WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.04.03 - ZAJĘCIA DLA DZIECI NA PIĄTEK

TEMAT DNIA: ,, SĄSIAD SZPAK''

 

1. Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej - Zaremby ,,Sąsiad szpak''( plik w załączniku).

* Zapoznanie z wyglądem szpaka

- Dz. wymienia części ciała

- Omawia wygląd szpaka ( piórka mieniące się kolorami tęczy, z brązowymi kreskami).

Szpaki są przedsiębiorcze, ciekawe, towarzyskie. Wszystko robią szybko i zdecydowanie.

W gniazdach mają zioła, które chronią je przed pasożytami.

Śpiewając, wydobywają różne dźwięki, najczęściej te zasłyszane, np. dźwięki klaksonów samochodów. Każdy z nich ma swoją charakterystyczną pieśń.

Zjadają dżdżownice, mrówki i różne robaki z ziemi, spod kamieni. Lubią też dojrzałe

owoce, np. czereśnie.

 

* Dziecko słucha opowiadania czytanego przez rodzica

* Rozmowa na temat opowiadania :

- Dlaczego Ada jeździła na rowerze i dzwoniła?

- Kogo przedstawiał dziadek Olkowi i Adzie?

- Gdzie założył gniazdo szpak?

- Dlaczego Ada myślała, ze kradną jej rower?

- Kto głośno naśladował dźwięk dzwoniła?

- Jakim dźwiękiem pożegnał szpak rodzinę?

 

* Podawanie zdrobnień i zgrubień do słowa szpak

- szpak- szpaczek, szpakunio..

- szpak- szpaczysko…

 

* Podawanie przykładów czynności, jakie może wykonywać szpak

- dzieci podają przykłady czynności , rodzic pilnuje, żeby się nie powtarzały

- np. dziecko śpiewa, je, kąpie się ( w sadzawce), karmi młode, fruwa, dziobie, buduje

gniazdo…

- układanie zdań o szpaku

* Ćwiczenia oddechowe- ,,Wyścigi piórek''( sztuczne piórka dla dziecka)

- dziecko przedmuchuje piórka jak najdalej na stole

 

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych (płyta z muzyką o zmiennym tempie)

 

* Rozwijanie świadomości własnego ciała

 

- Wirujący bączek- dz. ślizga się w kółko na brzuchu, a następnie na plecach.

- Chowamy się- w siadzie, przykuca kolana do głowy, chowa głowę; rozprostowuje się do pozycji

leżącej.

- Gorąca podłoga- biega z wysokim unoszeniem kolan.

- Na szczudłach- chodzi na sztywnych nogach.

- Ugniatamy podłogę- w leżeniu na plecach, wciska wszystkie części ciała w podłogę.

Zdobywanie pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu.

- Przez tunel - rodzice ustawiają się jeden za drugim w rozkroku, tworzą tunel między

nogam i- dz. przechodzi na czworakach( 4 x)

- Przesuwamy partnera – dziecko leży przodem, rodzic poprzez chwycenie go za nadgarstki- stara

się przesunąć.

- Dziecko w leżeniu tyłem; rodzic chwyta dziecko za kostki nóg i stara się go przesunąć.

- Prowadzimy niewidomego – dziecko zamyka oczy, rodzic prowadzi bezpiecznie w różnych

kierunkach, następnie zmiana.

- Przekładamy naleśniki – dz. w leżeniu na brzuchu, przylega do podłoża; rodzic próbuje

przewrócić je na drugą stronę.

- Ćwiczymy razem – dz. i rodzic trzymają się za ręce; przykucają, a potem podnoszą się do wspięcia na palce i wracają do pozycji wyjściowej.

- Ćwiczenie kreatywne – dz. improwizuje ruchowo do muzyki o zmiennym tempie.

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy , cz.3, s. 69, 70,71

 

KARTA PRACY: 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf

 

Data dodania: 2020-04-03 08:09:16
Data edycji: 2020-04-03 08:31:51
Ilość wyświetleń: 340
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej