WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.04.27 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

DRODZY RODZICE ! KOCHANE DZIECI!

 

 

W tym tygodniu będziemy rozmawiać o naszej miejscowości; poznamy herb swojej miejscowości i najważniejsze instytucje i punkty usługowe.

 

 

TEMAT TYGODNIA : ,,MOJA MIEJSCOWOŚĆ, MÓJ REGION''( 27-30.04.2020)

 

TEMAT DNIA : ,,MAŁE MIASTECZKO'' ( PONIEDZIAŁEK 27.04.2020)

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA TYDZIEŃ:

 

1. Poznanie legend związanych ze swoją miejscowością, swoim regionem.

2. Poznawanie zapisu nazwy swojej miejscowości.

3. Poznawanie herbu swojej miejscowości ( lub projektu herbu).

4. Organizowanie kącika regionalnego; sukcesywne wzbogacanie go w eksponaty.

5. Poznawanie instytucji i ważniejszych punktów usługowych znajdujących się w pobliżu, określanie pełnionych przez nie funkcji.

6. Poznawanie zawodów niedostępnych bezpośredniej obserwacji.

7. Poznawanie zawodów związanych z wybraną dziedziną życia społecznego, np.: budownictwem, szkolnictwem, służba zdrowia.

8. Stosowanie zwrotów : jesteśmy Polakami, mieszkamy w Polsce, mówimy po polsku.

9. Słuchanie wierszy, opowiadań, legend dotyczących Polski, np. Jej pochodzenia.

10.Nazywanie ważniejszych miast Polski, rzek – Wisły i Odry, morza – Bałtyku, gór – Tatr.

11.Wspólne układanie gier, wykonywanie prac plastycznych i technicznych.

12.Wyodrębnianie ze słów głosek; rozpoznawanie i nazywanie małych i wielkich liter; czytanie sylab, wyrazów o prostej budowie fonetycznej.

13.Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.

14.Wykonywanie prac plastycznych; śpiewanie piosenek; rozwijanie sprawności fizycznej.

 

ĆWICZENIA PORANNE ( NA CAŁY TYDZIEŃ)

 

(TAMBURYN, BĘBENEK, KRĄŻEK, KLOCEK)

 

1. Zabawa orientacyjo – porządkowa ,,Tworzymy koło''.

- Dziecko porusza się w rytm tamburyna. Podczas przerwy w grze jak najszybciej

podaje ręce rodzicom lub rodzeństwu i tworzy koło.

2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych ,,Pobudka''.

- Dziecko leży na dywanie- śpi. Na uderzenie w bębenek powoli wstaje, prostuje się

przeciąga, przeciera oczy, maszeruje po sali, aby rozprostować mięśnie: ale chce jemu się

jeszcze spać i na sygnał – dwa uderzenia w bębenek – ponownie zasypia.

3. Ćwiczenia z elementem czworakowania ,,Rozrzucone klocki''.

- Dziecko chodzi na czworakach pomiędzy rozłożonymi na dywanie klockami.

Co pewien czas prostuje się i rozciąga, jak dużo klocków rozłożonych jest na dywanie.

4.Ćwiczenia tułowia połączone z ćwiczeniem równowagi ,,Zbieramy klocki''.

- Dziecko spaceruje po sali, trzymając krążek na wyciągniętej dłoni w taki sposób, aby mu nie

spadł. Na uderzenie w bębenek wykonuje skłon w przód ( nogi proste w kolanach), podnosi

klocek i kładzie go na krążku. Na zakończenie zabawy wrzuca klocki do wyznaczonego

pojemnika.

5.Zabawa bieżna ,,Wracamy do domu''.

- Krążki- domy rozłożone są na podłodze. Dziecko biega w rytm bębenka pomiędzy nimi,

w różnych kierunkach, starając się zapamiętać, gdzie znajduje się jego dom.

Podczas przerwy w grze, wraca do domu i siada na krążku.

6.Zabawa uspokajająca ,,Marsz z krążkiem''.

- Dziecko maszeruje po dywanie w rytm bębenka, trzymając krążek na dłoni w taki sposób,

żeby nie spadł. Potem odkłada go na wyznaczone miejsce.

 

1. Słuchanie wiersza Małgorzaty Strękowskiej- Zaremby ,,Małe miasteczko''.

 

* Zabawa z rymowanką – Miejscowość swoją znamy, miejscowość swoją kochamy.

- Dziecko wypowiada rymowankę cicho, głośno, rytmizując ją prostym, wymyślonym

przez nie ruchem ( np.: klaskanie, tupanie, podskoki), śpiewa na własną melodię.

* Słuchanie wiersza Małgorzaty Strękowskiej – Zaremby ,,Małe miasteczko''.

 

W małym miasteczku nie ma wieżowców,

schodów ruchomych ni zoo,

Lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków,

które śpiewają wesoło.

 

Dokoła rynku stoi rząd domów

w siedmiu kolorach tęczy;

ruch jest nieduży, spokojnie, miło,

czasami pszczoła zabrzęczy.

 

Czyste powietrze pachnie zielenią,

na niebie świeci słoneczko,

wszędzie jest blisko, ludzie się znają,

dbają o swoje miasteczko.

 

* Rozmowa na temat wiersza.

- Jak wygląda małe miasteczko?

- Jakie są plusy mieszkania w małym miasteczku?

* Wskazywanie różnic między miasteczkiem ( wsią), a dużym miastem.

( napisy: Jakie jest?, Małe miasto (wioska), Duże miasto.

- Rodzic umieszcza na tablicy napisy.

- dziecko podaje określenia, samodzielnie lub z pomocą rodzica i układa je, jeśli potrafi. Np:

spokojnie, dużo zieleni, nie ma smogu, mało hałasu...( małe miasto/ wioska); dużo hałasu, smog,

pojazdy, dużo osób…. ( duże miasto).

 

* Zabawa ruchowa ,, Spacer krętą uliczką''

 

( apaszka do zawiązania oczu)

- Dziecko ma zawiązane oczy, a rodzeństwo lub rodzic jest przewodnikiem, który prowadzi dziecko

po uliczce.

- Rodzic podaje określenie kierunku, np.: prosto, w prawo, w lewo, a zadaniem przewodnika jest

przeprowadzenie kolegi do końca uliczki.

 

2. Spacer ( wirtualny) po swojej miejscowości.

- Oglądanie i porównywanie budynków mieszkalnych.

- Zwracanie uwagi na budownictwo jedno- i wielorodzinne.

- Zachęcanie do obserwacji zmian jakie zaszły w najbliższej okolicy.

- Poznawanie nazw mijanych ulic.

 

* Zabawy konstrukcyjne – budowanie z klocków.

- Dziecko buduje różne domy z klocków.

- Następnie porównuje powstałe budowle, wykorzystując następujące pojęcia:

wysoki, wyższy, niższy.

- Dziecko zachęca do kupna powstałego domu poprzez reklamę.

- Poszukuje jak największej liczby argumentów przekonujących potencjalnych klientów

do zainteresowania się danym budynkiem.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz.4, s. 20

Data dodania: 2020-04-26 21:23:07
Data edycji: 2020-04-26 21:23:20
Ilość wyświetleń: 338
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej