WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.03.23- PRZYKŁADOWE ZAJĘCIA DLA DZIECI

LIST DO RODZICÓW

 

Temat kompleksowy: ,,Wiosenne przebudzenie'' ( 23- 27.03.2020)

Temat dnia : ,,Kolory wiosny”(23.03.2020)

 

 

 

DRODZY RODZICE

 

W tym tygodniu dzieci będą miały możliwość zapoznać się z kolorami wiosny; jak wygląda wiosna na łące, w ogrodzie czy działce; jakie owady, ptaki i zwierzęta można spotkać na łonie natury. Dzieci będą mogły zaobserwować oznaki wiosny; zachowanie się owadów, ptaków; słuchać ich śpiewu, obserwować ich zachowanie; przyglądać się wiosennym kwiatom oraz pączkom na krzewach i kiełkującej trawie.

 

 

PROPOZYCJE DLA RODZICÓW- JAK SPĘDZIĆ CZAS Z DZIECKIEM

 

 

* Wspólny pobyt na łonie natury(ogród)

* Prowadzenie obserwacji wiosennej przyrody w ogrodzie, na tarasie lub przez okno; zachowanie owadów, ptaków i zwierząt

* Zabawy matematyczne: przeliczanie w zakresie 10; dodawanie i odejmowanie w zakresie 10

* Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów; rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter

* Poznanie litery ł Ł- małej i wielkiej- pokaz

*Dzielenie następujących słów na sylaby i głoski: łodyga, bocian, jaskółka, bazie, żaba, sasanka,motyl, tulipan

* Układanie zdań ze słowami dotyczącymi wiosny

* Przeliczanie słów w zdaniach

*Wycinanie,rysowanie ,lepienie na temat wiosny lub temat dowolny

* Wykonanie pracy plastycznej ,,Pierwszy motyl''- malowanie lub rysowanie

* Czytanie opowiadania Agaty Widzowskiej ,,Ozimina''. Rozmowa na temat opowiadania

* Słuchanie wiersza Bożeny Głodkowskiej ,,Wiosna i moda''

 

Pod koniec zimy wiosna

wyjęła żurnali stosik.

- W co mam się ubrać?- dumała

- Co w tym sezonie się nosi?

 

Założyć sukienkę w kropki?

A może golf? No i spodnie?

Co wybrać, by być na czasie

i nie wyglądać niemodnie?

 

Torebkę wziąć czy koszyczek?

Na szyję apaszkę cienką,

Na głowę- kapelusz z piórkiem

czy lepiej beret z antenką.

 

(W tym czasie….- Gdzież ta wiosna?

- pytali wszyscy wokół.

- Zaspała? Zapomniała?

Nie będzie jej w tym roku?)

I przyszła w zielonych rajstopach,

W powiewnej złocistej sukience

I miała wianek z pierwiosnków,

A w ręce trzymała kaczeńce.

 

 

Pachniała jak sklep z perfumami-

Wszak była calutka w kwiatach,

Sypała płatkami jak deszczem-

I tak już zostało do lata.

 

Rozmowa na temat wiersza

 

- Jaki problem miała wiosna?

- W co postanowiła się ubrać?

- Jak wyglądała?

 

* Wypowiadanie się dzieci na temat: Jakie kolory kojarzą się wam z wiosną? Dlaczego?

* Zabawa słowna pod hasłem: Jak wyglądałby świat, gdyby wszystko było zielone?

 

Zapoznanie z literą ,, ł Ł''

 

 

 

 

KART PRACY: 

WYKONANIE KART PRACY- CZĘŚĆ 3, s. 52-53;

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf

 

LITERY I LICZBY: 

litery i liczby, cz.2, s. 46-49

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=49

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-03-23 12:34:51
Data edycji: 2020-03-23 12:48:27
Ilość wyświetleń: 394
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej