Temat dnia: Ekoprzyjaciele
Dzisiaj drogie przedszkolaki zaczniemy od ćwiczeń gimnastycznych.
Zestaw ćwiczeń:
„Poranek na wsi” – leżenie na brzuchu z rękami pod głową, na zmianę rozprostowanie rąk i uniesienie ich wraz ze złączonymi nogami nad podłogę.
„Koty się budzą” – klęk podparty, dolny odcinek kręgosłupa „wpychamy” mocno w podłogę, aby stał się w tym miejscu wklęsły. Głowę podnosimy. Na hasło „koci grzbiet” górny odcinek kręgosłupa „wypychamy” w górę, głowę chowamy między ramionami.
„Koniki” – bieg w miejscu (uderzanie piętami o pośladki).
„Sadzimy w polu” – pozycja stojąca w rozkroku, skłon do prawej nogi, wyprost, skłon do lewej nogi, wyprost. Ćwiczenie powtarzamy 4 razy.
„Zwierzęta piją wodę” – skłony do przodu z pozycji siadu skrzyżnego w kierunku rozłożonego na podłodze przedmiotu np. klocka, tak aby dotknąć czołem podłogi.
„Zwierzęta do stodoły” – zabawa ruchowa, orientacyjno-porządkowa. Dzieci naśladują chód wybranych przez siebie zwierząt z wiejskiego podwórka (króliki – skaczą obunóż, krowy – czworakują, kaczki – maszerują na ugiętych nogach, konie – podnoszą wysoko nogi). Ćwiczenie powtarzamy 4 razy.
„Nowa moda” – poproś rodziców o przeczytanie wiersza. Podczas słuchania wiersza postarajcie się zapamiętać, którzy członkowie rodziny wzięli udział w wycieczce. Policzcie, proszę, o ilu środkach transportu rozmawiali.
„Nowa moda” Małgorzata Strzałkowska
W domu Oli oraz Ali
wszyscy razem się zebrali,
aby wspólnie pogawędzić,
jak sobotę miło spędzić.
Uradzili, jedząc ciasto,
że pojadą gdzieś za miasto,
lecz z powodu tej wycieczki
do solidnej doszło sprzeczki.
– Autem! – mówi wujek Tadek.
– Na motorach! – woła dziadek.
Na to babcia: – Autobusem!
Mama: – Lepiej minibusem!
Ala z Olą grzmią donośnie,
że taksówką jest najprościej.
Tylko tata głową kiwa,
po czym nagle się odzywa:
– Samochody, autobusy,
motocykle, minibusy –
każdy z nich okropnie smrodzi,
a to naszej Ziemi szkodzi.
Po co spalin jej dokładać?
Lecz jest na to dobra rada –
pojedziemy rowerami,
bo nie trują spalinami.
Poprzez lasy, łąki, pola
pędzi Ala, za nią Ola,
mama, tata, babcia, dziadek,
a na końcu wujek Tadek.
Nowa moda jest w rodzinie
i rodzina z tego słynie,
że w sobotę się wybiera
na wycieczkę na rowerach.
Ziemia też oddychać musi,
bo inaczej się udusi.
Spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania:
„Czas dla Ziemi” – zabawa „prawda czy fałsz”. Poproś rodziców o pomoc w przeczytaniu poniższych zdań. A następnie, napisz w odpowiednim okienku literę „P”, jeśli waszym zdaniem, przeczytane zdanie jest prawdziwe , jeśli zdanie będzie fałszywe – literę „F”.(Załącznik nr 1)
„Z jak zamek” – prezentacja litery w wyrazie. Potrzebna będzie plansza z monografią litery z. Wskaż model wyrazu z podziałem na sylaby, wyklaszcz słowo zgodnie z modelem sylabowym: za-mek, jednocześnie wskazując kolejne pola na planszy. Policz sylaby zawarte w wyrazie. Następnie wskaż na planszy model głoskowy wyrazu z pól niebieskich (spółgłoski) i czerwonych (samogłoski), dzieci przeliczają głoski, wspomagając się polami na planszy. (Załącznik nr 2)
„Z jak…?” - nazwy wyrazów podziel na głoski, spółgłoski/samogłoski i sylaby: zegar, zebra, znak. Do wykonania tego zadania możesz wykorzystać załącznik nr 9. Przed rozpoczęciem wykonania zadania zwróć uwagę na przykład. (Załącznik nr 3)
„Praca z KP4.1a” – kolorowanie wskazówek, szukanie takich samych podpisów. (Załącznik nr 4)
„Praca z KP4.1b” – wykreślanie liter z nazwami obrazków, odczytywanie hasła, pisanie litery Z, z po śladzie. (Załącznik nr 5)
„Kodeks małego ekologa” – stwórz swój kodeks małego ekologa, pokoloruj obrazki z załącznika, zszyj lub zwiąż wstążeczką wszystkie kartki tak aby powstała książeczka . (Załącznik nr 6)
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13