TEMAT DNIA : - ,, TYLE STÓP, TYLE KROKÓW'' ( ŚRODA 15.04.2020)
Ćwiczenia poranne ( zestaw ten sam na cały tydzień)
-( sznurek, bębenek)
* Zabawa orientacyjno- porządkowa- Przestraszone kurczątka''
- Dzieci są kurczątkami. Swobodnie poruszają się w różnych kierunkach pokoju.
Na hasło: Uwaga, kot! Uciekają do kurnika ( wyznaczonego miejsca w pokoju), wydając odgłosy:
pi, pi, pi. Hasło: Nie ma kota, jest sygnałem do ponownego wykonywania ruchów.
* Ćwiczenia dużych grup mięśniowych- ,,Kaczuszki szukają ziarenek''.
- Dzieci są kaczuszkami. Chodzą po pokoju małymi krokami, kołysząc się na boki; co pewien czas
wykonują przysiady tułowia w przód- zbierają ziarenka- i prostują się.
* Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,,Pieski gonią gęsi''
- Rodzic dzieli dzieci na dwie grupy ( zachęcam do zabawy całą rodzinkę); pieski, które na
początku zabawy zajmują miejsce z boku, i gąski, które spacerują po dywanie.
Na mocne uderzenie w bębenek pieski na czworakach przeganiają gąski pod ściany.
Potem zmiana ról.
* Ćwiczenie tułowia- skłony- ,,Kogut zasypia''
- Dzieci w siadzie klęcznym, wykonują skłon tułowia w dół, z dotknięciem głową kolan
- kogut chowa głowę w piórka. Potem powoli prostują się i ustawiają głowy prosto.
* Ćwiczenie równowagi - ,,Na grzędzie.
- Dzieci są kurczakami. Przechodzą, stawiają nogę za noga, po sznurku, tak aby z niego
nie spaść.
* Zabawa uspokajająca- ,,Na podwórku''.
- Dzieci maszerują po obwodzie koła z rytmicznym klaskaniem i powtarzaniem rymowanki;
Na podwórku jest wesoło, wiele zwierząt chodzi w koło. Ko, ko, ko, i kwa, kwa, kwa,
niech zabawa dalej trwa.
1. ,,Długi, krótki – ćwiczenia w mierzeniu długości.
* Ćwiczenia dotyczące zrozumienia stałości miary.
( osiem skakanek w dwóch różnych kolorach)
- Rodzic układa ze skakanek dwie drogi ( każda składa się z czterech skakanek w tym samym kolo-
rze, np. droga czerwona i droga żółta).
* Dwie drogi równoległe.
Rodzic pyta:
- Czy obie drogi mają taką samą długość?
Jedna z dróg zakręca.
* Czy teraz drogi mają taką samą długość?
Rodzic wraca jeszcze raz do pierwszego przypadku.
* Czy drogi mają taką samą długość?
* Dlaczego tak uważacie?
Jedna z dróg zakręca.
* Czy drogi nadal mają taką samą długość?
( Drogi mają taką samą długość, bo nadal są te same cztery skakanki, tylko przesunięte.)
* Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą.
( Mały dywan).
- Dzieci mierzą szerokość dywanu, stawiając stopę przed stopą( palce jednej stopy dotykają pięty
drugiej stopy) i głośno licząc.
- Dlaczego wyszły wam różne wyniki?
- Czy wasze stopy są jednakowej długości?
* Mierzenie długości dywanu krokami.
- Dzieci mierzą długość dywanu krokami, głośno licząc.
- Dlaczego wyszły wam róże wyniki?
- Z czym jest związana długość waszych kroków? ( Ze wzrostem).
* Pokaz linijki, miary krawieckiej.
( Linijka, mały dywan).
- Rodzic mierzy linijką długość małego dywanu.
Zabawa bieżna ,,Jaskółki''
(szarfa dla każdego dziecka lub wstążka)
- Na podłodze leżą szarfy rozłożone w kółeczkach. W każdym kółeczku (gniazdku)
stoi dziecko( jaskółka).Na sygnał - ,,jaskółki ''- wylatują z gniazd i krążą w różnych kierunkach.
- Na zawołanie- Burza – jaskółki wracają do swoich gniazd.
2. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza Teresy Fiutowskiej ,,Podwórkowa awantura''.
Kura gdacze, kaczka kwacze- goni kurę mokrą raczej.
Gęś też syczy, kogut pieje. Gwałtu! Rety! Co się dzieje?
Ryczy krowa, świnia kwiczy, a indyk się rozindyczył.
Kot mysz goni, głośno miauczy.- Dość awantur! Już wystarczy!
Tak pies Burek głośno szczeka i już słychać go z daleka.
Koza meczy:
mee, mee,mee…
- Czego psisko mądrzy się?
Dla ochłody- wiadro wody poleją na głowy, grody!
Wyszły z mody awantury! A sio, gęsi, a sio, kury!-
Powiedziała, co wiedziała, biała broda pokiwała,
pochyliła nisko rogi.
- Cisza! Spokój! Zejść mi z drogi!
Awantura się skończyła, bo ta koza groźna była.
* Rodzic wyjaśnia niezrozumiałe zwroty, a następnie pyta:
- Które zwierzęta brały udział w podwórkowej awanturze?
- Jakie zwierzę próbowało je uspokoić? W jaki sposób to zrobiło?
* Rodzic zwraca uwagę na głosy, jakie wydawały zwierzęta ( dzieci naśladują głosy zwierząt)
Opowieść ruchowa przy muzyce - ,,Wycieczka na wieś''
(Odtwarzacz CD, nagranie wesołej melodii, bębenek)
* Nadeszła wiosna. Na wsi jest zielono i radośnie.(Dzieci maszerują za rodzicem w rytmie
wybranego przez niego nagrania wesołej melodii)
* Odwiedzamy wiejską zagrodę.
- Straszny tutaj gwar.
- Widać domowe zwierzęta: owce, krowy, świnie, kaczki, gęsi, kury, indyki( rodzic wymienia nazwy gatunków zwierząt, dzieci naśladują ich charakterystyczne głosy).
* Patrzcie, przyfrunęły bociany. Wysoko na dachu mają swoje gniazdo.( Dzieci robią daszek nad oczami, spoglądają w górę. Następnie w rytmie bębenka poruszają się za rodzicem, naśladując charakterystyczne ruchy i klekot bociana).
* Za płotem gospodarstwa, widać pole. Rośnie na nim zboże. Zamieniamy się w trawy i kłosy zbóż.
( Dzieci przechodzą do przysiadu, słychać ciche dźwięki bębenka. Na hasło: ,,Rośniemy'', dźwięki stają się coraz głośniejsze, dzieci powoli wstają).
* Na łące pojawiają się zające.
- Małe zajączki chcą się bawić. Chowają się w trawie. Widać ich duże uszy. ( Charakterystyczny rytm bębenka zachęca do podskoków- dzieci naśladują ruchy zajączków. Ponownie słychać nagranie wesołej melodii).
* W ogrodach kwitną piękne kwiaty, ich kielichy otwierają się do słoneczka.( Dzieci unoszą ręce w górę, naśladują otwierające się do słońca kielichy kwiatów).
* Za domem jest sad. Przez chwilę odpoczniemy w cieniu drzew, słuchając świergotu ptaków.
( Dzieci kładą się na plecach. Umieszczają ręce na przeponie i miarowo oddychają).
ZADANIA NA DZIŚ
Karta pracy, cz.4, s. 6, 7, 8.
Litery i liczby, cz.2, s. 68.
KARTA PRACY:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf
LITERY I LICZBY:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=49
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13