WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

16.06.2020 Temat dnia: Burza.

16.06.2020 Temat dnia: Burza.

Proponowane zadania dla dzieci na dzisiaj:

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

-„Leżenie na piasku” – odtwarzanie figur geometrycznych. Zabawa z rodzeństwem. Dzieci biegają w różnych kierunkach. Gdy rodzic powie np. Trójkąt, dobierają się trójkami i układają na podłodze w taki sposób, żeby stworzyć trójkąt. Na słowo: Kwadrat łączą się w czwórki i układają kwadraty itd. Zabawę należy powtórzyć kilka razy.

 

 -„Plażowanie” – dzieci stawiają stopę na woreczku gimnastycznym. Na dany sygnał podnoszą woreczek palcami stopy. Ćwiczenie wykonują raz jedną, raz drugą nogą. Następnie w siadzie prostym podpartym przekładają palcami prawej stopy woreczek leżący przy lewej stopie i na odwrót. Na koniec rzucają woreczkami do celu – dużego pojemnika.

  

-„Orzeźwienie” – Do zabawy potrzebne będą puste butelki plastikowe. Dzieci w siadzie klęcznym kładą butelkę przed kolanami, dłonie na butelce – odsuwają butelki szybkim ruchem w przód i przysu­wają do kolan. Potem w leżeniu przodem zginają ręce w łokciach, dłonie trzymają na ziemi przy barkach, butelkę stawiają w małej odległości od twarzy. Robią głęboki wdech nosem i silny wy­dech ustami w stronę butelki. Powtarzają ćwiczenie kilkakrotnie, starając się silnym wydechem przewrócić butelkę. Następnie w leżeniu przodem trzymają butelkę w jednej ręce i przekazują ją ruchem okrężnym z ręki do ręki przed twarzą i za plecami w jednym i w drugim kierunku (ręce cały czas proste w łokciach). Na koniec w leżeniu tyłem trzymają oburącz butelkę za głową. Bu­telka leży poziomo. Podnoszą nogi i ręce i starają się dotkną stopami butelki, po czym wracają do pozycji wyjściowej.

 

 -„Pokrzywa” – Zabawa z rodzeństwem rodzicami. Dzieci siedzą w kręgu, jedno z nich wchodzi do środka i rzuca piłkę po kolei do każ­dego dziecka, wymieniając nazwy warzyw, owoców, krzewów. Na słowo „pokrzywa” nie można złapać piłki. Kto się pomyli, robi trzy pompki.

 

 

Burza – zagadka

Rodzicu przeczytaj zagadkę:

 

BURZA (M. Przewoźniak)

 

 

Co się dzieje tam u góry?

Wielką wojnę toczą chmury?

Wciąż na siebie nacierają

I strzelają, i błyskają?

Co się tam na górze dzieje?

Że się nam na głowy leje?

Od błyskawic niebo trzeszczy,

A nam w butach chlupie deszczyk.

Ciemne niebo dudni, świeci…

Co się dzieje tam na górze?

Wiedzą to na pewno dzieci:

Oglądamy groźną …

(burzę).

 

Dzieci spróbujcie nazwać dźwięki, które opisano w zagadce.

Drodzy rodzice porozmawiajcie z dziećmi na temat jak należy zachować się w czasie burzy.

Podczas burzy:

-należy unikać wysokich obiektów;

-nie wolno przebywać w wodzie ani na odkrytym terenie, chować się pod drzewami;

-należy unikać metalowych przedmiotów i nie przebywać w ich pobliżu;

-nie wolno rozmawiać przez telefon komórkowy.

 

 

,,Co słyszysz?’’ – ćwiczenia słuchowe.

Rodzicu włącz nagranie z odgłosami : ulewy, grzmotu, małego deszczyku, wichury.

Zadaniem dzieci jest rozpoznanie odgłosów oraz podanie nazwy tych zjawisk.

 

https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8

https://www.youtube.com/watch?v=eVPhhfQ9Xuc

 

,,Kapie, pada, leje’’ – szukanie wyrazów mówiących o  tym, co robi deszcz: kapie, pada, leje, mży, kropi, siąpi.

KOJARZENIE DŹWIĘKÓW: (do zabawy potrzebny będzie bębenek)

-uderzenia palcami w bębenek – kapie, kropi,

-przesuwanie palcami po bębenku – siąpi, mży,

-uderzenie pałeczką – pada,

-mocne uderzenie pałeczką – leje.

ILUSTROWANIE RODZAJU DESZCZU CIAŁEM:

-mżawka – pocieranie dłońmi o uda,

-silniejszy deszcz – klepanie dłońmi w uda,

-ulewa – tupanie nogami.

 

,,Uwaga, burza!’’ – zabawa ruchowa.

Do zabawy potrzebna będzie szeleszcząca folia, bębenek, hula - hoop.

Dzieci poruszają się po pokoju do dźwięków deszczu – szeleszczącej folii. Na dźwięk bębenka i hasło: Burza! dzieci wchodzą do obręczy.

 

,,Skąd się bierze burza?’’ – eksperyment.

Do przeprowadzenia doświadczenia potrzebne będą: szklanka, blaszane denko (pokrywka puszki), balonik, kawałek wełnianej tkaniny.

Instrukcja:

-Na suchej szklance umieszczamy blaszane denko.

-Nadmuchujemy balonik.

-Pocieramy energicznie balonik wełnianą szmatką i kładziemy go na denku.

-Zbliżamy palec do brzegu blachy.

Wnioski:

Rodzice porozmawiajcie z dziećmi co zauważyły i jak to wytłumaczyć?

(zaobserwowano przepływ prądu – w wyniku pocierania balonika wytworzyły się ładunki elektryczne – prąd, i przeskoczyła iskra, którą można porównać do małej błyskawicy).

 

Burza – przypomnienie poznanych wiadomości o burzy.

Dzieci spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

– Jak należy zachować się podczas burzy, gdy jesteśmy w domu? (pozamykać okna, wyłączyć: te­lewizor, komputer, radio, nie rozmawiać przez telefon, ponieważ uderzenie pioruna w urządzenie elektryczne lub telekomunikacyjne może spowodować porażenie)

 

– Co należy zrobić, gdy burza zaskoczy nas poza domem? (schronić się w bezpiecznym miejscu, w budynku, w jaskini, w aucie itp.)

 

– Co chroni budynki przed uderzeniem pioruna? (piorunochron)

 

– Czego należy unikać podczas burzy? (nie wolno chować się pod drzewami, nie wolno stać w wo­dzie itp.)

 

Praca z KP4.39b – poruszanie się zgodnie z kodem, kolorowanie obrazków.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-06-15 21:41:19
Data edycji: 2020-06-15 21:42:18
Ilość wyświetleń: 442
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej