WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.04.15 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : - ,, TYLE STÓP, TYLE KROKÓW'' ( ŚRODA 15.04.2020)

 

Ćwiczenia poranne ( zestaw ten sam na cały tydzień)

-( sznurek, bębenek)

 

* Zabawa orientacyjno- porządkowa- Przestraszone kurczątka''

- Dzieci są kurczątkami. Swobodnie poruszają się w różnych kierunkach pokoju.

Na hasło: Uwaga, kot! Uciekają do kurnika ( wyznaczonego miejsca w pokoju), wydając odgłosy:

pi, pi, pi. Hasło: Nie ma kota, jest sygnałem do ponownego wykonywania ruchów.

* Ćwiczenia dużych grup mięśniowych- ,,Kaczuszki szukają ziarenek''.

- Dzieci są kaczuszkami. Chodzą po pokoju małymi krokami, kołysząc się na boki; co pewien czas

wykonują przysiady tułowia w przód- zbierają ziarenka- i prostują się.

* Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,,Pieski gonią gęsi''

- Rodzic dzieli dzieci na dwie grupy ( zachęcam do zabawy całą rodzinkę); pieski, które na

początku zabawy zajmują miejsce z boku, i gąski, które spacerują po dywanie.

Na mocne uderzenie w bębenek pieski na czworakach przeganiają gąski pod ściany.

Potem zmiana ról.

* Ćwiczenie tułowia- skłony- ,,Kogut zasypia''

- Dzieci w siadzie klęcznym, wykonują skłon tułowia w dół, z dotknięciem głową kolan

- kogut chowa głowę w piórka. Potem powoli prostują się i ustawiają głowy prosto.

* Ćwiczenie równowagi - ,,Na grzędzie.

- Dzieci są kurczakami. Przechodzą, stawiają nogę za noga, po sznurku, tak aby z niego

nie spaść.

* Zabawa uspokajająca- ,,Na podwórku''.

- Dzieci maszerują po obwodzie koła z rytmicznym klaskaniem i powtarzaniem rymowanki;

Na podwórku jest wesoło, wiele zwierząt chodzi w koło. Ko, ko, ko, i kwa, kwa, kwa,

niech zabawa dalej trwa.

 

1. ,,Długi, krótki – ćwiczenia w mierzeniu długości.

 

* Ćwiczenia dotyczące zrozumienia stałości miary.

( osiem skakanek w dwóch różnych kolorach)

- Rodzic układa ze skakanek dwie drogi ( każda składa się z czterech skakanek w tym samym kolo-

rze, np. droga czerwona i droga żółta).

* Dwie drogi równoległe.

Rodzic pyta:

- Czy obie drogi mają taką samą długość?

Jedna z dróg zakręca.

* Czy teraz drogi mają taką samą długość?

Rodzic wraca jeszcze raz do pierwszego przypadku.

* Czy drogi mają taką samą długość?

* Dlaczego tak uważacie?

Jedna z dróg zakręca.

* Czy drogi nadal mają taką samą długość?

( Drogi mają taką samą długość, bo nadal są te same cztery skakanki, tylko przesunięte.)

* Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą.

( Mały dywan).

- Dzieci mierzą szerokość dywanu, stawiając stopę przed stopą( palce jednej stopy dotykają pięty

drugiej stopy) i głośno licząc.

- Dlaczego wyszły wam różne wyniki?

- Czy wasze stopy są jednakowej długości?

* Mierzenie długości dywanu krokami.

- Dzieci mierzą długość dywanu krokami, głośno licząc.

- Dlaczego wyszły wam róże wyniki?

- Z czym jest związana długość waszych kroków? ( Ze wzrostem).

* Pokaz linijki, miary krawieckiej.

( Linijka, mały dywan).

- Rodzic mierzy linijką długość małego dywanu.

 

Zabawa bieżna ,,Jaskółki''

(szarfa dla każdego dziecka lub wstążka)

- Na podłodze leżą szarfy rozłożone w kółeczkach. W każdym kółeczku (gniazdku)

stoi dziecko( jaskółka).Na sygnał - ,,jaskółki ''- wylatują z gniazd i krążą w różnych kierunkach.

- Na zawołanie- Burza – jaskółki wracają do swoich gniazd.

 

 

2. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza Teresy Fiutowskiej ,,Podwórkowa awantura''.

 

Kura gdacze, kaczka kwacze- goni kurę mokrą raczej.

Gęś też syczy, kogut pieje. Gwałtu! Rety! Co się dzieje?

Ryczy krowa, świnia kwiczy, a indyk się rozindyczył.

Kot mysz goni, głośno miauczy.- Dość awantur! Już wystarczy!

Tak pies Burek głośno szczeka i już słychać go z daleka.

Koza meczy:

mee, mee,mee…

- Czego psisko mądrzy się?

Dla ochłody- wiadro wody poleją na głowy, grody!

Wyszły z mody awantury! A sio, gęsi, a sio, kury!-

Powiedziała, co wiedziała, biała broda pokiwała,

pochyliła nisko rogi.

- Cisza! Spokój! Zejść mi z drogi!

Awantura się skończyła, bo ta koza groźna była.

 

* Rodzic wyjaśnia niezrozumiałe zwroty, a następnie pyta:

- Które zwierzęta brały udział w podwórkowej awanturze?

- Jakie zwierzę próbowało je uspokoić? W jaki sposób to zrobiło?

* Rodzic zwraca uwagę na głosy, jakie wydawały zwierzęta ( dzieci naśladują głosy zwierząt)

 

Opowieść ruchowa przy muzyce - ,,Wycieczka na wieś''

(Odtwarzacz CD, nagranie wesołej melodii, bębenek)

 

* Nadeszła wiosna. Na wsi jest zielono i radośnie.(Dzieci maszerują za rodzicem w rytmie

wybranego przez niego nagrania wesołej melodii)

* Odwiedzamy wiejską zagrodę.

- Straszny tutaj gwar.

- Widać domowe zwierzęta: owce, krowy, świnie, kaczki, gęsi, kury, indyki( rodzic wymienia nazwy gatunków zwierząt, dzieci naśladują ich charakterystyczne głosy).

* Patrzcie, przyfrunęły bociany. Wysoko na dachu mają swoje gniazdo.( Dzieci robią daszek nad oczami, spoglądają w górę. Następnie w rytmie bębenka poruszają się za rodzicem, naśladując charakterystyczne ruchy i klekot bociana).

* Za płotem gospodarstwa, widać pole. Rośnie na nim zboże. Zamieniamy się w trawy i kłosy zbóż.

( Dzieci przechodzą do przysiadu, słychać ciche dźwięki bębenka. Na hasło: ,,Rośniemy'', dźwięki stają się coraz głośniejsze, dzieci powoli wstają).

* Na łące pojawiają się zające.

- Małe zajączki chcą się bawić. Chowają się w trawie. Widać ich duże uszy. ( Charakterystyczny rytm bębenka zachęca do podskoków- dzieci naśladują ruchy zajączków. Ponownie słychać nagranie wesołej melodii).

* W ogrodach kwitną piękne kwiaty, ich kielichy otwierają się do słoneczka.( Dzieci unoszą ręce w górę, naśladują otwierające się do słońca kielichy kwiatów).

* Za domem jest sad. Przez chwilę odpoczniemy w cieniu drzew, słuchając świergotu ptaków.

( Dzieci kładą się na plecach. Umieszczają ręce na przeponie i miarowo oddychają).

 

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz.4, s. 6, 7, 8.

Litery i liczby, cz.2, s. 68.

 

 

KARTA PRACY:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf

LITERY I LICZBY:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=49

 

Data dodania: 2020-04-15 07:37:26
Data edycji: 2020-04-15 10:46:37
Ilość wyświetleń: 255
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej