WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

19.06.2020 Propozycje zajęć dla dzieci.

19.06.2020 Propozycje zajęć dla dzieci.

Proponowane zajęcia dla dzieci:

 

,,Letnie zagadki’’ – rozwiązywanie zagadek.

Rodzicu przeczytaj zagadki, dzieci spróbujcie je rozwiązać.

 

-Jestem torbą podróżną

z rączką, kształtem prostokąt

przypominam. Jak mnie dobrze spakujesz,

o niczym nie zapominam!

(walizka)

 

-Potrzebny ci jestem w domu,

na basenie czy na plaży.

Służę do wycierania ciała,

ale czasem ktoś

 na mnie leży i marzy.

(ręcznik)

 

-Zakładasz mnie na głowę,

kiedy słońce świeci.

Mam też daszek,

dzięki któremu chronię

oczy dorosłych i dzieci.

(czapka)

 

-Jestem kartonikiem,

który umożliwia wstęp do

muzeum, na statek czy do

kina. Dzięki mnie może

dobrze się bawić każdy chłopak

i każda dziewczyna.

(bilet)

 

Zabawy logopedyczne – dzieci poprzez zabawę utrwalają i doskonalą artykulację.

 

-Dzieci  ,,rozglądają się’’ językiem – dotykają naprzemiennie wewnętrznych ścian policzków przy zamkniętych ustach.

-Dzieci naśladują ,,płukanie ust’’ – przepychają powietrze wewnątrz jamy ustnej z jednego policzka do drugiego.

-Dzieci ,, wspinają się’’ językiem – dotykają każdego zęba na górze przy otwartych ustach.

-Dzieci naśladują odgłosy ptaków – gwożdżą.                                                                              

-Dzieci przesuwają językiem po podniebieniu od tyłu do przodu przy otwartych ustach.

-Dzieci udają odgłosy motorówki – robią ,,motorek’’ wargami – parskają.

-Dzieci naśladują smarowanie kanapki masłem – przesuwają językiem w okolicach dolnego łuku zębowego z uchylonymi ustami.

-Dzieci syczą jak węże – wypowiadają głoskę ,,sssss’’.

 

,,Statek piracki’’ – aktywne słuchanie wiersza.

Rodzicu przeczytaj wierszyk, po wysłuchaniu dzieci starają się wymienić wszystkie odgłosy, które można usłyszeć na statku. Następnie powtarzają za rodzicem odgłosy dźwiękonaśladowcze. Potem dzieci zastanawiają się , jakie jeszcze dźwięki można usłyszeć na statku pirackim (np. skrzeczenie papugi, wybuch armaty, krzyki załogi, piszczenie myszy itp.)

 

STATEK PIRACKI (R. Steczkiewicz)

 

Na falach piracki statek się kołysze.

Słyszysz? Plusk –plusk, chlup –chlup – mąci morską ciszę.

-Hej, hej, cała, naprzód! – to krzyczy kapitan.

Każdy wie, co robić, nikt o nic nie pyta.

 

Na ogniu w kociołku już zupa pyrkocze,

a ogromny kucharz z brodą i warkoczem

nuci ,, hmm hmm hmm hmm bardzo grubym głosem

i polewa przy tym pieczeń gęstym sosem.

 

Wtem… co to takiego? Słychać głośny trzask!

Rozpętał się sztorm i… ach… połamał maszt!

Tup – łup –tup, dum – dum – dum – to biega załoga,

Skrzyp – skrzyp – pod krokami aż skrzypi podłoga.

 

Wykrzyknął kapitan: ,,Hej, hola, a to pech!’’.

Zawołał swych piratów, przybiegło ich trzech,

kazał im wziąć wiosła i stanąć w szeregu,

i tak popłynęli bezpiecznie do brzegu.

 

Czapka piracka – wykonanie pracy plastycznej.

Do wykonania zadania potrzebne będą: arkusz czarnego papieru w formacie A3 (lub arkusz gazety pomalowany wcześniej czarną farbą), kolorowy papier, ołówek, klej, nożyczki.

 

Proponowany sposób wykonania:

-Arkusz papieru składamy na pół.

-Zaginamy prawy górny róg do środka i wygładzamy palcem krawędź, po czym obracamy arkusz i powtarzamy czynność.

-Podnosimy dolną część arkusza i wygładzamy palcem krawędź, po czym obracamy arkusz i powtarzamy czynność.

-Wystające części czapki sklejamy ze sobą, po czym na kolorowym papierze rysujemy kotwicę i wycinamy ją, a na koniec przyklejamy na czapce.

Data dodania: 2020-06-18 19:10:53
Data edycji: 2020-06-18 19:12:33
Ilość wyświetleń: 391
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej