WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

20.04.2020 EKOPRZYJACIELE

20.04.2020 EKOPRZYJACIELE

Temat dnia: Ekoprzyjaciele

 

Dzisiaj drogie przedszkolaki zaczniemy od ćwiczeń gimnastycznych.

 

Zestaw ćwiczeń:

„Poranek na wsi” – leżenie na brzuchu z rękami pod głową, na zmianę rozprostowa­nie rąk i uniesienie ich wraz ze złączonymi nogami nad podłogę.

 „Koty się budzą” – klęk podparty, dolny odcinek kręgosłupa „wpychamy” mocno w podłogę, aby stał się w tym miejscu wklęsły. Głowę podnosimy. Na hasło „koci grzbiet” górny odcinek kręgosłupa „wypychamy” w górę, głowę chowamy między ramionami.

„Koniki” – bieg w miejscu (uderzanie piętami o pośladki).

 „Sadzimy w polu” – pozycja stojąca w rozkroku, skłon do prawej nogi, wyprost, skłon do lewej nogi, wyprost. Ćwiczenie powtarzamy 4 razy.

„Zwierzęta piją wodę” – skłony do przodu z pozycji siadu skrzyżnego w kierunku rozłożonego na podłodze przedmiotu np. klocka, tak aby dotknąć czołem podłogi.

„Zwierzęta do stodoły” – zabawa ruchowa, orientacyjno-porządkowa. Dzieci naśladują chód wybranych przez siebie zwierząt z wiejskiego podwórka (króliki – skaczą obunóż, krowy – czwo­rakują, kaczki – maszerują na ugiętych nogach, konie – podnoszą wysoko nogi). Ćwiczenie powtarzamy 4 razy.  

 

„Nowa moda” – poproś rodziców o przeczytanie wiersza. Pod­czas słuchania wiersza postarajcie się zapamiętać, którzy członkowie rodziny wzięli udział w wy­cieczce. Policzcie, proszę, o ilu środkach transportu rozmawiali.

„Nowa moda” Małgorzata Strzałkowska

W domu Oli oraz Ali

wszyscy razem się zebrali,

aby wspólnie pogawędzić,

jak sobotę miło spędzić.

Uradzili, jedząc ciasto,

że pojadą gdzieś za miasto,

lecz z powodu tej wycieczki

do solidnej doszło sprzeczki.

– Autem! – mówi wujek Tadek.

– Na motorach! – woła dziadek.

Na to babcia: – Autobusem!

Mama: – Lepiej minibusem!

Ala z Olą grzmią donośnie,

że taksówką jest najprościej.

Tylko tata głową kiwa,

po czym nagle się odzywa:

– Samochody, autobusy,

motocykle, minibusy –

każdy z nich okropnie smrodzi,

a to naszej Ziemi szkodzi.

Po co spalin jej dokładać?

Lecz jest na to dobra rada –

pojedziemy rowerami,

bo nie trują spalinami.

Poprzez lasy, łąki, pola

pędzi Ala, za nią Ola,

mama, tata, babcia, dziadek,

a na końcu wujek Tadek.

Nowa moda jest w rodzinie

i rodzina z tego słynie,

że w sobotę się wybiera

na wycieczkę na rowerach.

Ziemia też oddychać musi,

bo inaczej się udusi.

Spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania:

  • Jakie plany miała rodzina występująca w wierszu?
  • Ilu było członków tej rodziny? Czy potraficie ich wymienić?
  • Jakimi środkami transportu chcieli pojechać na wycieczkę?
  • Ile środków transportu wymienili członko­wie rodziny?
  • Dlaczego wybrali rowery? Co znaczy słowo „moda”?
  • Co oznacza słowo „ekologicz­ny”?

 „Czas dla Ziemi” – zabawa „prawda czy fałsz”. Poproś rodziców o pomoc w przeczytaniu poniższych zdań. A następnie, napisz w odpowiednim okienku literę „P”,  jeśli waszym zdaniem, przeczytane zdanie jest prawdziwe , jeśli zdanie będzie fałszywe – literę „F”.(Załącznik nr 1)

 

„Z jak zamek” – prezentacja litery w wyrazie. Potrzebna będzie plansza z monografią litery z. Wskaż model wyrazu z podziałem na sylaby,  wyklaszcz słowo zgodnie z modelem sylabowym: za-mek, jednocześnie wskazując kolejne pola na planszy. Policz sylaby zawarte w wyrazie. Następnie wskaż na planszy model głoskowy wyrazu z pól niebieskich (spółgłoski) i czerwonych (samogłoski), dzieci przeliczają głoski, wspomagając się polami na planszy. (Załącznik nr 2)

 

„Z jak…?” -  nazwy wyrazów podziel na głoski, spółgłoski/samogłoski i sylaby: zegar, zebra, znak. Do wykonania tego zadania możesz wykorzystać załącznik nr 9. Przed rozpoczęciem wykonania zadania zwróć uwagę na przykład. (Załącznik nr 3)

 

„Praca z KP4.1a” – kolorowanie wskazówek, szukanie takich samych podpisów. (Załącznik nr 4)

 

Praca z KP4.1b” – wykreślanie liter z nazwami obrazków, odczytywanie hasła, pisanie litery Z, z po śladzie. (Załącznik nr 5)

 

„Kodeks małego ekologa” – stwórz swój kodeks małego ekologa, pokoloruj obrazki z załącznika, zszyj lub zwiąż wstążeczką wszystkie kartki tak aby powstała książeczka .  (Załącznik nr 6)

Data dodania: 2020-04-19 21:39:57
Data edycji: 2020-04-20 10:20:31
Ilość wyświetleń: 434
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej