WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

15.04.2020 Temat dnia: NA POLU.

15.04.2020  Temat dnia: NA POLU.

15.04.2020 Temat dnia: Na polu.

  1. ,,Praca rolnika’’ – słuchanie wiersza.

Drogi rodzicu proszę przeczytaj wiersz. Dzieci zwróćcie uwagę na wszystkie trudne słowa, postarajcie się je zapamiętać.

Wspólna praca  L. Wiszniewski

Kwaknął kaczor raz i drugi:

-Na podwórku widzę pługi… Kwa, kwa!

Wróbel siedzi na stodole:

-Już gospodarz jedzie w pole… Ćwir, ćwir!

Zając przysiadł na ugorze:

-Już gospodarz w polu orze… Hop, hop!

Na podwórku kogut pieje:

-Już gospodarz w polu sieje… Ko, ko!

Na topoli kraczą wrony:

-Już koniki ciągną brony… Kra, kra!

Teraz krzyczą wszyscy razem:

-Oraliśmy z gospodarzem! Hej, hej!

Rozmowa kierowana na temat wiersza.

Drogi rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat pracy rolnika w polu, spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

-Czy zrozumieliście wszystkie słowa użyte w wierszu? (rodzic stara wyjaśnić dzieciom, co to jest pług, ugór, orka, brona.

-Czy zapamiętaliście jakie zwierzęta występowały w wierszu?

-Co robiły i o czym opowiadały? Spróbujcie dzieci utworzyć zdania z niektórymi słowami użytymi w wierszu. Dzieci przeliczają słowa w zdaniach i na palcach pokazują ich liczbę.

  1. ,,Dlaczego rośliny rosną’’- praca plastyczna

Proszę przygotujcie kartki, kredki, papier kolorowy, nożyczki, klej itp. Proponuję wykonać plakat na ten temat. Czego potrzebują roślinki, żeby rosnąć i się rozwijać. Porozmawiajcie o tym, możecie tworzyć ilustracje, rysować ilustracje i pisać wyrazy.

  1. ,,Zakładamy uprawę ziół’’ – zabawa badawcza

Opowiedzcie jakie rośliny może uprawiać rolnik, oraz co można zrobić z tych nasion. Przypomnijcie sobie o uprawie rzeżuchy, cebuli, fasoli – pamiętacie jak sialiśmy w przedszkolu? Co to są zioła, jak wyglądają, do czego można je wykorzystać. Na podstawie wykonanego wcześniej plakatu, przypomnijcie sobie, czego potrzebują rośliny do wzrostu i rozwoju. Możecie wspólnie z rodzicami przygotować doniczki, ziemię, nasionka rożnych ziół, albo wysiać nasionka w waszych ogródkach. Nie zapomnijcie o podlewaniu.

  1. Praca z KP3.45a – przypomnienie cyklu rozwoju roślin, zaznaczenie kolejności, rysowanie po śladzie pędów fasoli. (zał.)
  2. Praca z KP3.45b – rysowanie drogi w labiryncie, klasyfikowanie warzyw i owoców. (zał.)
  3. Praca z KP3.46a – zapisywanie i rozwiązywanie działań arytmetycznych, dodawanie w zakresie 10 (zał.)
  4. Praca z KP3.46b – czytanie sylab i pisanie utworzonych z nich wyrazów. (zał.)

 

Data dodania: 2020-04-14 22:17:59
Data edycji: 2020-04-14 22:24:25
Ilość wyświetleń: 760
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej