WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

17.06.2020 LATO W SZTUCE

17.06.2020  LATO W SZTUCE

Temat dnia: LATO W SZTUCE

 

,,Letnia gimnastyka”- zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

„Leżenie na piasku” – na podwórku narysujcie kredą trójkąt, kwadrat, koło. Dzieci biegają w różnych kierunkach, a na hasło rodzica „trójkąt”, „kwadrat”, „koło” wbiegają do odpowiedniej figury.

„Orzeźwienie” – dziecko otrzymuje pustą butelkę plastikową. Przekłada ją z ręki do ręki – z przodu, z tyłu, nad głową, pod kolanem, stojąc w miejscu, w chodzie i w biegu w różnych kierunkach. Podrzuca butelkę i stara się chwycić oburącz.

 

„Przeciąganie liny” – dziecko i rodzic przeciągają linę w swoją stronę, wygrywa osoba, która przeciągnie osobę za wyznaczoną linię.

„Pokrzywa” – rodzic rzuca piłkę do dziecka, wymieniając warzywa, owoce, krzewy. Na słowo pokrzywa dziecko nie łapie piłki. Jeśli się pomyli, robi przysiad.

 

 

„Lato w sztuce” – prezentacja dzieł sztuki.  Zapytajcie dziecko za co lubi lato, zachęćcie, by udzielało swobodnych wypowiedzi. Powiedzcie, że ta pora roku jest jasna i kolorowa, dlatego też przeróżni artyści malowali lato na swoich obrazach. Zaproponujcie dziecku, by zobaczyło, jak lato widzieli artyści-malarze. Spróbujcie opisać to co widzicie na obrazach oraz ich kolorystykę. (Załącznik)

 

,,Po łące biega lato” – zabawa muzyczno-ruchowa do piosenki. Zachęcam dzieci do wysłuchania utworu i interpretowania ruchem jego treści. Zaproponuj gesty, odpowiadające słowom piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E

 

„Letnie krajobrazy” – proponuje dzieciom namalowanie farbami akwarelowymi letniego pejzażu. Dzieci zamykają oczy i przy nagraniu Lato A. Vivaldiego wyobrażają sobie krajobraz, jaki chciałyby namalować. Zachęca dzieci do tworzenia nowych barw przez mieszanie kolorów, tak jak robią to malarze.

https://www.youtube.com/watch?v=hGV-MRdcQOE

 

„Paluszkowy twister” – zabawa w parach z wykorzystaniem KZ 80–81. Dzieci postępując zgodnie z instrukcją obrazkową z W65 tworzą własną grę i rozgrywają ją w parach – pstrykają palcem strzałkę, ustawiają określony palec na polu we wskazanym kolorze.

 

Praca z KP4.42a – odszukanie wśród liter ukrytych wyrazów i dopasowanie ich do obrazka.  


Praca z KP4.42b – nazywanie przedmiotów, pisanie pierwszej i ostatniej litery nazwy obrazka.

Data dodania: 2020-06-18 20:28:51
Data edycji: 2020-06-18 20:39:44
Ilość wyświetleń: 329
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej