WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.04.14 - ZAJĘCIA DLA DZIECI NA WTOREK

TEMAT KOMPLEKSOWY NA TYDZIEŃ: ,,WIOSNA NA WSI (14-17.04.2020)

 

TEMAT DNIA : ,, UPARTY KOGUT'' (WTOREK)

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA TYDZIEŃ:

 

1. Poznawanie, w sposób pośredni(film, książka), zwierząt hodowlanych na wsi- zarówno dorosłych, jak i ich potomstwa; nazywanie ich miejsc zamieszkania; naśladowanie ruchów i głosów.

2. Tworzenie ciągów słów na zasadzie skojarzeń (np. Ryba- woda- statek).

3. Tworzenie uogólnień do podanych nazw przedmiotów, roślin, zwierząt.

4. Wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.

5. Rozpoznawanie i nazywanie małych i wielkich liter.

6. Czytanie sylab, wyrazów o prostej budowie fonetycznej.

7. Czytanie krótkich tekstów o prostej budowie fonetycznej.

8. Wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych.

9. Budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.

10.Klasyfikowanie przedmiotów; mierzenie długości (szerokości) za pomocą sznurka, dłoni, stopa

za stopą, krokami.

11. Wykonywanie prac plastycznych i technicznych.

12. Nauka piosenek, śpiewanie zbiorowo i indywidualnie.

13. Dysponowanie sprawnością całego ciała.

 

 

1.Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej- Zaremby ,,Uparty kogut''( plik w

załączniku).

 

* Wyjaśnienie słowa uparty.

- Rodzic pyta:

- Kogo nazywamy upartym?

- Czy zwierzęta też mogą być uparte?

- Czy znacie takie zwierzęta?

* Słuchanie opowiadania ,,Uparty kogut''.

* Rozmowa na temat opowiadania.

- Czy mama Olka i Ady była wcześniej na wsi?

- Z kim bawił się Olek?

- Co robiła Ada?

- Jaki ptak zainteresował się mamą? Dlaczego?

- Czym zajęli się tata z wujkiem?

- Jak mama przechytrzyła koguta? Czy jej się to naprawdę udało?

 

* Zabawa ,,Jakie jest zwierzę''.

- Rodzic pyta: Jaki (jaka) jest…?- podając nazwę zwierzęcia, a dzieci wymyślają określenia.

Np. Jaka jest kura? (mała, głośna…)

Jaki jest kogut? (szybki, głośny…)

Jaka jest kaczka? (spokojna, powolna…)

Jaka jest krowa?(duża, łagodna, spokojna…)

Jaki jest koń?(duży, szybki, groźny).

 

*Układanie zdań na temat zwierząt z wiejskiego podwórka.( Zdjęcia, obrazki zwierząt)

- Zabawę rozpoczyna rodzic, wypowiadając pierwsze zdanie. Np. Po podwórku kroczy kaczka,

a za nią żółte kaczuszki. Następne zdania układa dziecko.

 

*Zabawa bieżna - ,,Jastrząb,kura i pisklęta''.

 

- Wyznaczenie przestrzeni- podwórka do biegania lub pokoju.

- Po prawej stronie znajduje się kurnik ogrodzony skakanką, po drugiej- gniazdo jastrzębia.

- Kura wyprowadza pisklęta na podwórko.

- Przysiadają tam i zbierają ziarenka.

- Na zapowiedź: Leci jastrząb- pisklęta wraz z kurą uciekają do kurnika.

- Jastrząb łapie pisklęta, które nie zdążyły uciec ( zapraszam do zabawy całą rodzinkę).

 

 

2. ,,Żaneta zobaczyła żubry ''- zapoznanie z literą Żż- wyodrębnienie wyrazu podstawowego

,,żubry''.

Zabawa ,,Wiejskie podwórko''.

Rodzic mówi:

- Wyobraźcie sobie, że nasz pokój jest podwórkiem wiejskim.

- Jest wieczór i zbliża się pora karmienia zwierząt.

- Krowy czekają na świeżą trawę, zaś kaczki na owies.

- Ale krowy chcą jeść wspólnie z innymi krowami, a kaczki- wspólnie z innymi kaczkami.

- Dlatego każde zwierzę musi znaleźć swoją grupę( zachęcam do zabawy całą rodzinkę).

- Można samemu zdecydować jakim zwierzęciem chcę być.

- Zwierzęta wydają głosy i odpowiednio się poruszają.

- Gdy spotkacie dziecko, które wydaje taki sam dźwięk jak wy, stańcie obok niego.

- Musicie trzymać się razem i nie przestawać wydawać głos.

- Na zakończenie zabawy, krowy tworzą jedną grupę, a kaczki drugą.

- Teraz nadszedł czas posiłku( naśladujemy jedzenie)

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy,cz.4,s.3,4,5

Litery i liczby, cz.2,s.64-65

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia ( 5 latki) s.68

 

KARTA PRACY:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf

LITERY I LICZBY:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=49

 

 

Data dodania: 2020-04-14 08:01:33
Data edycji: 2020-04-14 09:53:31
Ilość wyświetleń: 405
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej