WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

15.06.2020 Temat dnia: Kolory lata.

15.06.2020 Temat dnia: Kolory lata.

Proponowane zadania dla dzieci:

 

Zestaw ćwiczeń porannych:

-,,Malowanie’’ – ćwiczenia dużych grup mięśniowych. Dzieci wcielają się w role malarzy. Przygotuj trzy różne instrumenty. Przy dźwiękach pierwszego dzieci wspinają się na palce i pokazują gestami, że malują sufit. Gdy słyszą drugi, stają na całych stopach i udają, że malują ścianę. Przy trzecim kucają i odgrywają rolę, że malują podłogę.

-,,Malowanie oburącz’’ – ćwiczenie motoryki dużej. Dzieci w powietrzu rysują dowolne obrazki, powtarzając słowa: Gdy wspólnie pracują ręce, możesz napisać więcej.

-,,Marsz na piętach’’ – zabawa uspokajająca. Dzieci maszerują na piętach po obwodzie koła w rytm muzyki.

 

Po łące biega lato – słuchanie piosenki i rozmowa na temat jego treści.

Drodzy rodzice porozmawiajcie z dziećmi o tym jaką mamy teraz porę roku, jakie zmiany zauważyliście w przyrodzie, jakie zmiany zachodzą latem w parku, lesie i na polu.

Posłuchajcie uważnie piosenki i zastanówcie się, w jakim miejscu – zgodnie z piosenką – można spotkać lato. (link do piosenki)

https://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E

PO ŁĄCE BIEGA LATO (B. Lewandowska)

Po łące biega lato.

Uwija się jak bąk.

,,Dzień dobry’’ – mówi kwiatom

I pieści każdy pąk.

 

Ref. Kto chce się z latem spotkać,

        Niech idzie z nami tam.

        Rumianek i stokrotka

        Pokażą drogę nam.

 

Pomaga lato pszczołom,

Na kwiatach też się zna.

Uśmiecha się wesoło

I w berka wiatrem gra!

 

Ref. Kto chce się z latem spotkać…

 

Gdy lato jest zmęczone,

W szałasie sobie śpi.

I we śnie gra w zielone

Bo łąka mu się śni.

 

Ref. Kto chce się z latem spotkać…

 

Po wysłuchaniu piosenki spróbujcie powtórzyć tekst wers po wersie i zilustrować ruchem jego treść, rodzic może podsunąć propozycje tych gestów.

 

,,Obrazy lata’’ – ćwiczenie spostrzegawczości.

Do zadania potrzebne będą obrazki przedstawiające różne przedmioty (proponowane obrazki w załączniku).  Rozkładamy na stoliku różne obrazki, a dzieci wyszukują wśród nich te, które kojarzą się z latem, np. motyle, słońce, muszla, morze, wiaderko i łopatka, rower, leżak, truskawki, okulary. Spróbujcie uzasadnić swój wybór.

 

,,Przetwory owocowe’’

Zadaniem dzieci jest ułożenie puzzli przedstawiających owoce.

Drogi rodzicu w ( załączniku owoce) znajdziesz obrazki przedstawiające letnie owoce: poziomki, truskawki, jagody, maliny. Każdy obrazek możesz pociąć na kilka części.

Dzieci układają obrazki i podają nazwy owoców.

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

-Jakie letnie owoce znajdziemy w lesie? (jagody, poziomki, maliny)

-Jakie owoce rosną latem w ogrodzie? (truskawki, poziomki, maliny)

-Co można zrobić z letnich owoców? (soki, dżemy, konfitury, kompoty, galaretki).

 

 

„Poranny trening śpiewu ptaków” – ćwiczenia narządów artykulacyjnych.

 

 Dzieci siedzą na dywanie. Wcielają się w rolę ptaków, które ćwiczą głos przed porannym śpiewem. Rodzic  za pomocą określonych gestów pokazuje dzieciom, jakie mają wydobywać dźwięki:

 

– wysoko uniesiona ręka – dzieci wysoko piszczą: Pi, pi, pi…;

– zataczanie koła palcem wskazującym – dzieci naśladują odgłos: Trr… na różnych wysokościach;

– rytmiczne poruszanie palcem wskazującym – dzieci rytmicznie wypowiadają: Czy, czy, czy…;

– falisty ruch ręką – dzieci mówią: Fi ju, fi ju, fi ju… na różnych wysokościach.

 

Wycieczka do parku/lasu – obserwacja barw w przyrodzie, podawanie nazw kwiatów i innych roślin.

Zachęcam wszystkie dzieci, aby wybrały się wspólnie z rodzicami do parku czy lasu, aby zaobserwować zmiany zachodzące w przyrodzie, porozmawiać o lecie, letnich kwiatach, roślinach itp.

Proponuję obejrzeć również obejrzeć film pt. ,,Spacer po parku’’

https://www.youtube.com/watch?v=q3GFX0wSGiY

 

Praca z KP4.39a – poznanie znaczenia niektórych przysłów i związków frazeologicznych.

Drogi rodzicu przeczytaj zdania: 1. Mieć dwie lewe ręce. 2. Mieć muchy w nosie. 3. Siedzieć jak na szpilkach. 4. Spać jak kamień. Dzieci wpisują obok obrazków numery właściwych zdań, następnie odczytują zdania z poznanych liter, wpisują numer obrazka, który ilustruje dane zdanie. Potem dzieci ilustrują przysłowie ,,Myśleć o niebieskich migdałach’’.

 

 

Data dodania: 2020-06-15 08:08:36
Data edycji: 2020-06-15 08:11:41
Ilość wyświetleń: 277
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej