LIST DO RODZICÓW
Temat kompleksowy: ,,Wiosenne przebudzenie'' ( 23- 27.03.2020)
Temat dnia : ,,Kolory wiosny”(23.03.2020)
DRODZY RODZICE
W tym tygodniu dzieci będą miały możliwość zapoznać się z kolorami wiosny; jak wygląda wiosna na łące, w ogrodzie czy działce; jakie owady, ptaki i zwierzęta można spotkać na łonie natury. Dzieci będą mogły zaobserwować oznaki wiosny; zachowanie się owadów, ptaków; słuchać ich śpiewu, obserwować ich zachowanie; przyglądać się wiosennym kwiatom oraz pączkom na krzewach i kiełkującej trawie.
PROPOZYCJE DLA RODZICÓW- JAK SPĘDZIĆ CZAS Z DZIECKIEM
* Wspólny pobyt na łonie natury(ogród)
* Prowadzenie obserwacji wiosennej przyrody w ogrodzie, na tarasie lub przez okno; zachowanie owadów, ptaków i zwierząt
* Zabawy matematyczne: przeliczanie w zakresie 10; dodawanie i odejmowanie w zakresie 10
* Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów; rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter
* Poznanie litery ł Ł- małej i wielkiej- pokaz
*Dzielenie następujących słów na sylaby i głoski: łodyga, bocian, jaskółka, bazie, żaba, sasanka,motyl, tulipan
* Układanie zdań ze słowami dotyczącymi wiosny
* Przeliczanie słów w zdaniach
*Wycinanie,rysowanie ,lepienie na temat wiosny lub temat dowolny
* Wykonanie pracy plastycznej ,,Pierwszy motyl''- malowanie lub rysowanie
* Czytanie opowiadania Agaty Widzowskiej ,,Ozimina''. Rozmowa na temat opowiadania
* Słuchanie wiersza Bożeny Głodkowskiej ,,Wiosna i moda''
Pod koniec zimy wiosna
wyjęła żurnali stosik.
- W co mam się ubrać?- dumała
- Co w tym sezonie się nosi?
Założyć sukienkę w kropki?
A może golf? No i spodnie?
Co wybrać, by być na czasie
i nie wyglądać niemodnie?
Torebkę wziąć czy koszyczek?
Na szyję apaszkę cienką,
Na głowę- kapelusz z piórkiem
czy lepiej beret z antenką.
(W tym czasie….- Gdzież ta wiosna?
- pytali wszyscy wokół.
- Zaspała? Zapomniała?
Nie będzie jej w tym roku?)
I przyszła w zielonych rajstopach,
W powiewnej złocistej sukience
I miała wianek z pierwiosnków,
A w ręce trzymała kaczeńce.
Pachniała jak sklep z perfumami-
Wszak była calutka w kwiatach,
Sypała płatkami jak deszczem-
I tak już zostało do lata.
Rozmowa na temat wiersza
- Jaki problem miała wiosna?
- W co postanowiła się ubrać?
- Jak wyglądała?
* Wypowiadanie się dzieci na temat: Jakie kolory kojarzą się wam z wiosną? Dlaczego?
* Zabawa słowna pod hasłem: Jak wyglądałby świat, gdyby wszystko było zielone?
Zapoznanie z literą ,, ł Ł''
KART PRACY:
WYKONANIE KART PRACY- CZĘŚĆ 3, s. 52-53;
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf
LITERY I LICZBY:
litery i liczby, cz.2, s. 46-49
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=49
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13