Temat dnia: GROŹNI MIESZKAŃCY NASZYCH LASÓW
„Kim jestem?” – zabawa ruchowo-naśladowcza. Dzieci stoją na dywanie. Naśladują poruszanie się poszczególnych zwierząt w rytm muzyki: niedźwiedzie – poruszają się na czworakach, zające – skaczą, dzięcioły – uderzają ręką o podłogę, wiewiórki – skaczą i jedzą orzeszki, dziki – ryją w ziemi (na czworakach udają, że pocierają nosem o podłogę).
„Zwierzęta leśne” – wytnij z załącznika zdjęcia przedstawiające zwierzęta zamieszkujące las. Dzieci opisują poszczególne zwierzęta. Mówią, które znają, a których nie, następnie segregują zwierzęta z podziałem na zwierzęta roślinożerne i drapieżniki (przyklejają na kartce).
Spróbuj odpowiedzieć na pytania:
Jak myślicie, co jedzą zwierzęta roślinożerne, a czym odżywiają się
drapieżniki?
Jak powinniśmy zachowywać się w lesie?
Jak należy się zachować, kiedy zobaczymy w lesie dzikie zwierzę?
Dlaczego kontakt z dzikimi zwierzętami może być niebezpieczny?
Co może się stać, gdy spotkamy żmiję, niedźwiedzia, wilka, dzika?
Dzieci zapamiętajcie, że dzikie zwierzęta atakują ludzi wyłącznie w sytuacji zagrożenia. Raczej chronią się przed ludźmi niż wychodzą im naprzeciw.
„Uwaga wilk!” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci biegają po dywanie, a na sygnał przybierają pozycję „żółwia”.
„Moje zwierzątko” – przestrzenna praca plastyczna. Przygotuj materiały potrzebne do wykonania pracy plastycznej: rajstopy, gumki recepturki, wypełniacz do maskotek lub watę, mazaki, papier kolorowy, klej, nożyczki, wstążki, druciki kreatywne. Dzieci zastanawiają się, jak z zebranych przedmiotów zrobić psa, kota lub inne zwierzątko i przystępują do pracy, korzystając ze wszystkich zgromadzonych materiałów.
Praca z KP4.37a – odnalezienie ukrytych zwierząt i zaznaczenie ich.
Praca z KP4.38b – kącik grafomotoryczny, rozwiązywanie działań, zapisywanie wyników.
Praca z KP4.37b – zaznaczanie sytuacji, w których nie należy podchodzić do nieznajomego psa, otaczanie pętlą obrazków przedmiotów potrzebnych podczas spaceru z psem.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13