WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.04.20 - ZAJĘCIA DLA DZIECI NA PONIEDZIAŁEK

DRODZY RODZICE ! KOCHANE DZIECI!

 

 

Serdecznie Wszystkich pozdrawiam i dziękuję bardzo za zrozumienie i współpracę.

Gorąca prośba, aby zaproponowane zadania w formie zabawy, nadal realizować z dziećmi w domu.

Życzę dzieciom miłej zabawy - bardzo się za Wami stęskniłam, a rodzicom życzę wytrwałości.

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY NA TYDZIEŃ: ,,DBAMY O PRZYRODĘ''( 20-24.04.2020)

 

TEMAT DNIA : ,,STRAŻNICY PRZYRODY'' (PONIEDZIAŁEK)

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA TYDZIEŃ:

 

1.Oglądanie filmów przyrodniczych, książek, albumów, tablic, korzystanie z internetu ( poznawanie

przyrody w sposób pośredni).

2.Poznawanie przejawów działalności ekologicznej:

- segregacja śmieci ,

- oczyszczanie ścieków ,

- zakładanie filtrów na kominy ,

- ochrona roślin i zwierząt ,

- oszczędne korzystanie z surowców i materiałów ( oszczędzanie wody i energii),

- tworzenie parków narodowych i rezerwatów przyrody,

- sadzenie drzew i krzewów,

3.Poznawanie norm ekologicznych – nakazu:

- segregowanie odpadów,

- oszczędnego gospodarowania materiałami,

- oszczędnego korzystania a wody.

4.Zachęcanie do uprawy roślin doniczkowych w domu – dbanie o nie.

5.Rozwijanie poznawczego obszaru dziecka:

- słuch fonetyczny,

- próby czytania,

- przygotowanie do pisania,

- elementy matematyki,

- wspólne przeprowadzanie eksperymentów; wyciąganie wniosków,

- działalność plastyczna,

- muzyka i śpiew,

- aktywność ruchowa

 

ĆWICZENIA PORANNE ( NA CAŁY TYDZIEŃ)

 

1. Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał - ,,Dzieci w lesie''.

Dziecko biega po pokoju w rytm bębenka. Na mocne uderzenie w bębenek, dziecko przykuca

( na niby za drzewem) 3x.

2. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych - ,,Rzucamy szyszkami''

Dziecko na niby spaceruje po lesie, co pewien czas podnosi szyszkę i rzuca nią z dużym

zamachem jak najdalej.

3. Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,,Przedzieramy się przez leśne zarośla''.

Dziecko porusza się na czworakach między wyobrażonymi zaroślami, co pewien czas

prostuje się i maszeruje do przodu.

4. Zabawa ruchowa rozwijająca wyczucie ciała i przestrzeni - ,,Toczymy zwalony pień''.

Dziecko dobiera się parami ( z rodzeństwem, rodzicami). Pierwsze dziecko jest przewróconym

przez burzę pniem drzewa- leży na podłodze, drugie delikatnie turla pień w różnych kierunkach,

z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Po chwili zmiana ról.

5. Ćwiczenia ramion i tułowia - ,,Piłujemy drzewo''.

Dzieci stoją w parach, twarzami do siebie. Podają sobie ręce i naprzemiennie przeciągają

je do przodu i do tyłu, z równoczesnym pochylaniem i odchylaniem tułowia – naśladują

piłowanie drzewa.

6. Ćwiczenie uspokajające - ,,Wracamy z lasu''.

Dzieci maszerują parami po obwodzie koła .

 

 

TEMAT ZAJĘCIA – 1. Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej ,, Strażnicy przyrody''.

( Karty pracy, cz.4 s. 12- 13)

 

* Oglądanie zdjęć wybranych drzew- liściastych i iglastych.

* Dziecko ogląda zdjęcia drzew, nazywa je, porównuje wygląd.

* Wypowiedzi dziecka na temat: ,,Co to jest las?''

( Karton w kształcie drzewa, mazak)

* Dziecko podaje swoje skojarzenia ze słowem ,,las''

- Rodzic zapisuje je na kartonie w kształcie drzewa, wokół hasła: Las to… ułożonego

z liter i odczytanego przez dziecko.

* Poznawanie ogólnej budowy drzewa.

- Rodzic układa przed dzieckiem poszczególne kartonowe elementy drzewa:

korzenie, pień, gałęzie, koronę z liśćmi. Dziecko nazywa części drzewa.

Układa je we właściwej kolejności.

- Określa, które części rośliny rosną pod ziemią, a które nad nią.

 

* Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej ,,Strażnicy przyrody'' ( Karty pracy, cz.4, s. 12-13)

- Kolorowanie rysunków zwierząt.

* Co robiły dzieci w lesie?

* Co mówiły zwierzęta o dzieciach?

* Jak Ty się zachowujesz w lesie?

 

Opowieść ruchowa ,,W lesie''

 

- Dziecko wykonuje to, o czym opowiada rodzic.

* Wyruszamy na wycieczkę do lasu ( dz. maszeruje po pokoju).

* Idziemy po ścieżce. Ścieżka robi się coraz węższa. Idziemy gęsiego, jeden za drugim

( zachęcam do zabawy rodziców, rodzeństwo)

* Las staje się gęsty- trzeba się schylać, przechodzić pod gałęziami, rozchylać zarośla.

* Co jakiś czas odpoczywamy. Zatrzymujemy się, nasłuchujemy odgłosów lasu:

- śpiewu ptaków ( wykonują skłony głowy w tył, na boki, skręty), stukanie dzięcioła

( w przysiadzie, uderzają palcami o ziemię)

* Idziemy dalej. Widzimy w oddali sarny na polanie ( czworakują w różnych kierunkach).

* Wchodzimy na polanę pełną kwiatów. Biegamy radośnie, podskakujemy.

* Zmęczeni zabawą, kładziemy się na trawie. Zasypiamy. Las szumi: szu, szu, szu…

 

 

2. ,,Olek leży na hamaku''- zapoznanie z literą H h. Wyodrębnienie wyrazu podstawowego

- hamak.

 

 

Kogo możemy nazwać przyjacielem przyrody?- Rozmowa z dzieckiem.

( Zielony karton, mazak)

* Dziecko podaje propozycje, a Rodzic zapisuje je na zielonym kartonie.

* Na koniec dziecko – na znak, ze zgadza się z tym, co jest napisane- odbija na kartonie swoje dłonie maczane w farbie.

* Przykładowe propozycje dziecka:

- Przyjaciel przyrody: nie zrywa kwiatów, nie łamie gałęzi, nie śmieci, dokarmia ptaki ( zwierzęta)

oszczędza wodę, elektryczność, segreguje śmieci, lubi zwierzęta.

 

 

Zabawa ruchowa rozwijająca reakcję na ustalone sygnały- ,,Porządki.''

 

( małe obręcze lub skakanki, pojedyncze strony gazet, bębenek)

* W sali są rozłożone małe obręcze.

* W każdej obręczy znajdują się pojedyncze strony gazet.

* W rytmie bębenka dzieci swobodnie maszerują między obręczami.

* Podczas przerwy w muzyce, dziecko podchodzi do najbliżej leżącej obręczy i zgniata

gazetę, formując z niej kulę. Następnie manipuluje nią zgodnie z poleceniami:

- tocz kulę wokół siebie, podrzucaj kulę, przekładaj kulę z lewej ręki do prawej.

* Po zakończeniu zadań dźwięk bębenka zaprasza do ponownego marszu.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karty pracy, cz.4. s.12,13

Litery i liczby, cz.2, s.70-73

 

 

 

LITERY I LICZBY

 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=49

 

 

 

Data dodania: 2020-04-19 19:59:44
Data edycji: 2020-04-19 19:59:56
Ilość wyświetleń: 323
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej