tyle

samo wody.

* Ustawianie butelek według wzrastającej w nich ilości wody.

( butelki z różną ilością barwionej wody)

* Rodzic stawia butelki na stoliku przed dzieckiem.

- Dziecko określa, w której butelce jest najwięcej barwionej wody, a w której najmniej.

- Ustawia butelki według ilości zawartego w nich płynu – od tej z najmniejszą ilością,

do tej z największą.

- Dmucha w kolejne odkręcone butelki. Porównuje dźwięki wydawane przez nie.

* Zapoznanie z miarą płynów.

- Rodzic pokazuje butelki- 0,5 l, 1 l, 1,5 l. Mówi dz., ze miarą pojemności płynów jest 1 l – 0,5l

to jest połowa 1l, a 1,5 l – to litr i jeszcze połowa litra.

-

* Sprawdzanie ilości napojów w dwóch różnych butelkach ( jedna niska i szeroka, a druga-

wąska i wysoka) za pomocą wspólnej miary.

( butelki z wodą, kubek)

- Dz. przelewa do kubka wodę z jednej butelki, a potem z drugiej butelki i liczy, ile kubków wody

było w jednej, a ile w drugiej butelce. Określa, gdzie wody było więcej ( było tyle samo).

 

* Karta pracy, cz.4, s.32-33.

- Oglądanie zdjęcia, zwracanie uwagi na poziom soku w szklankach.

( sok jabłkowy, szklanki, kubek plastikowy).

* Rodzic wlewa tyle samo soku jabłkowego do przygotowanych różnych szklanek – miarką

jest plastikowy kubek.

- Dziecko ogląda szklanki i dochodzi do wniosku, że o ilości soku nie mówi jego poziom

w szklankach, tylko miarka jaką ten płyn rozlewano.

- Dz. wypija sok ze szklanki.

- Wskazywanie butelki, w której zmieści się najwięcej płynu i tej, w której zmieści się go najmniej.

- Czytanie z rodzicem lub samodzielnie pojemności butelek.

* Dziecko rysuje szlaczki po śladzie, a potem samodzielnie.

- Następnie rysuje butelki, rysuje je po śladzie a potem samodzielnie według wzoru.

 

* Zabawa ruchowa z butelkami plastikowymi.

( Dla dziecka butelka plastikowa).

- Dziecko otrzymuje butelkę, ustawia ją względem siebie według poleceń rodzica:

- połóż butelkę przed sobą, za sobą,

- połóż ją po waszej prawej stronie, po waszej lewej stronie,

- turlaj butelkę po podłodze.

 

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

 

 

( Bębenek, tamburyn, plastikowy kręgiel).

 

* Zabawa orientacyjno- porządkowa ,,Posłuszne kręgle''.

- Dzieci poruszają się swobodnie po sali, trzymając kręgle w ręce. Na mocne uderzenie

w bębenek zatrzymują się i manipulują kręglami: podają je sobie z jednej ręki do drugiej,

z przodu, za plecami, pod kolanami; podrzucają i łapią.

* Ćwiczenie mięśni brzucha ,,Jak najdalej w przód''.

- Dzieci w siadzie prostym, kręgle trzymają w obu rekach. Wykonują skłon tułowia w przód,

sięgając rękami jak najdalej w kierunku stóp ( kolana proste).

* Skręty ,,Na prawo, na lewo''.

- Dzieci w siadzie skrzyżnym, trzymają kręgle na głowach, podtrzymując je rękami,

łokcie mają na zewnątrz. Wykonują skręty tułowia w prawo i w lewo; co pewien czas wykonują

kilka rzutów i chwytów kręglami.

* Skrętoskłony ,,Witamy stopy''.

- Dzieci w siadzie rozkrocznym, kręgle trzymają oburącz w górze; wykonują skrętoskłon do

lewej stopy – przywitanie jej ( podczas ćwiczenia dz. starają się nie zginać kolan, kręgle

trzymają obiema rekami).

* Ćwiczenie mięśni grzbietu ,, Oglądamy kręgle''.

- Dzieci leżą na brzuchu, trzymają kręgle w obu rękach przed twarzą. Unoszą głowę, prostują ręce

oglądają kręgle, wytrzymują przez chwilę. Potem powrót do leżnia – odpoczynek.

* Ćwiczenie mięśni brzucha ,,Spotkanie''.

- Dzieci leżą na plecach, trzymają kręgle w obu rękach wyciągniętych za głową. Jednocześnie

wznoszą obie ręce i nogi – dążą do spotkania nóg z kręglami; potem powracają do pozycji

wyjściowej.

* Ćwiczenie mięśni grzbietu i brzucha ,,Z nóg do rąk''.

- Dzieci leżą na plecach, kręgle trzymają pomiędzy stopami. Przekazują kręgle do rąk za głową

i powracają do siadu. Ponownie wkładają kręgle pomiędzy stopy i od nowa wykonują ćwiczenie.

* Bieg ,,Postaw kręgle''.

- Dzieci biegają z kręglami w różnych kierunkach przy akompaniamencie tamburyna. Podczas

przerwy w grze stawiają kręgiel na podłodze tak, aby się nie przewrócił.

* Ćwiczenia przeciw płaskostopiu ,,Sprytne stopy''.

- Dzieci w siadzie prostym podpartym, kręgiel mają pomiędzy stopami ( pionowo).

Krążą obunóż w prawo i w lewo.

- Wałkują kręgle raz jedną , raz drugą stopą.

- W siadzie podpartym- chwytają stopami kręgle i podnoszą je do góry.

* Zabawa rytmiczna ,,Zgodnie z rytmem''.

- Dzieci, w rytmie bębenka, spacerują po sali w różnych kierunkach. Podczas przerwy w grze

zatrzymują się, słuchają rytmu wystukanego przez rodzica na bębenku, starając się go zapamiętać

a następnie wystukują ten rytm, uderzając kręglami o podłogę.

* Zabawa uspokajająca ,,Marsz parami''.

- Dzieci maszerują parami po obwodzie koła; odkładają kręgle na wyznaczone miejsce.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz.4, s.30.31,32,33

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s.75 ( 5- latki)

Data dodania: 2020-05-05 08:02:50
Data edycji: 2020-05-05 08:03:01
Ilość wyświetleń: 316
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej