"Idziemy na wycieczkę"
"Spotkania na łące" - Idziemy na wycieczkę ;) Jeśli to możliwe wychodzimy w poszukiwaniu zwierząt i roślin łąkowych, pamiętając o tym, że zwierząt nie można dotykać (poszukajcie dżdżownicę i umieście ją w słoiku z wilgotną ziemią).
"Jak się porusza..." - rozpocznijmy dzień od zabaw ruchowych, podczas których dziecko, a najlepiej rodzina będzie naśladowała ruchem zwirzęta zamieszkujące łąkę.
Można zabawę przeprowadzić w formie kalambur, np.: rodzic naśladuje ruchem zwierzę/owada, a dziecko odgaduje kogo przedstawia. W drugim etapie zabawy zamieniamy się rolami.
"Ile pszczół jest na kwiatku?" - zabawy matematyczne. Układamy na dywanie 4 talerzyki (to będą nasze kwiatki), do zabawy potrzebne będą też małe klocki lub inne małe elementy (to nasze pszczółki). Opowiadamy dzieciom historie matematyczne, które dzieci ilustrują układając odpowiednią liczbę elementów na kwiatkach, np.: Na kwiatku siedzą dwie pszczoły. Dołóż tyle pszczół, żeby na kwiatku było ich sześć. Zabawę przeprowadzamy kilka razy, dziecko również dla rodzica układa historie matematyczne, które ten układa.
"Pożyteczne zwierzęta" - patrz prezentacja "Spotkania na łące". Prowadzimy obserwację wcześniej zamkniętej w słoiku dżdżownicy - obserwujemy jej sposób poruszania, opisujemy wygląd - kolor, podział na segmenty, omawiamy środowisko, w którym żyje oraz jaką rolę pełni ona w ekosystemie. Po obserwacji wraz z dzieckiem zanosimy dżdżownicę do ogrodu, podkreślając konieczność szanowania i ochrony życia zwięrząt.
"Mokra łąka" - praca plastyczna. Malujemy łąkę farbami techniką "mokre w mokrym"
(w pierwszej kolejności delikatnie moczymy kartkę wodą np.: szerokim pędzlem, mokrą gąbką). Następnie malujemy farbami na mokrej powierzchni wiosenną łąkę według własnego pomysłu.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13