Temat dnia: TĘCZA PO DESZCZU
„Barwy tęczy” – zabawa ruchowa doskonaląca płynność ruchów w przestrzeni. Dzieci przygotowują wstążki lub paski krepiny w kolorze tęczy. A następnie do piosenki Tęcza cza, cza, cza wykonują improwizacje ruchowe z użyciem wstążek.
https://www.youtube.com/watch?v=LmBK0xFkhH4
Tęcza cza, cza, cza - sł. Anna Bernat, muz. Aleksander Pałac
Koleżanko, kolego
popatrz czasem na niebo.
Czasem zdarzyć się może,
cud, zjawisko w kolorze.
Ref.: Tęcza, tęcza cza, cza, cza,
czarodziejska wstążka ta.
Wiąże niebo z ziemią, o,
jaki kolorowy splot.
Tęcza, tęcza cza, cza, cza,
czarodziejska wstążka ta.
Przez tę tęczę cały świat
kolorowy uśmiech ma.
Narysuję tę tęczę
i na zawsze ci wręczę.
By ci było tęczowo,
tęczę noś kolorową.
Ref.: Tęcza, tęcza cza, cza, cza…
Śpiewaj z nami o tęczy,
Kiedy nuda cię dręczy.
W domu, w szkole, po burzy
Tęcza minę rozchmurzy.
Ref.: Tęcza, tęcza cza, cza, cza…
Po zakończeniu piosenki dzieci układają na podłodze tęczę z kolorowych pasków bibuły lub wstążek, zgodnie z kolejnością występowania kolorów (czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, granatowy, fioletowy).
„Zapamiętaj kolory” – zabawa językowa. Dzieci przypominają sobie nazw kolorów, które tworzą tęczą w odpowiedniej kolejności. Dzieci określają głoskę w nagłosie tych nazw. Spróbuj do tego, tworzyć zdania, które ułatwią zapamiętanie kolejności kolorów tęczy (pierwsze głoski kolejnych słów odpowiadają pierwszym głoskom nazw kolorów tęczy).
Zabawy badawcze – zapraszam dzieci do zrobienia tęczy.
„Tęcza” – praca plastyczna. Dzieci malują tęczę na dużych arkuszach papieru za pomocą gąbek, wycinają elementy z papieru kolorowego i naklejają pod tęczą, tworząc dowolny krajobraz.
Praca z KP4.40a – rysowanie wyniku przeprowadzonego eksperymentu.
Praca z KP4.40b – kolorowanie mozaiki zgodnie z kodem.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13