WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

15.06.2020 r. - "POŻEGNANIE Z ZABAWKAMI"

15.06.2020 r. -

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W tym tygodniu realizować będziemy następujące tematy:

 

Temat tygodnia:  „ Pożegnania nadszedł czas”

 

Tematy dnia:

 

Poniedziałek:  „Pożegnanie z zabawkami”

 

Wtorek:  „Bezpieczne wakacje”

 

Środa:  „Wakacje w lesie”

 

Czwartek:  „Wakacje z uśmiechem”

 

Piątek:  „Powitanie lata”

 

 

Temat dnia:  „Pożegnanie z zabawkami”

 

 

  • rozpoznawanie emocji i radzenie sobie z nimi,
  • poszerzenie doświadczeń plastycznych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie sprawności ruchowej.

 

 

Proponowane zabawy i zadania.

 

 

1. O czym rozmawiają zabawki? – słuchanie opowiadania B.

Szelągowskiej „Zabawkowe smutki”.

 

Zabawki podobnie jak dzieci, wiedziały, że zbliżają się wakacje. – Znowu lato 

- westchnęła lalka Emilka – I jak co roku, za kilka dni zrobi się w przedszkolu tak

cicho. Będę tęsknić za dziećmi.  – Łatwo ci mówić – powiedziała lalka Rozalka. 

- Masz wszystkie ręce i nogi. A ja? Popatrz na mnie. Jakiś rozrabiaka wyrwał mi

rękę - Nie jakiś, tylko Krzyś – zawołał pajacyk i fiknął koziołka. – A ja tam lubię

wakacje. W ciągu dnia przez okno zagląda słoneczko, a wieczorem księżyc. Cisza,

spokój … - powiedział miś Łatek i pogłaskał  się po naderwanym uchu. – Może ktoś

mi je w końcu przyszyje. – Tak, tak, nareszcie będzie można odsapnąć. Do tej pory

nie mogę odnaleźć mojego kółka – zawołała wyścigówka. – Jak mam jeździć? Na

trzech kółkach? Nie da rady. – Coś nas uwiera  - westchnęły chórem klocki, ledwie

wystając z wielkiego pudła. – Może to właśnie twoje kółko? Mógłbyś je w końcu

zabrać, a nie tylko narzekasz! -  Lubię dzieci . Lubię, jak mnie biorą do swoich

rączek i patrzą na mnie z zachwytem – dodał zajączek Kłapek. – Mają taki miły

dotyk. Pamiętam, jak pierwszy raz trafiłem do przedszkola. Okropnie się bałem.

Myślałem, że może dzieci mnie nie polubią.  Ala tylko raz na mnie spojrzała i już

wiedziałem, że wszystko będzie dobrze.

- A mnie Ania woziła w wózeczku –  Rozmarzyła  się Rozalka. – Zaraz po tym, gdy

Krzyś wyrwał mi rękę. A później Zosia próbowała ją wsadzić z powrotem, ale jej się

nie udało.  – Z tym kółkiem to też troszkę była moja wina. Niepotrzebnie

najechałem na klocek. Kiedy dzieci mną się bawią, to wiem, że jestem potrzebny. 

A na dodatek, gdy Pawełek płakał, to Maciek dał mu mnie do zabawy. I od razu

Pawełek się uspokoił. Fajnie jest, gdy wywołujemy u dzieci uśmiech na twarzach.

- I jak się nami dzielą – odezwał się z rogu sali tygrysek. – Ja też wolę jeździć po

torach, gdy słyszę dziecięce głosy – wyszeptała kolejka, zagwizdała przeciągle 

i pojechała dalej. – Mam nadzieję, że te wakacje szybko miną i znów będziemy

wesoło bawić się z dziećmi – odezwał się po chwili zastanowienia misio.  – A może

dostanę całkiem nowe ucho i będzie ładniejsze od tego? – powiedział i znowu

pogłaskał się po głowie. – Chciałbym żeby było w kratkę! – Na pewno dostaniesz

nowe ucho. Pani Ewa tak potrafi ładnie szyć. Spójrz na mnie – powiedziała lalka

Emilka i zerknęła na swoją nową, koronkową sukienkę. – Będzie dobrze – zawołał

pajacyk. – Musimy tylko uzbroić się w cierpliwość i zebrać siły oraz energię na cały

przyszły rok. Zobaczycie, na pewno  nie będziemy się nudzić od września. – Na

pewno – odpowiedziały chórem  lalki i uszczęśliwione zasnęły. Misio i inne zabawki

też poszli spać, śniąc o nadchodzących zabawach. Pajacyk po raz ostatni fiknął

koziołka i usnął przytulony do zająca.

 

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.

 

- Co przytrafiło się lalce Rozalce, misiowi Łatkowi i wyścigówce podczas podczas

zabawy z dziećmi?

- Za jakimi przedszkolnymi zabawami i zabawkami tęsknicie w czasie tak długiej

przerwy?

 

 2. Zabawa ruchowa „Pajacyki i misie”

 

 

Dzieci maszerują po pokoju w rytm muzyki. Na przerwę w muzyce naśladują

wesołego pajacyka (skaczą, jak pajacyk) lub smutnego misia (powoli chodzą ze

spuszczoną w dół głową na czworakach).

 

 

 3. Karta pracy, cz. 2. Nr 60.

 

Dzieci:

 

- nazywają miejsca przedstawione na zdjęciach i to, co znajduje się pod nimi,

- łączą zdjęcia z odpowiednim krajobrazem,

- kolorują muszelki, liczą je i pokazują ich liczbę na palcach.



 4. Praca plastyczna – „Moja ulubiona zabawka z przedszkola” –

rysowanie pastelami olejnymi.

 

Potrzebne będą: kartka sztywnego papieru w kolorze brązowym lub w delikatnym

odcieniu zieleni, pastele olejne, chusteczki higieniczne.

 

Kochane dzieci  - proponuję Wam, wykonanie pracy plastycznej na temat „Moja

ulubiona zabawka z przedszkola” za pomocą techniki rysowania pastelami

olejnymi.   Przypomnijcie sobie, czym najbardziej lubiłyście się bawić. Narysujcie ją

na kartce (zabawek może być więcej). Wykorzystacie całą powierzchnię kartki, tak,

żeby praca była ciekawa i kolorowa.

 

DOBRA RADA – aby narysować cienką i delikatną kreskę, wystarczy rysować

czubkiem kredki. Natomiast aby uzyskać szeroką linię, należy rysować bokiem

kredki. Efekt barwnej smugi powstanie poprzez rozcieranie kredki np. chusteczką

higieniczną.

 

 

 

 5. Wysłuchajcie piosenki pt. „Już wkrótce wakacje” i powiedzcie o

czym ona opowiada - CD - Nowe przygody Olka i Ady cz. 2 nr 2.

 

I.

 Już wkrótce wakacje

i piękna przygoda,

wyjedźmy więc czym prędzej,

bo każdej chwili szkoda.

 

Ref.

 

Gdzie grzywy morskich fal,

gdzie słońca złoty blask,

gdzie ptaków leśny chór

swym śpiewem wita was.

 

II.

Żegnamy się z panią,

z Maciusiem i Anią,

gotowi spakowani,

dziś w drogę wyruszamy

 

Ref.

 

Gdzie grzywy morskich fal …

 

III.

Lecimy, jedziemy,

idziemy, płyniemy,

powietrzem, lądem, wodą,

by spotkać się z przygodą.

 

Ref.

 

Gdzie grzywy morskich fal …

 

Przykładowe pytania:

 

- O czym opowiada piosenka?

- Gdzie możemy spędzić czas wakacji?

- Jakimi środkami transportu możemy dotrzeć w nowe ciekawe miejsca?



 6. Czym jedziemy na wakacje – rozwiązywanie zagadek

 

Kochane „Jasie i Małgosie – czy potraficie odgadnąć te zagadki.

 

 

Składa się z wagonów i lokomotywy,

Podróż nim to prawie same pozytywy.

Bezpieczny i szybki, gdy po torach gna.

Każdy z was na pewno już odpowiedź zna. ( pociąg)

 

Pojazd, co ma cztery koła,

Długą drogę przebyć zdoła.

Co zapewnia nam wygodę,

nazywamy ….    (samochodem)

 

To maszyna do latania.

Śmigło silnik uruchamia.

Skrzydła niosą go po niebie.

Co to jest ? ja pytam Ciebie.  (samolot)

 

Mknie przez miasto i jest duży,

Pasażerom swoim służy.

Skasuj bilet kiedy wsiadasz,

 Będzie miejsce to usiądziesz.

Jeszcze tylko podpowiadam,

Każdy numer swój posiada. (autobus)

 

Na siodełku sobie siedzisz, no i pedałujesz,

Dzięki niemu długi dystans szybko pokonujesz.

Możesz jeździć nim po górach oraz po ulicy,

Umieszczamy na nim dzwonek – gdzieś na kierownicy. (rower)

 

 

 7. Zabawa ruchowa – „Zjeżdżalnia dla piłki”

 

Drogie dzieci – usiądźcie w siadzie prostym podpartym, piłki połóżcie na stopach.

Unieście złączone nogi w górę – piłka toczy się w kierunku bioder. Unieście biodra w

górę – piłka wraca do poprzedniej pozycji. Podczas wykonywania ćwiczeń musicie

mieć cały czas wyprostowane kolana.

 

 

 8Zabawa ruchowa – „Wałkowanie pączków”

 

Piłkę ułóżcie pod stopami, palce zaciśnijcie na piłce. Następnie – wałkujcie piłkę

okrężnymi ruchami stóp – w lewo i prawo.

 

 

Miłej zabawy!

A.Sz.

 

 

 

 

Data dodania: 2020-06-14 22:22:27
Data edycji: 2020-06-14 22:38:33
Ilość wyświetleń: 717
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej