WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.04.21 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,,JAK DBAĆ O PRZYRODĘ'' ( WTOREK 21.04.2020)

 

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

1. Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał - ,,Dzieci w lesie''.

Dziecko biega po pokoju w rytm bębenka. Na mocne uderzenie w bębenek, dziecko przykuca

( na niby za drzewem) 3x.

2. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych - ,,Rzucamy szyszkami''

Dziecko na niby spaceruje po lesie, co pewien czas podnosi szyszkę i rzuca nią z dużym

zamachem jak najdalej.

3. Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,,Przedzieramy się przez leśne zarośla''.

Dziecko porusza się na czworakach między wyobrażonymi zaroślami, co pewien czas

prostuje się i maszeruje do przodu.

4. Zabawa ruchowa rozwijająca wyczucie ciała i przestrzeni - ,,Toczymy zwalony pień''.

Dziecko dobiera się parami ( z rodzeństwem, rodzicami). Pierwsze dziecko jest przewróconym

przez burzę pniem drzewa- leży na podłodze, drugie delikatnie turla pień w różnych kierunkach,

z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Po chwili zmiana ról.

5. Ćwiczenia ramion i tułowia - ,,Piłujemy drzewo''.

Dzieci stoją w parach, twarzami do siebie. Podają sobie ręce i naprzemiennie przeciągają

je do przodu i do tyłu, z równoczesnym pochylaniem i odchylaniem tułowia – naśladują

piłowanie drzewa.

6. Ćwiczenie uspokajające - ,,Wracamy z lasu''.

Dzieci maszerują parami po obwodzie koła .

 

 

1. Klasyfikowanie z użyciem kart logicznych.

 

* Dostrzeganie cech wspólnych danych i cech je różniących. Segregowanie obrazków

ze względu na jedną cechę ( np. dziecko dostaje karty, na których rodzic narysował kwiaty,

duże i małe)

* dz. wycina kwiaty

* rodzic ma przygotowane kartoniki, na których będzie kodował wraz z dzieckiem

cechy kwiatów przedstawionych na kartkach:

- wielkość, np. sylwetki człowieka

- kolor, np. plamy: żółta, czerwona,

- kształt- obrazek róży, pierwiosnka, tulipana

* Rodzic mówi i pyta:

- Przyjrzyjcie się kartom. Co jest na nich przedstawione?

- Jak można je rozdzielić?

( dziecko podaje różne propozycje, np. osobno duże kwiaty, osobno małe kwiaty; rozdzielanie

według kształtów kwiatów).

* Rozłóż karty na dwie grupy tak, aby w jednej z nich były obrazki dużych kwiatów,

a w drugiej- małych kwiatów.

- Jak zaznaczymy na kartoniku, że tu leżą obrazki małych kwiatów? ( np. małą sylwetą człowieka).

- Jak zaznaczymy na kartoniku, że tu leżą obrazki dużych kwiatów? ( np. większą sylwetą

człowieka). Dziecko zsuwa karty. Rodzic pokazuje kartonik z zakodowaną cechą ( małe lub ,

duże), a dziecko wybiera spośród wszystkich kart tylko te, na których obrazki mają wskazaną

cechę.

* Rozłóż karty według kolorów.

- Jak zaznaczycie na kartonikach, jakie kolory mają karty w każdej grupie? (np. plamami

w danym kolorze).

- Dziecko zsuwa karty. Rodzic pokazuje kartonik z zakodowaną cechą ( żółte, różowe lub

czerwone plamy), a dziecko wybiera spośród wszystkich kart tylko te, na których obrazki

mają wskazaną cechę.

* Rozłóż karty według przedstawionych na nich kształtów kwiatów.

- Jak zaznaczyłaś na kartoniku, jakie kwiaty są na obrazkach w każdej grupie?( rysunkiem tulipana

róży, pierwiosnka).

- Dziecko zsuwa karty. Rodzic pokazuje kartonik z zakodowaną cechą( rysunek kwiatu tulipana,

róży, pierwiosnka), a dziecko wybiera spośród wszystkich kart tylko te, na których obrazki

mają wskazaną cechę. Teraz rodzic sprawdza, czy dziecko wybiera odpowiednie karty.

- Rodzic wybiera karty, a dziecko ma wskazać kartonik z odpowiednią cechą i ją nazwać.

- Dopiero kiedy rodzic upewni się, że dziecko potrafi wyróżnić i nazwać cechy obrazków,

może przystąpić do ćwiczeń w wyróżnianiu dwóch cech jednocześnie.

 

SEGREGOWANIE KART ZE WZGLĘDU NA DWIE CECHY RÓWNOCZEŚNIE.

( Kartoniki z kwiatami – małe i duże żółte kwiaty róży, pierwiosnka, tulipana; małe i duże

czerwone kwiaty róży, pierwiosnka, tulipana)

* Rodzic pokazuje jednocześnie dwa kartoniki z zakodowanymi cechami, np. małe, żółte.

* Dz. musi wybrać karty przedstawiające: małe żółte kwiaty róży, pierwiosnka, tulipana.

- Rodzic wybiera karty, np. małą czerwoną różę i dużą czerwoną różę.

- Zadaniem dz. jest wskazanie kartoników z cechami wspólnymi i ich nazwanie ( czerwone kwiaty róży).

* Jeżeli dz. nie będzie miało kłopotów z tymi ćwiczeniami, można spróbować segregować

karty ze względu na trzy cechy, np. żółte, duże kwiaty tulipana.

 

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

 

( gazety, tamburyn, gwizdek)

I. Część wstępna.

* Czynności organizacyjno – porządkowe.

- Dziecko porusza się w dowolny sposób, ostrożnie , między rozłożonymi gazetami.

Na polecenia rodzica, zatrzymuje się i dziecko podnosi gazetę.

* Zabawa ożywiająca.

- Dziecko biega z potrząsaniem gazetą, trzymając oburącz w górze.

Na mocne uderzenie w tamburyn i zapowiedź: Burza , zatrzymuje się i – przyjmuje dowolną

pozycję- chroni się przed zmoknięciem, wykorzystując gazetę.

II. Część główna.

* Dziecko stoi w rozkroku, trzymając oburącz złożoną gazetę- w siadzie w przód wymachując

gazetą w tył i w przód. Po kilku ruchach prostuje się i potrząsa gazetą w górze.

* Wykonuje klęk podparty, dłonie ma na gazecie, skierowane palcami do wewnątrz- przy zgiętych w łokciach rękach opada tułowiem w przód, dotyka gazety brodą i powraca do pozycji wyjściowej.

* W leżeniu przodem – unosi gazetę trzymaną za końce oburącz ( ręce zgięte w łokciach,

skierowane w bok), dmucha na gazetę i wprowadza ją w ruch.

* Kładzie gazetę na podłodze, zwija ją po przekątnej w rulonik i przeskakuje przez nie bokiem z

jednej strony na drugą, od jednego końca do drugiego.

* W staniu, ruloniki trzyma za końce, z przodu – przekłada nogę przez rulonik, wytrzymuje w

staniu jednonóż, wykonuje dowolne ruchy uniesioną nogą, a następnie tą samą drogą przejście do

pozycji wyjściowej( ćwiczenie należy wykonać prawą i lewą nogą, na zmianę).

* Ugniata gazetę tak, aby powstały kulki( piłki)- rzuca kulkami i chwyta je w miejscu, w chodzie,

w biegu: rzuca i chwyta, wykonując dodatkowe zadania, np.: przed chwytem wykonuje

klaśnięcie, dotyka ręką podłogi, robi rękami młynek, wykonuje obrót itp.

* W leżeniu przodem -przetacza kulki z ręki do reki, podrzuca kulki oburącz, jednorącz.

* Maszeruje z kulką na głowie.

III. Część końcowa.

* Ćwiczenie korekcyjne i uspokajające.

- Dziecko maszeruje we wspięciu na palcach, z kulką na głowie, i przechodzi do siadu skrzyżnego.

* W siadzie skrzyżnym – wykonuje skręty głową w prawo, w tył i w lewo, w tył.

*W siadzie podpartym, kolana ma rozchylone, kulki położone między stopami – podrzuca kulki

stopami, chwytając rękami.

* W marszu, kulki trzyma w dłoni ( prawej, lewej)- ćwiczenie oddechowe- wykonuje wdech

nosem i próbuje zdmuchiwać kulki z dłoni.

* Czynności porządkowe : odkłada kulki na wyznaczone miejsce.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karty pracy, cz.4, s. 14,15

Litery i liczby, cz.2, s.74

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s.72

 

 

LITERY I LICZBY

 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=49

 

 

Data dodania: 2020-04-20 21:49:46
Data edycji: 2020-04-20 21:50:00
Ilość wyświetleń: 261
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej