TEMAT KOMPLEKSOWY NA TYDZIEŃ: ,,WIOSNA NA WSI (14-17.04.2020)
TEMAT DNIA : ,, UPARTY KOGUT'' (WTOREK)
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA TYDZIEŃ:
1. Poznawanie, w sposób pośredni(film, książka), zwierząt hodowlanych na wsi- zarówno dorosłych, jak i ich potomstwa; nazywanie ich miejsc zamieszkania; naśladowanie ruchów i głosów.
2. Tworzenie ciągów słów na zasadzie skojarzeń (np. Ryba- woda- statek).
3. Tworzenie uogólnień do podanych nazw przedmiotów, roślin, zwierząt.
4. Wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
5. Rozpoznawanie i nazywanie małych i wielkich liter.
6. Czytanie sylab, wyrazów o prostej budowie fonetycznej.
7. Czytanie krótkich tekstów o prostej budowie fonetycznej.
8. Wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych.
9. Budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.
10.Klasyfikowanie przedmiotów; mierzenie długości (szerokości) za pomocą sznurka, dłoni, stopa
za stopą, krokami.
11. Wykonywanie prac plastycznych i technicznych.
12. Nauka piosenek, śpiewanie zbiorowo i indywidualnie.
13. Dysponowanie sprawnością całego ciała.
1.Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej- Zaremby ,,Uparty kogut''( plik w
załączniku).
* Wyjaśnienie słowa uparty.
- Rodzic pyta:
- Kogo nazywamy upartym?
- Czy zwierzęta też mogą być uparte?
- Czy znacie takie zwierzęta?
* Słuchanie opowiadania ,,Uparty kogut''.
* Rozmowa na temat opowiadania.
- Czy mama Olka i Ady była wcześniej na wsi?
- Z kim bawił się Olek?
- Co robiła Ada?
- Jaki ptak zainteresował się mamą? Dlaczego?
- Czym zajęli się tata z wujkiem?
- Jak mama przechytrzyła koguta? Czy jej się to naprawdę udało?
* Zabawa ,,Jakie jest zwierzę''.
- Rodzic pyta: Jaki (jaka) jest…?- podając nazwę zwierzęcia, a dzieci wymyślają określenia.
Np. Jaka jest kura? (mała, głośna…)
Jaki jest kogut? (szybki, głośny…)
Jaka jest kaczka? (spokojna, powolna…)
Jaka jest krowa?(duża, łagodna, spokojna…)
Jaki jest koń?(duży, szybki, groźny).
*Układanie zdań na temat zwierząt z wiejskiego podwórka.( Zdjęcia, obrazki zwierząt)
- Zabawę rozpoczyna rodzic, wypowiadając pierwsze zdanie. Np. Po podwórku kroczy kaczka,
a za nią żółte kaczuszki. Następne zdania układa dziecko.
*Zabawa bieżna - ,,Jastrząb,kura i pisklęta''.
- Wyznaczenie przestrzeni- podwórka do biegania lub pokoju.
- Po prawej stronie znajduje się kurnik ogrodzony skakanką, po drugiej- gniazdo jastrzębia.
- Kura wyprowadza pisklęta na podwórko.
- Przysiadają tam i zbierają ziarenka.
- Na zapowiedź: Leci jastrząb- pisklęta wraz z kurą uciekają do kurnika.
- Jastrząb łapie pisklęta, które nie zdążyły uciec ( zapraszam do zabawy całą rodzinkę).
2. ,,Żaneta zobaczyła żubry ''- zapoznanie z literą Żż- wyodrębnienie wyrazu podstawowego
,,żubry''.
Zabawa ,,Wiejskie podwórko''.
Rodzic mówi:
- Wyobraźcie sobie, że nasz pokój jest podwórkiem wiejskim.
- Jest wieczór i zbliża się pora karmienia zwierząt.
- Krowy czekają na świeżą trawę, zaś kaczki na owies.
- Ale krowy chcą jeść wspólnie z innymi krowami, a kaczki- wspólnie z innymi kaczkami.
- Dlatego każde zwierzę musi znaleźć swoją grupę( zachęcam do zabawy całą rodzinkę).
- Można samemu zdecydować jakim zwierzęciem chcę być.
- Zwierzęta wydają głosy i odpowiednio się poruszają.
- Gdy spotkacie dziecko, które wydaje taki sam dźwięk jak wy, stańcie obok niego.
- Musicie trzymać się razem i nie przestawać wydawać głos.
- Na zakończenie zabawy, krowy tworzą jedną grupę, a kaczki drugą.
- Teraz nadszedł czas posiłku( naśladujemy jedzenie)
ZADANIA NA DZIŚ
Karta pracy,cz.4,s.3,4,5
Litery i liczby, cz.2,s.64-65
Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia ( 5 latki) s.68
KARTA PRACY:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf
LITERY I LICZBY:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=49
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13