WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

17.06.2020 TĘCZA PO DESZCZU

17.06.2020 TĘCZA PO DESZCZU

 

Temat dnia: TĘCZA PO DESZCZU

 

 

 

„Barwy tęczy” – zabawa ruchowa doskonaląca płynność ruchów w przestrzeni. Dzieci przygotowują wstążki lub paski krepiny w kolorze tęczy. A następnie do piosenki Tęcza cza, cza, cza wykonują improwizacje ruchowe z użyciem wstążek.

https://www.youtube.com/watch?v=LmBK0xFkhH4

 

 

Tęcza cza, cza, cza - sł. Anna Bernat, muz. Aleksander Pałac

Koleżanko, kolego

popatrz czasem na niebo.

Czasem zdarzyć się może,

cud, zjawisko w kolorze.

Ref.: Tęcza, tęcza cza, cza, cza,

czarodziejska wstążka ta.

Wiąże niebo z ziemią, o,

jaki kolorowy splot.

Tęcza, tęcza cza, cza, cza,

czarodziejska wstążka ta.

Przez tę tęczę cały świat

kolorowy uśmiech ma.

Narysuję tę tęczę

i na zawsze ci wręczę.

By ci było tęczowo,

tęczę noś kolorową.

Ref.: Tęcza, tęcza cza, cza, cza…

Śpiewaj z nami o tęczy,

Kiedy nuda cię dręczy.

W domu, w szkole, po burzy

Tęcza minę rozchmurzy.

Ref.: Tęcza, tęcza cza, cza, cza…

Po zakończeniu piosenki dzieci układają na podłodze tęczę z kolorowych pasków bibuły lub wstążek, zgodnie z kolejnością występowania kolorów (czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, granatowy, fioletowy).

 

„Zapamiętaj kolory” – zabawa językowa. Dzieci przypominają sobie nazw kolorów, które tworzą tęczą w odpowiedniej kolejności. Dzieci określają głoskę w nagłosie tych nazw. Spróbuj do tego, tworzyć zdania, które ułatwią zapamiętanie kolejności kolorów tęczy (pierwsze głoski kolejnych słów odpowiadają pierwszym głoskom nazw kolorów tęczy).

 

Zabawy badawcze – zapraszam dzieci do zrobienia tęczy.

  1. „Tęcza w wodzie” – dzieci nalewają wody do miski i wkładają do środka lusterko tak, by opierało się o ściankę. Kierują snop światła latarki na część tafli znajdującej się pod wodą. Na kartce trzymanej za latarką obserwują tęczę.
  2. „Jak sprowadzić tęczę?” – dzieci kładą na stole kartkę papieru, w odległości około 10 cm nad papierem trzymają szklankę z wodą. Po chwili na stole powinna pojawić się tęcza.

 

„Tęcza” – praca plastyczna. Dzieci malują tęczę na dużych arkuszach papieru za pomocą gąbek, wycinają elementy z papieru kolorowego i naklejają pod tęczą, tworząc dowolny krajobraz.

 

Praca z KP4.40a – rysowanie wyniku przeprowadzonego eksperymentu. 

 

Praca z KP4.40b – kolorowanie mozaiki zgodnie z kodem.

 

Data dodania: 2020-06-16 23:37:10
Data edycji: 2020-06-16 23:40:06
Ilość wyświetleń: 698
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej