WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.04.23 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,,HODOWLA HIACYNTÓW'' ( CZWARTEK 23.04.2020)

 

Ćwiczenia poranne

 

1. Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał - ,,Dzieci w lesie''.

Dziecko biega po pokoju w rytm bębenka. Na mocne uderzenie w bębenek, dziecko przykuca

( na niby za drzewem) 3x.

2. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych - ,,Rzucamy szyszkami''

Dziecko na niby spaceruje po lesie, co pewien czas podnosi szyszkę i rzuca nią z dużym

zamachem jak najdalej.

3. Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,,Przedzieramy się przez leśne zarośla''.

Dziecko porusza się na czworakach między wyobrażonymi zaroślami, co pewien czas

prostuje się i maszeruje do przodu.

4. Zabawa ruchowa rozwijająca wyczucie ciała i przestrzeni - ,,Toczymy zwalony pień''.

Dziecko dobiera się parami ( z rodzeństwem, rodzicami). Pierwsze dziecko jest przewróconym

przez burzę pniem drzewa- leży na podłodze, drugie delikatnie turla pień w różnych kierunkach,

z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Po chwili zmiana ról.

5. Ćwiczenia ramion i tułowia - ,,Piłujemy drzewo''.

Dzieci stoją w parach, twarzami do siebie. Podają sobie ręce i naprzemiennie przeciągają

je do przodu i do tyłu, z równoczesnym pochylaniem i odchylaniem tułowia – naśladują

piłowanie drzewa.

6. Ćwiczenie uspokajające - ,,Wracamy z lasu''.

Dzieci maszerują parami po obwodzie koła .

 

1. Założenie hodowli hiacyntów.

 

( Karta pracy, cz.4, s. 19)

* Olek i Ada zakłada hodowlę hiacyntów .

* Oglądanie rysunków Ady i ich rozszyfrowywanie.

* Dziecko podaje, jakie czynności należy wykonać:

- przygotować doniczkę z ziemią,

- włożyć do doniczki cebulkę hiacynta,

- podlać roślinę i umieścić w słonecznym miejscu,

- podlewać hiacynta co kilka dni.

* Uzupełnianie rysunków tulipana według wzoru.

* Założenie hodowli przez dziecko.

( cebulki hiacyntów, ziemia ogrodnicza, konewka z wodą, łopatka, doniczka).

* Dziecko otrzymuje doniczkę, ziemię, cebulki hiacyntów.

* Nabiera ziemię łopatką do doniczki, wsadza cebulkę.

* Częściowo je przykrywa, podlewa wodą z konewki i umieszcza na parapecie okna.

* Przez następne dni, obserwuje rozwijające się hiacynty.

 

 

2. Sprzątanie ogrodu przy domu lub na działce i sadzenie młodego dębu.

 

( łopatka, taczka, miotła, grabie, rękawiczki ochronne, worki z napisem – papier)

 

* Rozmowa na temat czystości ogrodu lub działki.

- Czy nasz ogród jest czysty?

- Czy wymaga posprzątania?

* Rodzic proponuje posprzątanie ogrodu.

- Pokaz narzędzi przygotowanych do pracy; zwrócenie uwagi na zachowanie bezpieczeństwa.

* Przydzielenie zadań ( zachęcam do robienia porządków rodzeństwo, rodziców)

- Zbieranie papierów i opakowań papierowych do worków z napisem papier ( wspólne odczytanie).

- Zbieranie na taczkę opakowań szklanych ( z zachowaniem ostrożności). I opakowań plastikowych, umieszczanie ich w odpowiednich pojemnikach.

- Grabienie drobnych odpadów – patyków, liści, małych kamieni; wrzucanie łopatkami do kosza.

- Zamiatanie ścieżek, chodników.

* Wypowiedzi dzieci na temat wykonanej pracy, jej użyteczności.

* Oczyszczenie narzędzi pracy; dokładne umycie rąk.

* Sadzenie w ogrodzie dębu.

- Rodzic wykopuje dołek w wybranym miejscu, wkłada tam drzewko z ziemią z doniczki,

w której rosło; podlewa wodą, posypuje ziemią i uklepuje ją wokół drzewa.

- Zrobienie przez rodzica wokół dębu płotka z patyków.

* Obserwowanie drzewka przez następne dni, tygodnie, miesiące; czasami podlewanie.

 

Zabawa badawcza – oczyszczanie wody z wykorzystaniem prostego filtra.

( słoiki, pędzle ubrudzone w farbie, duża plastikowa butelka, nożyczki, szmatka flanelowa, gaza lub lignina, węgiel drzewny, żwirek, piasek)

 

* Dziecko brudzi wodę w słoiku, płukając w niej pędzel ubrudzony w farbie.

* Rodzic pokazuje sposób wykonania prostego filtra oczyszczającego wodę.

* Wyjaśnia dz., że aby woda mogła być użyta przez ludzi, oczyszcza się ją i uzdatnia.

*Wymaga to jednak wysiłku pracujących przy tym ludzi oraz specjalistów, co pociąga

za sobą duże nakłady finansowe.

* Podkreśla konieczność oszczędzania wody.

* Rodzic przecina dużą plastikową butelkę na wysokości 1/3 od jej dna.

* Dolna część butelki będzie stanowiła zbiornik na oczyszczoną wodę.

* Drugą część butelki rodzic odwraca szyjką do dołu, a następnie wypełnia ją: szmatką flanelową,

gazą lub ligniną, węglem drzewnym, żwirkiem, a na końcu – piaskiem.

* Warstwy te powinny zająć około połowy wysokości butelki, którą rodzic nakłada na część

butelki stanowiącą zbiornik oczyszczonej wody.

* Do tak przygotowanego filtru dziecko wlewa brudną wodę ze słoika i obserwuje jej filtrowanie.

* Patrzy jak wygląda oczyszczona woda.( W ten sam sposób można oczyścić wodę przyniesioną

z rzeki, ze stawu lub kałuży).

 

Burza mózgów - ,,W jaki sposób można oszczędzać wodę?

 

* Rysowanie na temat ,,Jaki piękny jest świat''.

- Dziecko przedstawia na rysunku piękno przyrody- roślin i zwierząt.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz. 4, s. 18

 

Data dodania: 2020-04-23 08:32:58
Data edycji: 2020-04-23 08:33:11
Ilość wyświetleń: 355
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej