WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.04.03 - ZAJĘCIA DLA DZIECI NA PIĄTEK

TEMAT DNIA: ,, SĄSIAD SZPAK''

 

1. Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej - Zaremby ,,Sąsiad szpak''( plik w załączniku).

* Zapoznanie z wyglądem szpaka

- Dz. wymienia części ciała

- Omawia wygląd szpaka ( piórka mieniące się kolorami tęczy, z brązowymi kreskami).

Szpaki są przedsiębiorcze, ciekawe, towarzyskie. Wszystko robią szybko i zdecydowanie.

W gniazdach mają zioła, które chronią je przed pasożytami.

Śpiewając, wydobywają różne dźwięki, najczęściej te zasłyszane, np. dźwięki klaksonów samochodów. Każdy z nich ma swoją charakterystyczną pieśń.

Zjadają dżdżownice, mrówki i różne robaki z ziemi, spod kamieni. Lubią też dojrzałe

owoce, np. czereśnie.

 

* Dziecko słucha opowiadania czytanego przez rodzica

* Rozmowa na temat opowiadania :

- Dlaczego Ada jeździła na rowerze i dzwoniła?

- Kogo przedstawiał dziadek Olkowi i Adzie?

- Gdzie założył gniazdo szpak?

- Dlaczego Ada myślała, ze kradną jej rower?

- Kto głośno naśladował dźwięk dzwoniła?

- Jakim dźwiękiem pożegnał szpak rodzinę?

 

* Podawanie zdrobnień i zgrubień do słowa szpak

- szpak- szpaczek, szpakunio..

- szpak- szpaczysko…

 

* Podawanie przykładów czynności, jakie może wykonywać szpak

- dzieci podają przykłady czynności , rodzic pilnuje, żeby się nie powtarzały

- np. dziecko śpiewa, je, kąpie się ( w sadzawce), karmi młode, fruwa, dziobie, buduje

gniazdo…

- układanie zdań o szpaku

* Ćwiczenia oddechowe- ,,Wyścigi piórek''( sztuczne piórka dla dziecka)

- dziecko przedmuchuje piórka jak najdalej na stole

 

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych (płyta z muzyką o zmiennym tempie)

 

* Rozwijanie świadomości własnego ciała

 

- Wirujący bączek- dz. ślizga się w kółko na brzuchu, a następnie na plecach.

- Chowamy się- w siadzie, przykuca kolana do głowy, chowa głowę; rozprostowuje się do pozycji

leżącej.

- Gorąca podłoga- biega z wysokim unoszeniem kolan.

- Na szczudłach- chodzi na sztywnych nogach.

- Ugniatamy podłogę- w leżeniu na plecach, wciska wszystkie części ciała w podłogę.

Zdobywanie pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu.

- Przez tunel - rodzice ustawiają się jeden za drugim w rozkroku, tworzą tunel między

nogam i- dz. przechodzi na czworakach( 4 x)

- Przesuwamy partnera – dziecko leży przodem, rodzic poprzez chwycenie go za nadgarstki- stara

się przesunąć.

- Dziecko w leżeniu tyłem; rodzic chwyta dziecko za kostki nóg i stara się go przesunąć.

- Prowadzimy niewidomego – dziecko zamyka oczy, rodzic prowadzi bezpiecznie w różnych

kierunkach, następnie zmiana.

- Przekładamy naleśniki – dz. w leżeniu na brzuchu, przylega do podłoża; rodzic próbuje

przewrócić je na drugą stronę.

- Ćwiczymy razem – dz. i rodzic trzymają się za ręce; przykucają, a potem podnoszą się do wspięcia na palce i wracają do pozycji wyjściowej.

- Ćwiczenie kreatywne – dz. improwizuje ruchowo do muzyki o zmiennym tempie.

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy , cz.3, s. 69, 70,71

 

KARTA PRACY: 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf

 

Data dodania: 2020-04-03 08:09:16
Data edycji: 2020-04-03 08:31:51
Ilość wyświetleń: 390
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej