WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

18.06.2020r

18.06.2020r

WAKACJE Z USMIECHEM     -     temat dnia

Cele:

- poznawanie właściwych form zachowania,

- rozwijane umiejętności kulturalnego komunikowania się,

 - rozwijanie umiejętności słuchania  i wykonywania poleceń,

- rozwijanie sprawności manualnej.

WYCIECZKA DO KRINY ŻYCZLIWOSCI    -   zabawy dydaktyczne inspirowane wierszem Iwony Fabiszewskiej       -      "UPRZEJMOŚĆ"

                UPRZEJMOŚĆ

                Na piaszczystej plaży

                Zuzia zamek buduje.

                Nagle Krzyś piłką rzuca

                i cały zamek psuje.

                Potem szybko podbiega,

                piłkę z piasku wyjmuje,

                a tym, ze zamek zniszczył

                wcale sie nie przejmuje.

                Jednak mama to widzi,

                woła Krzysia do siebie.

                - Czemu nie przeprosiłeś?

                Wstyd mi Krzysiu za ciebie.

Rozmowa na temat wiersza:

- co robiła Zuzia na plaży?

- co zrobił Krzyś?

- jak zachował sie Krzyś po zniszczeniu zamku?

dlaczego mamie było wstyd za Krzysia?

PODRÓZ DO KRAINY UPRZEJMOSCI      -     zabawa

Zapraszamy dziecko do Krainy uprzejmości.

Dziecko maszeruje w rytm muzyki, wysoko podnosząc kolana. Po dotarciu na miejsce - Królowa Krainy uprzejmości - wita w niej dziecko.

Kłania sie, mówi - dzień dobry. Dziecko również kłania sie królowej  i odpowiada na powitanie.

Rozmowa na temat uprzejmości.

Królowa pyta dziecko   -   Co to znaczy uprzejmość

W Krainie uprzejmości wszyscy są uprzejmi. Tu zawsze świeci słońce, a na jego promykach zapisane są czarodziejskie słowa, które co dzień używają mieszkańcy. Układamy przed dzieckiem żółte koło i pytamy, czy wie jakie to słowa. Dziecko podaje propozycje. Królowa zapisuje je na promykach (żółtych prostokątach). Królowa wyjaśnia, ze w tym kraju mieszkańcy oprócz tego, że używają czarodziejskich słów, codziennie mówią sobie coś miłego.. Zaprasza dziecko do testu sprawdzającego, czy mogło by zamieszkać w Krainie uprzejmości. Dziecko mówi  coś miłego. Królowa wyraża swoje zadowolenie. Przyznaje dziecku prawo do zamieszkania w Krainie uprzejmości.

DOPASOWANIE SŁÓW GRZECZNOSCIOWYCH DO ODPOWIEDNICH SYTUACJI SPOŁECZNYCH.

Królowa zaprasza dziecko do spaceru po Krainie uprzejmości. Dziecko napotyka po drodze różne sytuacje społeczne o których opowiada Królowa. Zgodne z panującymi tu zasadami musi wiedzieć , jakich słów grzecznościowych użyć w konkretnej sytuacji.

Królowa opisuje sytuację, w której zachodzi konieczność użycia jednego ze słów grzecznościowych: proszę, dziękuję, przepraszam.

Np. - dziecko dostaje od mamy lizaka, niechcący  potrąca podczas rysowania inne dziecko, podaje książkę koledze.

Dziecko uważnie słucha i wypowiada głośno odpowiednie słowo.

Po wykonaniu wszystkich zadań Królowa dziękuje za przybycie do swojej krainy i zaprasza do kolejnej wizyty.

WAKACJE W GÓRACH     -     zajęcia plastyczne.

Dziecko ogłada obrazek lub zdjęcie przedstawiające góry.

- po czym poznajemy że to góry?- w jaki sposób turyści okazują sobie uprzejmość na górskich szlakach?

WAKACJE W GÓRACH     -     praca plastyczna.

- na kartce dziecko koloruje niebo i łąkę,

- wykonuje niewielkie kulki z waty,

- wykleja kulkami kształty  owiec i baranków pasących się na górskiej łące.

 

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-06-17 21:49:27
Data edycji: 2020-06-17 22:28:24
Ilość wyświetleń: 282
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej