Proponowane zadania dla dzieci:
Zestaw ćwiczeń porannych:
-,,Malowanie’’ – ćwiczenia dużych grup mięśniowych. Dzieci wcielają się w role malarzy. Przygotuj trzy różne instrumenty. Przy dźwiękach pierwszego dzieci wspinają się na palce i pokazują gestami, że malują sufit. Gdy słyszą drugi, stają na całych stopach i udają, że malują ścianę. Przy trzecim kucają i odgrywają rolę, że malują podłogę.
-,,Malowanie oburącz’’ – ćwiczenie motoryki dużej. Dzieci w powietrzu rysują dowolne obrazki, powtarzając słowa: Gdy wspólnie pracują ręce, możesz napisać więcej.
-,,Marsz na piętach’’ – zabawa uspokajająca. Dzieci maszerują na piętach po obwodzie koła w rytm muzyki.
Po łące biega lato – słuchanie piosenki i rozmowa na temat jego treści.
Drodzy rodzice porozmawiajcie z dziećmi o tym jaką mamy teraz porę roku, jakie zmiany zauważyliście w przyrodzie, jakie zmiany zachodzą latem w parku, lesie i na polu.
Posłuchajcie uważnie piosenki i zastanówcie się, w jakim miejscu – zgodnie z piosenką – można spotkać lato. (link do piosenki)
https://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E
PO ŁĄCE BIEGA LATO (B. Lewandowska)
Po łące biega lato.
Uwija się jak bąk.
,,Dzień dobry’’ – mówi kwiatom
I pieści każdy pąk.
Ref. Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.
Pomaga lato pszczołom,
Na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło
I w berka wiatrem gra!
Ref. Kto chce się z latem spotkać…
Gdy lato jest zmęczone,
W szałasie sobie śpi.
I we śnie gra w zielone
Bo łąka mu się śni.
Ref. Kto chce się z latem spotkać…
Po wysłuchaniu piosenki spróbujcie powtórzyć tekst wers po wersie i zilustrować ruchem jego treść, rodzic może podsunąć propozycje tych gestów.
,,Obrazy lata’’ – ćwiczenie spostrzegawczości.
Do zadania potrzebne będą obrazki przedstawiające różne przedmioty (proponowane obrazki w załączniku). Rozkładamy na stoliku różne obrazki, a dzieci wyszukują wśród nich te, które kojarzą się z latem, np. motyle, słońce, muszla, morze, wiaderko i łopatka, rower, leżak, truskawki, okulary. Spróbujcie uzasadnić swój wybór.
,,Przetwory owocowe’’
Zadaniem dzieci jest ułożenie puzzli przedstawiających owoce.
Drogi rodzicu w ( załączniku owoce) znajdziesz obrazki przedstawiające letnie owoce: poziomki, truskawki, jagody, maliny. Każdy obrazek możesz pociąć na kilka części.
Dzieci układają obrazki i podają nazwy owoców.
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
-Jakie letnie owoce znajdziemy w lesie? (jagody, poziomki, maliny)
-Jakie owoce rosną latem w ogrodzie? (truskawki, poziomki, maliny)
-Co można zrobić z letnich owoców? (soki, dżemy, konfitury, kompoty, galaretki).
„Poranny trening śpiewu ptaków” – ćwiczenia narządów artykulacyjnych.
Dzieci siedzą na dywanie. Wcielają się w rolę ptaków, które ćwiczą głos przed porannym śpiewem. Rodzic za pomocą określonych gestów pokazuje dzieciom, jakie mają wydobywać dźwięki:
– wysoko uniesiona ręka – dzieci wysoko piszczą: Pi, pi, pi…;
– zataczanie koła palcem wskazującym – dzieci naśladują odgłos: Trr… na różnych wysokościach;
– rytmiczne poruszanie palcem wskazującym – dzieci rytmicznie wypowiadają: Czy, czy, czy…;
– falisty ruch ręką – dzieci mówią: Fi ju, fi ju, fi ju… na różnych wysokościach.
Wycieczka do parku/lasu – obserwacja barw w przyrodzie, podawanie nazw kwiatów i innych roślin.
Zachęcam wszystkie dzieci, aby wybrały się wspólnie z rodzicami do parku czy lasu, aby zaobserwować zmiany zachodzące w przyrodzie, porozmawiać o lecie, letnich kwiatach, roślinach itp.
Proponuję obejrzeć również obejrzeć film pt. ,,Spacer po parku’’
https://www.youtube.com/watch?v=q3GFX0wSGiY
Praca z KP4.39a – poznanie znaczenia niektórych przysłów i związków frazeologicznych.
Drogi rodzicu przeczytaj zdania: 1. Mieć dwie lewe ręce. 2. Mieć muchy w nosie. 3. Siedzieć jak na szpilkach. 4. Spać jak kamień. Dzieci wpisują obok obrazków numery właściwych zdań, następnie odczytują zdania z poznanych liter, wpisują numer obrazka, który ilustruje dane zdanie. Potem dzieci ilustrują przysłowie ,,Myśleć o niebieskich migdałach’’.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13