WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

19.06.2020r

19.06.2020r

 

Czym i jak podróżujemy?    -     temat dnia

„Czym i jak podróżujemy?” – rozwiązywanie zagadek słownych, omówienie zasad, których należy przestrzegać podczas podróżowania różnymi środkami transportu.

 Dziecko z  koszyczka lub pudełka losuje  karteczki z zagadkami:

 Cztery kółka, kierownica.

 Już na drodze nas zachwyca. (samochód)

                Pasażerski lub myśliwiec.

                Niech ląduje nam szczęśliwie. (samolot)

 Przepłyniesz nim wielkie morze,

 ocean i więcej może. (statek)

                 Co tak z hukiem mknie po torach?

                Spytaj pana konduktora. (pociąg)

 Kto się w nim najbardziej liczy?

Oczywiście – motorniczy! (tramwaj)

                 Nadmuchany cieszy dzieci.

                 Duży zaś po niebie leci. (balon)

 Ma dwa koła, silnik, bak.

 Wiesz już, co to? Bo ja tak. (motocykl)

                Napompuj mu oba koła

                 I objedź dom dookoła. (rower)

Po odgadnięciu wszystkich zagadek rozmaimy z dziećmi na temat zasad bezpieczeństwa podczas podróżowania.

 Zadajemy  pytania pomocnicze: Jak dzieci bezpiecznie podróżują samochodem? (należy siedzieć w foteliku, podróżować w pasach, nie hałasować);

-  Jak przygotować się do jazdy na rowerze, a jak na motocyklu? (rower – założyć ochraniacze, kask, sprawdzić sprawność dzwonka i świateł; motocykl – założyć kombinezon, ochraniacze, kask, sprawdzić sprawność pojazdu);

-  Co powinniście zrobić, gdy zgubicie się w autobusie lub na lotnisku? (podejść do kierowcy, pracownika ochrony, ekspedientki, przedstawić się i powiedzieć o zagubieniu się). Pomoce: zagadki na kartkach, koszyk lub pudełko

  • „W warsztacie” – ćwiczenie logicznego myślenia i działania graficzne podczas wskazywania i dorysowywania brakujących elementów pojazdów (karta pracy). Zadaniem dzieci jest dopasowanie brakujących części do właściwych pojazdów i wskazanie pojazdów latających.

 Pomoce: „Karty pracy. Powietrze” s. 19, kredki

 

Data dodania: 2020-06-18 22:12:28
Data edycji: 2020-06-18 22:26:24
Ilość wyświetleń: 416
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej