TEMAT DNIA: ,, SĄSIAD SZPAK''
1. Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej - Zaremby ,,Sąsiad szpak''( plik w załączniku).
* Zapoznanie z wyglądem szpaka
- Dz. wymienia części ciała
- Omawia wygląd szpaka ( piórka mieniące się kolorami tęczy, z brązowymi kreskami).
Szpaki są przedsiębiorcze, ciekawe, towarzyskie. Wszystko robią szybko i zdecydowanie.
W gniazdach mają zioła, które chronią je przed pasożytami.
Śpiewając, wydobywają różne dźwięki, najczęściej te zasłyszane, np. dźwięki klaksonów samochodów. Każdy z nich ma swoją charakterystyczną pieśń.
Zjadają dżdżownice, mrówki i różne robaki z ziemi, spod kamieni. Lubią też dojrzałe
owoce, np. czereśnie.
* Dziecko słucha opowiadania czytanego przez rodzica
* Rozmowa na temat opowiadania :
- Dlaczego Ada jeździła na rowerze i dzwoniła?
- Kogo przedstawiał dziadek Olkowi i Adzie?
- Gdzie założył gniazdo szpak?
- Dlaczego Ada myślała, ze kradną jej rower?
- Kto głośno naśladował dźwięk dzwoniła?
- Jakim dźwiękiem pożegnał szpak rodzinę?
* Podawanie zdrobnień i zgrubień do słowa szpak
- szpak- szpaczek, szpakunio..
- szpak- szpaczysko…
* Podawanie przykładów czynności, jakie może wykonywać szpak
- dzieci podają przykłady czynności , rodzic pilnuje, żeby się nie powtarzały
- np. dziecko śpiewa, je, kąpie się ( w sadzawce), karmi młode, fruwa, dziobie, buduje
gniazdo…
- układanie zdań o szpaku
* Ćwiczenia oddechowe- ,,Wyścigi piórek''( sztuczne piórka dla dziecka)
- dziecko przedmuchuje piórka jak najdalej na stole
2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych (płyta z muzyką o zmiennym tempie)
* Rozwijanie świadomości własnego ciała
- Wirujący bączek- dz. ślizga się w kółko na brzuchu, a następnie na plecach.
- Chowamy się- w siadzie, przykuca kolana do głowy, chowa głowę; rozprostowuje się do pozycji
leżącej.
- Gorąca podłoga- biega z wysokim unoszeniem kolan.
- Na szczudłach- chodzi na sztywnych nogach.
- Ugniatamy podłogę- w leżeniu na plecach, wciska wszystkie części ciała w podłogę.
Zdobywanie pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu.
- Przez tunel - rodzice ustawiają się jeden za drugim w rozkroku, tworzą tunel między
nogam i- dz. przechodzi na czworakach( 4 x)
- Przesuwamy partnera – dziecko leży przodem, rodzic poprzez chwycenie go za nadgarstki- stara
się przesunąć.
- Dziecko w leżeniu tyłem; rodzic chwyta dziecko za kostki nóg i stara się go przesunąć.
- Prowadzimy niewidomego – dziecko zamyka oczy, rodzic prowadzi bezpiecznie w różnych
kierunkach, następnie zmiana.
- Przekładamy naleśniki – dz. w leżeniu na brzuchu, przylega do podłoża; rodzic próbuje
przewrócić je na drugą stronę.
- Ćwiczymy razem – dz. i rodzic trzymają się za ręce; przykucają, a potem podnoszą się do wspięcia na palce i wracają do pozycji wyjściowej.
- Ćwiczenie kreatywne – dz. improwizuje ruchowo do muzyki o zmiennym tempie.
ZADANIA NA DZIŚ
Karta pracy , cz.3, s. 69, 70,71
KARTA PRACY:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13