WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.04.20 - ZAJĘCIA DLA DZIECI NA PONIEDZIAŁEK

DRODZY RODZICE ! KOCHANE DZIECI!

 

 

Serdecznie Wszystkich pozdrawiam i dziękuję bardzo za zrozumienie i współpracę.

Gorąca prośba, aby zaproponowane zadania w formie zabawy, nadal realizować z dziećmi w domu.

Życzę dzieciom miłej zabawy - bardzo się za Wami stęskniłam, a rodzicom życzę wytrwałości.

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY NA TYDZIEŃ: ,,DBAMY O PRZYRODĘ''( 20-24.04.2020)

 

TEMAT DNIA : ,,STRAŻNICY PRZYRODY'' (PONIEDZIAŁEK)

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA TYDZIEŃ:

 

1.Oglądanie filmów przyrodniczych, książek, albumów, tablic, korzystanie z internetu ( poznawanie

przyrody w sposób pośredni).

2.Poznawanie przejawów działalności ekologicznej:

- segregacja śmieci ,

- oczyszczanie ścieków ,

- zakładanie filtrów na kominy ,

- ochrona roślin i zwierząt ,

- oszczędne korzystanie z surowców i materiałów ( oszczędzanie wody i energii),

- tworzenie parków narodowych i rezerwatów przyrody,

- sadzenie drzew i krzewów,

3.Poznawanie norm ekologicznych – nakazu:

- segregowanie odpadów,

- oszczędnego gospodarowania materiałami,

- oszczędnego korzystania a wody.

4.Zachęcanie do uprawy roślin doniczkowych w domu – dbanie o nie.

5.Rozwijanie poznawczego obszaru dziecka:

- słuch fonetyczny,

- próby czytania,

- przygotowanie do pisania,

- elementy matematyki,

- wspólne przeprowadzanie eksperymentów; wyciąganie wniosków,

- działalność plastyczna,

- muzyka i śpiew,

- aktywność ruchowa

 

ĆWICZENIA PORANNE ( NA CAŁY TYDZIEŃ)

 

1. Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał - ,,Dzieci w lesie''.

Dziecko biega po pokoju w rytm bębenka. Na mocne uderzenie w bębenek, dziecko przykuca

( na niby za drzewem) 3x.

2. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych - ,,Rzucamy szyszkami''

Dziecko na niby spaceruje po lesie, co pewien czas podnosi szyszkę i rzuca nią z dużym

zamachem jak najdalej.

3. Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,,Przedzieramy się przez leśne zarośla''.

Dziecko porusza się na czworakach między wyobrażonymi zaroślami, co pewien czas

prostuje się i maszeruje do przodu.

4. Zabawa ruchowa rozwijająca wyczucie ciała i przestrzeni - ,,Toczymy zwalony pień''.

Dziecko dobiera się parami ( z rodzeństwem, rodzicami). Pierwsze dziecko jest przewróconym

przez burzę pniem drzewa- leży na podłodze, drugie delikatnie turla pień w różnych kierunkach,

z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Po chwili zmiana ról.

5. Ćwiczenia ramion i tułowia - ,,Piłujemy drzewo''.

Dzieci stoją w parach, twarzami do siebie. Podają sobie ręce i naprzemiennie przeciągają

je do przodu i do tyłu, z równoczesnym pochylaniem i odchylaniem tułowia – naśladują

piłowanie drzewa.

6. Ćwiczenie uspokajające - ,,Wracamy z lasu''.

Dzieci maszerują parami po obwodzie koła .

 

 

TEMAT ZAJĘCIA – 1. Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej ,, Strażnicy przyrody''.

( Karty pracy, cz.4 s. 12- 13)

 

* Oglądanie zdjęć wybranych drzew- liściastych i iglastych.

* Dziecko ogląda zdjęcia drzew, nazywa je, porównuje wygląd.

* Wypowiedzi dziecka na temat: ,,Co to jest las?''

( Karton w kształcie drzewa, mazak)

* Dziecko podaje swoje skojarzenia ze słowem ,,las''

- Rodzic zapisuje je na kartonie w kształcie drzewa, wokół hasła: Las to… ułożonego

z liter i odczytanego przez dziecko.

* Poznawanie ogólnej budowy drzewa.

- Rodzic układa przed dzieckiem poszczególne kartonowe elementy drzewa:

korzenie, pień, gałęzie, koronę z liśćmi. Dziecko nazywa części drzewa.

Układa je we właściwej kolejności.

- Określa, które części rośliny rosną pod ziemią, a które nad nią.

 

* Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej ,,Strażnicy przyrody'' ( Karty pracy, cz.4, s. 12-13)

- Kolorowanie rysunków zwierząt.

* Co robiły dzieci w lesie?

* Co mówiły zwierzęta o dzieciach?

* Jak Ty się zachowujesz w lesie?

 

Opowieść ruchowa ,,W lesie''

 

- Dziecko wykonuje to, o czym opowiada rodzic.

* Wyruszamy na wycieczkę do lasu ( dz. maszeruje po pokoju).

* Idziemy po ścieżce. Ścieżka robi się coraz węższa. Idziemy gęsiego, jeden za drugim

( zachęcam do zabawy rodziców, rodzeństwo)

* Las staje się gęsty- trzeba się schylać, przechodzić pod gałęziami, rozchylać zarośla.

* Co jakiś czas odpoczywamy. Zatrzymujemy się, nasłuchujemy odgłosów lasu:

- śpiewu ptaków ( wykonują skłony głowy w tył, na boki, skręty), stukanie dzięcioła

( w przysiadzie, uderzają palcami o ziemię)

* Idziemy dalej. Widzimy w oddali sarny na polanie ( czworakują w różnych kierunkach).

* Wchodzimy na polanę pełną kwiatów. Biegamy radośnie, podskakujemy.

* Zmęczeni zabawą, kładziemy się na trawie. Zasypiamy. Las szumi: szu, szu, szu…

 

 

2. ,,Olek leży na hamaku''- zapoznanie z literą H h. Wyodrębnienie wyrazu podstawowego

- hamak.

 

 

Kogo możemy nazwać przyjacielem przyrody?- Rozmowa z dzieckiem.

( Zielony karton, mazak)

* Dziecko podaje propozycje, a Rodzic zapisuje je na zielonym kartonie.

* Na koniec dziecko – na znak, ze zgadza się z tym, co jest napisane- odbija na kartonie swoje dłonie maczane w farbie.

* Przykładowe propozycje dziecka:

- Przyjaciel przyrody: nie zrywa kwiatów, nie łamie gałęzi, nie śmieci, dokarmia ptaki ( zwierzęta)

oszczędza wodę, elektryczność, segreguje śmieci, lubi zwierzęta.

 

 

Zabawa ruchowa rozwijająca reakcję na ustalone sygnały- ,,Porządki.''

 

( małe obręcze lub skakanki, pojedyncze strony gazet, bębenek)

* W sali są rozłożone małe obręcze.

* W każdej obręczy znajdują się pojedyncze strony gazet.

* W rytmie bębenka dzieci swobodnie maszerują między obręczami.

* Podczas przerwy w muzyce, dziecko podchodzi do najbliżej leżącej obręczy i zgniata

gazetę, formując z niej kulę. Następnie manipuluje nią zgodnie z poleceniami:

- tocz kulę wokół siebie, podrzucaj kulę, przekładaj kulę z lewej ręki do prawej.

* Po zakończeniu zadań dźwięk bębenka zaprasza do ponownego marszu.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karty pracy, cz.4. s.12,13

Litery i liczby, cz.2, s.70-73

 

 

 

LITERY I LICZBY

 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=49

 

 

 

Data dodania: 2020-04-19 19:59:44
Data edycji: 2020-04-19 19:59:56
Ilość wyświetleń: 272
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej