W sercu dżungli - temat dnia
Rozdajemy dziecku losy, na których są przedstawione sylwety zwierząt mieszkających w dżungli (małpa, papuga, wąż).
Dziecko ogląda obrazek, i zapamiętuje, co jest na nim przedstawione.
Następnie los wraca do koszyka. Później dziecko naśladują zwierzę, które widziało na obrazku (ruch, odgłos).
Pomoce: losy z sylwetami węża, małpy i papugi
Umawiamy się ze, rodzic recytuje wiersze, a dziecko będzie wykonywało
umówione czynności w ustalony sposób.
Papuga
„Papużko, papużko,
Powiedz mi coś na uszko”.
„Nic ci nie powiem, boś ty plotkarz,
Powtórzysz każdemu, kogo spotkasz”.
Dziecko : Nadstawia ucha, przykładając do niego dłoń.
Trzyma pluszową papugę i przecząco kręci głową.
Małpa
Małpy skaczą niedościgle,
Małpy robią małpie figle,
Niech pan spojrzy na pawiana
Co za małpa, proszę pana.
Dziecko :
Wskazuje palcem na małpkę.
Podrzuca małpką, naśladuje podskoki i fikołki.
Wąż u krawcowej
„Czy pani krawcowa zwęża
za dużą skórę na węża?”
„Nie, bo po igle zostają dziury,
wychodzą paski z wężowej skóry.”
Dziecko: Trzyma w rękach pluszowego węża i udaje, że on się wije.
Naśladuje gest szycia igłą i nitką, kręci przecząco głową.
Kładziemy na podłodze różnej długości węże. Dziecko porównuje długość (początkowo dwóch),
stosując określenia: dłuższy, krótszy.
Następnie dokładamy trzeciego węża, a dziecko opisuje ich długość,
stopniując przymiotniki: długi, dłuższy, najdłuższy lub krótki, krótszy, najkrótszy.
Pomoce: węże różnej długości (mogą to być zwinięte koce, apaszki, bawełniane chusteczki lub wycięte z papieru sylwety).
manualnej. Dziecko wycina sylwetkę węża. Następnie ozdabia go według własnego pomysłu i zagina jak wachlarz. Z cienkiego paska papieru przyklejają długi język.
Pomoce: kredki, czerwony papier kolorowy, nożyczki, klej
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13