WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

16.04.2021 r. - ''UFO''

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat dnia: „UFO”

 

Cele ogólne:

 

− rozwijanie mowy,

− rozwijanie sprawności fizycznej.

 

1. Wyjaśnienie nazwy UFO

 

Rodzic tłumaczy, że nazwa UFO powstała z pierwszych liter angielskich wyrazów

oznaczających niezidentyfikowany obiekt latający.

 

Rodzic zadaje pytania:

 

− Jak inaczej mówimy na UFO? (latający spodek)

− Dlaczego tak go nazywamy?

 

 

2. Rytmiczne dzielenie (na sylaby) słów związanych z kosmosem, np.:

 

 Rakieta (ra-kie-ta), gwiazdy (gwiaz - dy), planety (pla-ne-ty), kosmonauta (kos-mo-nau-ta),

statek (sta – tek), teleskop (te- le- skop), Ziemia (Zie-mia), niebo (nie-bo).

 

 

3. Kochane dzieci wysłuchajcie opowiadania Natalii Usenko „UFO” 

   i odpowiedzcie na pytania.

 

Pewnego razu wróżka Laurencja wybrała się do parku na poranny spacerek.

– Jejku! – zawołała nagle i stanęła jak wryta. – Śni mi się czy co? Na polance stoi ogromny

talerz! Cały biały w różowe kwiatki. Skąd on się tu wziął?

– Przyleciał – mruknęła papuga Klarcia.

– Telewizji nie oglądasz czy co? To nie jest zwykły talerz, tylko latający. Nazywa się UFO.

– A kto to są te małe kolorowe, co na nim siedzą?

– Ufoludki, oczywiście. Zobacz, jak płaczą. Chyba mają kłopoty.

– No to chodźmy im pomóc! – zawołała Laurencja.

Ufoludki na ich widok ucieszyły się okropnie i zaczęły pokazywać coś na migi.

– Zepsuły im się baterrryjki – przetłumaczyła Klarcia. – Nie mogą lecieć dalej.

– To ja im takie bateryjki wyczaruję! – Laurencja podniosła swoją czarodziejską różdżkę.

Niestety, za pierwszym razem wyczarowały się jej ogórki. Za drugim – kręgle. A za

trzecim maszynka do golenia.

– Chyba się nie znam na bateryjkach – westchnęła Laurencja. – W szkole czarownic

zawsze miałam pałę z fizyki.

Ufoludki płakały coraz głośniej i wyrywały sobie z głów czerwone włosy. Laurencja też

zaczęła chlipać.

– Przestań się mazać! – rozzłościła się Klarcia. – Rrrusz głową!

– Już wiem! – zawołała Laurencja i puknęła się różdżką w czoło.

W jednej chwili z dwu stron talerza wyrosły wielkie nietoperzowe skrzydła, a z trzeciej

 –puszysty lisi ogon.

– Pip, pip, kuraa! – wrzasnęły ufoludki i skoczyły do talerza. – Pęki, pęki, pa, pa!

– To na pewno znaczy: „Hip, hip, hurra” i „Dzięki, dzięki” – wyjaśniła Klarcia.

– A „pa, pa” – to sama wiesz.

W chwilę później talerz, machając skrzydłami i powiewając ogonem, zniknął w chmurach.

– Tym razem naprawdę ci się udało – powiedziała Klarcia. – Jesteś zupełnie dobrą

czarownicą.

– No myślę – odparła Laurencja i zadarła nos do góry.

 

  • Rozmowa na temat opowiadania.

- Co spotkała wróżka Laurencja w parku?

- Jak wyglądało UFO?

- Dlaczego ufoludki wylądowały w parku?

- Co wyczarowała wróżka zamiast bateryjek?

- Jak zakończyła się ta historia?

 

 

4. Zestaw zabaw ruchowych:

 

  • Zabawa ruchowa Planety.

 

Dziecko  biega swobodnie po wyznaczonym terenie. Na dźwięk dzwoneczka (lub innego

przedmiotu)  zatrzymuje się, staje wokół rodzica, który odgrywa rolę słońca, i  porusza

się wokół niego jak planety. Po kolejnym dźwięku dzwoneczka  biega swobodnie.

 

  • Zabawa ruchowa Księżyc.

 

Dziecko tworzy parę z rodzicem. Jedno z was oznaczone szarfą, jest księżycem i obiega

swoją planetę, czyli  rodzica, które obraca się wokół własnej osi. Na klaśnięcie rodzica,

rodzic z dzieckiem zamieniają się rolami.

 

 

5. Rysowanie UFO (tak jak sobie je dziecko wyobraża).

 

Do wykonania pracy potrzebne będą: kredki, kartka.

 

Kochane Miski – w załączniku przygotowałam Wam zdjęcia przedstawiające „latające

spodki”, obejrzyjcie je sobie, a następnie narysujcie tak jak sobie go wyobrażacie.  

Załącznik nr 1 – Latające spodki

 

  • Aby umilić Wam czas podczas rysowania latającego spodka posłuchajcie piosenki 

    pt. 
    „Ufolódki”.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Jtm4_sbUaDI&ab_channel=LittleOnes

 

 

 6. Ćwiczenia słuchowe.

 

Pokazujemy dziecku obrazki: ogórek, laska, lalka, dom, buda, aparat fotograficzny, serce,

ule, ekran, miś. Mówi nazwy obrazków bez pierwszej głoski, a dzieci wskazują

odpowiednie obrazki (*górek, *aska, *alka, *om, *uda, *parat, *erce, *le, *kran, *iś

  -  Załącznik nr 2 - obrazki

 

 

 7. Kochane Misiaczki na zakończenie zajęć obejrzyjcie bajkę pt. „Kim jest

PAXI” – Miłego oglądania !  

 

https://www.youtube.com/watch?v=3t9LQeY2ShA&ab_channel=EuropeanSpaceAgency%2CESA  

Data dodania: 2021-04-15 21:11:19
Data edycji: 2022-01-04 22:32:34
Ilość wyświetleń: 379
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej