WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.03.23- PRZYKŁADOWE ZAJĘCIA DLA DZIECI

LIST DO RODZICÓW

 

Temat kompleksowy: ,,Wiosenne przebudzenie'' ( 23- 27.03.2020)

Temat dnia : ,,Kolory wiosny”(23.03.2020)

 

 

 

DRODZY RODZICE

 

W tym tygodniu dzieci będą miały możliwość zapoznać się z kolorami wiosny; jak wygląda wiosna na łące, w ogrodzie czy działce; jakie owady, ptaki i zwierzęta można spotkać na łonie natury. Dzieci będą mogły zaobserwować oznaki wiosny; zachowanie się owadów, ptaków; słuchać ich śpiewu, obserwować ich zachowanie; przyglądać się wiosennym kwiatom oraz pączkom na krzewach i kiełkującej trawie.

 

 

PROPOZYCJE DLA RODZICÓW- JAK SPĘDZIĆ CZAS Z DZIECKIEM

 

 

* Wspólny pobyt na łonie natury(ogród)

* Prowadzenie obserwacji wiosennej przyrody w ogrodzie, na tarasie lub przez okno; zachowanie owadów, ptaków i zwierząt

* Zabawy matematyczne: przeliczanie w zakresie 10; dodawanie i odejmowanie w zakresie 10

* Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów; rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter

* Poznanie litery ł Ł- małej i wielkiej- pokaz

*Dzielenie następujących słów na sylaby i głoski: łodyga, bocian, jaskółka, bazie, żaba, sasanka,motyl, tulipan

* Układanie zdań ze słowami dotyczącymi wiosny

* Przeliczanie słów w zdaniach

*Wycinanie,rysowanie ,lepienie na temat wiosny lub temat dowolny

* Wykonanie pracy plastycznej ,,Pierwszy motyl''- malowanie lub rysowanie

* Czytanie opowiadania Agaty Widzowskiej ,,Ozimina''. Rozmowa na temat opowiadania

* Słuchanie wiersza Bożeny Głodkowskiej ,,Wiosna i moda''

 

Pod koniec zimy wiosna

wyjęła żurnali stosik.

- W co mam się ubrać?- dumała

- Co w tym sezonie się nosi?

 

Założyć sukienkę w kropki?

A może golf? No i spodnie?

Co wybrać, by być na czasie

i nie wyglądać niemodnie?

 

Torebkę wziąć czy koszyczek?

Na szyję apaszkę cienką,

Na głowę- kapelusz z piórkiem

czy lepiej beret z antenką.

 

(W tym czasie….- Gdzież ta wiosna?

- pytali wszyscy wokół.

- Zaspała? Zapomniała?

Nie będzie jej w tym roku?)

I przyszła w zielonych rajstopach,

W powiewnej złocistej sukience

I miała wianek z pierwiosnków,

A w ręce trzymała kaczeńce.

 

 

Pachniała jak sklep z perfumami-

Wszak była calutka w kwiatach,

Sypała płatkami jak deszczem-

I tak już zostało do lata.

 

Rozmowa na temat wiersza

 

- Jaki problem miała wiosna?

- W co postanowiła się ubrać?

- Jak wyglądała?

 

* Wypowiadanie się dzieci na temat: Jakie kolory kojarzą się wam z wiosną? Dlaczego?

* Zabawa słowna pod hasłem: Jak wyglądałby świat, gdyby wszystko było zielone?

 

Zapoznanie z literą ,, ł Ł''

 

 

 

 

KART PRACY: 

WYKONANIE KART PRACY- CZĘŚĆ 3, s. 52-53;

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf

 

LITERY I LICZBY: 

litery i liczby, cz.2, s. 46-49

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=49

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-03-23 12:34:51
Data edycji: 2020-03-23 12:48:27
Ilość wyświetleń: 344
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej