WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.04.16 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,,NA PODWÓRKU''( CZWARTEK 16.04.2020)

 

 

Ćwiczenia poranne

 

-( sznurek, bębenek)

 

* Zabawa orientacyjno- porządkowa- Przestraszone kurczątka''

- Dzieci są kurczątkami. Swobodnie poruszają się w różnych kierunkach pokoju.

Na hasło: Uwaga, kot! Uciekają do kurnika ( wyznaczonego miejsca w pokoju), wydając odgłosy:

pi, pi, pi. Hasło: Nie ma kota, jest sygnałem do ponownego wykonywania ruchów.

* Ćwiczenia dużych grup mięśniowych- ,,Kaczuszki szukają ziarenek''.

- Dzieci są kaczuszkami. Chodzą po pokoju małymi krokami, kołysząc się na boki; co pewien czas

wykonują przysiady tułowia w przód- zbierają ziarenka- i prostują się.

* Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,,Pieski gonią gęsi''

- Rodzic dzieli dzieci na dwie grupy ( zachęcam do zabawy całą rodzinkę); pieski, które na

początku zabawy zajmują miejsce z boku, i gąski, które spacerują po dywanie.

Na mocne uderzenie w bębenek pieski na czworakach przeganiają gąski pod ściany.

Potem zmiana ról.

* Ćwiczenie tułowia- skłony- ,,Kogut zasypia''

- Dzieci w siadzie klęcznym, wykonują skłon tułowia w dół, z dotknięciem głową kolan

- kogut chowa głowę w piórka. Potem powoli prostują się i ustawiają głowy prosto.

* Ćwiczenie równowagi - ,,Na grzędzie.

- Dzieci są kurczakami. Przechodzą, stawiają nogę za noga, po sznurku, tak aby z niego

nie spaść.

* Zabawa uspokajająca- ,,Na podwórku''.

- Dzieci maszerują po obwodzie koła z rytmicznym klaskaniem i powtarzaniem rymowanki;

Na podwórku jest wesoło, wiele zwierząt chodzi w koło. Ko, ko, ko, i kwa, kwa, kwa,

niech zabawa dalej trwa.

 

 

1. Zabawy przy piosence ,,Na podwórku'' ( może być inna piosenka o zwierzętach domowych).

 

* Ćwiczenia aparatu ruchu.

 

-( Dowolny instrument muzyczny)

- W rytmie akompaniamentu na wybranym instrumencie dzieci maszerują za rodzicem,

przeskakują z nogi na nogę,

- Wykonują cwał boczny, chód na piętach,

- Zatrzymują się na hasło : ,,stop'', podskakują obunóż.

 

* Zabawa rozwijająca poczucie rytmu- ,,Zagadki''

 

- Dziecko zajmuje miejsce na dywanie, w siadzie skrzyżnym.

- Słucha zagadek Bożeny Formy , które recytuje rodzic.

- Dz. powtarza kilka razy za rodzicem, kolejne wersy wybranej zagadki w nadanym przez rodzica

rytmie.

- Rodzic recytuje zagadki, dziecko rytmicznie wykonuje ustalone gesty.

- Dziecko recytuje, równocześnie wykonując ustalone gesty:

 

a) Lubi głośno gdakać, kiedy zniesie jajko.

Każdy wie, że jest stałą kurnika mieszkanką. ( kogut)- dziecko naprzemiennie klaszcze, uderza w

swoje kolana ( całą zagadkę)

 

 

b) Zakręcony ogonek, śmieszny ryjek ma.

,,Chrum, chrum – głośno woła- kto jedzenie da?( świnka)- dziecko wykonuje naprzemiennie cztery uderzenia dłońmi o podłogę, cztery razy klaszcze ( cała zagadkę)

 

 

c) Na przykład łaciate, w oborze mieszkają.

Pasą się na łąkach, zdrowe mleko dają. ( krowy)- dziecko przechodzi do pozycji stojącej, wykonuje cztery uderzenia o kolana, wykonuje obrót wokół siebie, wykonuje cztery klaśnięcia

 

 

d) Nie pieje, nie gdacze, tylko głośno kwacze.

Po stawie pływa, jak się nazywa? ( kaczka)- dz. maszeruje w miejscu,wykonuje ruchy naśladujące pływanie

 

 

e) Grzebień ma na głowie, swoim głośnym pianiem

Wszystkich wczesnym rankiem, budzi na śniadanie. ( kogut)- dz. przechodzi do siadu na piętach,

wykonuje naprzemienne uderzanie; raz w swoje kolana, następnie w kolana rodzica ( cała

zagadka)

 

 

2. Zwierzęta z wiejskiego podwórka – malowanie farbami na porowatym podłożu.

 

* Podziel nazwy zwierząt na sylaby i głoski ( obrazki lub zdjęcia zwierząt)

- kura

- kogut

- owca

- baran

- krowa

- byk , kot, koza

 

* Zabawa ,,Co to za zwierzę''?

- określanie przez dziecko cech danego zwierzęcia, bez podawania jego nazwy.

- Odgadywanie nazw zwierząt przez pozostałe obecne osoby ( np. rodzeństwo)

 

* Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy

- dla dziecka: kartka, białe serwetki, klej, farby plakatowe, pędzel

- przyklejanie na kartkach pogniecionych białych serwetek, wypełnianie nimi całej powierzchni

kartki

- malowanie farbami plakatowymi na tak przygotowanej fakturze zwierząt wybranych przez dz.

- malowanie tła farbą w jasnym kolorze

- wykonanie pracy przez dziecko

- rozmowa o wykonanej pracy

- porządkowanie miejsca pracy.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz4, s.9

 

Litery i liczby, cz.2, s69.

Przygotowanie do czytania,pisania,liczenia, s.69

 

 

KARTA PRACY

 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf

 

 

Data dodania: 2020-04-16 07:41:38
Data edycji: 2020-04-16 07:41:52
Ilość wyświetleń: 326
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej