TEMAT DNIA: MIEJSCA KTÓRE ZNAM ( WTOREK 28.04.2020).
ĆWICZENIA PORANNE
(TAMBURYN, BĘBENEK, KRĄŻEK, KLOCEK)
1. Zabawa orientacyjo – porządkowa ,,Tworzymy koło''.
- Dziecko porusza się w rytm tamburyna. Podczas przerwy w grze jak najszybciej
podaje ręce rodzicom lub rodzeństwu i tworzy koło.
2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych ,,Pobudka''.
- Dziecko leży na dywanie- śpi. Na uderzenie w bębenek powoli wstaje, prostuje się
przeciąga, przeciera oczy, maszeruje po sali, aby rozprostować mięśnie: ale chce jemu się
jeszcze spać i na sygnał – dwa uderzenia w bębenek – ponownie zasypia.
3. Ćwiczenia z elementem czworakowania ,,Rozrzucone klocki''.
- Dziecko chodzi na czworakach pomiędzy rozłożonymi na dywanie klockami.
Co pewien czas prostuje się i rozciąga, jak dużo klocków rozłożonych jest na dywanie.
4.Ćwiczenia tułowia połączone z ćwiczeniem równowagi ,,Zbieramy klocki''.
- Dziecko spaceruje po sali, trzymając krążek na wyciągniętej dłoni w taki sposób, aby mu nie
spadł. Na uderzenie w bębenek wykonuje skłon w przód ( nogi proste w kolanach), podnosi
klocek i kładzie go na krążku. Na zakończenie zabawy wrzuca klocki do wyznaczonego
pojemnika.
5.Zabawa bieżna ,,Wracamy do domu''.
- Krążki- domy rozłożone są na podłodze. Dziecko biega w rytm bębenka pomiędzy nimi,
w różnych kierunkach, starając się zapamiętać, gdzie znajduje się jego dom.
Podczas przerwy w grze, wraca do domu i siada na krążku.
6.Zabawa uspokajająca ,,Marsz z krążkiem''.
- Dziecko maszeruje po dywanie w rytm bębenka, trzymając krążek na dłoni w taki sposób,
żeby nie spadł. Potem odkłada go na wyznaczone miejsce.
1. Zabawy z kostkami.
(Dwa zestawy dużych kostek. W pierwszym zestawie- przeznaczonym do dodawania- kostki mają zaklejone sześć kropek, puste pole będzie liczone jako zero.
W drugim zestawie- przeznaczonym do odejmowania- jedna kostka jest bez zmian, a druga ma kropek: sześć, siedem, osiem, dziewięć i dwa razy po dziesięć.)
* Dodawanie z użyciem kropek.
- Dziecko rzuca kolejno dwiema kostkami z pierwszego zestawu. Po wyrzuceniu liczy oczka.
- Podaje wynik. Uzasadnia go. Np. 5 i 4 to 9.( pięć i cztery to dziewięć).
- Układa odpowiednie działanie i je odczytuje. 5 + 4 = 9
* Odejmowanie z użyciem kostek.
- Dziecko rzuca kostkami. Najpierw tą z większą liczbą oczek, a potem tą drugą. Liczy oczka wyrzucone na pierwszej, a potem – na drugiej kostce.
- Od liczby kropek z pierwszej kostki odejmuje liczbę kropek z drugiej kostki.
- Podaje wynik. Układa odpowiednie działanie i je odczytuje. 10 – 6 = 4
* Zabawa ruchowa ,, Z domu do domu''.
( szarfy)
- Dziec i stoją w szarfach – domkach rozłożonych na podłodze. Kiedy usłyszą hasło: Z domu!
Wybiegają z domów i biegają po pokoju. Hasło: Do domu! Jest sygnałem do jak najszybszego
powrotu do swojego domu – szarfy.
2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
( Bębenek, tamburyn, plastikowy kręgiel).
* Zabawa orientacyjno- porządkowa ,,Posłuszne kręgle''.
- Dzieci poruszają się swobodnie po sali, trzymając kręgle w ręce. Na mocne uderzenie
w bębenek zatrzymują się i manipulują kręglami: podają je sobie z jednej ręki do drugiej,
z przodu, za plecami, pod kolanami; podrzucają i łapią.
* Ćwiczenie mięśni brzucha ,,Jak najdalej w przód''.
- Dzieci w siadzie prostym, kręgle trzymają w obu rekach. Wykonują skłon tułowia w przód,
sięgając rękami jak najdalej w kierunku stóp ( kolana proste).
* Skręty ,,Na prawo, na lewo''.
- Dzieci w siadzie skrzyżnym, trzymają kręgle na głowach, podtrzymując je rękami,
łokcie mają na zewnątrz. Wykonują skręty tułowia w prawo i w lewo; co pewien czas wykonują
kilka rzutów i chwytów kręglami.
* Skrętoskłony ,,Witamy stopy''.
- Dzieci w siadzie rozkrocznym, kręgle trzymają oburącz w górze; wykonują skrętoskłon do
lewej stopy – przywitanie jej ( podczas ćwiczenia dz. starają się nie zginać kolan, kręgle
trzymają obiema rekami).
* Ćwiczenie mięśni grzbietu ,, Oglądamy kręgle''.
- Dzieci leżą na brzuchu, trzymają kręgle w obu rękach przed twarzą. Unoszą głowę, prostują ręce
oglądają kręgle, wytrzymują przez chwilę. Potem powrót do leżnia – odpoczynek.
* Ćwiczenie mięśni brzucha ,,Spotkanie''.
- Dzieci leżą na plecach, trzymają kręgle w obu rękach wyciągniętych za głową. Jednocześnie
wznoszą obie ręce i nogi – dążą do spotkania nóg z kręglami; potem powracają do pozycji
wyjściowej.
* Ćwiczenie mięśni grzbietu i brzucha ,,Z nóg do rąk''.
- Dzieci leżą na plecach, kręgle trzymają pomiędzy stopami. Przekazują kręgle do rąk za głową
i powracają do siadu. Ponownie wkładają kręgle pomiędzy stopy i od nowa wykonują ćwiczenie.
* Bieg ,,Postaw kręgle''.
- Dzieci biegają z kręglami w różnych kierunkach przy akompaniamencie tamburyna. Podczas
przerwy w grze stawiają kręgiel na podłodze tak, aby się nie przewrócił.
* Ćwiczenia przeciw płaskostopiu ,,Sprytne stopy''.
- Dzieci w siadzie prostym podpartym, kręgiel mają pomiędzy stopami ( pionowo).
Krążą obunóż w prawo i w lewo.
- Wałkują kręgle raz jedną , raz drugą stopą.
- W siadzie podpartym- chwytają stopami kręgle i podnoszą je do góry.
* Zabawa rytmiczna ,,Zgodnie z rytmem''.
- Dzieci, w rytmie bębenka, spacerują po sali w różnych kierunkach. Podczas przerwy w grze
zatrzymują się, słuchają rytmu wystukanego przez rodzica na bębenku, starając się go zapamiętać
a następnie wystukują ten rytm, uderzając kręglami o podłogę.
* Zabawa uspokajająca ,,Marsz parami''.
- Dzieci maszerują parami po obwodzie koła; odkładają kręgle na wyznaczone miejsce.
ZADANIA NA DZIŚ
Karta pracy, cz. 4, s. 21, 22
Litery i liczby, cz.2, s.75.
LITERY I LICZBY
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=49
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13