WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.04.16 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,,NA PODWÓRKU''( CZWARTEK 16.04.2020)

 

 

Ćwiczenia poranne

 

-( sznurek, bębenek)

 

* Zabawa orientacyjno- porządkowa- Przestraszone kurczątka''

- Dzieci są kurczątkami. Swobodnie poruszają się w różnych kierunkach pokoju.

Na hasło: Uwaga, kot! Uciekają do kurnika ( wyznaczonego miejsca w pokoju), wydając odgłosy:

pi, pi, pi. Hasło: Nie ma kota, jest sygnałem do ponownego wykonywania ruchów.

* Ćwiczenia dużych grup mięśniowych- ,,Kaczuszki szukają ziarenek''.

- Dzieci są kaczuszkami. Chodzą po pokoju małymi krokami, kołysząc się na boki; co pewien czas

wykonują przysiady tułowia w przód- zbierają ziarenka- i prostują się.

* Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,,Pieski gonią gęsi''

- Rodzic dzieli dzieci na dwie grupy ( zachęcam do zabawy całą rodzinkę); pieski, które na

początku zabawy zajmują miejsce z boku, i gąski, które spacerują po dywanie.

Na mocne uderzenie w bębenek pieski na czworakach przeganiają gąski pod ściany.

Potem zmiana ról.

* Ćwiczenie tułowia- skłony- ,,Kogut zasypia''

- Dzieci w siadzie klęcznym, wykonują skłon tułowia w dół, z dotknięciem głową kolan

- kogut chowa głowę w piórka. Potem powoli prostują się i ustawiają głowy prosto.

* Ćwiczenie równowagi - ,,Na grzędzie.

- Dzieci są kurczakami. Przechodzą, stawiają nogę za noga, po sznurku, tak aby z niego

nie spaść.

* Zabawa uspokajająca- ,,Na podwórku''.

- Dzieci maszerują po obwodzie koła z rytmicznym klaskaniem i powtarzaniem rymowanki;

Na podwórku jest wesoło, wiele zwierząt chodzi w koło. Ko, ko, ko, i kwa, kwa, kwa,

niech zabawa dalej trwa.

 

 

1. Zabawy przy piosence ,,Na podwórku'' ( może być inna piosenka o zwierzętach domowych).

 

* Ćwiczenia aparatu ruchu.

 

-( Dowolny instrument muzyczny)

- W rytmie akompaniamentu na wybranym instrumencie dzieci maszerują za rodzicem,

przeskakują z nogi na nogę,

- Wykonują cwał boczny, chód na piętach,

- Zatrzymują się na hasło : ,,stop'', podskakują obunóż.

 

* Zabawa rozwijająca poczucie rytmu- ,,Zagadki''

 

- Dziecko zajmuje miejsce na dywanie, w siadzie skrzyżnym.

- Słucha zagadek Bożeny Formy , które recytuje rodzic.

- Dz. powtarza kilka razy za rodzicem, kolejne wersy wybranej zagadki w nadanym przez rodzica

rytmie.

- Rodzic recytuje zagadki, dziecko rytmicznie wykonuje ustalone gesty.

- Dziecko recytuje, równocześnie wykonując ustalone gesty:

 

a) Lubi głośno gdakać, kiedy zniesie jajko.

Każdy wie, że jest stałą kurnika mieszkanką. ( kogut)- dziecko naprzemiennie klaszcze, uderza w

swoje kolana ( całą zagadkę)

 

 

b) Zakręcony ogonek, śmieszny ryjek ma.

,,Chrum, chrum – głośno woła- kto jedzenie da?( świnka)- dziecko wykonuje naprzemiennie cztery uderzenia dłońmi o podłogę, cztery razy klaszcze ( cała zagadkę)

 

 

c) Na przykład łaciate, w oborze mieszkają.

Pasą się na łąkach, zdrowe mleko dają. ( krowy)- dziecko przechodzi do pozycji stojącej, wykonuje cztery uderzenia o kolana, wykonuje obrót wokół siebie, wykonuje cztery klaśnięcia

 

 

d) Nie pieje, nie gdacze, tylko głośno kwacze.

Po stawie pływa, jak się nazywa? ( kaczka)- dz. maszeruje w miejscu,wykonuje ruchy naśladujące pływanie

 

 

e) Grzebień ma na głowie, swoim głośnym pianiem

Wszystkich wczesnym rankiem, budzi na śniadanie. ( kogut)- dz. przechodzi do siadu na piętach,

wykonuje naprzemienne uderzanie; raz w swoje kolana, następnie w kolana rodzica ( cała

zagadka)

 

 

2. Zwierzęta z wiejskiego podwórka – malowanie farbami na porowatym podłożu.

 

* Podziel nazwy zwierząt na sylaby i głoski ( obrazki lub zdjęcia zwierząt)

- kura

- kogut

- owca

- baran

- krowa

- byk , kot, koza

 

* Zabawa ,,Co to za zwierzę''?

- określanie przez dziecko cech danego zwierzęcia, bez podawania jego nazwy.

- Odgadywanie nazw zwierząt przez pozostałe obecne osoby ( np. rodzeństwo)

 

* Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy

- dla dziecka: kartka, białe serwetki, klej, farby plakatowe, pędzel

- przyklejanie na kartkach pogniecionych białych serwetek, wypełnianie nimi całej powierzchni

kartki

- malowanie farbami plakatowymi na tak przygotowanej fakturze zwierząt wybranych przez dz.

- malowanie tła farbą w jasnym kolorze

- wykonanie pracy przez dziecko

- rozmowa o wykonanej pracy

- porządkowanie miejsca pracy.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz4, s.9

 

Litery i liczby, cz.2, s69.

Przygotowanie do czytania,pisania,liczenia, s.69

 

 

KARTA PRACY

 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf

 

 

Data dodania: 2020-04-16 07:41:38
Data edycji: 2020-04-16 07:41:52
Ilość wyświetleń: 274
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej