WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

14.04.2020 Temat dnia: Dzień w gospodarstwie.

14.04.2020  Temat dnia: Dzień w gospodarstwie.

14.04.2020  Temat kompleksowy: Praca rolnika.

14.04.2020  Temat dnia: Dzień w gospodarstwie.

 

  1. ,,Wiejskie odgłosy’’

Dzieci zapoznają się z odgłosami z wiejskiej zagrody. Proszę zastanówcie się skąd mogą pochodzić podobne dźwięki i odpowiedzcie na pytania: https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0

 

 

-Jak myślicie, skąd pochodzą odgłosy?

-Co słyszeliście?

-Po czym poznaliście skąd pochodzą odgłosy?

Drodzy rodzice porozmawiajcie z dziećmi na temat doświadczeń związanych z przebywaniem na wsi i odpowiedzcie na pytania:

-Kto był kiedyś na wsi?

-Co możesz o niej opowiedzieć?

-Co widziałeś?

-Co zapamiętałeś?

-Co ci się podobało?

-Czego jeszcze chciałbyś się dowiedzieć o życiu na wsi?

  1. Rozmowy zwierząt

Drodzy rodzice przeczytajcie dzieciom wierszyk, dzieci wykonują ćwiczenia logopedyczne (naśladują odgłosy zwierząt)

 

Rozmowy zwierząt

Mu, Mu, Mu, tak krowa muczy

Kto Cię krowo tak nauczył?

Nikt nie uczył mnie muczenia

Mówię Mu od urodzenia,

A ponadto daję słowo

Jestem bardzo mleczną krową

 

Baran do owcy mówi: beee

Czego baran od niej chce?

Powiedz owco ma kochana

Ile mleka dałaś z rana?

Dałam dzisiaj dużo mleka

Teraz na mnie fryzjer czeka

 

Kukuryku, kukuryku

Co się dzieje w tym kurniku?

Kura jaja wysiaduje,

Kogut z dumą spaceruje,

Bo za chwilę już na świecie

Ma pojawić się ich dziecię.

 

Źrebię w stajni mamy szuka

Rży, kopytkiem w ziemię stuka

Gdzie ta mama się podziała?

Pewnie z tatą w świat pognała

Klacz i ogier wnet wrócili,

Na wyścigach konnych byli.

 

Tak zwierzęta rozmawiają

One też swój język mają.

To jest język zagrodowy

Kury, owcy czy też krowy.

 

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

-Jakie zwierzęta występowały w wierszu?

-O czym rozmawiały zwierzęta?

-Czy zwierzęta rzeczywiście mogą ze sobą rozmawiać?

-Do czego służą wydawane przez nie odgłosy?

A teraz spróbujcie naśladować odgłosy zwierząt np.

Spróbujcie wydać odgłos jagnięcia, które zobaczyło wilka, bardzo się boi i przywałuje owcę.

Spróbujcie przedstawić krowę, która jest bardzo głodna i przywołuje gospodarza.

 

  1. ,,Zagroda’’ – zabawa matematyczna

Proszę o przygotowanie sznurka oraz kilku zwierzątek, jeśli macie np. kurę, konia, krowę świnkę, królika.

Ze sznurka robimy kółeczka (zagrody) i dzieci przyporządkowują zwierzęta do odpowiednich zagród i ich policzenie.

Następnie dzieci opowiadają o zagrodach, w taki sposób, jakby były hodowcami tych zwierząt. Jakie zwierzęta hodują, jak one wyglądają, czy wszystkie są takie same, czym się różnią.

 

  1. ,,Bal w zagrodzie’’- zabawa ruchowa.

Dzieci wybierają sobie dowolne zwierzę gospodarskie, którego ruchy będą naśladować podczas zabawy. Dzieci mogą tańczyć np.: jak kury (w przysiadzie, na dwóch nogach, machając skrzydełkami), jak psy (na czworakach), jak konie (podpierając się na wyprostowanych rękach i nogach) podczas balu na wiejskim podwórku do dowolnej piosenki.

 

  1. ,,Zwierzęta w zagrodzie’’ – praca plastyczna

Proszę przygotujcie szablony zwierząt gospodarskich z kartonu, klej, nożyczki, kolorowy papier, płatki kosmetyczne, watę, ścinki włóczki, tkaniny.

Dzieci ozdabiają szablony np. kolorowym papierem, płatkami kosmetycznymi, watą itp. Dzieci tworzą gospodarstwo, a z klocków budują zagrody dla poszczególnych rodzajów zwierząt.

(Szablony zwierząt w załączniku)

Miłej zabawy!

 

  1. Praca z KP3.44a. – łączenie młodych i dorosłych zwierząt tego samego gatunku. (zał.)
  2. Praca z KP3.44b. – przeliczanie figur, zabawy ruchowo – słowne, odczytywanie zdań, łączenie ich z obrazkiem. (zał.)

 

 

Data dodania: 2020-04-14 10:57:44
Data edycji: 2020-04-14 11:03:37
Ilość wyświetleń: 674
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej