WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.04.29 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,, NAJPIĘKNIEJSZE MIEJSCE ŚWIATA''( ŚRODA 29.04.2020)

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

(TAMBURYN, BĘBENEK, KRĄŻEK, KLOCEK)

 

1. Zabawa orientacyjo – porządkowa ,,Tworzymy koło''.

- Dziecko porusza się w rytm tamburyna. Podczas przerwy w grze jak najszybciej

podaje ręce rodzicom lub rodzeństwu i tworzy koło.

2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych ,,Pobudka''.

- Dziecko leży na dywanie- śpi. Na uderzenie w bębenek powoli wstaje, prostuje się

przeciąga, przeciera oczy, maszeruje po sali, aby rozprostować mięśnie: ale chce jemu się

jeszcze spać i na sygnał – dwa uderzenia w bębenek – ponownie zasypia.

3. Ćwiczenia z elementem czworakowania ,,Rozrzucone klocki''.

- Dziecko chodzi na czworakach pomiędzy rozłożonymi na dywanie klockami.

Co pewien czas prostuje się i rozciąga, jak dużo klocków rozłożonych jest na dywanie.

4.Ćwiczenia tułowia połączone z ćwiczeniem równowagi ,,Zbieramy klocki''.

- Dziecko spaceruje po sali, trzymając krążek na wyciągniętej dłoni w taki sposób, aby mu nie

spadł. Na uderzenie w bębenek wykonuje skłon w przód ( nogi proste w kolanach), podnosi

klocek i kładzie go na krążku. Na zakończenie zabawy wrzuca klocki do wyznaczonego

pojemnika.

5.Zabawa bieżna ,,Wracamy do domu''.

- Krążki- domy rozłożone są na podłodze. Dziecko biega w rytm bębenka pomiędzy nimi,

w różnych kierunkach, starając się zapamiętać, gdzie znajduje się jego dom.

Podczas przerwy w grze, wraca do domu i siada na krążku.

6.Zabawa uspokajająca ,,Marsz z krążkiem''.

- Dziecko maszeruje po dywanie w rytm bębenka, trzymając krążek na dłoni w taki sposób,

żeby nie spadł. Potem odkłada go na wyznaczone miejsce.

 

1. Zabawy przy piosence ,,Najpiękniejsze miasto świata''( może być inna piosenka o

Ojczyźnie).

 

* Ćwiczenia ruchowe przy akompaniamencie instrumentu ( bębenka).

- marsz, skoki obunóż, przeskoki z nogi na nogę, krok dostawny w wyznaczonym przez

rodzica kierunku

* Słuchanie piosenki.

* Omówienie treści piosenki.

* Nauka zwrotki i refrenu.

* Zabawa ,,Jestem Polakiem''- rozwijająca zdolność improwizacji muzycznych.

( nagranie piosenki, bębenek)

- W rytmie nagrania piosenki dziecko maszeruje w określonym kierunku.

- Mocne uderzenie w bębenek i przerwa w muzyce oznaczają zatrzymania się.

- Rodzic zwraca się do dziecka śpiewając: Jestem Polakiem, ponieważ…

- Dziecko kończy zdanie śpiewając.

Inna wersja zabawy:

* Zdanie: , można zastąpić innym zdaniem, np.: Jestem Polakiem ponieważ…, można zastąpić

innym zdaniem, np.; Mieszkam w …, Bardzo lubię swoje miasto, ponieważ..

 

* Zabawa ,, Kolorowe obręcze''- rozwijająca koordynację słuchowo – ruchową.

( odtwarzacz CD, nagranie dowolnej muzyki, tamburyn, małe obręcze).

* Dziecko maszeruje, między małymi obręczami rozłożonymi w pokoju, w rytm nagrania

muzyki. Na sygnał, dziecko zajmuje miejsce obok najbliżej leżącej obręczy. Wykonuje

ruchy:

- jedno uderzenie w tamburyn- unosi obręcze w górę, przechodzi do lekkiego rozkroku,

pozostaje przez chwilę w bezruchu, powoli wstaje do pozycji wyjściowej i odkłada obręcze

na podłogę.

- dwa uderzenia w tamburyn- przechodzi do przysiadu. Rodzic wydobywa z instrumentu

dźwięki o różnym natężeniu ( cicho, coraz głośniej, głośno, coraz ciszej, cicho),

dziecko powoli unosi obręcz nad głowę, wykonuje obrót wokół siebie, po czym powoli

ją opuszcza z równoczesnymi obrotami, przechodzi do przysiadu, odkłada obręcz.

- Trzy uderzenia w tamburyn – unosi obręcz nad głowę, przechodzi do rozkroku, wykonuje

skłon w lewą stronę, następnie w prawą stronę- skłony wykonuje w tempie wolnym

i umiarkowanym.

 

2. Herb naszej miejscowości – wydzieranka z papieru kolorowego.

 

* Oglądanie herbu miejscowości, z której pochodzą dzieci.

* Wyjaśnienie znaczenia herbu.

( obrazek herbu miejscowości, w której mieszkają dzieci).

* Rodzic zwraca uwagę dz. z jakich elementów składa się herb, wyjaśnia, co one oznaczają.

* Dziecko wodzi palcem po rysunku herbu w prawą i w lewą stronę.

 

* Zabawa ,,Który z kolei''?

( herby różnych miast, w tym herb miejscowości, w której mieszkają dzieci)

- Rodzic układa w szeregu herby różnych miast, pośród nich jest herb miejscowości, w której

mieszkają dzieci. Zadaniem dziecka jest udzielenie odpowiedzi na pytanie:

Który z kolei jest herb naszej miejscowości?

- Za każdym razem rodzic układa w inny sposób szereg z herbów.

 

* Ćwiczenie spostrzegawczości ,,Odszukaj symbole''.

( herby różnych miast, w tym herb miejscowości, w której mieszkają dzieci, rysunki elementów z tych herbów)

 

- Rodzic układa przed dz. rysunki elementów pochodzących z różnych herbów.

- Zadaniem dz. jest rozpoznanie i wskazanie herbu, z którego pochodzą symbole na rysunkach.

 

* Wykonanie pracy plastycznej.

* Samodzielne działanie dziecka: rysowanie wnętrza herbu, wydzieranie z papieru w odpowiednich

kolorach małych kawałeczków, naklejanie ich na konturach herbu.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz.4, s.23, 24, 25

 

 

 

Data dodania: 2020-04-29 07:40:45
Data edycji: 2020-04-29 07:40:55
Ilość wyświetleń: 327
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej