WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.04.22 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,,OCHROŃ PRZYRODĘ''( ŚRODA 22.04.2020)

 

Ćwiczenia poranne

 

1. Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał - ,,Dzieci w lesie''.

Dziecko biega po pokoju w rytm bębenka. Na mocne uderzenie w bębenek, dziecko przykuca

( na niby za drzewem) 3x.

2. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych - ,,Rzucamy szyszkami''

Dziecko na niby spaceruje po lesie, co pewien czas podnosi szyszkę i rzuca nią z dużym

zamachem jak najdalej.

3. Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,,Przedzieramy się przez leśne zarośla''.

Dziecko porusza się na czworakach między wyobrażonymi zaroślami, co pewien czas

prostuje się i maszeruje do przodu.

4. Zabawa ruchowa rozwijająca wyczucie ciała i przestrzeni - ,,Toczymy zwalony pień''.

Dziecko dobiera się parami ( z rodzeństwem, rodzicami). Pierwsze dziecko jest przewróconym

przez burzę pniem drzewa- leży na podłodze, drugie delikatnie turla pień w różnych kierunkach,

z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Po chwili zmiana ról.

5. Ćwiczenia ramion i tułowia - ,,Piłujemy drzewo''.

Dzieci stoją w parach, twarzami do siebie. Podają sobie ręce i naprzemiennie przeciągają

je do przodu i do tyłu, z równoczesnym pochylaniem i odchylaniem tułowia – naśladują

piłowanie drzewa.

6. Ćwiczenie uspokajające - ,,Wracamy z lasu''.

Dzieci maszerują parami po obwodzie koła .

 

1. Zabawa przy piosence ,,Ochroń Ziemię'' ( może być inna piosenka o ochronie przyrody)

 

 

* Wyjaśnienie słów- lasy to płuca Ziemi.

- Rodzic wyjaśnia, ze lasy to płuca Ziemi, bo produkują tlen, którym oddychamy,

zatrzymują także pył i kurz, oczyszczają powietrze, a drzewa iglaste wydzielają olejki eteryczne.

 

* Zabawa graficzna ,,Drzewo''

- Dziecko otrzymuje od rodzica kartkę z narysowanym konturem drzewa.

- W zależności od kształtu drzewa, wypełnia rysunek trójkątami ( drzewa iglaste), małymi

kołami ( rozłożyste drzewa , np. dąb)

 

* Zabawa dydaktyczna ,,Co zanieczyszcza powietrze''

 

( obrazki przedstawiające różne środki lokomocji, napisy: tak, nie)

- Rodzic rozkłada w różnych miejscach pokoju obrazki przedstawiające: różne środki lokomocji

zakłady z dymiącymi kominami, zanieczyszczającymi powietrze, oraz przedmioty służące dziecku

do zabawy.

- Dziecko ogląda odszukane obrazki i umieszcza je na stoliku.

- Pod napisem – tak kładą te, które nie mają wpływu na zanieczyszczenie powietrza ( np. rower,

deskorolka, rolki, hulajnoga, kajak, żaglówka), a pod napisem nie – pozostałe ( fabryka z

dymiącym kominem, samochód, samolot, lokomotywa spalinowa).

- Rodzic uświadamia dziecku, że można przeciwdziałać zanieczyszczeniu powietrza poprzez

stosowanie specjalnych filtrów, katalizatorów, benzyny bezołowiowej.

 

* Ćwiczenia prawidłowej wymowy.

- Rodzic podaje przykłady krótkich wypowiedzi w nadanym przez siebie rytmie,

a dzieci starają się je powtórzyć na zasadzie echa muzycznego, w różnym tempie oraz z różnym

natężeniem dźwięku.

- Zmienia dynamikę w wypowiedzeniu, wymawiając słowa naprzemiennie : raz głośno,

raz cicho.

- Recytuje coraz głośniej, następnie – coraz ciszej.

 

Ziemia ziemia to nasza planeta.

Dbamy o czyste powietrze.

Nie chcemy śmieci na leśnej łące.

Precz z dymem, który zasłania słońce.

 

- Dziecko powtarza zaprezentowany tekst.

 

* Zabawa muzyczno – ruchowa ,,Segregujemy śmieci''

( skrzynki w kolorach: żółtym, zielonym, niebieskim, opaski w kolorach skrzynek, bębenek)

- W trzech miejscach są ustawione kartonowe skrzynki w trzech kolorach: zielonym,

niebieskim, żółtym.

- Dzieci są podzielone na trzy grupy ( zachęcam do zabawy rodziców, rodzeństwo)

- Każda grupa jest oznaczona opaskami w kolorze odpowiednim do koloru skrzynki.

- W rytmie bębenka dz. wykonują swobodny bieg między skrzynkami.

- Na hasło: Segregacja, dz. podbiegają do wybranych skrzynek, zgodnie z kolorami opasek.

- Na mocne uderzenie w bębenek recytują tekst Bożeny Formy:

Kolory kontynentów wszyscy dobrze znamy,

segregujemy śmieci, do nich je wrzucamy;

do żółtego butelki, szkło do zielonego,

gazety i kartony zawsze do niebieskiego.

 

 

2. ,,Segregujemy śmieci – ćwiczenia plastyczne.

 

*Segregowanie opakowań ( opakowania po różnych materiałach, pudełko)

 

- Rodzic przynosi do pokoju pudełko wypełnione różnymi opakowaniami: papierowymi,

szklanymi, aluminiowymi i plastikowymi.

- Dz. zastanawia się, po czym są poszczególne opakowania, segreguje je według materiału,

z jakiego zostały wykonane.

 

* Zabawa ,,Do jakiego pojemnika''?

( obrazki pojemników do segregowania odpadów).

- Rodzic pokazuje dz. obrazki specjalnych pojemników, których używa się do segregowania

odpadów, i wyjaśnia, jakie odpady można do nich wkładać.

- Podkreśla znaczenie segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania w celu odzyskania

materiału, który może zostać ponownie wykorzystany.

- Śmieci nie zanieczyszczają wtedy środowiska, tylko ponownie mogą zostać użyte.

- Wyjaśnia pojęcie recyklingu.

Pojemnik ( lub worek) niebieski – papier,

pojemnik ( lub worek) zielony – szkło,

pojemnik ( lub worek) żółty – metale i tworzywa sztuczne.

 

* Praca plastyczna - ,,Segregujemy śmieci''.

- Rysowanie pojemników na śmieci

- Kolorowanie ich na odpowiednie kolory, w zależności od rodzaju śmieci ( żółty, zielony,

niebieski).

- Rysowanie odpadów pod odpowiednim pojemnikiem.

- Porządkowanie miejsca pracy.

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz.4, s.16,17

 

 

Data dodania: 2020-04-21 21:52:56
Data edycji: 2020-04-21 21:53:11
Ilość wyświetleń: 278
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej