15.04.2020 Temat dnia: Na polu.
Drogi rodzicu proszę przeczytaj wiersz. Dzieci zwróćcie uwagę na wszystkie trudne słowa, postarajcie się je zapamiętać.
Wspólna praca L. Wiszniewski
Kwaknął kaczor raz i drugi:
-Na podwórku widzę pługi… Kwa, kwa!
Wróbel siedzi na stodole:
-Już gospodarz jedzie w pole… Ćwir, ćwir!
Zając przysiadł na ugorze:
-Już gospodarz w polu orze… Hop, hop!
Na podwórku kogut pieje:
-Już gospodarz w polu sieje… Ko, ko!
Na topoli kraczą wrony:
-Już koniki ciągną brony… Kra, kra!
Teraz krzyczą wszyscy razem:
-Oraliśmy z gospodarzem! Hej, hej!
Rozmowa kierowana na temat wiersza.
Drogi rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat pracy rolnika w polu, spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
-Czy zrozumieliście wszystkie słowa użyte w wierszu? (rodzic stara wyjaśnić dzieciom, co to jest pług, ugór, orka, brona.
-Czy zapamiętaliście jakie zwierzęta występowały w wierszu?
-Co robiły i o czym opowiadały? Spróbujcie dzieci utworzyć zdania z niektórymi słowami użytymi w wierszu. Dzieci przeliczają słowa w zdaniach i na palcach pokazują ich liczbę.
Proszę przygotujcie kartki, kredki, papier kolorowy, nożyczki, klej itp. Proponuję wykonać plakat na ten temat. Czego potrzebują roślinki, żeby rosnąć i się rozwijać. Porozmawiajcie o tym, możecie tworzyć ilustracje, rysować ilustracje i pisać wyrazy.
Opowiedzcie jakie rośliny może uprawiać rolnik, oraz co można zrobić z tych nasion. Przypomnijcie sobie o uprawie rzeżuchy, cebuli, fasoli – pamiętacie jak sialiśmy w przedszkolu? Co to są zioła, jak wyglądają, do czego można je wykorzystać. Na podstawie wykonanego wcześniej plakatu, przypomnijcie sobie, czego potrzebują rośliny do wzrostu i rozwoju. Możecie wspólnie z rodzicami przygotować doniczki, ziemię, nasionka rożnych ziół, albo wysiać nasionka w waszych ogródkach. Nie zapomnijcie o podlewaniu.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13