WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

13.06.2020r

13.06.2020r

 

W sercu dżungli     -     temat dnia

  • „Mieszkańcy dżungli” – zabawa ruchowa, naśladowanie sposobu poruszania się i odgłosów zwierząt egzotycznych.

Rozdajemy dziecku losy, na których są przedstawione sylwety zwierząt mieszkających w dżungli (małpa, papuga, wąż).

 Dziecko ogląda obrazek, i zapamiętuje, co jest na nim przedstawione.

Następnie los wraca do koszyka. Później dziecko  naśladują zwierzę, które widziało na obrazku (ruch, odgłos).

Pomoce: losy z sylwetami węża, małpy i papugi

  • „Wesołe wierszyki” – ilustrowanie ruchem treści czytanych przez nauczyciela wierszy J. Brzechwy oraz M. Ledwoń.

Umawiamy  się ze, rodzic recytuje wiersze, a dziecko będzie  wykonywało

umówione czynności w ustalony sposób.

Papuga

„Papużko, papużko,

Powiedz mi coś na uszko”.

„Nic ci nie powiem, boś ty plotkarz,

Powtórzysz każdemu, kogo spotkasz”.

Dziecko : Nadstawia ucha, przykładając do niego dłoń.

Trzyma pluszową papugę i przecząco kręci głową.

Małpa

Małpy skaczą niedościgle,

Małpy robią małpie figle,

Niech pan spojrzy na pawiana

Co za małpa, proszę pana.

Dziecko :

Wskazuje palcem na małpkę.

Podrzuca małpką, naśladuje podskoki i fikołki.

 

Wąż u krawcowej

„Czy pani krawcowa zwęża

za dużą skórę na węża?”

„Nie, bo po igle zostają dziury,

wychodzą paski z wężowej skóry.”

Dziecko: Trzyma w rękach pluszowego węża i udaje, że on się wije.

Naśladuje gest szycia igłą i nitką, kręci przecząco głową.

  • „Długi jak wąż” – zabawa dydaktyczna, porównywanie długości kolorowych węży, stopniowanie przymiotników.

Kładziemy na podłodze różnej długości węże. Dziecko porównuje długość (początkowo dwóch),

stosując określenia: dłuższy, krótszy.

 Następnie dokładamy trzeciego węża, a dziecko opisuje ich długość,

stopniując przymiotniki: długi, dłuższy, najdłuższy lub krótki, krótszy, najkrótszy.

Pomoce: węże różnej długości (mogą to być zwinięte koce, apaszki, bawełniane chusteczki lub wycięte z papieru sylwety).

 

  • „Wąż boa” – praca plastyczna, ozdabianie szablonu i zaginanie według instrukcji, doskonalenie sprawności

manualnej. Dziecko wycina sylwetkę węża. Następnie ozdabia go według własnego pomysłu i zagina jak wachlarz. Z cienkiego paska papieru przyklejają długi język.

Pomoce: kredki, czerwony papier kolorowy, nożyczki, klej

 

 

Data dodania: 2020-06-12 00:31:28
Data edycji: 2020-06-12 00:36:42
Ilość wyświetleń: 692
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej