WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

17.06.2020 r. - "WAKACJE W LESIE"

17.06.2020 r. -

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat dnia:  „Wakacje w lesie”

  • rozwijanie umiejętności liczenia ze zwróceniem szczególnej uwagi na rolę

    ostatniego liczebnika,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej.

 

Proponowane zabawy i zadania.

 

 

 1. Zabawa – ćwiczenie pamięci pt. „Piknik”

 

Do zabawy potrzebne będą: obrazek przedstawiający rodzinę na pikniku w lesie,

koc, koszyk, butelka po wodzie mineralnej, plastikowy kubek, jabłko.

 

Załącznik nr 1  - Piknik w lesie

 

Drodzy Rodzice – pokazujemy dzieciom obrazek przedstawiający rodzinę na

pikniku w lesie. Pytamy, co przedstawia obrazek i co to jest piknik. Prosimy o

podzielenie się wrażeniami pobytu na pikniku. Zwróćmy uwagę na przedstawione

na obrazku przedmioty, które mogą być przydatne podczas organizacji pikniku.

Prosimy, aby dzieci wymieniły ich nazwy. Następnie rozkładamy na dywanie koc.

Umieszczamy na nim koszyk, plastikową butelkę po wodzie mineralnej, plastikowy

kubek, jabłko. Dzieci nazywają poszczególne przedmioty (koszyk, kubek, jabłko,

butelka). Następnie odwracają się w drugą stronę, zamykają oczy, a Wy drodzy

rodzice chowacie jeden przedmiot. Dzieci oglądają czego brakuje. Zabawę w

zależności od możliwości dzieci można urozmaicić dokładając więcej przedmiotów,

które mogą się przydać podczas pikniku i np. zamiast jednego przedmiotu z

chować dwa.

 

 

 2. „Wycieczka do lasu” – zabawy matematyczne.

 

Zapraszamy dzieci na wycieczkę do lasu, gdzie rosną bardzo smaczne jagody 

i poziomki. Dzieci improwizują ruchem: maszerują, kierując się w stronę lasu,

przedzierają się przez gęste zarośla – odgarniają gałęzie – słuchają śpiewu ptaków,

pokonują przeszkody np. czołgają się pod nisko położonymi gałęziami, zatrzymują

się i wdychają leśne powietrze – wciągają powietrze nosem, a wydychają ustami,

przeskakują przez kamienie, dochodzą do leśnej polany.

 

  • Układanie na kartce papieru odpowiedniej liczby sylwet jagód i

    poziomek.

 

Do zabawy potrzebne będzie:   zielona kartka papieru (duża), woreczek

nieprzeźroczysty, 4 łodyżki wycięte z zielonego papieru lub krepiny i sylwety jagód

(10 fioletowych kółek) lub poziomek (10 czerwonych kółek), kartoniki z różną liczbą

kółek (od 1 do 5 ) fioletowych i czerwonych.

 

 Układamy przed dzieckiem zieloną kartkę i umieszczamy na niej 4 sylwety

zielonych łodyżek. Pytamy dziecko, jakie owoce mogłyby się teraz na nich znaleźć.

Ustawiamy obok kartki tacę, na której znajdują się wycięte z kolorowego papieru 

sylwety jagód i poziomek. Pokazujemy ukryte w woreczku kartoniki z narysowanymi

na nich kółkami w takich samych kolorach. Dziecko lasuje kartonik, przelicza

głośno znajdujące się na nich kółka (sylwety jagód lub poziomek), odkłada kartonik

w wyznaczone miejsce, a następnie bierze z tacy odpowiednią liczbę kółek i układa

je na wybranej łodyżce. Sprawdzamy z dzieckiem poprawność wykonania zadania 

- liczy głośno sylwety jagód lub poziomek, a wynik pokazuje na palcach.

 

 

  • Liczenie wygrywanych dźwięków. Zdejmowanie z kartki papieru

    takiej samej liczby sylwet jagód i poziomek.

 

Do zabawy potrzebne będzie:  zielona kartka, sylwety 4 łodyżek, 10 sylwet jagód,

10 sylwet poziomek, instrument.

 

Układamy na kartce łodyżki, na łodyżkach po pięć sylwet jagód i poziomek.

Zapraszamy dziecko do ich zbierania. Uderzamy w dowolnym tempie w instrument.

Dziecko liczy dźwięki i zdejmuje z niej odpowiednią liczbę sylwet jagód lub

poziomek. Układa je obok kartki.

 

 

  • Liczenie i rysowanie na kartkach odpowiedniej liczby sylwet jagód

    lub poziomek.

 

Do zabawy potrzebne będzie: kartka z narysowanymi na niej na środku

sylwetami łodyżek jagód i poziomek, a w dolnym lewym rogu kartki fioletowymi lub

czerwonymi kropkami liczbę kropek, kredki.

 

Zapraszamy dziecko do stołu. Wręczamy dziecku kartkę z narysowanym na niej

sylwetami krzaków jagód lub poziomek (same łodyżki) oraz narysowanymi w

dolnym lewym rogu kartki fioletowymi lub czerwonymi kropkami liczbę kropek.

Dziecko liczy kropki (poziomki i jagody) i rysuje na sylwetach krzaków taką samą

liczbę jagód i poziomek.

 

 3. Zabawy ruchowe

 

  • „Toczenie piłki”

 

Dzieci stoją w rozkroku z maksymalnie wyprostowaniem kolan. Toczą piłkę po

podłodze od reki do reki. Po kilku ruchach wykonują wyprost z uniesieniem piłki  -

wdech, opuszczenie piłki – wydech. Zabawę powtarzamy.

 

 

  • „Kołyska”

 

Dzieci siedzą w siadzie prostym podpartym – piłki trzymają między kostkami.

Przechodzą do leżenia zawrotnego, odbierając piłkę rękami i wracają do

poprzedniej pozycji. Zabawę powtarzamy.

 

 

  • „Skaczemy jak piłka”

 

Dzieci odbijają  mocno piłkę od podłogi i podskakują obunóż tak długo, jak długo

odbija się piłka. Zabawę powtarzamy.

 

 

 4. Zabawa – „Gdzie jest dzięcioł”

 

Do zabawy potrzebne będzie:  zdjęcie przedstawiające dzięcioła, sylweta

dzięcioła.

 

Załącznik nr 2 – Zdjęcie i sylweta dzięcioła

 

Drodzy rodzice pokazujemy dzieciom dzięcioła. Prosimy, aby opisały jego wygląd.

Opowiadamy ciekawostki na jego temat, zwracając uwagę na rolę, jaką pełni on w

lesie. Następnie chowamy w pokoju sylwetę dzięcioła. Dzieci odnajdują jego

kryjówkę. Nazywając to miejsce, używając określeń: wysoko, nisko, na, pod, za,

obok, przed itp.

 

 

Miłej zabawy!

A. Sz.

 

Data dodania: 2020-06-16 19:56:07
Data edycji: 2020-06-16 20:11:15
Ilość wyświetleń: 693
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej