WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.04.21 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,,JAK DBAĆ O PRZYRODĘ'' ( WTOREK 21.04.2020)

 

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

1. Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał - ,,Dzieci w lesie''.

Dziecko biega po pokoju w rytm bębenka. Na mocne uderzenie w bębenek, dziecko przykuca

( na niby za drzewem) 3x.

2. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych - ,,Rzucamy szyszkami''

Dziecko na niby spaceruje po lesie, co pewien czas podnosi szyszkę i rzuca nią z dużym

zamachem jak najdalej.

3. Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,,Przedzieramy się przez leśne zarośla''.

Dziecko porusza się na czworakach między wyobrażonymi zaroślami, co pewien czas

prostuje się i maszeruje do przodu.

4. Zabawa ruchowa rozwijająca wyczucie ciała i przestrzeni - ,,Toczymy zwalony pień''.

Dziecko dobiera się parami ( z rodzeństwem, rodzicami). Pierwsze dziecko jest przewróconym

przez burzę pniem drzewa- leży na podłodze, drugie delikatnie turla pień w różnych kierunkach,

z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Po chwili zmiana ról.

5. Ćwiczenia ramion i tułowia - ,,Piłujemy drzewo''.

Dzieci stoją w parach, twarzami do siebie. Podają sobie ręce i naprzemiennie przeciągają

je do przodu i do tyłu, z równoczesnym pochylaniem i odchylaniem tułowia – naśladują

piłowanie drzewa.

6. Ćwiczenie uspokajające - ,,Wracamy z lasu''.

Dzieci maszerują parami po obwodzie koła .

 

 

1. Klasyfikowanie z użyciem kart logicznych.

 

* Dostrzeganie cech wspólnych danych i cech je różniących. Segregowanie obrazków

ze względu na jedną cechę ( np. dziecko dostaje karty, na których rodzic narysował kwiaty,

duże i małe)

* dz. wycina kwiaty

* rodzic ma przygotowane kartoniki, na których będzie kodował wraz z dzieckiem

cechy kwiatów przedstawionych na kartkach:

- wielkość, np. sylwetki człowieka

- kolor, np. plamy: żółta, czerwona,

- kształt- obrazek róży, pierwiosnka, tulipana

* Rodzic mówi i pyta:

- Przyjrzyjcie się kartom. Co jest na nich przedstawione?

- Jak można je rozdzielić?

( dziecko podaje różne propozycje, np. osobno duże kwiaty, osobno małe kwiaty; rozdzielanie

według kształtów kwiatów).

* Rozłóż karty na dwie grupy tak, aby w jednej z nich były obrazki dużych kwiatów,

a w drugiej- małych kwiatów.

- Jak zaznaczymy na kartoniku, że tu leżą obrazki małych kwiatów? ( np. małą sylwetą człowieka).

- Jak zaznaczymy na kartoniku, że tu leżą obrazki dużych kwiatów? ( np. większą sylwetą

człowieka). Dziecko zsuwa karty. Rodzic pokazuje kartonik z zakodowaną cechą ( małe lub ,

duże), a dziecko wybiera spośród wszystkich kart tylko te, na których obrazki mają wskazaną

cechę.

* Rozłóż karty według kolorów.

- Jak zaznaczycie na kartonikach, jakie kolory mają karty w każdej grupie? (np. plamami

w danym kolorze).

- Dziecko zsuwa karty. Rodzic pokazuje kartonik z zakodowaną cechą ( żółte, różowe lub

czerwone plamy), a dziecko wybiera spośród wszystkich kart tylko te, na których obrazki

mają wskazaną cechę.

* Rozłóż karty według przedstawionych na nich kształtów kwiatów.

- Jak zaznaczyłaś na kartoniku, jakie kwiaty są na obrazkach w każdej grupie?( rysunkiem tulipana

róży, pierwiosnka).

- Dziecko zsuwa karty. Rodzic pokazuje kartonik z zakodowaną cechą( rysunek kwiatu tulipana,

róży, pierwiosnka), a dziecko wybiera spośród wszystkich kart tylko te, na których obrazki

mają wskazaną cechę. Teraz rodzic sprawdza, czy dziecko wybiera odpowiednie karty.

- Rodzic wybiera karty, a dziecko ma wskazać kartonik z odpowiednią cechą i ją nazwać.

- Dopiero kiedy rodzic upewni się, że dziecko potrafi wyróżnić i nazwać cechy obrazków,

może przystąpić do ćwiczeń w wyróżnianiu dwóch cech jednocześnie.

 

SEGREGOWANIE KART ZE WZGLĘDU NA DWIE CECHY RÓWNOCZEŚNIE.

( Kartoniki z kwiatami – małe i duże żółte kwiaty róży, pierwiosnka, tulipana; małe i duże

czerwone kwiaty róży, pierwiosnka, tulipana)

* Rodzic pokazuje jednocześnie dwa kartoniki z zakodowanymi cechami, np. małe, żółte.

* Dz. musi wybrać karty przedstawiające: małe żółte kwiaty róży, pierwiosnka, tulipana.

- Rodzic wybiera karty, np. małą czerwoną różę i dużą czerwoną różę.

- Zadaniem dz. jest wskazanie kartoników z cechami wspólnymi i ich nazwanie ( czerwone kwiaty róży).

* Jeżeli dz. nie będzie miało kłopotów z tymi ćwiczeniami, można spróbować segregować

karty ze względu na trzy cechy, np. żółte, duże kwiaty tulipana.

 

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

 

( gazety, tamburyn, gwizdek)

I. Część wstępna.

* Czynności organizacyjno – porządkowe.

- Dziecko porusza się w dowolny sposób, ostrożnie , między rozłożonymi gazetami.

Na polecenia rodzica, zatrzymuje się i dziecko podnosi gazetę.

* Zabawa ożywiająca.

- Dziecko biega z potrząsaniem gazetą, trzymając oburącz w górze.

Na mocne uderzenie w tamburyn i zapowiedź: Burza , zatrzymuje się i – przyjmuje dowolną

pozycję- chroni się przed zmoknięciem, wykorzystując gazetę.

II. Część główna.

* Dziecko stoi w rozkroku, trzymając oburącz złożoną gazetę- w siadzie w przód wymachując

gazetą w tył i w przód. Po kilku ruchach prostuje się i potrząsa gazetą w górze.

* Wykonuje klęk podparty, dłonie ma na gazecie, skierowane palcami do wewnątrz- przy zgiętych w łokciach rękach opada tułowiem w przód, dotyka gazety brodą i powraca do pozycji wyjściowej.

* W leżeniu przodem – unosi gazetę trzymaną za końce oburącz ( ręce zgięte w łokciach,

skierowane w bok), dmucha na gazetę i wprowadza ją w ruch.

* Kładzie gazetę na podłodze, zwija ją po przekątnej w rulonik i przeskakuje przez nie bokiem z

jednej strony na drugą, od jednego końca do drugiego.

* W staniu, ruloniki trzyma za końce, z przodu – przekłada nogę przez rulonik, wytrzymuje w

staniu jednonóż, wykonuje dowolne ruchy uniesioną nogą, a następnie tą samą drogą przejście do

pozycji wyjściowej( ćwiczenie należy wykonać prawą i lewą nogą, na zmianę).

* Ugniata gazetę tak, aby powstały kulki( piłki)- rzuca kulkami i chwyta je w miejscu, w chodzie,

w biegu: rzuca i chwyta, wykonując dodatkowe zadania, np.: przed chwytem wykonuje

klaśnięcie, dotyka ręką podłogi, robi rękami młynek, wykonuje obrót itp.

* W leżeniu przodem -przetacza kulki z ręki do reki, podrzuca kulki oburącz, jednorącz.

* Maszeruje z kulką na głowie.

III. Część końcowa.

* Ćwiczenie korekcyjne i uspokajające.

- Dziecko maszeruje we wspięciu na palcach, z kulką na głowie, i przechodzi do siadu skrzyżnego.

* W siadzie skrzyżnym – wykonuje skręty głową w prawo, w tył i w lewo, w tył.

*W siadzie podpartym, kolana ma rozchylone, kulki położone między stopami – podrzuca kulki

stopami, chwytając rękami.

* W marszu, kulki trzyma w dłoni ( prawej, lewej)- ćwiczenie oddechowe- wykonuje wdech

nosem i próbuje zdmuchiwać kulki z dłoni.

* Czynności porządkowe : odkłada kulki na wyznaczone miejsce.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karty pracy, cz.4, s. 14,15

Litery i liczby, cz.2, s.74

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s.72

 

 

LITERY I LICZBY

 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=49

 

 

Data dodania: 2020-04-20 21:49:46
Data edycji: 2020-04-20 21:50:00
Ilość wyświetleń: 307
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej