WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.05.04 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

DRODZY RODZICE! KOCHANE DZIECI!

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY NA TYDZIEŃ: ,,MOJA OJCZYZNA''( 04-08.05.2020)

 

 

TEMAT DNIA: ,,ZAKOCHANY W SYRENIE''( PONIEDZIAŁEK 04.05.2020)

 

Ćwiczenia poranne na tydzień.

 

1.Zabawa orientacyjno- porządkowa ,,Hop- bęc''.

- dzieci maszerują w różnych kierunkach po pokoju. Na hasło: Hop, wyskakują w górę, a na

hasło: Bęc- przykucają. Po wykonaniu tych czynności ponownie przechodzą do marszu.

2.Ćwiczenia dużych grup mięśniowych ,,Sięgnij jak najwyżej''.

Dzieci wspinają się na palce, wyciągają ręce naprzemiennie w górę, aby sięgnąć jak

najwyżej; następnie wykonują siad klęczny, przyciskają głowę do kolan- starają się zwinąć w jak

najmniejszą kulkę.

3.Ćwiczenia nóg ,,Jak sprężynka''.

Dzieci wykonują rytmiczne przysiady i wspięcia a tempie uderzeń rodzica w bębenek.

4.Ćwiczenia równowagi ,,Kto potrafi''?

Dzieci dotykają prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie; wytrzymują chwilę w tej

pozycji.

5.Podskoki ,,Haczyki''.

Dzieci spacerują w różnych kierunkach. Na hasło: Haczyki, dobierają się parami, podają

sobie prawe ręce zgięte w łokciach i podskakują- najpierw w prawą stronę a potem,

po zmianie rąk, w lewą stronę.

6.Ćwiczenie uspakajające ,,Dwa koła''.

Dzieci tworzą dwa koła współśrodkowe; jedno porusza się w prawą stronę, a drugie- w lewą stronę. Dzieci idą jedno za drugim, powtarzając rymowankę: Jesteśmy Polakami

i w Polsce mieszkamy ( po słowach Polakami, mieszkamy- zatrzymują się).

 

 

1.Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej ,,Zakochany w syrenie''.

 

* Oglądanie widokówek, książek , albumów o Warszawie.

- Dz. oglądają przygotowany przez rodzica materiał, dzielą się swoimi spostrzeżeniami.

Swobodnie opisują charakterystyczne miejsca Warszawy.

* Ozdabianie napisu Polska.

- Napis Polska, szablon literowy, kontur mapy Polski, kredki.

- Dzieci podają nazwę kraju, w którym mieszkają, kończą zdanie Polska to …

rodzic zapisuje propozycje dzieci na konturze mapy Polski.

- Dzieci dostają napis Polska ( obrysowany przez rodzica lub dzieci od szablonu literowego)

i ozdabiają go według własnego pomysłu.

 

* Dzieci oglądają mapę Polski. Rodzic wyjaśnia, co oznaczają poszczególne kolory.

Odszukują Wisłę, Bałtyk i Warszawę ( rodzic pomaga w razie problemów).

- Rodzic wskazuje miejscowość zamieszkania dzieci.

 

* Słuchanie opowiadania.

 

Ada wróciła a tata z przedszkola i od razu zaczęła opowiadać o wydarzeniach dnia.

- Dzisiaj rysowaliśmy Syrenkę – powiedziała.

- Taki stary samochód? - zdziwił się Olek, który wiedział wszystko o dawnych modelach samochodów takich jak trabant, syrenka i warszawa.

- Syrenkę?- zapytała mama, która w tym czasie miksowała truskawki i nie dosłyszała głosu córeczki.

- Ojejku, nikt mnie nie rozumie- westchnęła Ada i rozwinęła swój rysunek.

- Syrenka warszawska! Kobieta z ogonem ryby i z tarczą – zawołał Olek.- Znam ten pomnik, bo byliśmy tam z klasą.

- Jeśli chcesz, to opowiem ci legendę o tym pomniku i o powstaniu Warszawy- zaproponowała Ada.

- Chcę.

Ada wyjęła jedną ze swoich małych lalek i owinęła jej nogi wstążką, tak, żeby przypominała ogon ryby. Zaczęła opowiadać:

- W pewnej wiosce żyła sobie piękna syrenka, która nie była zwykłą dziewczyną, bo zamiast nóg, miała płetwę. Mieszkała w rzece Wiśle. Czasami wychodziła na brzeg, żeby rozczesać włosy…- Ada udawała, że rozczesuje lalce blond czuprynę.- Syrenka pięknie śpiewała i czarowała swoim głosem rybaków.

Ada odszukała drugą lalkę, której kiedyś obcięła włosy, podała ją Olkowi i powiedziała:

- To będzie rybak. Ma na imię Wars.

- Ja mam go udawać?

- Tak.

- I co mam robić?- zapytał Olek.

- Masz być zakochany- wyjaśniła Ada.

- Ja?

- Tak! Wars zakochał się w syrenie i uratował ją przed innymi rybakami. Oni zarzucili na nią sieci, bo chcieli ją zanieść królowi, żeby dostać dużo pieniędzy. Zatkali sobie uszy, żeby nie słyszeć jej śpiewu.

- A co by się stało, gdyby usłyszeli?

- Ten, kto ją usłyszał, wchodził do rzeki i już nigdy nie wracał. Zwykli ludzie nie mogą żyć pod wodą.

- Wiem. Ludzie mają płuca, a ryby skrzela. Dzięki temu ryby mieszkają pod wodą. I ta twoja syrena też.

- Ada przyniosła z kuchni pustą siatkę po cebuli, która przypominała sieć i wrzuciła do niej swoją lalkę.

- Uratuj mnie, piękny rybaku, a zaśpiewam ci pieśń najpiękniejszą na świecie!- powiedziała.

- Nie śpiewaj mi, bo wpadnę do Wisły i nie wrócę! Zatkałem sobie uszy- powiedział Olek.

- Ojej! Już dawno wyjąłeś sobie zatyczki z uszu i dlatego jesteś zakochany. Taka jest legenda , a my się tylko bawimy. Ratuj syrenę!

- Zakradnę się nocą, kiedy inni rybacy będą spali i rozetnę sieci. Będziesz mogła wrócić do Wisły.

- Pospiesz się, bo nie mogę żyć długo bez wody! - pisnęła Ada.

Olek wyplątał syrenę z cebulowej sieci i powiedział:

- Jesteś wolna. Możesz wracać do domu.

- Dziękuję ci, dzielny rybaku? Jak masz na imię?

- Olek.

- Przecież się bawimy!- przypomniała Ada.

- No dobrze...mam na imię Wars. A ty, jak masz na imię, piękna panno?

- Jestem Sawa. Widziałam cię wiele razy na brzegu rzeki.

- Przychodziłem tu łowić ryby, ale zawsze czekałem na ciebie. Jesteś taka piękna.

- Och! Rybacy tu biegną! Zobaczyli, że mnie uwolniłeś! Nie wyjdę już na brzeg Wisły, chyba, że waszej wiosce będzie groziło wielkie niebezpieczeństwo. Wtedy was obronię! Żegnajcie!

- Żegnaj!- powiedział Olek.

- Przecież ty masz iść ze mną, bo mnie kochasz- przypomniała Ada.

- Idę z tobą, Sawo! - zawołał Olek.

Po chwili obie lalki wylądowały pod tapczanem, który udawał rzekę Wisłę.

Ada opowiadała dalej:

- Wars i Sawa zniknęli pod wodą, i nikt ich już nie widział. Na miejscu wioski powstało miasto Warszawa, w którym mieszkali- zakończyła.

- Wiesz co, może pójdziemy w sobotę z mamą i tatą obejrzeć pomnik Syrenki nad Wisłą?

Sprawdzimy, czy ma skrzela.

- Mówiłeś, że byłeś tam z klasą.

- Ale chcę iść jeszcze raz.

- Hm...ty chyba naprawdę zakochałeś się w tej Sawie - zachichotała Ada.

 

* Rozmowa na temat opowiadania.

- O czym dowiedziała się Ada w przedszkolu?

- Kto pomógł jej przedstawić legendę?

* Wspólne opowiadanie legendy o powstaniu Warszawy.

 

 

2.Piękny jest nasz kraj- twórcza zabawa plastyczna.

 

* Wykonanie pracy plastycznej ( zdjęcia lub obrazki wycięte z czasopism, przedstawiające różne miejsca Polski, pastele olejowe, kartki, klej)

* Zaproponowanie wykonania obrazka przedstawiającego miejsca, które dzieciom się podobają,

z jednoczesnym uchwyceniem różnorodności polskiego krajobrazu.

* Pokaz i omówienie sposobu wykonania pracy .

- Samodzielne działania dzieci; naklejanie pośrodku kartki zdjęcia lub obrazka ( wyciętych z kolorowych czasopism) wybranego przez dzieci; dorysowywanie- według pomysłów dzieci- z każdej strony pastelami olejnymi brakujących elementów w taki sposób, aby z naklejonym elementem tworzyły jedną całość.

-

* Oglądanie powstałych prac.

* Rozmowa na temat pracy.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 29

Data dodania: 2020-05-04 07:34:17
Data edycji: 2020-05-04 07:34:27
Ilość wyświetleń: 305
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej