WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.04.17 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

ZAJĘCIA DLA DZIECI : ,, MAKIETA WIEJSKIEGO PODWÓRKA''( PIĄTEK 17.04.2020)

 

 

Ćwiczenia poranne

 

 

- ( sznurek, bębenek)

 

* Zabawa orientacyjno- porządkowa- Przestraszone kurczątka''

- Dzieci są kurczątkami. Swobodnie poruszają się w różnych kierunkach pokoju.

Na hasło: Uwaga, kot! Uciekają do kurnika ( wyznaczonego miejsca w pokoju), wydając odgłosy:

pi, pi, pi. Hasło: Nie ma kota, jest sygnałem do ponownego wykonywania ruchów.

* Ćwiczenia dużych grup mięśniowych- ,,Kaczuszki szukają ziarenek''.

- Dzieci są kaczuszkami. Chodzą po pokoju małymi krokami, kołysząc się na boki; co pewien czas

wykonują przysiady tułowia w przód- zbierają ziarenka- i prostują się.

* Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,,Pieski gonią gęsi''

- Rodzic dzieli dzieci na dwie grupy ( zachęcam do zabawy całą rodzinkę); pieski, które na

początku zabawy zajmują miejsce z boku, i gąski, które spacerują po dywanie.

Na mocne uderzenie w bębenek pieski na czworakach przeganiają gąski pod ściany.

Potem zmiana ról.

* Ćwiczenie tułowia- skłony- ,,Kogut zasypia''

- Dzieci w siadzie klęcznym, wykonują skłon tułowia w dół, z dotknięciem głową kolan

- kogut chowa głowę w piórka. Potem powoli prostują się i ustawiają głowy prosto.

* Ćwiczenie równowagi - ,,Na grzędzie.

- Dzieci są kurczakami. Przechodzą, stawiają nogę za noga, po sznurku, tak aby z niego

nie spaść.

* Zabawa uspokajająca- ,,Na podwórku''.

- Dzieci maszerują po obwodzie koła z rytmicznym klaskaniem i powtarzaniem rymowanki;

Na podwórku jest wesoło, wiele zwierząt chodzi w koło. Ko, ko, ko, i kwa, kwa, kwa,

niech zabawa dalej trwa.

 

 

1. ,,Wiejskie podwórko''- wspólne wykonanie makiety wiejskiego podwórka.

 

* Omówienie przez dzieci wyglądu wiejskiego podwórka.

- Jakie budynki powinny się tam znaleźć?

- Jakie zwierzęta tam spotkamy?

* Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.

( kolorowe czasopisma, kredki, zdjęcia/ obrazki zwierząt z wiejskiego podwórka,

tekturki,klej, plastelina, zielone farby, pędzelki,prostokątny kawałek styropianu, papier kolorowy,

bibuła, wykałaczki)

* Dzieci wycinają z kolorowych czasopism obrazki/ zdjęcia zwierząt, które można spotkać na

wiejskim podwórku (lub je rysują).

* Dzieci przyklejają obrazki/ zdjęcia na tekturach i umocowują je plasteliną do tekturowych

podstawek.

* Rodzic przygotowuje prostokątny kawałek styropianu ( 0,5 m x 1 m), maluje go zieloną farbą

z dodatkiem maki ziemniaczanej.

* Dzieci oklejają pudełka kolorowym papierem - otrzymują zabudowania gospodarcze, dom

gospodarza.

* Wspólne komponowanie makiety na styropianie, ozdabianie elementami wykonanymi

z bibuły ( np. rośliny, staw) lub z wykałaczek ( płot).

* Wykonanie pracy.

* Oglądanie makiety , nazywanie zabudowań, zwierząt.

* Umieszczenie makiety w wyznaczonym miejscu ( w kąciku przyrody).

* Porządkowanie miejsca pracy.

 

Zabawa ,, Co nam dają zwierzęta?

( pięć obręczy lub skakanek lub sznurków), obrazki: kury, owcy,krowy, pszczół , gęsi, jajek, miodu, jogurtu, sera, wełny, pióra, poduszki .

* Rodzic układa na dywanie pięć obręczy, w każdej z nich umieszcza zasłonięty obrazek zwierzęcia

z wiejskiego podwórka (kury, owcy, krowy, gęsi, pszczół).

- Podchodzi z dziećmi do poszczególnych obręczy i odsłania obrazki.

* Dzieci nazywają przedstawione na nich zwierzęta i zastanawiają się, co one dają człowiekowi.

* Rodzic pokazuje drugą grupę obrazków ( jajka, miód, mleko, jogurt, ser, wełna, pióra, poduszki)

- Dzieci nazywają produkty pochodzące od zwierząt i umieszczają obrazki w obręczach, przy

zdjęciach odpowiednich zwierząt.

 

Zabawa ,,Smakujemy i dotykamy''.

( produkty pochodzące od zwierząt, apaszka)

 

* Rodzic pokazuje dzieciom produkty, które pochodzą od zwierząt, np.: jajka, ser, jogurt, miód,

mleko, wełna, pióra.

* Następnie dziecku zasłania oczy i podaje do spróbowania lub dotknięcia produkt.

- Dziecko podaje nazwę produktów, a po odsłonięciu oczu nazywa zwierzęta, od których te

produkty pochodzą, i wskazuje je na obrazkach( ćwiczenie poprzednie).

 

Burza mózgów- ,,Co można zrobić z tych produktów''?

 

 

* Rodzic podaje nazwę produktu otrzymanego od zwierząt, a dziecko mówi, do zrobienia

czego można go wykorzystać. Np. jajka – ciasto, kanapki, sałatka...

- mleko- ser, budyń, jogurt…

- pióra – poduszka, pierzyna…

- wełna – szalik, sweter, czapka…

 

Zabawa ruchowa - ,,Gdzie kto mieszka''

( obrazki domów zwierząt: budy, ula, stajni, obory, obrazki zwierząt; koni, krów, pszczół, psów,

tamburyn)

- Rodzic umieszcza w różnych miejscach pokoju obrazki domów zwierząt.

- Rozdaje dziecku obrazki zwierząt.

- Dziecko porusza się po pokoju przy dźwiękach tamburyna, naśladując sposób poruszania się

zwierząt przedstawionych na obrazkach.

* Na przerwę w grze odszukuje dom zwierzęcia i kładzie obrazek przed odpowiednim domem.

 

 

Zabawa klasyfikacyjna ,,Co jedzą zwierzęta''?

( obrazki, rysunki przedstawiające pożywienie dla zwierząt z wiejskiego podwórka)

* Dziecko nazywa pokarmy przedstawione na obrazkach ( marchewka, kapusta, mleko, ryby

trawa, kości, mięso, siano, ziarna, orzechy).

* Potem układa przy obrazkach określonych pokarmów sylwety zwierząt, które się nimi żywią.

np. ziarna zbóż- kura, koń, kaczka,gęś

- marchew, kapusta- królik

- mleko, ryby- kot

- trawa, siano- krowa, owca, koza, koń

- kości, mięso- pies

 

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

( gazety, tamburyn, gwizdek)

I. Część wstępna.

* Czynności organizacyjno – porządkowe.

- Dziecko porusza się w dowolny sposób, ostrożnie , między rozłożonymi gazetami.

Na polecenia rodzica, zatrzymuje się i dziecko podnosi gazetę.

* Zabawa ożywiająca.

- Dziecko biega z potrząsaniem gazetą, trzymając oburącz w górze.

Na mocne uderzenie w tamburyn i zapowiedź: Burza , zatrzymuje się i – przyjmuje dowolną

pozycję- chroni się przed zmoknięciem, wykorzystując gazetę.

II. Część główna.

* Dziecko stoi w rozkroku, trzymając oburącz złożoną gazetę- w siadzie w przód wymachując

gazetą w tył i w przód. Po kilku ruchach prostuje się i potrząsa gazetą w górze.

* Wykonuje klęk podparty, dłonie ma na gazecie, skierowane palcami do wewnątrz- przy zgiętych w łokciach rękach opada tułowiem w przód, dotyka gazety brodą i powraca do pozycji wyjściowej.

* W leżeniu przodem – unosi gazetę trzymaną za końce oburącz ( ręce zgięte w łokciach,

skierowane w bok), dmucha na gazetę i wprowadza ją w ruch.

* Kładzie gazetę na podłodze, zwija ją po przekątnej w rulonik i przeskakuje przez nie bokiem z

jednej strony na drugą, od jednego końca do drugiego.

* W staniu, ruloniki trzyma za końce, z przodu – przekłada nogę przez rulonik, wytrzymuje w

staniu jednonóż, wykonuje dowolne ruchy uniesioną nogą, a następnie tą samą drogą przejście do

pozycji wyjściowej( ćwiczenie należy wykonać prawą i lewą nogą, na zmianę).

* Ugniata gazetę tak, aby powstały kulki( piłki)- rzuca kulkami i chwyta je w miejscu, w chodzie,

w biegu: rzuca i chwyta, wykonując dodatkowe zadania, np.: przed chwytem wykonuje

klaśnięcie, dotyka ręką podłogi, robi rękami młynek, wykonuje obrót itp.

* W leżeniu przodem -przetacza kulki z ręki do reki, podrzuca kulki oburącz, jednorącz.

* Maszeruje z kulką na głowie.

III. Część końcowa.

* Ćwiczenie korekcyjne i uspokajające.

- Dziecko maszeruje we wspięciu na palcach, z kulką na głowie, i przechodzi do siadu skrzyżnego.

* W siadzie skrzyżnym – wykonuje skręty głową w prawo, w tył i w lewo, w tył.

*W siadzie podpartym, kolana ma rozchylone, kulki położone między stopami – podrzuca kulki

stopami, chwytając rękami.

* W marszu, kulki trzyma w dłoni ( prawej, lewej)- ćwiczenie oddechowe- wykonuje wdech

nosem i próbuje zdmuchiwać kulki z dłoni.

* Czynności porządkowe : odkłada kulki na wyznaczone miejsce.

 

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

 

Karta pracy, cz.4, s.10,11

 

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 70 , 71.

 

 

 

KARTA PRACY

 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf

 

 

 

Data dodania: 2020-04-17 07:40:05
Data edycji: 2020-04-17 07:40:16
Ilość wyświetleń: 277
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej