WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

15.04.2020 Temat dnia: NA POLU.

15.04.2020  Temat dnia: NA POLU.

15.04.2020 Temat dnia: Na polu.

  1. ,,Praca rolnika’’ – słuchanie wiersza.

Drogi rodzicu proszę przeczytaj wiersz. Dzieci zwróćcie uwagę na wszystkie trudne słowa, postarajcie się je zapamiętać.

Wspólna praca  L. Wiszniewski

Kwaknął kaczor raz i drugi:

-Na podwórku widzę pługi… Kwa, kwa!

Wróbel siedzi na stodole:

-Już gospodarz jedzie w pole… Ćwir, ćwir!

Zając przysiadł na ugorze:

-Już gospodarz w polu orze… Hop, hop!

Na podwórku kogut pieje:

-Już gospodarz w polu sieje… Ko, ko!

Na topoli kraczą wrony:

-Już koniki ciągną brony… Kra, kra!

Teraz krzyczą wszyscy razem:

-Oraliśmy z gospodarzem! Hej, hej!

Rozmowa kierowana na temat wiersza.

Drogi rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat pracy rolnika w polu, spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

-Czy zrozumieliście wszystkie słowa użyte w wierszu? (rodzic stara wyjaśnić dzieciom, co to jest pług, ugór, orka, brona.

-Czy zapamiętaliście jakie zwierzęta występowały w wierszu?

-Co robiły i o czym opowiadały? Spróbujcie dzieci utworzyć zdania z niektórymi słowami użytymi w wierszu. Dzieci przeliczają słowa w zdaniach i na palcach pokazują ich liczbę.

  1. ,,Dlaczego rośliny rosną’’- praca plastyczna

Proszę przygotujcie kartki, kredki, papier kolorowy, nożyczki, klej itp. Proponuję wykonać plakat na ten temat. Czego potrzebują roślinki, żeby rosnąć i się rozwijać. Porozmawiajcie o tym, możecie tworzyć ilustracje, rysować ilustracje i pisać wyrazy.

  1. ,,Zakładamy uprawę ziół’’ – zabawa badawcza

Opowiedzcie jakie rośliny może uprawiać rolnik, oraz co można zrobić z tych nasion. Przypomnijcie sobie o uprawie rzeżuchy, cebuli, fasoli – pamiętacie jak sialiśmy w przedszkolu? Co to są zioła, jak wyglądają, do czego można je wykorzystać. Na podstawie wykonanego wcześniej plakatu, przypomnijcie sobie, czego potrzebują rośliny do wzrostu i rozwoju. Możecie wspólnie z rodzicami przygotować doniczki, ziemię, nasionka rożnych ziół, albo wysiać nasionka w waszych ogródkach. Nie zapomnijcie o podlewaniu.

  1. Praca z KP3.45a – przypomnienie cyklu rozwoju roślin, zaznaczenie kolejności, rysowanie po śladzie pędów fasoli. (zał.)
  2. Praca z KP3.45b – rysowanie drogi w labiryncie, klasyfikowanie warzyw i owoców. (zał.)
  3. Praca z KP3.46a – zapisywanie i rozwiązywanie działań arytmetycznych, dodawanie w zakresie 10 (zał.)
  4. Praca z KP3.46b – czytanie sylab i pisanie utworzonych z nich wyrazów. (zał.)

 

Data dodania: 2020-04-14 22:17:59
Data edycji: 2020-04-14 22:24:25
Ilość wyświetleń: 690
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej