WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

17.04.20202r

17.04.20202r

 

 

"CZARNA KROWA W KROPKI BORDO..."   -   temat dnia

  • „Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował”

 – słuchanie i omówienie wiersza H. Bechlerowej,

-  poznanie sposobu odżywiania się zwierząt gospodarskich.

Pomoce: H. Bechlerowa „Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował” [w:] „Antologia literatury dla najmłodszych”, KAW, Warszawa 2001, s. 256

 

" Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował"   -   wiersz

                To jest Filik – kotek bury.

                 Ma wąsiki i pazury.

                Dobry jest ten kotek Filik, chce, by wszyscy mleczko pili.

                 Stanął Filik przy kurniku.

                 – Czy chcesz mleczka, koguciku?

                Lecz kogucik z kurką czarną na śniadanie jedli ziarno.

                 Koło żałoba stoi konik.

                 Filik ładnie się ukłonił.

                 – Lubisz mleko?

                – Nie, ja rano smaczny owies jem i siano

                 Do królika kotek poszedł

                 – Pij, pij mleczko, bardzo proszę!

                Ale królik siadł pod drzewkiem: chrupu, chrupu – gryzł marchewkę.

                 Przed gołąbkiem Filik staje, słodkie mleczko mu podaje.

                 – Wypij mleczko sam, Filiku, ja mam groszek w gołębniku.

 Zadajemy  pytania dotyczące treści wiersza, np:

-  Czym kotek częstował zwierzęta?

- Jakie zwierzęta częstował kotek?

-  Czy zwierzęta chciały pić mleko?

-  Dlaczego nie chciały?

-  Co wolał zjeść kogucik, królik, konik, gołąbek?

  • „Skąd się bierze mleko?”

– rozmowa kierowana o korzyściach wynikających z hodowli zwierząt,

-  nazywanie produktów mlecznych i omówienie ich wartości odżywczych.

 Pomoce: mleko i przetwory mleczne: masło, jogurt, kefir, maślanka, śmietana, sery: białe, żółte, topione

 

  Pytamy:  -  skąd się bierze mleko, staramy  się uzyskać odpowiedź, że pijemy mleko pochodzące od krowy, kozy, wykorzystujemy mleko owcze.

 Pokazuje produkty mleczne i pytamy:  -  z czego są zrobione.

Dziecko  nazywa prezentowane przetwory mleczne: mleko w kartonie, masło, jogurt, kefir, maślanka, śmietana, sery: biały, żółty, topiony.

 Proponujemy  zabawę słowną na zasadzie niedokończonych zdań:

 – Dziecko, które pije mleko ma… zdrowe zęby, rośnie duże, jest silne, nie choruje

  • „Jem zdrowo” – zajęcia kulinarne, przygotowanie napoju mlecznego, degustacja produktów mlecznych .

Pomoce: mleko lub jogurt naturalny, banany, miód, cukier puder, cukier waniliowy, mikser, kubeczki, produkty mleczne, np. jogurt, kefir, maślanka, śmietana, sery: białe, żółte, topione, łyżeczki,

 

Chwalimy  dziecko  za wiedzę na temat korzyści płynących z picia mleka i proponujemy  wspólne przygotowanie napoju mlecznego.

Do przygotowania napoju potrzebne są:

-  mleko lub jogurt naturalny i owoce, np. banany lub dowolne owoce mrożone, miód lub cukier puder, można też dodać cukier waniliowy. Wszystkie produkty należy zmiksować. Mleko lub jogurt powinny być lekko schłodzone.  Wspólnie z dziećmi przyrządzamy  napój, rozlewamy  do kubeczków. Po wypiciu napoju proponujemy  spróbowanie produktów mlecznych, które wcześniej były prezentowane. Staramy a się, żeby dziecko  odważnie próbowało  różnych smaków i opisywało  je.

                POZDRAWIAMY   -   MILEJ ZABAWY !

Data dodania: 2020-04-16 22:16:18
Data edycji: 2020-04-16 22:21:03
Ilość wyświetleń: 532
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej