WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.04.23 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,,HODOWLA HIACYNTÓW'' ( CZWARTEK 23.04.2020)

 

Ćwiczenia poranne

 

1. Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał - ,,Dzieci w lesie''.

Dziecko biega po pokoju w rytm bębenka. Na mocne uderzenie w bębenek, dziecko przykuca

( na niby za drzewem) 3x.

2. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych - ,,Rzucamy szyszkami''

Dziecko na niby spaceruje po lesie, co pewien czas podnosi szyszkę i rzuca nią z dużym

zamachem jak najdalej.

3. Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,,Przedzieramy się przez leśne zarośla''.

Dziecko porusza się na czworakach między wyobrażonymi zaroślami, co pewien czas

prostuje się i maszeruje do przodu.

4. Zabawa ruchowa rozwijająca wyczucie ciała i przestrzeni - ,,Toczymy zwalony pień''.

Dziecko dobiera się parami ( z rodzeństwem, rodzicami). Pierwsze dziecko jest przewróconym

przez burzę pniem drzewa- leży na podłodze, drugie delikatnie turla pień w różnych kierunkach,

z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Po chwili zmiana ról.

5. Ćwiczenia ramion i tułowia - ,,Piłujemy drzewo''.

Dzieci stoją w parach, twarzami do siebie. Podają sobie ręce i naprzemiennie przeciągają

je do przodu i do tyłu, z równoczesnym pochylaniem i odchylaniem tułowia – naśladują

piłowanie drzewa.

6. Ćwiczenie uspokajające - ,,Wracamy z lasu''.

Dzieci maszerują parami po obwodzie koła .

 

1. Założenie hodowli hiacyntów.

 

( Karta pracy, cz.4, s. 19)

* Olek i Ada zakłada hodowlę hiacyntów .

* Oglądanie rysunków Ady i ich rozszyfrowywanie.

* Dziecko podaje, jakie czynności należy wykonać:

- przygotować doniczkę z ziemią,

- włożyć do doniczki cebulkę hiacynta,

- podlać roślinę i umieścić w słonecznym miejscu,

- podlewać hiacynta co kilka dni.

* Uzupełnianie rysunków tulipana według wzoru.

* Założenie hodowli przez dziecko.

( cebulki hiacyntów, ziemia ogrodnicza, konewka z wodą, łopatka, doniczka).

* Dziecko otrzymuje doniczkę, ziemię, cebulki hiacyntów.

* Nabiera ziemię łopatką do doniczki, wsadza cebulkę.

* Częściowo je przykrywa, podlewa wodą z konewki i umieszcza na parapecie okna.

* Przez następne dni, obserwuje rozwijające się hiacynty.

 

 

2. Sprzątanie ogrodu przy domu lub na działce i sadzenie młodego dębu.

 

( łopatka, taczka, miotła, grabie, rękawiczki ochronne, worki z napisem – papier)

 

* Rozmowa na temat czystości ogrodu lub działki.

- Czy nasz ogród jest czysty?

- Czy wymaga posprzątania?

* Rodzic proponuje posprzątanie ogrodu.

- Pokaz narzędzi przygotowanych do pracy; zwrócenie uwagi na zachowanie bezpieczeństwa.

* Przydzielenie zadań ( zachęcam do robienia porządków rodzeństwo, rodziców)

- Zbieranie papierów i opakowań papierowych do worków z napisem papier ( wspólne odczytanie).

- Zbieranie na taczkę opakowań szklanych ( z zachowaniem ostrożności). I opakowań plastikowych, umieszczanie ich w odpowiednich pojemnikach.

- Grabienie drobnych odpadów – patyków, liści, małych kamieni; wrzucanie łopatkami do kosza.

- Zamiatanie ścieżek, chodników.

* Wypowiedzi dzieci na temat wykonanej pracy, jej użyteczności.

* Oczyszczenie narzędzi pracy; dokładne umycie rąk.

* Sadzenie w ogrodzie dębu.

- Rodzic wykopuje dołek w wybranym miejscu, wkłada tam drzewko z ziemią z doniczki,

w której rosło; podlewa wodą, posypuje ziemią i uklepuje ją wokół drzewa.

- Zrobienie przez rodzica wokół dębu płotka z patyków.

* Obserwowanie drzewka przez następne dni, tygodnie, miesiące; czasami podlewanie.

 

Zabawa badawcza – oczyszczanie wody z wykorzystaniem prostego filtra.

( słoiki, pędzle ubrudzone w farbie, duża plastikowa butelka, nożyczki, szmatka flanelowa, gaza lub lignina, węgiel drzewny, żwirek, piasek)

 

* Dziecko brudzi wodę w słoiku, płukając w niej pędzel ubrudzony w farbie.

* Rodzic pokazuje sposób wykonania prostego filtra oczyszczającego wodę.

* Wyjaśnia dz., że aby woda mogła być użyta przez ludzi, oczyszcza się ją i uzdatnia.

*Wymaga to jednak wysiłku pracujących przy tym ludzi oraz specjalistów, co pociąga

za sobą duże nakłady finansowe.

* Podkreśla konieczność oszczędzania wody.

* Rodzic przecina dużą plastikową butelkę na wysokości 1/3 od jej dna.

* Dolna część butelki będzie stanowiła zbiornik na oczyszczoną wodę.

* Drugą część butelki rodzic odwraca szyjką do dołu, a następnie wypełnia ją: szmatką flanelową,

gazą lub ligniną, węglem drzewnym, żwirkiem, a na końcu – piaskiem.

* Warstwy te powinny zająć około połowy wysokości butelki, którą rodzic nakłada na część

butelki stanowiącą zbiornik oczyszczonej wody.

* Do tak przygotowanego filtru dziecko wlewa brudną wodę ze słoika i obserwuje jej filtrowanie.

* Patrzy jak wygląda oczyszczona woda.( W ten sam sposób można oczyścić wodę przyniesioną

z rzeki, ze stawu lub kałuży).

 

Burza mózgów - ,,W jaki sposób można oszczędzać wodę?

 

* Rysowanie na temat ,,Jaki piękny jest świat''.

- Dziecko przedstawia na rysunku piękno przyrody- roślin i zwierząt.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz. 4, s. 18

 

Data dodania: 2020-04-23 08:32:58
Data edycji: 2020-04-23 08:33:11
Ilość wyświetleń: 300
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej