WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

19.06.2020r

19.06.2020r

 

Czym i jak podróżujemy?    -     temat dnia

„Czym i jak podróżujemy?” – rozwiązywanie zagadek słownych, omówienie zasad, których należy przestrzegać podczas podróżowania różnymi środkami transportu.

 Dziecko z  koszyczka lub pudełka losuje  karteczki z zagadkami:

 Cztery kółka, kierownica.

 Już na drodze nas zachwyca. (samochód)

                Pasażerski lub myśliwiec.

                Niech ląduje nam szczęśliwie. (samolot)

 Przepłyniesz nim wielkie morze,

 ocean i więcej może. (statek)

                 Co tak z hukiem mknie po torach?

                Spytaj pana konduktora. (pociąg)

 Kto się w nim najbardziej liczy?

Oczywiście – motorniczy! (tramwaj)

                 Nadmuchany cieszy dzieci.

                 Duży zaś po niebie leci. (balon)

 Ma dwa koła, silnik, bak.

 Wiesz już, co to? Bo ja tak. (motocykl)

                Napompuj mu oba koła

                 I objedź dom dookoła. (rower)

Po odgadnięciu wszystkich zagadek rozmaimy z dziećmi na temat zasad bezpieczeństwa podczas podróżowania.

 Zadajemy  pytania pomocnicze: Jak dzieci bezpiecznie podróżują samochodem? (należy siedzieć w foteliku, podróżować w pasach, nie hałasować);

-  Jak przygotować się do jazdy na rowerze, a jak na motocyklu? (rower – założyć ochraniacze, kask, sprawdzić sprawność dzwonka i świateł; motocykl – założyć kombinezon, ochraniacze, kask, sprawdzić sprawność pojazdu);

-  Co powinniście zrobić, gdy zgubicie się w autobusie lub na lotnisku? (podejść do kierowcy, pracownika ochrony, ekspedientki, przedstawić się i powiedzieć o zagubieniu się). Pomoce: zagadki na kartkach, koszyk lub pudełko

  • „W warsztacie” – ćwiczenie logicznego myślenia i działania graficzne podczas wskazywania i dorysowywania brakujących elementów pojazdów (karta pracy). Zadaniem dzieci jest dopasowanie brakujących części do właściwych pojazdów i wskazanie pojazdów latających.

 Pomoce: „Karty pracy. Powietrze” s. 19, kredki

 

Data dodania: 2020-06-18 22:12:28
Data edycji: 2020-06-18 22:26:24
Ilość wyświetleń: 353
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej