WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

18.06.2020 Propozycje zabaw dla dzieci.

18.06.2020 Propozycje zabaw dla dzieci.

Proponowane zabawy dla dzieci:

 

,,Poszukiwanie skarbu’’ – opowieść logopedyczna.

Drogi rodzicu przeczytaj zdania, dzieci naśladują proponowane ćwiczenia.

 

POSZUKIWANIE SKARBU

(Joanna Wołoch)

Pirat nigdzie nie mógł odnaleźć skarbu. Najpierw szukał go na pokładzie.

(dzieci otwierają szeroko buzię i poruszają językiem po zewnętrznej stronie ust)

Niestety tam go nie było, więc postanowił zejść po schodach pod pokład.

(dzieci dotykają językiem po kolei dolnych zębów)

Na dole również nic nie znalazł.

(dzieci dotykają językiem brody)

Pomyślał, że wyjdzie na maszt i tam się rozejrzy.

(dzieci starają się dotknąć czubkiem języka nosa)

Nagle przez lunetę coś dostrzegł…

(dzieci zwijają język ,,w rynienkę’’ i wysuwają)

Coś się mieniło na wyspie…

(dzieci szybko wysuwają i chowają język)

,,Tam jest skarb!’’ – krzyknął pirat.

(dzieci otwierają szeroko usta na znak zdziwienia)

 

 

,,Nadmorski skarb’’ – ćwiczenie pamięci.

Zabawa w parach z rodzeństwem, dzieci siadają tak, aby druga osoba miała przed sobą plecy brata lub siostry. Wspólnie z rodzicem dzieci recytują rymowankę i wykonują odpowiednie ruchy.

 

NADMORSKI SKARB (N. Łasocha)

Przeczesuję plażę

(dzieci drapią delikatnie plecy szeroko rozstawionymi palcami, od góry do dołu, od lewej strony do prawej)

i cały czas marzę,

by odnaleźć w piasku

(palcem wskazującym dzieci rysują spiralę na środku pleców)

o niezwykłym blasku

drogocenny skarb.

I już mam… dwa patyki.

(dzieci rysują dwie pionowe kreski)

Przeczesuję plażę…

 

Następuje teraz zamiana ról i powtarzamy całą rymowankę. Na końcu rodzic może dodać do poprzedniego skarbu kolejny, np. trzy muszelki, cztery piórka, pięć bursztynów, sześć kamyków. Przy każdym powtórzeniu dzieci próbują same wymienić nazwy wszystkich skarbów, które pojawiły się wcześniej.

 

,,Wakacyjne marzenia’’ – wysłuchanie wiersza i rozmowa inspirowana jego treścią.

 

WAKACYJNE MARZENIA (D. Kluska)

 

Gdy wakacje się zbliżają szybkim krokiem,

ja już marzę o podróżach, jak przed rokiem!

Lecz tym razem mam pomysłów dwa tysiące,

jak najlepiej spędzić całe dwa miesiące.

 

Na początku chcę się wznieść balonem

i popatrzeć w każdą stronę.

Ruszę w kosmos! Stamtąd wezmę jedną gwiazdkę

i napiszę o niej piękną opowiastkę.

 

Potem do łodzi podwodnej wsiądę sobie.

W oceanie z wielorybem zdjęcie zrobię!

A na koniec moja mama, ja i tata

na rowerach przejedziemy kawał świata!

 

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

-O czym marzy osoba z wiersza?

-Jakie ma plany na wakacje?

-Czym chce podróżować?

-Który pomysł wam się najbardziej podoba?

 

Data dodania: 2020-06-18 07:43:44
Data edycji: 2020-06-18 07:45:18
Ilość wyświetleń: 298
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej