WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

12.06.2020 GROŹNI MIESZKAŃCY NASZYCH LASÓW

12.06.2020 GROŹNI MIESZKAŃCY NASZYCH LASÓW

 

Temat dnia: GROŹNI MIESZKAŃCY NASZYCH LASÓW

 

 

„Kim jestem?” – zabawa ruchowo-naśladowcza. Dzieci stoją na dywanie. Naśladują poruszanie się poszczególnych zwierząt w rytm muzyki: niedźwiedzie – poruszają się na czworakach, zające – skaczą, dzięcioły – uderzają ręką o podłogę, wiewiórki – skaczą i jedzą orzeszki, dziki – ryją w ziemi (na czworakach udają, że pocierają nosem o podłogę).

 

 

„Zwierzęta leśne” – wytnij z załącznika zdjęcia przedstawiające zwierzęta zamieszkujące las. Dzieci opisują poszczególne zwierzęta. Mówią, które znają, a których nie, następnie segregują zwierzęta z podziałem na zwierzęta roślinożerne i drapieżniki (przyklejają na kartce).

Spróbuj odpowiedzieć na pytania:

Jak myślicie, co jedzą zwierzęta roślinożerne, a czym odżywiają się

drapieżniki?

Jak powinniśmy zachowywać się w lesie? 

Jak należy się zachować, kiedy zobaczymy w lesie dzikie zwierzę?

Dlaczego kontakt z dzikimi zwierzętami może być niebezpieczny?

Co może się stać, gdy spotkamy żmiję, niedźwiedzia, wilka, dzika? 

Dzieci zapamiętajcie, że dzikie zwierzęta atakują ludzi wyłącznie w sytuacji zagrożenia. Raczej chronią się przed ludźmi niż wychodzą im naprzeciw.

 

„Uwaga wilk!” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci biegają po dywanie, a na sygnał przybierają pozycję „żółwia”.

 

„Moje zwierzątko” – przestrzenna praca plastyczna. Przygotuj materiały potrzebne do wykonania pracy plastycznej: rajstopy, gumki recepturki, wypełniacz do maskotek lub watę, mazaki, papier kolorowy, klej, nożyczki, wstążki, druciki kreatywne. Dzieci zastanawiają się, jak z zebranych przedmiotów zrobić psa, kota lub inne zwierzątko i przystępują do pracy, korzystając ze wszystkich zgromadzonych materiałów.

 

Praca z KP4.37a – odnalezienie ukrytych zwierząt i zaznaczenie ich.

Praca z KP4.38b – kącik grafomotoryczny, rozwiązywanie działań, zapisywanie wyników.

Praca z KP4.37b – zaznaczanie sytuacji, w których nie należy podchodzić do nieznajomego psa, otaczanie pętlą obrazków przedmiotów potrzebnych podczas spaceru z psem.

 

Data dodania: 2020-06-11 23:39:48
Data edycji: 2020-06-11 23:42:17
Ilość wyświetleń: 1051
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej