14.04.2020 Temat kompleksowy: Praca rolnika.
14.04.2020 Temat dnia: Dzień w gospodarstwie.
Dzieci zapoznają się z odgłosami z wiejskiej zagrody. Proszę zastanówcie się skąd mogą pochodzić podobne dźwięki i odpowiedzcie na pytania: https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0
-Jak myślicie, skąd pochodzą odgłosy?
-Co słyszeliście?
-Po czym poznaliście skąd pochodzą odgłosy?
Drodzy rodzice porozmawiajcie z dziećmi na temat doświadczeń związanych z przebywaniem na wsi i odpowiedzcie na pytania:
-Kto był kiedyś na wsi?
-Co możesz o niej opowiedzieć?
-Co widziałeś?
-Co zapamiętałeś?
-Co ci się podobało?
-Czego jeszcze chciałbyś się dowiedzieć o życiu na wsi?
Drodzy rodzice przeczytajcie dzieciom wierszyk, dzieci wykonują ćwiczenia logopedyczne (naśladują odgłosy zwierząt)
Rozmowy zwierząt
Mu, Mu, Mu, tak krowa muczy
Kto Cię krowo tak nauczył?
Nikt nie uczył mnie muczenia
Mówię Mu od urodzenia,
A ponadto daję słowo
Jestem bardzo mleczną krową
Baran do owcy mówi: beee
Czego baran od niej chce?
Powiedz owco ma kochana
Ile mleka dałaś z rana?
Dałam dzisiaj dużo mleka
Teraz na mnie fryzjer czeka
Kukuryku, kukuryku
Co się dzieje w tym kurniku?
Kura jaja wysiaduje,
Kogut z dumą spaceruje,
Bo za chwilę już na świecie
Ma pojawić się ich dziecię.
Źrebię w stajni mamy szuka
Rży, kopytkiem w ziemię stuka
Gdzie ta mama się podziała?
Pewnie z tatą w świat pognała
Klacz i ogier wnet wrócili,
Na wyścigach konnych byli.
Tak zwierzęta rozmawiają
One też swój język mają.
To jest język zagrodowy
Kury, owcy czy też krowy.
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
-Jakie zwierzęta występowały w wierszu?
-O czym rozmawiały zwierzęta?
-Czy zwierzęta rzeczywiście mogą ze sobą rozmawiać?
-Do czego służą wydawane przez nie odgłosy?
A teraz spróbujcie naśladować odgłosy zwierząt np.
Spróbujcie wydać odgłos jagnięcia, które zobaczyło wilka, bardzo się boi i przywałuje owcę.
Spróbujcie przedstawić krowę, która jest bardzo głodna i przywołuje gospodarza.
Proszę o przygotowanie sznurka oraz kilku zwierzątek, jeśli macie np. kurę, konia, krowę świnkę, królika.
Ze sznurka robimy kółeczka (zagrody) i dzieci przyporządkowują zwierzęta do odpowiednich zagród i ich policzenie.
Następnie dzieci opowiadają o zagrodach, w taki sposób, jakby były hodowcami tych zwierząt. Jakie zwierzęta hodują, jak one wyglądają, czy wszystkie są takie same, czym się różnią.
Dzieci wybierają sobie dowolne zwierzę gospodarskie, którego ruchy będą naśladować podczas zabawy. Dzieci mogą tańczyć np.: jak kury (w przysiadzie, na dwóch nogach, machając skrzydełkami), jak psy (na czworakach), jak konie (podpierając się na wyprostowanych rękach i nogach) podczas balu na wiejskim podwórku do dowolnej piosenki.
Proszę przygotujcie szablony zwierząt gospodarskich z kartonu, klej, nożyczki, kolorowy papier, płatki kosmetyczne, watę, ścinki włóczki, tkaniny.
Dzieci ozdabiają szablony np. kolorowym papierem, płatkami kosmetycznymi, watą itp. Dzieci tworzą gospodarstwo, a z klocków budują zagrody dla poszczególnych rodzajów zwierząt.
(Szablony zwierząt w załączniku)
Miłej zabawy!
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13