WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

18.06.2020 LETNIA POGODA

18.06.2020 LETNIA POGODA

Temat dnia: LETNIA POGODA

 

,,Pogoda” – poproś rodziców o przeczytanie i spróbuj odpowiedzieć na pytania.

Pogoda - Bożena Forma

Adaś ciągle spogląda w okno. Dzisiaj z grupą przedszkolaków jedzie na wycieczkę. Ale co z tą pogodą? Czy wycieczka się uda? Mają jechać bryczką i grać w piłkę.

– Mamusiu, nie widać słońca. po niebie płyną ciemne chmury – chłopiec ze smutkiem spogląda w okno.

– Może zabiorę grubszą kurtkę, a może wyciągnę z plecaka krótkie spodnie, pewnie ich nie

założę – coraz bardziej denerwuje się Adaś.

– Nie martw się, popatrz, termometr wskazuje wysoką temperaturę – tłumaczy mama.

– Jest ciepło, chociaż trochę parno. Włączymy telewizor i zaraz dowiemy się, jaka będzie

pogoda – na ekranie pojawiła się mapa Polski.

– Mieszkamy tutaj, gdzie widać słońce zza chmur – tłumaczy Adasiowi mama. – Wprawdzie

widać czasami padający deszcz, jednak to tylko przelotne opady.

Adaś wpatruje się w mapę pogody.

– Trochę podobna do naszego kalendarza pogody. Codziennie wspólnie z panią zaznaczamy

na nim pogodę, jaką zaobserwowaliśmy w drodze do przedszkola. Wybieramy chmurki, krople deszczu, ugięte na wietrze drzewa.

Zegar wybija ósmą godzinę.

– Na nas już czas – mama z Adasiem idą do przedszkola.

– Będzie wspaniale, zobaczysz. Przebierz się w krótkie spodenki, jest coraz cieplej.

Pogoda dopisała. Chociaż było pochmurno, nie spadła ani jedna kropla deszczu. Były spacer

nad jezioro, przejazd bryczką i oczywiście gra w piłkę. Dzieci wróciły bardzo zadowolone, chociaż trochę zmęczone.

Po przeczytaniu opowiadania odpowiedz na pytania: 

  • Gdzie wybierał się Adaś? 
  • Dlaczego chłopiec był zmartwiony? 
  • Jaką pogodę wskazywała prognoza w telewizji? 
  • Jaka pogoda była na wycieczce?



„Zjawiska atmosferyczne” – rodzicu porozmawiaj z dzieckiem o zjawiskach atmosferycznych charakterystycznych dla poszczególnych pór roku. Dzieci odpowiadają na pytania:

  • Czym różni się lato od innych pór roku? 
  • Co dzieci robią w lecie, jaki to dla nich czas? 

A następnie, wytnij piktogramy zjawisk kojarzących się z latem i dopasuj nazwy do poszczególnych ilustracji. (Załącznik)

 

,,Kalendarz pogody" - zakładamy kalendarz do rejestrowania zjawisk pogodowych związanych z wiatrem. Odczytujemy piktogramy/symbole pogodowe, dokonujemy klasyfikacji i przeliczeń elementów w danym zbiorze. Wyjaśniamy dziecku zasady działania naszego kalendarza, wskazujemy czas dokonywania obserwacji (ranek/południe) oraz czas trwania projektu (np. tydzień). (Załącznik)

 

„Pogodowe rytmy” – dzieci określają pierwszą głoskę następujących słów: słońce, deszcz, burza, tęcza. Każde dziecko wybiera z Alfabetu literę, która odpowiada głosce w przypisanej mu nazwie i układa zestaw liter w odpowiedniej kolejności, np. s, d, b, t. Powtarza zabawę kilka razy, tworząc układy 4-6 elementowe.

 

Praca z KP4.41a – łączenie w pary obrazka z cieniem, odszukiwanie i odczytywanie liter, tworzenie z nich wyrazów. 

 

Praca z KP4.41b – uzupełnianie ilustracji symbolami pogody, czytanie globalne nazw dni tygodnia.

Data dodania: 2020-06-18 10:56:13
Data edycji: 2020-06-18 11:01:24
Ilość wyświetleń: 344
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej