WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

16.06.2020 Temat dnia: Burza.

16.06.2020 Temat dnia: Burza.

Proponowane zadania dla dzieci na dzisiaj:

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

-„Leżenie na piasku” – odtwarzanie figur geometrycznych. Zabawa z rodzeństwem. Dzieci biegają w różnych kierunkach. Gdy rodzic powie np. Trójkąt, dobierają się trójkami i układają na podłodze w taki sposób, żeby stworzyć trójkąt. Na słowo: Kwadrat łączą się w czwórki i układają kwadraty itd. Zabawę należy powtórzyć kilka razy.

 

 -„Plażowanie” – dzieci stawiają stopę na woreczku gimnastycznym. Na dany sygnał podnoszą woreczek palcami stopy. Ćwiczenie wykonują raz jedną, raz drugą nogą. Następnie w siadzie prostym podpartym przekładają palcami prawej stopy woreczek leżący przy lewej stopie i na odwrót. Na koniec rzucają woreczkami do celu – dużego pojemnika.

  

-„Orzeźwienie” – Do zabawy potrzebne będą puste butelki plastikowe. Dzieci w siadzie klęcznym kładą butelkę przed kolanami, dłonie na butelce – odsuwają butelki szybkim ruchem w przód i przysu­wają do kolan. Potem w leżeniu przodem zginają ręce w łokciach, dłonie trzymają na ziemi przy barkach, butelkę stawiają w małej odległości od twarzy. Robią głęboki wdech nosem i silny wy­dech ustami w stronę butelki. Powtarzają ćwiczenie kilkakrotnie, starając się silnym wydechem przewrócić butelkę. Następnie w leżeniu przodem trzymają butelkę w jednej ręce i przekazują ją ruchem okrężnym z ręki do ręki przed twarzą i za plecami w jednym i w drugim kierunku (ręce cały czas proste w łokciach). Na koniec w leżeniu tyłem trzymają oburącz butelkę za głową. Bu­telka leży poziomo. Podnoszą nogi i ręce i starają się dotkną stopami butelki, po czym wracają do pozycji wyjściowej.

 

 -„Pokrzywa” – Zabawa z rodzeństwem rodzicami. Dzieci siedzą w kręgu, jedno z nich wchodzi do środka i rzuca piłkę po kolei do każ­dego dziecka, wymieniając nazwy warzyw, owoców, krzewów. Na słowo „pokrzywa” nie można złapać piłki. Kto się pomyli, robi trzy pompki.

 

 

Burza – zagadka

Rodzicu przeczytaj zagadkę:

 

BURZA (M. Przewoźniak)

 

 

Co się dzieje tam u góry?

Wielką wojnę toczą chmury?

Wciąż na siebie nacierają

I strzelają, i błyskają?

Co się tam na górze dzieje?

Że się nam na głowy leje?

Od błyskawic niebo trzeszczy,

A nam w butach chlupie deszczyk.

Ciemne niebo dudni, świeci…

Co się dzieje tam na górze?

Wiedzą to na pewno dzieci:

Oglądamy groźną …

(burzę).

 

Dzieci spróbujcie nazwać dźwięki, które opisano w zagadce.

Drodzy rodzice porozmawiajcie z dziećmi na temat jak należy zachować się w czasie burzy.

Podczas burzy:

-należy unikać wysokich obiektów;

-nie wolno przebywać w wodzie ani na odkrytym terenie, chować się pod drzewami;

-należy unikać metalowych przedmiotów i nie przebywać w ich pobliżu;

-nie wolno rozmawiać przez telefon komórkowy.

 

 

,,Co słyszysz?’’ – ćwiczenia słuchowe.

Rodzicu włącz nagranie z odgłosami : ulewy, grzmotu, małego deszczyku, wichury.

Zadaniem dzieci jest rozpoznanie odgłosów oraz podanie nazwy tych zjawisk.

 

https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8

https://www.youtube.com/watch?v=eVPhhfQ9Xuc

 

,,Kapie, pada, leje’’ – szukanie wyrazów mówiących o  tym, co robi deszcz: kapie, pada, leje, mży, kropi, siąpi.

KOJARZENIE DŹWIĘKÓW: (do zabawy potrzebny będzie bębenek)

-uderzenia palcami w bębenek – kapie, kropi,

-przesuwanie palcami po bębenku – siąpi, mży,

-uderzenie pałeczką – pada,

-mocne uderzenie pałeczką – leje.

ILUSTROWANIE RODZAJU DESZCZU CIAŁEM:

-mżawka – pocieranie dłońmi o uda,

-silniejszy deszcz – klepanie dłońmi w uda,

-ulewa – tupanie nogami.

 

,,Uwaga, burza!’’ – zabawa ruchowa.

Do zabawy potrzebna będzie szeleszcząca folia, bębenek, hula - hoop.

Dzieci poruszają się po pokoju do dźwięków deszczu – szeleszczącej folii. Na dźwięk bębenka i hasło: Burza! dzieci wchodzą do obręczy.

 

,,Skąd się bierze burza?’’ – eksperyment.

Do przeprowadzenia doświadczenia potrzebne będą: szklanka, blaszane denko (pokrywka puszki), balonik, kawałek wełnianej tkaniny.

Instrukcja:

-Na suchej szklance umieszczamy blaszane denko.

-Nadmuchujemy balonik.

-Pocieramy energicznie balonik wełnianą szmatką i kładziemy go na denku.

-Zbliżamy palec do brzegu blachy.

Wnioski:

Rodzice porozmawiajcie z dziećmi co zauważyły i jak to wytłumaczyć?

(zaobserwowano przepływ prądu – w wyniku pocierania balonika wytworzyły się ładunki elektryczne – prąd, i przeskoczyła iskra, którą można porównać do małej błyskawicy).

 

Burza – przypomnienie poznanych wiadomości o burzy.

Dzieci spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

– Jak należy zachować się podczas burzy, gdy jesteśmy w domu? (pozamykać okna, wyłączyć: te­lewizor, komputer, radio, nie rozmawiać przez telefon, ponieważ uderzenie pioruna w urządzenie elektryczne lub telekomunikacyjne może spowodować porażenie)

 

– Co należy zrobić, gdy burza zaskoczy nas poza domem? (schronić się w bezpiecznym miejscu, w budynku, w jaskini, w aucie itp.)

 

– Co chroni budynki przed uderzeniem pioruna? (piorunochron)

 

– Czego należy unikać podczas burzy? (nie wolno chować się pod drzewami, nie wolno stać w wo­dzie itp.)

 

Praca z KP4.39b – poruszanie się zgodnie z kodem, kolorowanie obrazków.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-06-15 21:41:19
Data edycji: 2020-06-15 21:42:18
Ilość wyświetleń: 654
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej