Latające wynalazki - temat dnia
„Maszyny latające” – „linia czasu”,
Spośród obrazków przedstawiających różne urządzenia dziecko wybiera te, które mogą lub mogły dawniej służyć ludziom do latania (balon, sterowiec, szybowiec, dwupłatowiec – pierwszy samolot z silnikiem, samolot pasażerski, helikopter, prom kosmiczny).
Załącznik 1
Wspólnie opisujemy je i nazywamy.
Następnie dziecko układa obrazki kolejnych maszyn latających na długi arkusz papieru, zachowując chronologię ich powstawania: balon, sterowiec, szybowiec, pierwszy samolot z silnikiem, samolot wielosilnikowy, helikopter, prom kosmiczny.
Po zakończeniu dopytujemy się o przyczyny takiego ułożenia, a w przypadku wystąpienia błędów poprawiamy je, tłumacząc powód zmian.
Na końcu dziecko przykleja ilustracje na arkusz.
Pomoce: ilustracje balonu, sterowca, szybowca, dwupłatowca, samolotu pasażerskiego, helikoptera, promu kosmicznego; długi arkusz papieru, klej
- szeregowanie środków transportu według szybkości przemieszczania się z zastosowaniem określeń stopniujących.
Dziecko układa karty z pojazdami według szybkości ich przemieszczania się:
- od najszybszego do najwolniejszego lub odwrotnie.
- nazywa pojazdy,
- określają szybkość poruszania się, np. Samochód jeździ szybciej niż rower.
- rakieta lata najszybciej.
- doskonalenie umiejętności przeliczania i tworzenia zbiorów równolicznych (karta pracy).
Dziecko rysuje oczka na kostkach domina, zgodnie z zasadami gry, oraz nakleja odpowiednie obrazki z wyklejanki.
Pomoce: „Karty pracy. Powietrze” s. 18, kredki
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13