WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

12.04.2021 PRACA ZDALNA - WARTO BYĆ DOCIEKLIWYM

12.04.2021 PRACA ZDALNA - WARTO BYĆ DOCIEKLIWYM

TEMAT TYGODNIA: MALI ODKRYWCY (12.04 – 16.04.2021)

Tematy dni: 1. Warto być dociekliwym , 2. Podróż w Kosmos, 3. Jak zostać astronautą, 4. Na nieznanej planecie; 5. Budujemy Układ Słoneczny

 

Temat dnia: Warto być dociekliwym

Cele: rozwijanie sprawności fizycznej; wprowadzenie pojęcia dociekliwość rozumianego jako chęć dowiedzenia się i zrozumienia jak najwięcej; rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi i formułowania pytań; rozwijanie percepcji słuchowej dzieci; kształtowanie postawy ciekawości, otwartości i chęci poznawania oraz odwagi w zadawaniu pytań.

Proponowane zadania dla dzieci na dzisiaj:

  1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:https://www.youtube.com/watch?v=vkwzFVN2Bds

  2. Tak czy nie” – zabawa na koncentrację uwagi.

    Rodzic kieruje do dziecka zdanie będące stwierdzeniem, np.: W zimie chodzimy w sandałkach. Wakacje są latem. Pszczoły jedzą miód. Dziecko ma zareagować słowem tak lub nie. Jeśli jego odpowiedź będzie poprawna, wymyśla nowe zdanie, które mówi do rodzeństwa lub innego członka rodziny. Jeśli nie, zabawę prowadzi dalej rodzic.

  3. Strażnik skarbu” – zabawa językowa.

    Rodzic – Strażnik Skarbu, chowa dowolny przedmiot w pokoju do pudełka (skrzyni skarbów) tak, by dzieci nie widziały, co to jest. Dzieci mają za zadanie odgadnąć nazwę schowanego przedmiotu dzięki zadawaniu pytań, na które chowający odpowiada tylko TAK lub NIE. Gdy odgadną, Strażnik Skarbu wyznacza członka rodziny i zabawa toczy się dalej. Dla utrudnienia warto wprowadzić zasadę, że można zadać maksymalnie 10 pytań. Jeśli w tym czasie dzieci nie odgadną, Strażnik Skarbu sam podaje nazwę przedmiotu

  4. Tajemnicza kałuża” Joanna M. Chmielewska – rozmowa o dociekliwości na podstawie opowiadania (załącznik nr 1)

    Po wysłuchaniu opowiadania rodzic ustala, czy wszystkie słowa były dla dzieci zrozumiałe, np. pogotowie wodociągowe. Jeśli nie, grupa wspólnie wyjaśnia ich znaczenie. Następnie dzieci odpowiadają na pytania: Co Laura lubiła robić najbardziej? Jaka według was była Laura? Co zaobserwowała dziewczynka pewnego deszczowego dnia? Co się wtedy stało? Jak udało się zaradzić przykremu zdarzeniu, kto pomógł? Dlaczego tak szybko została odkryta awaria? Co to jest dociekliwość? Czy to dobrze być dociekliwym? Dlaczego? Jak zachowuje się ktoś dociekliwy?

  5. Kolorowe kałuże” – zabawa ruchowa z elementem skoku.

    Na dywanie leżą w szeregu krążki gimnastyczne (można wyciąć z papieru) w odległości ok. 30–40 cm jeden od drugiego. Dzieci stoją przed pierwszym z krążków. Poruszają się skokami do przodu – dzieci starsze nad krążkiem robią zeskok, stawiając nogi w rozkroku, a pomiędzy krążkami robią zeskok, łącząc stopy. Dzieci młodsze skaczą cały czas obunóż, raz do krążka, raz pomiędzy nimi.

  6. Zadania w kartach pracy:

    Dzeci 6 letnie: KP3.24–25 – wypowiedzi na temat ilustracji, odszukiwanie przedmiotów, czytanie nazw

    Dzieci 5 letnie: KP3.20–21 – kształtowanie poczucia wartości związanej ze zdobywaniem wiedzy

    Miłej zabawy:)

 

Data dodania: 2021-04-09 12:27:23
Data edycji: 2021-04-11 20:26:55
Ilość wyświetleń: 365
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej