TEMAT DNIA : ,,NA PODWÓRKU''( CZWARTEK 16.04.2020)
Ćwiczenia poranne
-( sznurek, bębenek)
* Zabawa orientacyjno- porządkowa- Przestraszone kurczątka''
- Dzieci są kurczątkami. Swobodnie poruszają się w różnych kierunkach pokoju.
Na hasło: Uwaga, kot! Uciekają do kurnika ( wyznaczonego miejsca w pokoju), wydając odgłosy:
pi, pi, pi. Hasło: Nie ma kota, jest sygnałem do ponownego wykonywania ruchów.
* Ćwiczenia dużych grup mięśniowych- ,,Kaczuszki szukają ziarenek''.
- Dzieci są kaczuszkami. Chodzą po pokoju małymi krokami, kołysząc się na boki; co pewien czas
wykonują przysiady tułowia w przód- zbierają ziarenka- i prostują się.
* Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,,Pieski gonią gęsi''
- Rodzic dzieli dzieci na dwie grupy ( zachęcam do zabawy całą rodzinkę); pieski, które na
początku zabawy zajmują miejsce z boku, i gąski, które spacerują po dywanie.
Na mocne uderzenie w bębenek pieski na czworakach przeganiają gąski pod ściany.
Potem zmiana ról.
* Ćwiczenie tułowia- skłony- ,,Kogut zasypia''
- Dzieci w siadzie klęcznym, wykonują skłon tułowia w dół, z dotknięciem głową kolan
- kogut chowa głowę w piórka. Potem powoli prostują się i ustawiają głowy prosto.
* Ćwiczenie równowagi - ,,Na grzędzie.
- Dzieci są kurczakami. Przechodzą, stawiają nogę za noga, po sznurku, tak aby z niego
nie spaść.
* Zabawa uspokajająca- ,,Na podwórku''.
- Dzieci maszerują po obwodzie koła z rytmicznym klaskaniem i powtarzaniem rymowanki;
Na podwórku jest wesoło, wiele zwierząt chodzi w koło. Ko, ko, ko, i kwa, kwa, kwa,
niech zabawa dalej trwa.
1. Zabawy przy piosence ,,Na podwórku'' ( może być inna piosenka o zwierzętach domowych).
* Ćwiczenia aparatu ruchu.
-( Dowolny instrument muzyczny)
- W rytmie akompaniamentu na wybranym instrumencie dzieci maszerują za rodzicem,
przeskakują z nogi na nogę,
- Wykonują cwał boczny, chód na piętach,
- Zatrzymują się na hasło : ,,stop'', podskakują obunóż.
* Zabawa rozwijająca poczucie rytmu- ,,Zagadki''
- Dziecko zajmuje miejsce na dywanie, w siadzie skrzyżnym.
- Słucha zagadek Bożeny Formy , które recytuje rodzic.
- Dz. powtarza kilka razy za rodzicem, kolejne wersy wybranej zagadki w nadanym przez rodzica
rytmie.
- Rodzic recytuje zagadki, dziecko rytmicznie wykonuje ustalone gesty.
- Dziecko recytuje, równocześnie wykonując ustalone gesty:
a) Lubi głośno gdakać, kiedy zniesie jajko.
Każdy wie, że jest stałą kurnika mieszkanką. ( kogut)- dziecko naprzemiennie klaszcze, uderza w
swoje kolana ( całą zagadkę)
b) Zakręcony ogonek, śmieszny ryjek ma.
,,Chrum, chrum – głośno woła- kto jedzenie da?( świnka)- dziecko wykonuje naprzemiennie cztery uderzenia dłońmi o podłogę, cztery razy klaszcze ( cała zagadkę)
c) Na przykład łaciate, w oborze mieszkają.
Pasą się na łąkach, zdrowe mleko dają. ( krowy)- dziecko przechodzi do pozycji stojącej, wykonuje cztery uderzenia o kolana, wykonuje obrót wokół siebie, wykonuje cztery klaśnięcia
d) Nie pieje, nie gdacze, tylko głośno kwacze.
Po stawie pływa, jak się nazywa? ( kaczka)- dz. maszeruje w miejscu,wykonuje ruchy naśladujące pływanie
e) Grzebień ma na głowie, swoim głośnym pianiem
Wszystkich wczesnym rankiem, budzi na śniadanie. ( kogut)- dz. przechodzi do siadu na piętach,
wykonuje naprzemienne uderzanie; raz w swoje kolana, następnie w kolana rodzica ( cała
zagadka)
2. Zwierzęta z wiejskiego podwórka – malowanie farbami na porowatym podłożu.
* Podziel nazwy zwierząt na sylaby i głoski ( obrazki lub zdjęcia zwierząt)
- kura
- kogut
- owca
- baran
- krowa
- byk , kot, koza
* Zabawa ,,Co to za zwierzę''?
- określanie przez dziecko cech danego zwierzęcia, bez podawania jego nazwy.
- Odgadywanie nazw zwierząt przez pozostałe obecne osoby ( np. rodzeństwo)
* Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy
- dla dziecka: kartka, białe serwetki, klej, farby plakatowe, pędzel
- przyklejanie na kartkach pogniecionych białych serwetek, wypełnianie nimi całej powierzchni
kartki
- malowanie farbami plakatowymi na tak przygotowanej fakturze zwierząt wybranych przez dz.
- malowanie tła farbą w jasnym kolorze
- wykonanie pracy przez dziecko
- rozmowa o wykonanej pracy
- porządkowanie miejsca pracy.
ZADANIA NA DZIŚ
Karta pracy, cz4, s.9
Litery i liczby, cz.2, s69.
Przygotowanie do czytania,pisania,liczenia, s.69
KARTA PRACY
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13