WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

13.05.2020 r. - MIESZKAŃCY ŁĄKI

13.05.2020 r. -  MIESZKAŃCY ŁĄKI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat dnia: „Mieszkańcy łąki”


  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • grupowanie przedmiotów według ustalonego kryterium,
  • rozwijanie sprawności ruchowej.

 

Proponowane zabawy i zadania:

 

 

 1. Zabawa - „Tworzenie kompozycji kwiatowych”

 

Potrzebne będąkartka w białym kolorze i kartki w różnych kolorach, nożyczki,

ołówek, szablony kół.

 

Rozkładamy na stole kartki oraz szablony kół. Dziecko odrysowuje na kartkach

koła, a następnie je wycina. Układa z kolorowych kół na białej kartce dowolne

kompozycje kwiatowe.

 

 

 2.  Zabawa w odnajdywanie ukrytych sylwet owadów – mieszkańców

łąki.

 

Potrzebne będą: zdjęcia – pszczoły, biedronki, mrówki, konika polnego.

 

Chowamy w pokoju w różnych jego częściach zdjęcia owadów. Dziecko odnajduje

zdjęcia, a mama lub tata umieszcza je przyklejając  w widocznym miejscu. Dziecko

podaje nazwy owadów, dzieląc je rytmicznie (na sylaby).

 

 

 3. Zabawa ruchowa – „Wyścig świerszczy”

 

 

Wyznaczamy w pomieszczeniu linię startu i linie mety. Dziecko ustawione jest na

linii startu i na hasło: START! Dziecko porusza się do przodu skokiem zajęczym, aż

do linii mety. Zabawę powtarzamy kilka razy.

 

 

 4. Zabawa – Grupowanie sylwet kwiatów według koloru lub kształtu.

 

 

Potrzebne będą: sylwety kwiatów z papieru kolorowego: po pięć czerwonych

maków, żółtych złocieni, białej koniczyny, fioletowej koniczyny, białych stokrotek,

trzy obręcze, zielona krepina lub zielona tkanina.

 

Układamy zielona krepinę – łąkę. Umieszczamy na łące sylwety kwiatów –

rozmieszczamy je w sposób dowolny. Zastanawiamy się, czy łąka wyglądałaby

ładniej, gdyby kwiaty rosły na niej w bardziej uporządkowany sposób. Pytamy

dziecko, jak można to zrobić. (Jeśli dziecko nie będzie wiedziało, podpowiadamy,

jakie kryterium zastosować). Dziecko układa sylwety kwiatów na łące według

kolorów, a potem według kształtów. Przygląda się łące. Zastanawia się, kiedy łąka

jest ładniejsza: wtedy, gdy kwiaty rosną w dowolny sposób, czy wtedy, gdy są

uporządkowane według koloru lub kształtu. Uzasadniają swoją opinię.

 

 

 5. Zabawa – „Układanie z kół sylwety biedronki”. Rysowanie na sylwecie

odpowiedniej liczby kropek.

 

Potrzebne będą:  dwa czerwone koła (na skrzydła biedronki), jedno małe czarne

koło (głowa biedronki) i jedno większe czarne koło, na które naklejone będą

skrzydła biedronki, czarna kredka, klej.

 

Wręczamy dziecku dwa czerwone koła i dwa czarne koła – większe i mniejsze,

czarną kredkę. Większe czarne koła dziecko składa na pół. Układa i nakleja je na

większym czarnym kole tak, aby utworzyły skrzydła biedronki. Małe, czarne kółko

(głowę biedronki) doklejają od spodu do większego czarnego koła. Pytamy dziecko,

czego brakuje biedronce. Klaszczemy w dłonie dwa razy. Dziecko rysuje na

czerwonych skrzydłach dwie kropki. Następnie dziecko liczy, ile kropek ma

biedronka. Klaszczemy trzy razy, a dzieci dorysowują kropki na skrzydłach. Wyniki

każdego liczenia pokazują na palcach.

 

Załącznik nr 1 – Wzór biedronki

 

 

 6. Obserwowanie biedronek w ogrodzie, łące lub parku.

 

 

Pokazujemy dziecku, w jaki sposób można wziąć biedronkę na podstawiony liść,

gdy już ją mamy na lisciu, wtedy możemy poobserwować ją z bliska, a później

przenieść ją w bezpieczne miejsce. Jest to, doskonała metoda, na przezwyciężenie

lęku, uprzedzeń i niechęć do owadów.

 

 

 7. Karta pracy , cz.2, nr 50 – 51

 

Dziecko:

- łączą w pary owady z kwiatkami; mówi, czego jest więcej: owadów czy kwiatów,

-  naśladują sposób poruszania się pszczoły , mrówki, konika polnego, dżdżownicy.


8. Zestaw ćwiczeń ruchowych:

 

  • Zabawa orientacyjno -  porządkowa „Motylki”

 

Dziecko rozkłada krążki w pewnej odległości od siebie. Nawiązujemy do tematu

tygodnia. Proponujemy, aby dziecko wyobraziło sobie, że jest motylkiem. Kiedy gra

muzyka, motylek lata pomiędzy kwiatkami (krążkami); na przerwę w muzyce siada

na dowolny krążku (kwiatku).

 

  • Ćwiczenie wyprostne – „Bociany”

 

Dziecko układa krążek na głowie, prostuje plecy, układa ręce na biodrach i powoli

porusza się po całym pokoju, wysoko unosząc kolana – bociany chodzą po łące.

 

  • Ćwiczenie mięśni nóg i mięśni brzucha – „Dżdżownica”

 

Dziecko leży na brzuchu. Dłonie, jedna ułożona na drugiej, umieszczają na krążku.

Brodę opiera na dłoniach. Na sygnał mamy lub taty, chwyta krążek rękami z obu

stron, unosząc go w górę, tak jakby wyglądały przez otwór – dżdżownica szykuje się

do wyjścia z ziemi. Po chwili wraca do pozycji wyjściowej (bo przez otwór widać

ptaka), powtarzają ćwiczenie.

 

 W załączniku nr 2 i 3 - KOLOROWANKI - "Mieszkańcy łąki"

 

 

Miłej zabawy !

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-05-12 20:28:32
Data edycji: 2020-05-12 20:56:59
Ilość wyświetleń: 445
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej