TEMAT DNIA : ,, NAJPIĘKNIEJSZE MIEJSCE ŚWIATA''( ŚRODA 29.04.2020)
ĆWICZENIA PORANNE
(TAMBURYN, BĘBENEK, KRĄŻEK, KLOCEK)
1. Zabawa orientacyjo – porządkowa ,,Tworzymy koło''.
- Dziecko porusza się w rytm tamburyna. Podczas przerwy w grze jak najszybciej
podaje ręce rodzicom lub rodzeństwu i tworzy koło.
2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych ,,Pobudka''.
- Dziecko leży na dywanie- śpi. Na uderzenie w bębenek powoli wstaje, prostuje się
przeciąga, przeciera oczy, maszeruje po sali, aby rozprostować mięśnie: ale chce jemu się
jeszcze spać i na sygnał – dwa uderzenia w bębenek – ponownie zasypia.
3. Ćwiczenia z elementem czworakowania ,,Rozrzucone klocki''.
- Dziecko chodzi na czworakach pomiędzy rozłożonymi na dywanie klockami.
Co pewien czas prostuje się i rozciąga, jak dużo klocków rozłożonych jest na dywanie.
4.Ćwiczenia tułowia połączone z ćwiczeniem równowagi ,,Zbieramy klocki''.
- Dziecko spaceruje po sali, trzymając krążek na wyciągniętej dłoni w taki sposób, aby mu nie
spadł. Na uderzenie w bębenek wykonuje skłon w przód ( nogi proste w kolanach), podnosi
klocek i kładzie go na krążku. Na zakończenie zabawy wrzuca klocki do wyznaczonego
pojemnika.
5.Zabawa bieżna ,,Wracamy do domu''.
- Krążki- domy rozłożone są na podłodze. Dziecko biega w rytm bębenka pomiędzy nimi,
w różnych kierunkach, starając się zapamiętać, gdzie znajduje się jego dom.
Podczas przerwy w grze, wraca do domu i siada na krążku.
6.Zabawa uspokajająca ,,Marsz z krążkiem''.
- Dziecko maszeruje po dywanie w rytm bębenka, trzymając krążek na dłoni w taki sposób,
żeby nie spadł. Potem odkłada go na wyznaczone miejsce.
1. Zabawy przy piosence ,,Najpiękniejsze miasto świata''( może być inna piosenka o
Ojczyźnie).
* Ćwiczenia ruchowe przy akompaniamencie instrumentu ( bębenka).
- marsz, skoki obunóż, przeskoki z nogi na nogę, krok dostawny w wyznaczonym przez
rodzica kierunku
* Słuchanie piosenki.
* Omówienie treści piosenki.
* Nauka zwrotki i refrenu.
* Zabawa ,,Jestem Polakiem''- rozwijająca zdolność improwizacji muzycznych.
( nagranie piosenki, bębenek)
- W rytmie nagrania piosenki dziecko maszeruje w określonym kierunku.
- Mocne uderzenie w bębenek i przerwa w muzyce oznaczają zatrzymania się.
- Rodzic zwraca się do dziecka śpiewając: Jestem Polakiem, ponieważ…
- Dziecko kończy zdanie śpiewając.
Inna wersja zabawy:
* Zdanie: , można zastąpić innym zdaniem, np.: Jestem Polakiem ponieważ…, można zastąpić
innym zdaniem, np.; Mieszkam w …, Bardzo lubię swoje miasto, ponieważ..
* Zabawa ,, Kolorowe obręcze''- rozwijająca koordynację słuchowo – ruchową.
( odtwarzacz CD, nagranie dowolnej muzyki, tamburyn, małe obręcze).
* Dziecko maszeruje, między małymi obręczami rozłożonymi w pokoju, w rytm nagrania
muzyki. Na sygnał, dziecko zajmuje miejsce obok najbliżej leżącej obręczy. Wykonuje
ruchy:
- jedno uderzenie w tamburyn- unosi obręcze w górę, przechodzi do lekkiego rozkroku,
pozostaje przez chwilę w bezruchu, powoli wstaje do pozycji wyjściowej i odkłada obręcze
na podłogę.
- dwa uderzenia w tamburyn- przechodzi do przysiadu. Rodzic wydobywa z instrumentu
dźwięki o różnym natężeniu ( cicho, coraz głośniej, głośno, coraz ciszej, cicho),
dziecko powoli unosi obręcz nad głowę, wykonuje obrót wokół siebie, po czym powoli
ją opuszcza z równoczesnymi obrotami, przechodzi do przysiadu, odkłada obręcz.
- Trzy uderzenia w tamburyn – unosi obręcz nad głowę, przechodzi do rozkroku, wykonuje
skłon w lewą stronę, następnie w prawą stronę- skłony wykonuje w tempie wolnym
i umiarkowanym.
2. Herb naszej miejscowości – wydzieranka z papieru kolorowego.
* Oglądanie herbu miejscowości, z której pochodzą dzieci.
* Wyjaśnienie znaczenia herbu.
( obrazek herbu miejscowości, w której mieszkają dzieci).
* Rodzic zwraca uwagę dz. z jakich elementów składa się herb, wyjaśnia, co one oznaczają.
* Dziecko wodzi palcem po rysunku herbu w prawą i w lewą stronę.
* Zabawa ,,Który z kolei''?
( herby różnych miast, w tym herb miejscowości, w której mieszkają dzieci)
- Rodzic układa w szeregu herby różnych miast, pośród nich jest herb miejscowości, w której
mieszkają dzieci. Zadaniem dziecka jest udzielenie odpowiedzi na pytanie:
Który z kolei jest herb naszej miejscowości?
- Za każdym razem rodzic układa w inny sposób szereg z herbów.
* Ćwiczenie spostrzegawczości ,,Odszukaj symbole''.
( herby różnych miast, w tym herb miejscowości, w której mieszkają dzieci, rysunki elementów z tych herbów)
- Rodzic układa przed dz. rysunki elementów pochodzących z różnych herbów.
- Zadaniem dz. jest rozpoznanie i wskazanie herbu, z którego pochodzą symbole na rysunkach.
* Wykonanie pracy plastycznej.
* Samodzielne działanie dziecka: rysowanie wnętrza herbu, wydzieranie z papieru w odpowiednich
kolorach małych kawałeczków, naklejanie ich na konturach herbu.
ZADANIA NA DZIŚ
Karta pracy, cz.4, s.23, 24, 25
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13