DRODZY RODZICE.
TEMAT KOMPLEKSOWY NA TYDZIEŃ : ,,WIOSENNE POWROTY'' (30.03-03.04)
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA TYDZIEŃ:
1. Zachęcanie do obserwowania przyrody w różnych porach roku- wiosną; coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura,pojawiające się pierwsze kwiaty, powracające pierwsze ptaki (skowronki, czajki, szpaki), kwitnienie wierzby i leszczyny; pojawienie się ptaków na drzewach i krzewach.
2. Poznawanie życia ptaków wiosną- budowanie gniazd, składanie jaj, wylęganie się młodych, dbanie o nie.
3.Dłuższe skupianie uwagi na wykonywanych ćwiczeniach, zadaniach, pracach plastycznych.
4.Wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
5. Czytanie całościowe wyrazów- nazw obrazków.
6. Rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter.
7.Odkrywanie litery jJ: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
8.Czytanie sylab, wyrazów o prostej budowie fonetycznej.
9.Dysponowanie sprawnością całego ciała, w tym sprawnością rąk.
10. Wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych.
11. Budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.
12. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.
13. Rozwiązywanie zadań tekstowych o tematyce bliskim dzieciom; stosowanie metody symulacyjnej.
14. Rozwijanie działalności plastycznej, muzycznej i ruchowej.
ZAJĘCIA DLA DZIECI NA PONIEDZIAŁEK – 30.03.2020
TEMAT DNIA: ,,GDZIE BUDOWAĆ GNIAZDO?
1.Słuchanie opowiadania Hanny Zdzitowieckiej ,,Gdzie budować gniazdo?( plik w załączniku)
* Rozmowa na temat opowiadania.
- Które ptaki rozmawiały o gniazdach?
- Jakie gniazdo zachwalał dzięcioł, a jakie skowronek?
- Jakie gniazdo zachwalała jaskółka , a jakie remiz?
- Co powiedział wróbel na temat gniazd?
- Z czego ptaki robią gniazda?
* Oglądanie zdjęcia bociana
- dzielenie słowa bocian na sylaby
- określanie pierwszej głoski i ostatniej głoski
- określanie cech ptasich ( dziób, skrzydła, ciało pokryte piórami, fruwa, ma ogon itp.)
- naśladowanie głosu bociana
Zabawa -,,Jestem bocianem''
- dz. naśladuje ruchem i głosem bociana, o którym opowiada rodzic
- bocian chodzi powoli po łące, czasem dotknie czegoś dziobem
- następnie zatrzymuje się, staje na jednej nodze i wypatruje
- czatując, czasem porusza dziobem, piórami, zaklekoce głośno
- myśli ,,Nie ma nic smacznego, są tylko żaby, a jednak lepszy rydz niż nic; i łapie żaby
- potem odlatuje do swojego starego gniazda, które ma od lat (powtarzamy 3 x)
2.Odkrywanie litery Jj; małej i wielkiej, drukowanej i pisanej
*Wyodrębnianie wyrazu podstawowego- jajka
- rodzic pokazuje jajka
- rozbija jedno ,omawia z dz. jego budowę
* analiza i synteza słuchowa słowa – jajka
- dz. dzieli słowo na sylaby i głoski
- liczy sylaby i głoski w słowie -jajka
- wymienia inne słowa, w których głoska j jest na początku oraz w środku
- dz. układa tyle kartoników białych, ile jest sylab w słowie – jajka
- rozsuwa kartoniki, wymawiając głośno sylaby jaj- ko
- następnie układa tyle kartoników z ilu głosek składa się słowo; wymawiając głośno głoski
- teraz dz. układa pod samogłoską czerwony kartonik, natomiast pod spółgłoską niebieski
- pokaz litery jJ
Zabawa bieżna - ,,Powroty ptaków''
- dz. jest ptakiem
- wraca z Afryki- biega w różnym kierunku z rozłożonymi na bok rękami, przy akompaniamencie bębenka
- podczas przerwy w grze dz. kuca i odpoczywa przed dalszą podróżą
- dźwięki bębenka są sygnałem do dalszego biegu
ZADANIA NA DZIŚ
Karty pracy cz.3, s.62
Litery i liczby, cz. 2, s.52-55
Przygotowanie do czytania i pisania,liczenia, s,64 ( 5 latki)
KARTA PRACY:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf
LITERY I LICZBY:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=49
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13