WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.04.17 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

ZAJĘCIA DLA DZIECI : ,, MAKIETA WIEJSKIEGO PODWÓRKA''( PIĄTEK 17.04.2020)

 

 

Ćwiczenia poranne

 

 

- ( sznurek, bębenek)

 

* Zabawa orientacyjno- porządkowa- Przestraszone kurczątka''

- Dzieci są kurczątkami. Swobodnie poruszają się w różnych kierunkach pokoju.

Na hasło: Uwaga, kot! Uciekają do kurnika ( wyznaczonego miejsca w pokoju), wydając odgłosy:

pi, pi, pi. Hasło: Nie ma kota, jest sygnałem do ponownego wykonywania ruchów.

* Ćwiczenia dużych grup mięśniowych- ,,Kaczuszki szukają ziarenek''.

- Dzieci są kaczuszkami. Chodzą po pokoju małymi krokami, kołysząc się na boki; co pewien czas

wykonują przysiady tułowia w przód- zbierają ziarenka- i prostują się.

* Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,,Pieski gonią gęsi''

- Rodzic dzieli dzieci na dwie grupy ( zachęcam do zabawy całą rodzinkę); pieski, które na

początku zabawy zajmują miejsce z boku, i gąski, które spacerują po dywanie.

Na mocne uderzenie w bębenek pieski na czworakach przeganiają gąski pod ściany.

Potem zmiana ról.

* Ćwiczenie tułowia- skłony- ,,Kogut zasypia''

- Dzieci w siadzie klęcznym, wykonują skłon tułowia w dół, z dotknięciem głową kolan

- kogut chowa głowę w piórka. Potem powoli prostują się i ustawiają głowy prosto.

* Ćwiczenie równowagi - ,,Na grzędzie.

- Dzieci są kurczakami. Przechodzą, stawiają nogę za noga, po sznurku, tak aby z niego

nie spaść.

* Zabawa uspokajająca- ,,Na podwórku''.

- Dzieci maszerują po obwodzie koła z rytmicznym klaskaniem i powtarzaniem rymowanki;

Na podwórku jest wesoło, wiele zwierząt chodzi w koło. Ko, ko, ko, i kwa, kwa, kwa,

niech zabawa dalej trwa.

 

 

1. ,,Wiejskie podwórko''- wspólne wykonanie makiety wiejskiego podwórka.

 

* Omówienie przez dzieci wyglądu wiejskiego podwórka.

- Jakie budynki powinny się tam znaleźć?

- Jakie zwierzęta tam spotkamy?

* Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.

( kolorowe czasopisma, kredki, zdjęcia/ obrazki zwierząt z wiejskiego podwórka,

tekturki,klej, plastelina, zielone farby, pędzelki,prostokątny kawałek styropianu, papier kolorowy,

bibuła, wykałaczki)

* Dzieci wycinają z kolorowych czasopism obrazki/ zdjęcia zwierząt, które można spotkać na

wiejskim podwórku (lub je rysują).

* Dzieci przyklejają obrazki/ zdjęcia na tekturach i umocowują je plasteliną do tekturowych

podstawek.

* Rodzic przygotowuje prostokątny kawałek styropianu ( 0,5 m x 1 m), maluje go zieloną farbą

z dodatkiem maki ziemniaczanej.

* Dzieci oklejają pudełka kolorowym papierem - otrzymują zabudowania gospodarcze, dom

gospodarza.

* Wspólne komponowanie makiety na styropianie, ozdabianie elementami wykonanymi

z bibuły ( np. rośliny, staw) lub z wykałaczek ( płot).

* Wykonanie pracy.

* Oglądanie makiety , nazywanie zabudowań, zwierząt.

* Umieszczenie makiety w wyznaczonym miejscu ( w kąciku przyrody).

* Porządkowanie miejsca pracy.

 

Zabawa ,, Co nam dają zwierzęta?

( pięć obręczy lub skakanek lub sznurków), obrazki: kury, owcy,krowy, pszczół , gęsi, jajek, miodu, jogurtu, sera, wełny, pióra, poduszki .

* Rodzic układa na dywanie pięć obręczy, w każdej z nich umieszcza zasłonięty obrazek zwierzęcia

z wiejskiego podwórka (kury, owcy, krowy, gęsi, pszczół).

- Podchodzi z dziećmi do poszczególnych obręczy i odsłania obrazki.

* Dzieci nazywają przedstawione na nich zwierzęta i zastanawiają się, co one dają człowiekowi.

* Rodzic pokazuje drugą grupę obrazków ( jajka, miód, mleko, jogurt, ser, wełna, pióra, poduszki)

- Dzieci nazywają produkty pochodzące od zwierząt i umieszczają obrazki w obręczach, przy

zdjęciach odpowiednich zwierząt.

 

Zabawa ,,Smakujemy i dotykamy''.

( produkty pochodzące od zwierząt, apaszka)

 

* Rodzic pokazuje dzieciom produkty, które pochodzą od zwierząt, np.: jajka, ser, jogurt, miód,

mleko, wełna, pióra.

* Następnie dziecku zasłania oczy i podaje do spróbowania lub dotknięcia produkt.

- Dziecko podaje nazwę produktów, a po odsłonięciu oczu nazywa zwierzęta, od których te

produkty pochodzą, i wskazuje je na obrazkach( ćwiczenie poprzednie).

 

Burza mózgów- ,,Co można zrobić z tych produktów''?

 

 

* Rodzic podaje nazwę produktu otrzymanego od zwierząt, a dziecko mówi, do zrobienia

czego można go wykorzystać. Np. jajka – ciasto, kanapki, sałatka...

- mleko- ser, budyń, jogurt…

- pióra – poduszka, pierzyna…

- wełna – szalik, sweter, czapka…

 

Zabawa ruchowa - ,,Gdzie kto mieszka''

( obrazki domów zwierząt: budy, ula, stajni, obory, obrazki zwierząt; koni, krów, pszczół, psów,

tamburyn)

- Rodzic umieszcza w różnych miejscach pokoju obrazki domów zwierząt.

- Rozdaje dziecku obrazki zwierząt.

- Dziecko porusza się po pokoju przy dźwiękach tamburyna, naśladując sposób poruszania się

zwierząt przedstawionych na obrazkach.

* Na przerwę w grze odszukuje dom zwierzęcia i kładzie obrazek przed odpowiednim domem.

 

 

Zabawa klasyfikacyjna ,,Co jedzą zwierzęta''?

( obrazki, rysunki przedstawiające pożywienie dla zwierząt z wiejskiego podwórka)

* Dziecko nazywa pokarmy przedstawione na obrazkach ( marchewka, kapusta, mleko, ryby

trawa, kości, mięso, siano, ziarna, orzechy).

* Potem układa przy obrazkach określonych pokarmów sylwety zwierząt, które się nimi żywią.

np. ziarna zbóż- kura, koń, kaczka,gęś

- marchew, kapusta- królik

- mleko, ryby- kot

- trawa, siano- krowa, owca, koza, koń

- kości, mięso- pies

 

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

( gazety, tamburyn, gwizdek)

I. Część wstępna.

* Czynności organizacyjno – porządkowe.

- Dziecko porusza się w dowolny sposób, ostrożnie , między rozłożonymi gazetami.

Na polecenia rodzica, zatrzymuje się i dziecko podnosi gazetę.

* Zabawa ożywiająca.

- Dziecko biega z potrząsaniem gazetą, trzymając oburącz w górze.

Na mocne uderzenie w tamburyn i zapowiedź: Burza , zatrzymuje się i – przyjmuje dowolną

pozycję- chroni się przed zmoknięciem, wykorzystując gazetę.

II. Część główna.

* Dziecko stoi w rozkroku, trzymając oburącz złożoną gazetę- w siadzie w przód wymachując

gazetą w tył i w przód. Po kilku ruchach prostuje się i potrząsa gazetą w górze.

* Wykonuje klęk podparty, dłonie ma na gazecie, skierowane palcami do wewnątrz- przy zgiętych w łokciach rękach opada tułowiem w przód, dotyka gazety brodą i powraca do pozycji wyjściowej.

* W leżeniu przodem – unosi gazetę trzymaną za końce oburącz ( ręce zgięte w łokciach,

skierowane w bok), dmucha na gazetę i wprowadza ją w ruch.

* Kładzie gazetę na podłodze, zwija ją po przekątnej w rulonik i przeskakuje przez nie bokiem z

jednej strony na drugą, od jednego końca do drugiego.

* W staniu, ruloniki trzyma za końce, z przodu – przekłada nogę przez rulonik, wytrzymuje w

staniu jednonóż, wykonuje dowolne ruchy uniesioną nogą, a następnie tą samą drogą przejście do

pozycji wyjściowej( ćwiczenie należy wykonać prawą i lewą nogą, na zmianę).

* Ugniata gazetę tak, aby powstały kulki( piłki)- rzuca kulkami i chwyta je w miejscu, w chodzie,

w biegu: rzuca i chwyta, wykonując dodatkowe zadania, np.: przed chwytem wykonuje

klaśnięcie, dotyka ręką podłogi, robi rękami młynek, wykonuje obrót itp.

* W leżeniu przodem -przetacza kulki z ręki do reki, podrzuca kulki oburącz, jednorącz.

* Maszeruje z kulką na głowie.

III. Część końcowa.

* Ćwiczenie korekcyjne i uspokajające.

- Dziecko maszeruje we wspięciu na palcach, z kulką na głowie, i przechodzi do siadu skrzyżnego.

* W siadzie skrzyżnym – wykonuje skręty głową w prawo, w tył i w lewo, w tył.

*W siadzie podpartym, kolana ma rozchylone, kulki położone między stopami – podrzuca kulki

stopami, chwytając rękami.

* W marszu, kulki trzyma w dłoni ( prawej, lewej)- ćwiczenie oddechowe- wykonuje wdech

nosem i próbuje zdmuchiwać kulki z dłoni.

* Czynności porządkowe : odkłada kulki na wyznaczone miejsce.

 

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

 

Karta pracy, cz.4, s.10,11

 

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 70 , 71.

 

 

 

KARTA PRACY

 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf

 

 

 

Data dodania: 2020-04-17 07:40:05
Data edycji: 2020-04-17 07:40:16
Ilość wyświetleń: 348
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej