WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

16.04.2021 r. - ''UFO''

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat dnia: „UFO”

 

Cele ogólne:

 

− rozwijanie mowy,

− rozwijanie sprawności fizycznej.

 

1. Wyjaśnienie nazwy UFO

 

Rodzic tłumaczy, że nazwa UFO powstała z pierwszych liter angielskich wyrazów

oznaczających niezidentyfikowany obiekt latający.

 

Rodzic zadaje pytania:

 

− Jak inaczej mówimy na UFO? (latający spodek)

− Dlaczego tak go nazywamy?

 

 

2. Rytmiczne dzielenie (na sylaby) słów związanych z kosmosem, np.:

 

 Rakieta (ra-kie-ta), gwiazdy (gwiaz - dy), planety (pla-ne-ty), kosmonauta (kos-mo-nau-ta),

statek (sta – tek), teleskop (te- le- skop), Ziemia (Zie-mia), niebo (nie-bo).

 

 

3. Kochane dzieci wysłuchajcie opowiadania Natalii Usenko „UFO” 

   i odpowiedzcie na pytania.

 

Pewnego razu wróżka Laurencja wybrała się do parku na poranny spacerek.

– Jejku! – zawołała nagle i stanęła jak wryta. – Śni mi się czy co? Na polance stoi ogromny

talerz! Cały biały w różowe kwiatki. Skąd on się tu wziął?

– Przyleciał – mruknęła papuga Klarcia.

– Telewizji nie oglądasz czy co? To nie jest zwykły talerz, tylko latający. Nazywa się UFO.

– A kto to są te małe kolorowe, co na nim siedzą?

– Ufoludki, oczywiście. Zobacz, jak płaczą. Chyba mają kłopoty.

– No to chodźmy im pomóc! – zawołała Laurencja.

Ufoludki na ich widok ucieszyły się okropnie i zaczęły pokazywać coś na migi.

– Zepsuły im się baterrryjki – przetłumaczyła Klarcia. – Nie mogą lecieć dalej.

– To ja im takie bateryjki wyczaruję! – Laurencja podniosła swoją czarodziejską różdżkę.

Niestety, za pierwszym razem wyczarowały się jej ogórki. Za drugim – kręgle. A za

trzecim maszynka do golenia.

– Chyba się nie znam na bateryjkach – westchnęła Laurencja. – W szkole czarownic

zawsze miałam pałę z fizyki.

Ufoludki płakały coraz głośniej i wyrywały sobie z głów czerwone włosy. Laurencja też

zaczęła chlipać.

– Przestań się mazać! – rozzłościła się Klarcia. – Rrrusz głową!

– Już wiem! – zawołała Laurencja i puknęła się różdżką w czoło.

W jednej chwili z dwu stron talerza wyrosły wielkie nietoperzowe skrzydła, a z trzeciej

 –puszysty lisi ogon.

– Pip, pip, kuraa! – wrzasnęły ufoludki i skoczyły do talerza. – Pęki, pęki, pa, pa!

– To na pewno znaczy: „Hip, hip, hurra” i „Dzięki, dzięki” – wyjaśniła Klarcia.

– A „pa, pa” – to sama wiesz.

W chwilę później talerz, machając skrzydłami i powiewając ogonem, zniknął w chmurach.

– Tym razem naprawdę ci się udało – powiedziała Klarcia. – Jesteś zupełnie dobrą

czarownicą.

– No myślę – odparła Laurencja i zadarła nos do góry.

 

  • Rozmowa na temat opowiadania.

- Co spotkała wróżka Laurencja w parku?

- Jak wyglądało UFO?

- Dlaczego ufoludki wylądowały w parku?

- Co wyczarowała wróżka zamiast bateryjek?

- Jak zakończyła się ta historia?

 

 

4. Zestaw zabaw ruchowych:

 

  • Zabawa ruchowa Planety.

 

Dziecko  biega swobodnie po wyznaczonym terenie. Na dźwięk dzwoneczka (lub innego

przedmiotu)  zatrzymuje się, staje wokół rodzica, który odgrywa rolę słońca, i  porusza

się wokół niego jak planety. Po kolejnym dźwięku dzwoneczka  biega swobodnie.

 

  • Zabawa ruchowa Księżyc.

 

Dziecko tworzy parę z rodzicem. Jedno z was oznaczone szarfą, jest księżycem i obiega

swoją planetę, czyli  rodzica, które obraca się wokół własnej osi. Na klaśnięcie rodzica,

rodzic z dzieckiem zamieniają się rolami.

 

 

5. Rysowanie UFO (tak jak sobie je dziecko wyobraża).

 

Do wykonania pracy potrzebne będą: kredki, kartka.

 

Kochane Miski – w załączniku przygotowałam Wam zdjęcia przedstawiające „latające

spodki”, obejrzyjcie je sobie, a następnie narysujcie tak jak sobie go wyobrażacie.  

Załącznik nr 1 – Latające spodki

 

  • Aby umilić Wam czas podczas rysowania latającego spodka posłuchajcie piosenki 

    pt. 
    „Ufolódki”.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Jtm4_sbUaDI&ab_channel=LittleOnes

 

 

 6. Ćwiczenia słuchowe.

 

Pokazujemy dziecku obrazki: ogórek, laska, lalka, dom, buda, aparat fotograficzny, serce,

ule, ekran, miś. Mówi nazwy obrazków bez pierwszej głoski, a dzieci wskazują

odpowiednie obrazki (*górek, *aska, *alka, *om, *uda, *parat, *erce, *le, *kran, *iś

  -  Załącznik nr 2 - obrazki

 

 

 7. Kochane Misiaczki na zakończenie zajęć obejrzyjcie bajkę pt. „Kim jest

PAXI” – Miłego oglądania !  

 

https://www.youtube.com/watch?v=3t9LQeY2ShA&ab_channel=EuropeanSpaceAgency%2CESA  

Data dodania: 2021-04-15 21:11:19
Data edycji: 2022-01-04 22:32:34
Ilość wyświetleń: 462
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej