WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

13.04.2021 r. ''WYPRAWA NA ZIELONĄ PLANETĘ''

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat dnia: „Wyprawa na zieloną planetę”

 

Cele główne:

 

− rozwijanie aktywności twórczej,

− rozwijanie sprawności manualnej.

 

1. Kochane dzieci zapraszam was razem z Rodzicem  na „Zieloną Planetę”.

Do zabawy potrzebnę będzie: podkład muzyczny, krzesełka, odtwarzacz CD.

 

Drogi Rodzicu ustaw 2  krzesełka w rzędzie (jedno dla dziecka drugie dla Ciebie –

symbolizują one siedzenia w rakiecie. Siadacie na krzesełkach.  Opowiadasz krótką

historię, której może towarzyszyć podkład muzyczny.

 

Witaj na pokładzie statku kosmicznego! Zabiorę Cię w niezwykłą podróż – na Zieloną Planetę.

Zapinamy pasy. Ruszamy. Statek wznosi się coraz wyżej i wyżej. Ziemia robi się coraz

mniejsza…

Jaka ona błękitna! Ale, ale, czujesz? Stajesz się coraz lżejszy. To dziwne uczucie to stan

nieważkości – unosimy się w powietrzu, jakbyśmy w nim płynęli. Widzisz na zewnątrz

ciemność kosmosu, którą rozświetlają migoczące gwiazdy. Zapadamy w sen, który będzie

trwał kilka lat, ale dla nas to tylko chwila.

Budzimy się. Statek kosmiczny zbliża się do Zielonej Planety. Patrz z zachwytem na zbliżającą

się planetę. Serce bije nam mocno. Oto cel naszej wyprawy. Na planecie jest życie. Lądujemy.

Otacza nas tłum uśmiechniętych mieszkańców planety. Czy przyjmą nas życzliwie? Jak

wyglądają mieszkańcy Zielonej Planety? Czy są podobni do nas? Jak wygląda życie na tej

planecie?

 

 Przerywasz opowieść i zadajesz pytanie:

− Jak się nazywa ta planeta?

− Jak mogli wyglądać mieszkańcy zielonej planety?

 

Wychodzicie ze statku. Wita was tłum postaci o uśmiechniętych twarzach, ludzkich twarzach,

tylko… zielonych. Co za ulga! Zwiedzacie planetę. Jest taka podobna do Ziemi, tylko wszystko

jest zielone!

Wracacie na Ziemię, szczęśliwi, że gdzieś jest życie podobne do naszego.

 

 

 2.Teraz odrobinę się poruszamy

 

  • Zabawa ruchowo-naśladowcza Rakieta.

 

Dziecko siada  na piętach, dłonie trzyma na udach. Na słowa Rodzica: Uruchamiamy

rakietę -  zaczyna uderzać rytmicznie w uda: najpierw powoli, potem coraz prędzej.

Następnie kręci rękami młynek – najpierw powoli, potem coraz prędzej. Na słowo: Start

wyciąga ręce do góry i głośno krzyczy: Uuuuu! (rakieta odleciała). Zabawę powtarzamy 

 3– 4 razy.

 

 

 -  Rozmowa na temat Zielonej Planety.

 

− Czy przyjemnie jest spotkać w kosmosie kogoś podobnego do nas?

− Czy chcielibyście, żeby wszystko wokół was było w jednym kolorze?

 

 

  • Zabawa ruchowa Zielona Planeta.

 

Do zabawy potrzebny będzie: tamburyn lub inny instrument muzyczny.

 

 

Dziecko porusza się po pokoju odpowiednio do dźwięków tamburynu (marsz, podskoki,

bieg). Podczas przerwy w grze pokazuje ciałem, jak mogły wyglądać rośliny na Zielonej

Planecie. Podczas drugiej przerwy pokazuje, jak mogły wyglądać żyjące tam zwierzęta.

 

 

  • Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.

 

Dziecko dobiera się w parze z Rodzicem. Stajecie naprzeciwko siebie, uderzając raz w

swoje dłonie, raz w dłonie partnera i powtarza za Rodzicem rymowankę (jedno słowo –

jedno uderzenie).

 

 Na Zielonej Planecie wszystko jest zielone –

drzewa, krzewy, kwiaty,

 wszystkie zwierzęta, nie tylko oswojone.

Ludzie mają zieloną skórę, włosy i ubrania,

zielonymi oczami patrzą na słońce,

które zielona chmura przesłania.

 

  • Zabawa "Podróz po planetach" 

 

https://www.youtube.com/watch?v=SCMAcaNwGwo&ab_channel=OlaiBlu-taniecdladziecionline 

 

 

 

3. Karta pracy, cz. 2, nr 26.

 

− Odszukajcie na obrazku cztery ufoludki, które ukryły

się przed mamą Zuzi.

− Posłuchajcie imion ufoludków podzielonych rytmicznie. Powiedzcie je.

 

 

4. Praca plastyczna - rysowanie ufoludka według tekstu rymowanki.

 

  • Słuchanie rymowanki.

 

Jestem sobie ufoludek

cały zieleniutki.

Mam trzy ręce, cztery nogi

i nos okrąglutki.

Oczy czarne tak jak węgiel,

kreskę zamiast warg,

brzuch jak balon i sprężynki

trzy na głowie mam.

 

  • Omawianie wyglądu ufoludka z rymowanki.

 

− W jakim kolorze jest ufoludek?

− Ile ma rąk i ile nóg?

− Jaki ma nos?

− W jakim kolorze ma oczy?

− Co ma zamiast warg?

− Jak wygląda jego brzuch?

− Co ma na głowie?

 

  • Słuchanie jeszcze raz rymowanki.


 5. A teraz kochane Miśki narysujcie ufoludka według opisu.

 

Do wykonania rysunku potrzebne będą: zielone kredki, kartka.

 

 

Miłej zabawy!

 

 

 

 

 

Data dodania: 2021-04-12 22:26:04
Data edycji: 2022-01-04 22:30:48
Ilość wyświetleń: 313
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej