WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.04.22 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,,OCHROŃ PRZYRODĘ''( ŚRODA 22.04.2020)

 

Ćwiczenia poranne

 

1. Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał - ,,Dzieci w lesie''.

Dziecko biega po pokoju w rytm bębenka. Na mocne uderzenie w bębenek, dziecko przykuca

( na niby za drzewem) 3x.

2. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych - ,,Rzucamy szyszkami''

Dziecko na niby spaceruje po lesie, co pewien czas podnosi szyszkę i rzuca nią z dużym

zamachem jak najdalej.

3. Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,,Przedzieramy się przez leśne zarośla''.

Dziecko porusza się na czworakach między wyobrażonymi zaroślami, co pewien czas

prostuje się i maszeruje do przodu.

4. Zabawa ruchowa rozwijająca wyczucie ciała i przestrzeni - ,,Toczymy zwalony pień''.

Dziecko dobiera się parami ( z rodzeństwem, rodzicami). Pierwsze dziecko jest przewróconym

przez burzę pniem drzewa- leży na podłodze, drugie delikatnie turla pień w różnych kierunkach,

z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Po chwili zmiana ról.

5. Ćwiczenia ramion i tułowia - ,,Piłujemy drzewo''.

Dzieci stoją w parach, twarzami do siebie. Podają sobie ręce i naprzemiennie przeciągają

je do przodu i do tyłu, z równoczesnym pochylaniem i odchylaniem tułowia – naśladują

piłowanie drzewa.

6. Ćwiczenie uspokajające - ,,Wracamy z lasu''.

Dzieci maszerują parami po obwodzie koła .

 

1. Zabawa przy piosence ,,Ochroń Ziemię'' ( może być inna piosenka o ochronie przyrody)

 

 

* Wyjaśnienie słów- lasy to płuca Ziemi.

- Rodzic wyjaśnia, ze lasy to płuca Ziemi, bo produkują tlen, którym oddychamy,

zatrzymują także pył i kurz, oczyszczają powietrze, a drzewa iglaste wydzielają olejki eteryczne.

 

* Zabawa graficzna ,,Drzewo''

- Dziecko otrzymuje od rodzica kartkę z narysowanym konturem drzewa.

- W zależności od kształtu drzewa, wypełnia rysunek trójkątami ( drzewa iglaste), małymi

kołami ( rozłożyste drzewa , np. dąb)

 

* Zabawa dydaktyczna ,,Co zanieczyszcza powietrze''

 

( obrazki przedstawiające różne środki lokomocji, napisy: tak, nie)

- Rodzic rozkłada w różnych miejscach pokoju obrazki przedstawiające: różne środki lokomocji

zakłady z dymiącymi kominami, zanieczyszczającymi powietrze, oraz przedmioty służące dziecku

do zabawy.

- Dziecko ogląda odszukane obrazki i umieszcza je na stoliku.

- Pod napisem – tak kładą te, które nie mają wpływu na zanieczyszczenie powietrza ( np. rower,

deskorolka, rolki, hulajnoga, kajak, żaglówka), a pod napisem nie – pozostałe ( fabryka z

dymiącym kominem, samochód, samolot, lokomotywa spalinowa).

- Rodzic uświadamia dziecku, że można przeciwdziałać zanieczyszczeniu powietrza poprzez

stosowanie specjalnych filtrów, katalizatorów, benzyny bezołowiowej.

 

* Ćwiczenia prawidłowej wymowy.

- Rodzic podaje przykłady krótkich wypowiedzi w nadanym przez siebie rytmie,

a dzieci starają się je powtórzyć na zasadzie echa muzycznego, w różnym tempie oraz z różnym

natężeniem dźwięku.

- Zmienia dynamikę w wypowiedzeniu, wymawiając słowa naprzemiennie : raz głośno,

raz cicho.

- Recytuje coraz głośniej, następnie – coraz ciszej.

 

Ziemia ziemia to nasza planeta.

Dbamy o czyste powietrze.

Nie chcemy śmieci na leśnej łące.

Precz z dymem, który zasłania słońce.

 

- Dziecko powtarza zaprezentowany tekst.

 

* Zabawa muzyczno – ruchowa ,,Segregujemy śmieci''

( skrzynki w kolorach: żółtym, zielonym, niebieskim, opaski w kolorach skrzynek, bębenek)

- W trzech miejscach są ustawione kartonowe skrzynki w trzech kolorach: zielonym,

niebieskim, żółtym.

- Dzieci są podzielone na trzy grupy ( zachęcam do zabawy rodziców, rodzeństwo)

- Każda grupa jest oznaczona opaskami w kolorze odpowiednim do koloru skrzynki.

- W rytmie bębenka dz. wykonują swobodny bieg między skrzynkami.

- Na hasło: Segregacja, dz. podbiegają do wybranych skrzynek, zgodnie z kolorami opasek.

- Na mocne uderzenie w bębenek recytują tekst Bożeny Formy:

Kolory kontynentów wszyscy dobrze znamy,

segregujemy śmieci, do nich je wrzucamy;

do żółtego butelki, szkło do zielonego,

gazety i kartony zawsze do niebieskiego.

 

 

2. ,,Segregujemy śmieci – ćwiczenia plastyczne.

 

*Segregowanie opakowań ( opakowania po różnych materiałach, pudełko)

 

- Rodzic przynosi do pokoju pudełko wypełnione różnymi opakowaniami: papierowymi,

szklanymi, aluminiowymi i plastikowymi.

- Dz. zastanawia się, po czym są poszczególne opakowania, segreguje je według materiału,

z jakiego zostały wykonane.

 

* Zabawa ,,Do jakiego pojemnika''?

( obrazki pojemników do segregowania odpadów).

- Rodzic pokazuje dz. obrazki specjalnych pojemników, których używa się do segregowania

odpadów, i wyjaśnia, jakie odpady można do nich wkładać.

- Podkreśla znaczenie segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania w celu odzyskania

materiału, który może zostać ponownie wykorzystany.

- Śmieci nie zanieczyszczają wtedy środowiska, tylko ponownie mogą zostać użyte.

- Wyjaśnia pojęcie recyklingu.

Pojemnik ( lub worek) niebieski – papier,

pojemnik ( lub worek) zielony – szkło,

pojemnik ( lub worek) żółty – metale i tworzywa sztuczne.

 

* Praca plastyczna - ,,Segregujemy śmieci''.

- Rysowanie pojemników na śmieci

- Kolorowanie ich na odpowiednie kolory, w zależności od rodzaju śmieci ( żółty, zielony,

niebieski).

- Rysowanie odpadów pod odpowiednim pojemnikiem.

- Porządkowanie miejsca pracy.

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz.4, s.16,17

 

 

Data dodania: 2020-04-21 21:52:56
Data edycji: 2020-04-21 21:53:11
Ilość wyświetleń: 329
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej