WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

12.05.2020r

12.05.2020r

KOLOROWA ŁAKA     -     temat dnia

Cele:

- zapoznanie z rożnymi możliwościami spędzenia czasu wolnego na lace w maju,

- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu czytanego ,

- poznanie koordynacji słuchowo ruchowej,

- poznanie tekstu i melodii nowej piosenki.

SMOK ŁĄKOWY WIELOGŁOWY     -     słuchanie opowiadania Ewy Stadtmuṻller

FB : https://www.facebook.com/planeta.byst...

 - O czym wam przeczytać? - zapytała mama, rozsiadając sie wygodnie w fotelu rozstawionym miedzy lóżkami dzieci.

- O Kubusiu Puchatku - zdecydowała natychmiast Ada. - Jak zaprosił Prosiaczka na piknik...

- Piknik ! - wykrzyknął Olek. - Zupełnie zapomniałem ! Jutro jedziemy na piknik i pani prosiła, żeby każdy miał w plecaku coś dobrego, czym mógłby poczęstować innych.

- Masz szczęście, że wczoraj upiekłam ciasteczka - uspokoiła go mama - zapakujemy je do plastikowego pudelka, dorzucimy torebkę suszonych owoców i będziesz miał sie czym dzielić.

A dokąd sie wybieracie?

- Na łąkę. Pani  powiedziała, że pojedziemy autobusem do ostatniego przystanku i kawałek przejdziemy piechotą.

- I bardzo dobrze  - ucieszyła się mama. - Trochę ruchu wam się przyda.

Jazdą autobusem najbardziej zachwycony był Oskar, którego rodzice codziennie przywozili do przedszkola samochodem. Przez całą drogę gadał, śpiewał, wygłupiał się z kolegami i podjadał smakołyki, które mama spakowała mu do plecaka.

- Dalej pójdziemy na piechotę - oświadczyła pani, na ostatnim przystanku.

- Abyśmy się nie nudzili, proponuję marsz w rytmie naszych przedszkolnych przebojów. Trzy , cztery zaczynamy: Gdzie strumyk płynie z wolna, rozsiewa zieleń maj....

Olek nawet nie przypuszczał, jak bardzo takie wspólne śpiewanie pomaga wędrować. Nawet sie nie obejrzeli, a już byli na miejscu.

- Jak tu ślicznie ....- westchnęła Zuzia.

Faktycznie, rozgrzana słońcem łąka pachniała cudnie, słoneczko przyświecało, pszczoły bzyczały....Pani rozłożyła  na trawie wielki koc, a na nim obrus w kratkę i papierowe talerze.

-  Proponuję,  abyśmy wyjęli z plecaków wszystkie smakołyki, a potem częstowali się tym, na co kto ma ochotę.

Z początku  niektórzy ociągali sie trochę, ale kiedy Zosia poukładała na talerzach drożdżówki z makiem , Bartek orzechowe chrupki, a Zuzia pachnące jabłuszka, wszyscy po kolei opróżnili plecaki.

- Ciekawe że na świeżym powietrzu wszystko smakuje lepiej - pomyślał Olek, pałaszuje  z apetytem zwykłe słone paluszki przyniesione przez Magdę.

- A teraz możecie sie pobawić - oznajmiła pani, gdy na trawie nie pozostał już  żaden ślad po tygryskowej uczcie.

Kasia z Oliwką natychmiast pobiegły zbierać kwiatki, z których postanowiły upleść sobie wianki. Ania, Malwina i Dominika bawiły sie w zgadywanki. Konrad  z Bartkiem napompowali piłkę plażowa i zaczęli grać, a Olek , Adaś i Kuba położyli sie na kocu i obserwowali wędrujące po niebie obłoki.

- Patrzcie , ten duży wygląda jak motyl - skojarzyło się Adasiowi.

-  A ten mniejszy jak zając - zauważył Kuba. - O, jak mu sie wydłużyły uszy...Trzeci obłoczek nie przypominał kształtem żadnego zwierzaka.

- Ani to żaba, ani to ślimak - mruczał pod nosem Olek. - Już wiem !- wykrzyknął nagle. - To jest SMOK, KTÓREGO NIE WIDAĆ, bardzo groźny i podstępny. Skrada sie po cichutku, a jego obecność zdradzają lekko poruszające się trawy.

Ledwo wypowiedział te słowa, łąka zafalowała gwałtownie.

- Ratunku! - wrzasnął Adaś, zrywając sie na równe nogi, a Kuba na wszelki wypadek, schował sie za Olka.

- Spokojnie , to tylko wiatr. ...- próbowała uspokoić chłopców pani.

- Na ....na pewno? - wyjąkał ciężko przestraszony Adaś.

- Oczywiście! - usłyszał.

- A ja wcale nie byłbym tego taki pewien - szepnął do Kuby Olek, nie spuszczając oczu z rozkołysanych traw.

ROZMOWA NA PODSTAWIE OPOWIADANIA I ILUSTRACJI W KSIAZCE.

Książka (s.70-71)

- co można robić podczas pobytu na łące?

- jakie zwierzęta można spotkać na łące?

Karta pracy, cz. 2, nr 48-49

- dziecko ogłada obrazek, mówi co dzieje sie na łące w maju,

- łączy fragmenty obrazka znajdujące sie na dole karty z ich miejscem na obrazku,

- nazywa zwierzęta na obrazkach i dzieli ich nazwy rytmicznie na sylaby.

BĘBENEK     -  zabawa rozwijająca sprawność ruchową.

Dziecko porusza sie zgodnie z rytmem dźwięków instrumentu.

- maszeruje, biega drobnymi kroczkami, unosi ręce w górę, wykonuje poskoki obunóż.

Podczas przerwy w muzyce przechodzi do przysiadu.

ZAJECIA UMUZYALNIAJACE PRZY PIOSENCE - NA MAJOWEJ ŁĄCE.

CWICZENIE ODDECHOWE.

Na środku stołu znajduje sie staw - wycięty z brystolu, przyklejony taśma. Dziecko ma przed sobą wycięta z zielonego papieru żabki. Stara się je przenieść do stawu za pomocą słomki.

KTO MIESZKA NA ŁACE     -     ćwiczenie artykulacyjne.

Dziecko swobodnie maszeruje. Na wybrany dźwięk zatrzymuje się. Rodzic unosi wybrana przez siebie sylwetę , lub mówi nazwę zwierzątka.

Dziecko naśladuje dźwięki wydawane przez zwierzątko.

CZYJ TO GLOS ?     -     ćwiczenie rozwijające słuch.

Przypominamy dziecku charakterystyczne odgłosy mieszkańców łąki.

Następnie naśladujemy głos dowolnie wybranego zwierzątka mieszkającego na łące (Pszczoła, ptaka, żaby, bociana). Dziecko odgaduje jego nazwę.

"NA MAJOWEJ ŁACE"     -     zabawa przy piosence.

 

                                                                                                                             Dzieci:

  1. Zielona żabka, bocian , skowronek,                                 wykonują ruchy charakterystyczne dla danego                                  zając, motylek, kilka biedronek                                         zwierzątka,

tańczą na łące, skaczą fruwają                                                 klaszczą w rytmie ćwierćnut

i na swój koncert nas zapraszają.                                            w podskokach przechodzą do koła,

Ref: Kum, kum, kle, kle, kle.                                                     zwracają sie przodem do środka koła,

cyt, cyt, rech, rech!                                                                      wyciągają naprzemiennie: raz lewą, raz prawą

Na łące słychać wesoły śpiew!                                                   nogę,   

Kum, kum, kle, kle, kle.

Cyt, cyt, rechu, rech!

Na łące słychać wesoły śpiew!

  1. Na maku usiadł mały motylek,                                         podają sobie ręce w parach,

potem z biedronką tańczył przez chwilę.                             stają w okręgu, wykonują krok do siebie, krok

Zając i świerszcze skaczą po trawie,                                      krok do siebie, 

dużo radości jest w tej zabawie.

Ref.: Kum, kum, kle, kle, kle...

 

 

Data dodania: 2020-05-11 21:58:06
Data edycji: 2020-05-11 22:06:04
Ilość wyświetleń: 438
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej