WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

13.04.2021 Praca zdalna

13.04.2021 Praca zdalna

Wtorek: 13.04.2021r.

Temat dnia: Przybysze z kosmosu

 

Cel główny:

− rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnej.

Cel operacyjny:

Dziecko:

− wyraża swoje pomysły w ekspresji plastycznej.

świadomości i ekspresji kulturalnej.

 

  • Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej – Kosmonauta.

Obrazek przedstawiający kosmonautę (załącznik nr 1)

Dzieci układają obrazek przedstawiający kosmonautę (pocięty na 5 części). Nazywają postać,

którą przedstawia. Próbują wyjaśnić, kim jest kosmonauta. Omawiają jego wygląd.

Wypowiadają słowo kosmonauta rytmicznie (z podziałem na sylaby) za Rodzicem, z różnym natężeniem głosu – cicho, głośno.

 

  • Opowieść ruchowa Wyprawa w kosmos – przy nagraniu spokojnej melodii.

Dzieci naśladują czynności, o których opowiada Rodzic.

Pewnego dnia dzieci postanowiły wybrać się w podróż kosmiczną, aby sprawdzić, czy w kosmosie można spotkać żywe istoty. Założyły skafandry kosmiczne, weszły po drabince do statku kosmicznego, zapięły pasy bezpieczeństwa i wystartowały. Leciały, leciały, omijały inne statki, machały rękami do pilotujących je kosmonautów, aż wylądowały na nieznanej planecie. Po drabince wysiadły ze statku i przeskakiwały z kamienia na kamień, których pełno było dookoła. Następnie czołgały się przez gęste trawy do małego jeziorka. Wrzucały do niego drobne kamyczki, aby się przekonać, czy jest głębokie. Nagle zobaczyły dziwną postać. Poruszała się na szeroko rozstawionych nogach, stawiając duże kroki. Co pewien czas podskakiwała w górę. Dzieci bardzo się przestraszyły. Zaczęły biec w kierunku swojego statku. Dopiero kiedy w nim usiadły, poczuły się bezpieczne, chociaż nieco zmartwione, że bliżej nie poznały mieszkańca planety, którą odwiedziły.

Jak wyobrażamy sobie kosmitę? – malowanie palcem w powietrzu.

 

  • Słuchanie rymowanki Spotkanie z ufoludkiem, recytowanej przez Rodzica.

(z wykorzystaniem rysunku opisywanej postaci - załącznik nr 2)

 

To jest Zieluś piegowaty. Brzuch okrągły tak jak bania.

Ma ubranko w białe łaty. Małe czułki do wąchania.

Uszy wielkie jak u słonia, Skrzydła z ramion mu wystają,

gruby nos i zęby konia. śmieszne nóżki zasłaniają.

Oczka małe, rozbiegane, Dwa ogony zakrzywione,

włosy długie, rozczochrane. stopy wielkie i czerwone.

Wypowiedz dziecka na temat wyglądu ufoludka.

 

  • Wykonanie pracy plastycznej – Mój Ufoludek z rolki

Rolki po papierze ozdabiamy w dowolny sposób; malujemy farbą, obklejamy bibułą lub folią aluminiową. Doklejamy z plasteliny oczy, nosy, otwory gębowe i inne... Wykorzystując druciki kreatywne, kolorowe bibuły, kartki, pióra, doklejamy kosmitom części ciała, fryzury, antenki itp.

(zdjęcie przykładowych Ufoludków w załączniku nr 3)

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa Ufoludki.

Dziecko biega po pokoju w różnym kierunku przy dźwiękach „Piosenki o kosmosie” z dnia wczorajszego – link do piosenki:

W UKŁADZIE SŁONECZNYM || NutkoSfera || Piosenki DLA DZIECI - YouTube

 Na hasło: Ufoludki! Zamieniają się w przybyszów z nieznanej planety i wymyślają różne sposoby ich poruszania się.

 

Zadanie dodatkowe:

  • Połącz ze sobą te same ufoludki – załącznik nr 4

 

Życzę miłej zabawy!!!

Data dodania: 2021-04-12 17:39:46
Data edycji: 2021-04-12 17:47:45
Ilość wyświetleń: 321
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej