WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

13.05.2020 r. - MIESZKAŃCY ŁĄKI

13.05.2020 r. -  MIESZKAŃCY ŁĄKI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat dnia: „Mieszkańcy łąki”


  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • grupowanie przedmiotów według ustalonego kryterium,
  • rozwijanie sprawności ruchowej.

 

Proponowane zabawy i zadania:

 

 

 1. Zabawa - „Tworzenie kompozycji kwiatowych”

 

Potrzebne będąkartka w białym kolorze i kartki w różnych kolorach, nożyczki,

ołówek, szablony kół.

 

Rozkładamy na stole kartki oraz szablony kół. Dziecko odrysowuje na kartkach

koła, a następnie je wycina. Układa z kolorowych kół na białej kartce dowolne

kompozycje kwiatowe.

 

 

 2.  Zabawa w odnajdywanie ukrytych sylwet owadów – mieszkańców

łąki.

 

Potrzebne będą: zdjęcia – pszczoły, biedronki, mrówki, konika polnego.

 

Chowamy w pokoju w różnych jego częściach zdjęcia owadów. Dziecko odnajduje

zdjęcia, a mama lub tata umieszcza je przyklejając  w widocznym miejscu. Dziecko

podaje nazwy owadów, dzieląc je rytmicznie (na sylaby).

 

 

 3. Zabawa ruchowa – „Wyścig świerszczy”

 

 

Wyznaczamy w pomieszczeniu linię startu i linie mety. Dziecko ustawione jest na

linii startu i na hasło: START! Dziecko porusza się do przodu skokiem zajęczym, aż

do linii mety. Zabawę powtarzamy kilka razy.

 

 

 4. Zabawa – Grupowanie sylwet kwiatów według koloru lub kształtu.

 

 

Potrzebne będą: sylwety kwiatów z papieru kolorowego: po pięć czerwonych

maków, żółtych złocieni, białej koniczyny, fioletowej koniczyny, białych stokrotek,

trzy obręcze, zielona krepina lub zielona tkanina.

 

Układamy zielona krepinę – łąkę. Umieszczamy na łące sylwety kwiatów –

rozmieszczamy je w sposób dowolny. Zastanawiamy się, czy łąka wyglądałaby

ładniej, gdyby kwiaty rosły na niej w bardziej uporządkowany sposób. Pytamy

dziecko, jak można to zrobić. (Jeśli dziecko nie będzie wiedziało, podpowiadamy,

jakie kryterium zastosować). Dziecko układa sylwety kwiatów na łące według

kolorów, a potem według kształtów. Przygląda się łące. Zastanawia się, kiedy łąka

jest ładniejsza: wtedy, gdy kwiaty rosną w dowolny sposób, czy wtedy, gdy są

uporządkowane według koloru lub kształtu. Uzasadniają swoją opinię.

 

 

 5. Zabawa – „Układanie z kół sylwety biedronki”. Rysowanie na sylwecie

odpowiedniej liczby kropek.

 

Potrzebne będą:  dwa czerwone koła (na skrzydła biedronki), jedno małe czarne

koło (głowa biedronki) i jedno większe czarne koło, na które naklejone będą

skrzydła biedronki, czarna kredka, klej.

 

Wręczamy dziecku dwa czerwone koła i dwa czarne koła – większe i mniejsze,

czarną kredkę. Większe czarne koła dziecko składa na pół. Układa i nakleja je na

większym czarnym kole tak, aby utworzyły skrzydła biedronki. Małe, czarne kółko

(głowę biedronki) doklejają od spodu do większego czarnego koła. Pytamy dziecko,

czego brakuje biedronce. Klaszczemy w dłonie dwa razy. Dziecko rysuje na

czerwonych skrzydłach dwie kropki. Następnie dziecko liczy, ile kropek ma

biedronka. Klaszczemy trzy razy, a dzieci dorysowują kropki na skrzydłach. Wyniki

każdego liczenia pokazują na palcach.

 

Załącznik nr 1 – Wzór biedronki

 

 

 6. Obserwowanie biedronek w ogrodzie, łące lub parku.

 

 

Pokazujemy dziecku, w jaki sposób można wziąć biedronkę na podstawiony liść,

gdy już ją mamy na lisciu, wtedy możemy poobserwować ją z bliska, a później

przenieść ją w bezpieczne miejsce. Jest to, doskonała metoda, na przezwyciężenie

lęku, uprzedzeń i niechęć do owadów.

 

 

 7. Karta pracy , cz.2, nr 50 – 51

 

Dziecko:

- łączą w pary owady z kwiatkami; mówi, czego jest więcej: owadów czy kwiatów,

-  naśladują sposób poruszania się pszczoły , mrówki, konika polnego, dżdżownicy.


8. Zestaw ćwiczeń ruchowych:

 

  • Zabawa orientacyjno -  porządkowa „Motylki”

 

Dziecko rozkłada krążki w pewnej odległości od siebie. Nawiązujemy do tematu

tygodnia. Proponujemy, aby dziecko wyobraziło sobie, że jest motylkiem. Kiedy gra

muzyka, motylek lata pomiędzy kwiatkami (krążkami); na przerwę w muzyce siada

na dowolny krążku (kwiatku).

 

  • Ćwiczenie wyprostne – „Bociany”

 

Dziecko układa krążek na głowie, prostuje plecy, układa ręce na biodrach i powoli

porusza się po całym pokoju, wysoko unosząc kolana – bociany chodzą po łące.

 

  • Ćwiczenie mięśni nóg i mięśni brzucha – „Dżdżownica”

 

Dziecko leży na brzuchu. Dłonie, jedna ułożona na drugiej, umieszczają na krążku.

Brodę opiera na dłoniach. Na sygnał mamy lub taty, chwyta krążek rękami z obu

stron, unosząc go w górę, tak jakby wyglądały przez otwór – dżdżownica szykuje się

do wyjścia z ziemi. Po chwili wraca do pozycji wyjściowej (bo przez otwór widać

ptaka), powtarzają ćwiczenie.

 

 W załączniku nr 2 i 3 - KOLOROWANKI - "Mieszkańcy łąki"

 

 

Miłej zabawy !

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-05-12 20:28:32
Data edycji: 2020-05-12 20:56:59
Ilość wyświetleń: 340
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej