WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

18.06.2020 LETNIA POGODA

18.06.2020 LETNIA POGODA

Temat dnia: LETNIA POGODA

 

,,Pogoda” – poproś rodziców o przeczytanie i spróbuj odpowiedzieć na pytania.

Pogoda - Bożena Forma

Adaś ciągle spogląda w okno. Dzisiaj z grupą przedszkolaków jedzie na wycieczkę. Ale co z tą pogodą? Czy wycieczka się uda? Mają jechać bryczką i grać w piłkę.

– Mamusiu, nie widać słońca. po niebie płyną ciemne chmury – chłopiec ze smutkiem spogląda w okno.

– Może zabiorę grubszą kurtkę, a może wyciągnę z plecaka krótkie spodnie, pewnie ich nie

założę – coraz bardziej denerwuje się Adaś.

– Nie martw się, popatrz, termometr wskazuje wysoką temperaturę – tłumaczy mama.

– Jest ciepło, chociaż trochę parno. Włączymy telewizor i zaraz dowiemy się, jaka będzie

pogoda – na ekranie pojawiła się mapa Polski.

– Mieszkamy tutaj, gdzie widać słońce zza chmur – tłumaczy Adasiowi mama. – Wprawdzie

widać czasami padający deszcz, jednak to tylko przelotne opady.

Adaś wpatruje się w mapę pogody.

– Trochę podobna do naszego kalendarza pogody. Codziennie wspólnie z panią zaznaczamy

na nim pogodę, jaką zaobserwowaliśmy w drodze do przedszkola. Wybieramy chmurki, krople deszczu, ugięte na wietrze drzewa.

Zegar wybija ósmą godzinę.

– Na nas już czas – mama z Adasiem idą do przedszkola.

– Będzie wspaniale, zobaczysz. Przebierz się w krótkie spodenki, jest coraz cieplej.

Pogoda dopisała. Chociaż było pochmurno, nie spadła ani jedna kropla deszczu. Były spacer

nad jezioro, przejazd bryczką i oczywiście gra w piłkę. Dzieci wróciły bardzo zadowolone, chociaż trochę zmęczone.

Po przeczytaniu opowiadania odpowiedz na pytania: 

  • Gdzie wybierał się Adaś? 
  • Dlaczego chłopiec był zmartwiony? 
  • Jaką pogodę wskazywała prognoza w telewizji? 
  • Jaka pogoda była na wycieczce?



„Zjawiska atmosferyczne” – rodzicu porozmawiaj z dzieckiem o zjawiskach atmosferycznych charakterystycznych dla poszczególnych pór roku. Dzieci odpowiadają na pytania:

  • Czym różni się lato od innych pór roku? 
  • Co dzieci robią w lecie, jaki to dla nich czas? 

A następnie, wytnij piktogramy zjawisk kojarzących się z latem i dopasuj nazwy do poszczególnych ilustracji. (Załącznik)

 

,,Kalendarz pogody" - zakładamy kalendarz do rejestrowania zjawisk pogodowych związanych z wiatrem. Odczytujemy piktogramy/symbole pogodowe, dokonujemy klasyfikacji i przeliczeń elementów w danym zbiorze. Wyjaśniamy dziecku zasady działania naszego kalendarza, wskazujemy czas dokonywania obserwacji (ranek/południe) oraz czas trwania projektu (np. tydzień). (Załącznik)

 

„Pogodowe rytmy” – dzieci określają pierwszą głoskę następujących słów: słońce, deszcz, burza, tęcza. Każde dziecko wybiera z Alfabetu literę, która odpowiada głosce w przypisanej mu nazwie i układa zestaw liter w odpowiedniej kolejności, np. s, d, b, t. Powtarza zabawę kilka razy, tworząc układy 4-6 elementowe.

 

Praca z KP4.41a – łączenie w pary obrazka z cieniem, odszukiwanie i odczytywanie liter, tworzenie z nich wyrazów. 

 

Praca z KP4.41b – uzupełnianie ilustracji symbolami pogody, czytanie globalne nazw dni tygodnia.

Data dodania: 2020-06-18 10:56:13
Data edycji: 2020-06-18 11:01:24
Ilość wyświetleń: 409
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej