WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

18.06.2020r

18.06.2020r

WAKACJE Z USMIECHEM     -     temat dnia

Cele:

- poznawanie właściwych form zachowania,

- rozwijane umiejętności kulturalnego komunikowania się,

 - rozwijanie umiejętności słuchania  i wykonywania poleceń,

- rozwijanie sprawności manualnej.

WYCIECZKA DO KRINY ŻYCZLIWOSCI    -   zabawy dydaktyczne inspirowane wierszem Iwony Fabiszewskiej       -      "UPRZEJMOŚĆ"

                UPRZEJMOŚĆ

                Na piaszczystej plaży

                Zuzia zamek buduje.

                Nagle Krzyś piłką rzuca

                i cały zamek psuje.

                Potem szybko podbiega,

                piłkę z piasku wyjmuje,

                a tym, ze zamek zniszczył

                wcale sie nie przejmuje.

                Jednak mama to widzi,

                woła Krzysia do siebie.

                - Czemu nie przeprosiłeś?

                Wstyd mi Krzysiu za ciebie.

Rozmowa na temat wiersza:

- co robiła Zuzia na plaży?

- co zrobił Krzyś?

- jak zachował sie Krzyś po zniszczeniu zamku?

dlaczego mamie było wstyd za Krzysia?

PODRÓZ DO KRAINY UPRZEJMOSCI      -     zabawa

Zapraszamy dziecko do Krainy uprzejmości.

Dziecko maszeruje w rytm muzyki, wysoko podnosząc kolana. Po dotarciu na miejsce - Królowa Krainy uprzejmości - wita w niej dziecko.

Kłania sie, mówi - dzień dobry. Dziecko również kłania sie królowej  i odpowiada na powitanie.

Rozmowa na temat uprzejmości.

Królowa pyta dziecko   -   Co to znaczy uprzejmość

W Krainie uprzejmości wszyscy są uprzejmi. Tu zawsze świeci słońce, a na jego promykach zapisane są czarodziejskie słowa, które co dzień używają mieszkańcy. Układamy przed dzieckiem żółte koło i pytamy, czy wie jakie to słowa. Dziecko podaje propozycje. Królowa zapisuje je na promykach (żółtych prostokątach). Królowa wyjaśnia, ze w tym kraju mieszkańcy oprócz tego, że używają czarodziejskich słów, codziennie mówią sobie coś miłego.. Zaprasza dziecko do testu sprawdzającego, czy mogło by zamieszkać w Krainie uprzejmości. Dziecko mówi  coś miłego. Królowa wyraża swoje zadowolenie. Przyznaje dziecku prawo do zamieszkania w Krainie uprzejmości.

DOPASOWANIE SŁÓW GRZECZNOSCIOWYCH DO ODPOWIEDNICH SYTUACJI SPOŁECZNYCH.

Królowa zaprasza dziecko do spaceru po Krainie uprzejmości. Dziecko napotyka po drodze różne sytuacje społeczne o których opowiada Królowa. Zgodne z panującymi tu zasadami musi wiedzieć , jakich słów grzecznościowych użyć w konkretnej sytuacji.

Królowa opisuje sytuację, w której zachodzi konieczność użycia jednego ze słów grzecznościowych: proszę, dziękuję, przepraszam.

Np. - dziecko dostaje od mamy lizaka, niechcący  potrąca podczas rysowania inne dziecko, podaje książkę koledze.

Dziecko uważnie słucha i wypowiada głośno odpowiednie słowo.

Po wykonaniu wszystkich zadań Królowa dziękuje za przybycie do swojej krainy i zaprasza do kolejnej wizyty.

WAKACJE W GÓRACH     -     zajęcia plastyczne.

Dziecko ogłada obrazek lub zdjęcie przedstawiające góry.

- po czym poznajemy że to góry?- w jaki sposób turyści okazują sobie uprzejmość na górskich szlakach?

WAKACJE W GÓRACH     -     praca plastyczna.

- na kartce dziecko koloruje niebo i łąkę,

- wykonuje niewielkie kulki z waty,

- wykleja kulkami kształty  owiec i baranków pasących się na górskiej łące.

 

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-06-17 21:49:27
Data edycji: 2020-06-17 22:28:24
Ilość wyświetleń: 336
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej