WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

13.06.2020r

13.06.2020r

 

W sercu dżungli     -     temat dnia

  • „Mieszkańcy dżungli” – zabawa ruchowa, naśladowanie sposobu poruszania się i odgłosów zwierząt egzotycznych.

Rozdajemy dziecku losy, na których są przedstawione sylwety zwierząt mieszkających w dżungli (małpa, papuga, wąż).

 Dziecko ogląda obrazek, i zapamiętuje, co jest na nim przedstawione.

Następnie los wraca do koszyka. Później dziecko  naśladują zwierzę, które widziało na obrazku (ruch, odgłos).

Pomoce: losy z sylwetami węża, małpy i papugi

  • „Wesołe wierszyki” – ilustrowanie ruchem treści czytanych przez nauczyciela wierszy J. Brzechwy oraz M. Ledwoń.

Umawiamy  się ze, rodzic recytuje wiersze, a dziecko będzie  wykonywało

umówione czynności w ustalony sposób.

Papuga

„Papużko, papużko,

Powiedz mi coś na uszko”.

„Nic ci nie powiem, boś ty plotkarz,

Powtórzysz każdemu, kogo spotkasz”.

Dziecko : Nadstawia ucha, przykładając do niego dłoń.

Trzyma pluszową papugę i przecząco kręci głową.

Małpa

Małpy skaczą niedościgle,

Małpy robią małpie figle,

Niech pan spojrzy na pawiana

Co za małpa, proszę pana.

Dziecko :

Wskazuje palcem na małpkę.

Podrzuca małpką, naśladuje podskoki i fikołki.

 

Wąż u krawcowej

„Czy pani krawcowa zwęża

za dużą skórę na węża?”

„Nie, bo po igle zostają dziury,

wychodzą paski z wężowej skóry.”

Dziecko: Trzyma w rękach pluszowego węża i udaje, że on się wije.

Naśladuje gest szycia igłą i nitką, kręci przecząco głową.

  • „Długi jak wąż” – zabawa dydaktyczna, porównywanie długości kolorowych węży, stopniowanie przymiotników.

Kładziemy na podłodze różnej długości węże. Dziecko porównuje długość (początkowo dwóch),

stosując określenia: dłuższy, krótszy.

 Następnie dokładamy trzeciego węża, a dziecko opisuje ich długość,

stopniując przymiotniki: długi, dłuższy, najdłuższy lub krótki, krótszy, najkrótszy.

Pomoce: węże różnej długości (mogą to być zwinięte koce, apaszki, bawełniane chusteczki lub wycięte z papieru sylwety).

 

  • „Wąż boa” – praca plastyczna, ozdabianie szablonu i zaginanie według instrukcji, doskonalenie sprawności

manualnej. Dziecko wycina sylwetkę węża. Następnie ozdabia go według własnego pomysłu i zagina jak wachlarz. Z cienkiego paska papieru przyklejają długi język.

Pomoce: kredki, czerwony papier kolorowy, nożyczki, klej

 

 

Data dodania: 2020-06-12 00:31:28
Data edycji: 2020-06-12 00:36:42
Ilość wyświetleń: 592
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej