WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

18.05.2020 #zostańwdomu Propozycje zabaw dla dzieci.

18.05.2020 #zostańwdomu Propozycje zabaw dla dzieci.

Proponowane zabawy dla dzieci:

,,Co słychać w domu’’ – wysłuchanie wiersza i rozmowa inspirowana jego treścią.

CO SŁYCHAĆ W DOMU? (Natalia Łasocha)

W niewielkim domu mieszka rodzinka,(1)

a razem z nią stara, poczciwa psinka.(2)

Jest jeszcze kotek, który wiadomo,

gdy prosi o mleczko, miauczy znajomo.(3)

W domu jest głośno, to nic dziwnego,

z każdego kąta słychać coś innego.(4)

Mama tak  woła codziennie rano:

,,Wstawać już, śpiochy, owsiankę podano!.(5)

A jak w fotelu siądzie wygodnie,

to pstryka palcami, nucąc melodie.(6)

Tata natomiast jest z tego znany,

że młotkiem uderza w rury i w ściany.(7)

W domu harcuje bliźniaków para.

Chłopczyk – Karolek i dziewczynka – Klara.

Tupią i klaszczą, grają na brzuchach,(8)

aż wszystko wokoło dudni i stuka.(9)

A kiedy w nocy cisza zapada,(10)

To szara myszka po serek się skrada.(11)

 

Rodzicu przeczytaj pytania do tekstu, dzieci postarajcie się na nie odpowiedzieć:

-Kto mieszka w domu?

-Jak mają na imię dzieci?

-Co mówi mama codziennie rano?

-Jakie dźwięki można usłyszeć w domu?

-Kto, waszym zdaniem, robi najwięcej hałasu, a kto najmniej?

-Kiedy robi się zupełnie cicho?

 

Domowe odgłosy – zabawa ortofoniczna do wiersza pt. ,,Co słychać w domu?’’

Rodzicu przeczytaj wierszyk jeszcze raz wers, po wersie, dzieci ilustrują jego treść ruchem i odgłosami według własnych pomysłów lub w następujący sposób:

(1)robią z rąk daszek nad głową;

(2)kucają i wydają odgłos szczekania;

(3)naśladują miauczenie;

(4)nadstawiają jedno, a następnie drugie ucho;

(5)powtarzają całą frazę, bardzo głośno;

(6)nucą znaną melodię;

(7)uderzają rytmicznie dłonią zaciśniętą w pięść o drugą dłoń, mówiąc: stuk;

(8)tupią, klaszczą i klepią dłońmi brzuch;

(9)obracają się wokół własnej osi,  wypowiadając sylabę ,,du’’, ,,du’’, ,,du’’;

(10)zatrzymują się i przykładają palec do ust;

(11)chodzą po pokoju na palcach, mówiąc bardzo cicho: pi, pi, pi.

 

Prawda czy plotka? – doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.

Rodzicu przeczytaj rymowanki, a dzieci określają, czy zdanie jest prawdziwe (podskakują), czy fałszywe (tupią).

-Piękny motylek – każdy to powie –

kapelusz nosi na swojej głowie.

 

-Pszczółki na łące nektar zbierają,

żółte paseczki na odwłoku mają.

-Raz mrówka mała – jak głosi plotka,

wybrała na męża małego kotka.

-I duży, i mały – każdy z nas to wie,

że osa może użądlić cię.

-Każda biedroneczka siedem kropek ma,

do tego na gitarze pięknie gra.

-Pająk zaplata pajęczą sieć,

bo na śniadanie muszki chciałby zjeść.

-Konik polny podskakuje w swym różowym fraku,

a gdy się zmęczy, to siada na czerwonym maku.

 

Bajka dla dzieci o emocjach.

Zapraszam dzieci do obejrzenia bajki o emocjach, jakie nam towarzyszą. Drodzy rodzice spróbujcie porozmawiać z dziećmi o emocjach.

https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs

 

Data dodania: 2020-05-18 09:02:44
Data edycji: 2020-05-18 09:03:37
Ilość wyświetleń: 515
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej