WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

15.06.2020 Temat dnia: Kolory lata.

15.06.2020 Temat dnia: Kolory lata.

Proponowane zadania dla dzieci:

 

Zestaw ćwiczeń porannych:

-,,Malowanie’’ – ćwiczenia dużych grup mięśniowych. Dzieci wcielają się w role malarzy. Przygotuj trzy różne instrumenty. Przy dźwiękach pierwszego dzieci wspinają się na palce i pokazują gestami, że malują sufit. Gdy słyszą drugi, stają na całych stopach i udają, że malują ścianę. Przy trzecim kucają i odgrywają rolę, że malują podłogę.

-,,Malowanie oburącz’’ – ćwiczenie motoryki dużej. Dzieci w powietrzu rysują dowolne obrazki, powtarzając słowa: Gdy wspólnie pracują ręce, możesz napisać więcej.

-,,Marsz na piętach’’ – zabawa uspokajająca. Dzieci maszerują na piętach po obwodzie koła w rytm muzyki.

 

Po łące biega lato – słuchanie piosenki i rozmowa na temat jego treści.

Drodzy rodzice porozmawiajcie z dziećmi o tym jaką mamy teraz porę roku, jakie zmiany zauważyliście w przyrodzie, jakie zmiany zachodzą latem w parku, lesie i na polu.

Posłuchajcie uważnie piosenki i zastanówcie się, w jakim miejscu – zgodnie z piosenką – można spotkać lato. (link do piosenki)

https://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E

PO ŁĄCE BIEGA LATO (B. Lewandowska)

Po łące biega lato.

Uwija się jak bąk.

,,Dzień dobry’’ – mówi kwiatom

I pieści każdy pąk.

 

Ref. Kto chce się z latem spotkać,

        Niech idzie z nami tam.

        Rumianek i stokrotka

        Pokażą drogę nam.

 

Pomaga lato pszczołom,

Na kwiatach też się zna.

Uśmiecha się wesoło

I w berka wiatrem gra!

 

Ref. Kto chce się z latem spotkać…

 

Gdy lato jest zmęczone,

W szałasie sobie śpi.

I we śnie gra w zielone

Bo łąka mu się śni.

 

Ref. Kto chce się z latem spotkać…

 

Po wysłuchaniu piosenki spróbujcie powtórzyć tekst wers po wersie i zilustrować ruchem jego treść, rodzic może podsunąć propozycje tych gestów.

 

,,Obrazy lata’’ – ćwiczenie spostrzegawczości.

Do zadania potrzebne będą obrazki przedstawiające różne przedmioty (proponowane obrazki w załączniku).  Rozkładamy na stoliku różne obrazki, a dzieci wyszukują wśród nich te, które kojarzą się z latem, np. motyle, słońce, muszla, morze, wiaderko i łopatka, rower, leżak, truskawki, okulary. Spróbujcie uzasadnić swój wybór.

 

,,Przetwory owocowe’’

Zadaniem dzieci jest ułożenie puzzli przedstawiających owoce.

Drogi rodzicu w ( załączniku owoce) znajdziesz obrazki przedstawiające letnie owoce: poziomki, truskawki, jagody, maliny. Każdy obrazek możesz pociąć na kilka części.

Dzieci układają obrazki i podają nazwy owoców.

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

-Jakie letnie owoce znajdziemy w lesie? (jagody, poziomki, maliny)

-Jakie owoce rosną latem w ogrodzie? (truskawki, poziomki, maliny)

-Co można zrobić z letnich owoców? (soki, dżemy, konfitury, kompoty, galaretki).

 

 

„Poranny trening śpiewu ptaków” – ćwiczenia narządów artykulacyjnych.

 

 Dzieci siedzą na dywanie. Wcielają się w rolę ptaków, które ćwiczą głos przed porannym śpiewem. Rodzic  za pomocą określonych gestów pokazuje dzieciom, jakie mają wydobywać dźwięki:

 

– wysoko uniesiona ręka – dzieci wysoko piszczą: Pi, pi, pi…;

– zataczanie koła palcem wskazującym – dzieci naśladują odgłos: Trr… na różnych wysokościach;

– rytmiczne poruszanie palcem wskazującym – dzieci rytmicznie wypowiadają: Czy, czy, czy…;

– falisty ruch ręką – dzieci mówią: Fi ju, fi ju, fi ju… na różnych wysokościach.

 

Wycieczka do parku/lasu – obserwacja barw w przyrodzie, podawanie nazw kwiatów i innych roślin.

Zachęcam wszystkie dzieci, aby wybrały się wspólnie z rodzicami do parku czy lasu, aby zaobserwować zmiany zachodzące w przyrodzie, porozmawiać o lecie, letnich kwiatach, roślinach itp.

Proponuję obejrzeć również obejrzeć film pt. ,,Spacer po parku’’

https://www.youtube.com/watch?v=q3GFX0wSGiY

 

Praca z KP4.39a – poznanie znaczenia niektórych przysłów i związków frazeologicznych.

Drogi rodzicu przeczytaj zdania: 1. Mieć dwie lewe ręce. 2. Mieć muchy w nosie. 3. Siedzieć jak na szpilkach. 4. Spać jak kamień. Dzieci wpisują obok obrazków numery właściwych zdań, następnie odczytują zdania z poznanych liter, wpisują numer obrazka, który ilustruje dane zdanie. Potem dzieci ilustrują przysłowie ,,Myśleć o niebieskich migdałach’’.

 

 

Data dodania: 2020-06-15 08:08:36
Data edycji: 2020-06-15 08:11:41
Ilość wyświetleń: 367
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej