WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.04.15 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : - ,, TYLE STÓP, TYLE KROKÓW'' ( ŚRODA 15.04.2020)

 

Ćwiczenia poranne ( zestaw ten sam na cały tydzień)

-( sznurek, bębenek)

 

* Zabawa orientacyjno- porządkowa- Przestraszone kurczątka''

- Dzieci są kurczątkami. Swobodnie poruszają się w różnych kierunkach pokoju.

Na hasło: Uwaga, kot! Uciekają do kurnika ( wyznaczonego miejsca w pokoju), wydając odgłosy:

pi, pi, pi. Hasło: Nie ma kota, jest sygnałem do ponownego wykonywania ruchów.

* Ćwiczenia dużych grup mięśniowych- ,,Kaczuszki szukają ziarenek''.

- Dzieci są kaczuszkami. Chodzą po pokoju małymi krokami, kołysząc się na boki; co pewien czas

wykonują przysiady tułowia w przód- zbierają ziarenka- i prostują się.

* Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,,Pieski gonią gęsi''

- Rodzic dzieli dzieci na dwie grupy ( zachęcam do zabawy całą rodzinkę); pieski, które na

początku zabawy zajmują miejsce z boku, i gąski, które spacerują po dywanie.

Na mocne uderzenie w bębenek pieski na czworakach przeganiają gąski pod ściany.

Potem zmiana ról.

* Ćwiczenie tułowia- skłony- ,,Kogut zasypia''

- Dzieci w siadzie klęcznym, wykonują skłon tułowia w dół, z dotknięciem głową kolan

- kogut chowa głowę w piórka. Potem powoli prostują się i ustawiają głowy prosto.

* Ćwiczenie równowagi - ,,Na grzędzie.

- Dzieci są kurczakami. Przechodzą, stawiają nogę za noga, po sznurku, tak aby z niego

nie spaść.

* Zabawa uspokajająca- ,,Na podwórku''.

- Dzieci maszerują po obwodzie koła z rytmicznym klaskaniem i powtarzaniem rymowanki;

Na podwórku jest wesoło, wiele zwierząt chodzi w koło. Ko, ko, ko, i kwa, kwa, kwa,

niech zabawa dalej trwa.

 

1. ,,Długi, krótki – ćwiczenia w mierzeniu długości.

 

* Ćwiczenia dotyczące zrozumienia stałości miary.

( osiem skakanek w dwóch różnych kolorach)

- Rodzic układa ze skakanek dwie drogi ( każda składa się z czterech skakanek w tym samym kolo-

rze, np. droga czerwona i droga żółta).

* Dwie drogi równoległe.

Rodzic pyta:

- Czy obie drogi mają taką samą długość?

Jedna z dróg zakręca.

* Czy teraz drogi mają taką samą długość?

Rodzic wraca jeszcze raz do pierwszego przypadku.

* Czy drogi mają taką samą długość?

* Dlaczego tak uważacie?

Jedna z dróg zakręca.

* Czy drogi nadal mają taką samą długość?

( Drogi mają taką samą długość, bo nadal są te same cztery skakanki, tylko przesunięte.)

* Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą.

( Mały dywan).

- Dzieci mierzą szerokość dywanu, stawiając stopę przed stopą( palce jednej stopy dotykają pięty

drugiej stopy) i głośno licząc.

- Dlaczego wyszły wam różne wyniki?

- Czy wasze stopy są jednakowej długości?

* Mierzenie długości dywanu krokami.

- Dzieci mierzą długość dywanu krokami, głośno licząc.

- Dlaczego wyszły wam róże wyniki?

- Z czym jest związana długość waszych kroków? ( Ze wzrostem).

* Pokaz linijki, miary krawieckiej.

( Linijka, mały dywan).

- Rodzic mierzy linijką długość małego dywanu.

 

Zabawa bieżna ,,Jaskółki''

(szarfa dla każdego dziecka lub wstążka)

- Na podłodze leżą szarfy rozłożone w kółeczkach. W każdym kółeczku (gniazdku)

stoi dziecko( jaskółka).Na sygnał - ,,jaskółki ''- wylatują z gniazd i krążą w różnych kierunkach.

- Na zawołanie- Burza – jaskółki wracają do swoich gniazd.

 

 

2. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza Teresy Fiutowskiej ,,Podwórkowa awantura''.

 

Kura gdacze, kaczka kwacze- goni kurę mokrą raczej.

Gęś też syczy, kogut pieje. Gwałtu! Rety! Co się dzieje?

Ryczy krowa, świnia kwiczy, a indyk się rozindyczył.

Kot mysz goni, głośno miauczy.- Dość awantur! Już wystarczy!

Tak pies Burek głośno szczeka i już słychać go z daleka.

Koza meczy:

mee, mee,mee…

- Czego psisko mądrzy się?

Dla ochłody- wiadro wody poleją na głowy, grody!

Wyszły z mody awantury! A sio, gęsi, a sio, kury!-

Powiedziała, co wiedziała, biała broda pokiwała,

pochyliła nisko rogi.

- Cisza! Spokój! Zejść mi z drogi!

Awantura się skończyła, bo ta koza groźna była.

 

* Rodzic wyjaśnia niezrozumiałe zwroty, a następnie pyta:

- Które zwierzęta brały udział w podwórkowej awanturze?

- Jakie zwierzę próbowało je uspokoić? W jaki sposób to zrobiło?

* Rodzic zwraca uwagę na głosy, jakie wydawały zwierzęta ( dzieci naśladują głosy zwierząt)

 

Opowieść ruchowa przy muzyce - ,,Wycieczka na wieś''

(Odtwarzacz CD, nagranie wesołej melodii, bębenek)

 

* Nadeszła wiosna. Na wsi jest zielono i radośnie.(Dzieci maszerują za rodzicem w rytmie

wybranego przez niego nagrania wesołej melodii)

* Odwiedzamy wiejską zagrodę.

- Straszny tutaj gwar.

- Widać domowe zwierzęta: owce, krowy, świnie, kaczki, gęsi, kury, indyki( rodzic wymienia nazwy gatunków zwierząt, dzieci naśladują ich charakterystyczne głosy).

* Patrzcie, przyfrunęły bociany. Wysoko na dachu mają swoje gniazdo.( Dzieci robią daszek nad oczami, spoglądają w górę. Następnie w rytmie bębenka poruszają się za rodzicem, naśladując charakterystyczne ruchy i klekot bociana).

* Za płotem gospodarstwa, widać pole. Rośnie na nim zboże. Zamieniamy się w trawy i kłosy zbóż.

( Dzieci przechodzą do przysiadu, słychać ciche dźwięki bębenka. Na hasło: ,,Rośniemy'', dźwięki stają się coraz głośniejsze, dzieci powoli wstają).

* Na łące pojawiają się zające.

- Małe zajączki chcą się bawić. Chowają się w trawie. Widać ich duże uszy. ( Charakterystyczny rytm bębenka zachęca do podskoków- dzieci naśladują ruchy zajączków. Ponownie słychać nagranie wesołej melodii).

* W ogrodach kwitną piękne kwiaty, ich kielichy otwierają się do słoneczka.( Dzieci unoszą ręce w górę, naśladują otwierające się do słońca kielichy kwiatów).

* Za domem jest sad. Przez chwilę odpoczniemy w cieniu drzew, słuchając świergotu ptaków.

( Dzieci kładą się na plecach. Umieszczają ręce na przeponie i miarowo oddychają).

 

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz.4, s. 6, 7, 8.

Litery i liczby, cz.2, s. 68.

 

 

KARTA PRACY:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf

LITERY I LICZBY:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=49

 

Data dodania: 2020-04-15 07:37:26
Data edycji: 2020-04-15 10:46:37
Ilość wyświetleń: 313
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej