WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.04.30 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,, KIM JESTEŚ''( CZWARTEK 30.04.2020).

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

(TAMBURYN, BĘBENEK, KRĄŻEK, KLOCEK)

 

1. Zabawa orientacyjo – porządkowa ,,Tworzymy koło''.

- Dziecko porusza się w rytm tamburyna. Podczas przerwy w grze jak najszybciej

podaje ręce rodzicom lub rodzeństwu i tworzy koło.

2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych ,,Pobudka''.

- Dziecko leży na dywanie- śpi. Na uderzenie w bębenek powoli wstaje, prostuje się

przeciąga, przeciera oczy, maszeruje po sali, aby rozprostować mięśnie: ale chce jemu się

jeszcze spać i na sygnał – dwa uderzenia w bębenek – ponownie zasypia.

3. Ćwiczenia z elementem czworakowania ,,Rozrzucone klocki''.

- Dziecko chodzi na czworakach pomiędzy rozłożonymi na dywanie klockami.

Co pewien czas prostuje się i rozciąga, jak dużo klocków rozłożonych jest na dywanie.

4.Ćwiczenia tułowia połączone z ćwiczeniem równowagi ,,Zbieramy klocki''.

- Dziecko spaceruje po sali, trzymając krążek na wyciągniętej dłoni w taki sposób, aby mu nie

spadł. Na uderzenie w bębenek wykonuje skłon w przód ( nogi proste w kolanach), podnosi

klocek i kładzie go na krążku. Na zakończenie zabawy wrzuca klocki do wyznaczonego

pojemnika.

5.Zabawa bieżna ,,Wracamy do domu''.

- Krążki- domy rozłożone są na podłodze. Dziecko biega w rytm bębenka pomiędzy nimi,

w różnych kierunkach, starając się zapamiętać, gdzie znajduje się jego dom.

Podczas przerwy w grze, wraca do domu i siada na krążku.

6.Zabawa uspokajająca ,,Marsz z krążkiem''.

- Dziecko maszeruje po dywanie w rytm bębenka, trzymając krążek na dłoni w taki sposób,

żeby nie spadł. Potem odkłada go na wyznaczone miejsce.

 

 

1.Nauka wiersza Ewy Stadtmuller ,,Kim jesteś?

 

* Zabawa ,,Dokończ zdania''.

- Rodzic mówi początek zdania, a dziecko je kończy.

- Miejscowość, w której mieszkam, to….

- Mieszkam...przy ulicy…

- Lubię swoją miejscowość, bo…

- Moje przedszkole znajduje się w … przy ulicy...

 

 

* Słuchanie wiersza.

 

Czy wiesz, kim jesteś? - To oczywiste!

Co ci jest bliskie?- Znaki ojczyste.

Ojczyste barwy- biało- czerwone.

Ojczyste godło- orzeł w koronie.

Ojczyste w hymnie – mazurka dźwięki,

No i stolica- miasto syrenki.

 

I jeszcze Wisła co sobie płynie:

Raz na wyżynie, raz na równinie.

I mija miasta prześliczne takie…

- Już wiesz, kim jesteś?

- Jestem Polakiem.

 

* Rozmowa na temat wiersza.

- Co jest bliskie osobie z wiersza?

- Jakie znaki ojczyste?

- Co jest jeszcze bliskie?

- Kim jest osoba z wiersza?

- A wy, kim jesteście?

* Wskazywanie wśród obrazków flag – flagi Polski.

( Obrazki flag różnych państw).

- Rodzic umieszcza na tablicy obrazki flag różnych państw, w tym flagę Polski.

- Dz. wskazuje ją, omawia jej wygląd.

 

* Powtórna recytacja wiersza.

 

Karta pracy, cz.4, s.28

 

* Rodzic pyta:

- Co to jest Bałtyk?

- Gdzie się znajduje?

- Jak nazywa się stolica Polski?

- Oglądanie godła.

- Kolorowanie rysunku godła według wzoru.

- Kolorowanie flag, żeby wyglądały jak flaga Polski.

 

* Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał – Polska.

 

- Dz. maszerują w różnych kierunkach pokoju podczas wypowiadania przez rodzica

dowolnych słów. Kiedy usłyszą słowo Polska, muszą jak najszybciej usiąść.

 

* Nauka wiersza fragmentami, metodą ze słuchu.

 

- Rodzic mówi fragmenty wiersza, dziecko za nim powtarza. Potem dziecko próbuje recytować

wiersz wspólnie z rodzicem.

 

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

 

 

( Bębenek, tamburyn, plastikowy kręgiel).

 

* Zabawa orientacyjno- porządkowa ,,Posłuszne kręgle''.

- Dzieci poruszają się swobodnie po sali, trzymając kręgle w ręce. Na mocne uderzenie

w bębenek zatrzymują się i manipulują kręglami: podają je sobie z jednej ręki do drugiej,

z przodu, za plecami, pod kolanami; podrzucają i łapią.

* Ćwiczenie mięśni brzucha ,,Jak najdalej w przód''.

- Dzieci w siadzie prostym, kręgle trzymają w obu rekach. Wykonują skłon tułowia w przód,

sięgając rękami jak najdalej w kierunku stóp ( kolana proste).

* Skręty ,,Na prawo, na lewo''.

- Dzieci w siadzie skrzyżnym, trzymają kręgle na głowach, podtrzymując je rękami,

łokcie mają na zewnątrz. Wykonują skręty tułowia w prawo i w lewo; co pewien czas wykonują

kilka rzutów i chwytów kręglami.

* Skrętoskłony ,,Witamy stopy''.

- Dzieci w siadzie rozkrocznym, kręgle trzymają oburącz w górze; wykonują skrętoskłon do

lewej stopy – przywitanie jej ( podczas ćwiczenia dz. starają się nie zginać kolan, kręgle

trzymają obiema rekami).

* Ćwiczenie mięśni grzbietu ,, Oglądamy kręgle''.

- Dzieci leżą na brzuchu, trzymają kręgle w obu rękach przed twarzą. Unoszą głowę, prostują ręce

oglądają kręgle, wytrzymują przez chwilę. Potem powrót do leżnia – odpoczynek.

* Ćwiczenie mięśni brzucha ,,Spotkanie''.

- Dzieci leżą na plecach, trzymają kręgle w obu rękach wyciągniętych za głową. Jednocześnie

wznoszą obie ręce i nogi – dążą do spotkania nóg z kręglami; potem powracają do pozycji

wyjściowej.

* Ćwiczenie mięśni grzbietu i brzucha ,,Z nóg do rąk''.

- Dzieci leżą na plecach, kręgle trzymają pomiędzy stopami. Przekazują kręgle do rąk za głową

i powracają do siadu. Ponownie wkładają kręgle pomiędzy stopy i od nowa wykonują ćwiczenie.

* Bieg ,,Postaw kręgle''.

- Dzieci biegają z kręglami w różnych kierunkach przy akompaniamencie tamburyna. Podczas

przerwy w grze stawiają kręgiel na podłodze tak, aby się nie przewrócił.

* Ćwiczenia przeciw płaskostopiu ,,Sprytne stopy''.

- Dzieci w siadzie prostym podpartym, kręgiel mają pomiędzy stopami ( pionowo).

Krążą obunóż w prawo i w lewo.

- Wałkują kręgle raz jedną , raz drugą stopą.

- W siadzie podpartym- chwytają stopami kręgle i podnoszą je do góry.

* Zabawa rytmiczna ,,Zgodnie z rytmem''.

- Dzieci, w rytmie bębenka, spacerują po sali w różnych kierunkach. Podczas przerwy w grze

zatrzymują się, słuchają rytmu wystukanego przez rodzica na bębenku, starając się go zapamiętać

a następnie wystukują ten rytm, uderzając kręglami o podłogę.

* Zabawa uspokajająca ,,Marsz parami''.

- Dzieci maszerują parami po obwodzie koła; odkładają kręgle na wyznaczone miejsce.

 

 

* Słuchanie legendy charakterystycznej dla danej miejscowości.

 

- Rozmowa z dzieckiem na temat treści utworu.

- Samodzielne opowiadanie legendy przez dziecko.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz. 4, s.26, 27,28

Data dodania: 2020-04-30 07:26:44
Data edycji: 2020-04-30 07:26:55
Ilość wyświetleń: 354
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej