WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

11.05.2020 MOJE ULUBIONE KSIĄŻKI

11.05.2020 MOJE ULUBIONE KSIĄŻKI

Temat dnia: MOJE ULUBIONE KSIĄŻKI

 

  • Zestaw ćwiczeń porannych:
  • „Niedźwiadki obudziły się z zimowego snu” – zabawa z elementem czworakowania. Dzieci – niedźwiadki – czworakują po całej sali. „Niedźwiadki wygrzewają się na słonku” – leżenie na plecach, machanie uniesionymi nogami i rękami. 
  • „Bocian na łące” – zabawa ożywiająca. Dziecko biega swobodnie. Na sygnał gwizdka przyjmuje pozycję bociana – staje na jednej nodze, druga noga jest zgięta w kolanie, ramiona rozłożone na boki. Dziecko stoi w tej pozycji 5 sekund, po tym czasie ponownie zaczyna biegać. 
  • „Skaczące żabki” – zabawa skoczna. Dziecko naśladuje skoki żab. Na sygnał gwizdka siada w siadzie skrzyżnym i naśladuje rechot żab. Na kolejny sygnał ponownie zaczyna skakać. 
  • „Obserwujemy bociana” – ćwiczenia tułowia. Leżenie na brzuchu, nogi przyklejone do podłogi, dzieci z palców robią „lornetkę", odrywają łokcie i obserwują bociana spacerującego po łące, tak by go nie spłoszyć.
  • „Tęcza” – siad skrzyżny. Dzieci trzymają wyprostowane ręce nad głową, plecy proste, Robią skłony w bok, raz w prawo, raz w lewo – po deszczu pojawiła się tęcza.

 

  • ,,Strażnik książek” - poproś rodziców o przeczytanie opowiadania, a następnie spróbuj odpowiedzieć na poniższe pytania.

„Strażnik książek” - Magdalena Zawadzka 

W ogromnym zamku mieszkał tajemniczy czarodziej. Ludzie mawiali, że to najmądrzejszy człowiek na świecie i zawsze potrafi znaleźć radę. Pewien rybak, z którego śmiano się we wsi, że jest najgłupszy ze wszystkich rybaków, postanowił udać się do niego i poprosić o pomoc. 

- Skoro jest taki mądry to na pewno wie, jak przestać być głupim powiedział rybak i wyruszył w drogę. Wędrowali wiele dni aż dotarł do wielkiego zamczyska o ostrych wieżach i grubych murach. Zapukał w bramę. 

- Kto tam? - odezwał się jakiś głos. 

- To ja! Chcę wejść, wpuść mnie! - zawołał rybak. 

- Nie jesteś zbyt grzeczny, idź sobie - odparł głos. Rybak zanocował w lesie i wrócił rano. Znów zapukał i znowu usłyszał; 

- Kto tam?

 - Proszę, wpuść mnie! Wtedy brama otworzyła się ze zgrzytem, a na progu stanął czarodziej we własnej osobie. 

- Witaj, wejdź proszę i powiedz, co cię sprowadza. Rybak podziękował i opowiedział o swoim zmartwieniu. Czarodziej uśmiechnął się i zaprowadził gościa do głównego holu. Pod ścianami stały niezliczone regały, na których były miliony książek. 

- Oto rada na Twój kłopot-powiedział czarodziej. Rybak nie mógł uwierzyć, że na świecie istnieje tyle książek.

  • Dlaczego rybak postanowił odszukać czarodzieja? Dokąd czarodziej zaprowadził rybaka i jaką dał mu radę?
  • Co zrobił rybak?
  • Jak zakończyła się ta historia?
  • Dlaczego powinno się czytać książki?
  • Dlaczego ważne jest, aby umieć dobrze czytać?
  • Do czego służą książki?

 

  • „F jak fala” – w załączniku nr 1 znajduje się plansza z prezentacją litery f, F. Proszę aby dziecko: 
  • wskazało ilustrację;
  • podzieliło wyraz na sylaby i wyklaskało słowo zgodnie z modelem sylabowym: fa-la;
  • policzyło sylaby w wyrazie;
  • wskazało  na planszy model głoskowy wyrazu z pól niebieskich (spółgłoski) i czerwonych (samogłoski);
  • podzieliło słowo na głoski i przeliczyło je; 
  • napiszcie literę F,f palcem na dywanie i w powietrzu. Zwróćcie uwagę na kierunek pisania litery oraz na jej miejsce w liniaturze. 

 

  • „Gdzie jest f?” – do zabawy potrzebne będzie: kartka papieru formatu A4, kółka w dwóch kolorach, można zastąpić je np. klockami. Poproś rodziców aby wymienili słowa, które zawierają głoskę f – na początku, w środku lub na końcu. Waszym zadaniem jest ułożenie na kartce tyle kółek, ile głosek mają te słowa. Poproszę, abyście w miejsce głoski f użyły innego koloru kółka lub klocka. Proponowane słowa: fotel, farba, flaga, foka, kufer, lufa, telefon, kartofel, żyrafa, elf, fotograf, klif, gryf.

 

  • „Ulubiona książka” zachęcam dzieci, by zastanowiły się, jaka jest ich ulubiona książka, kto jest jej głównym bohaterem. A następnie spróbujcie narysować.

 

  • Praca z KP4.5a – rozwijanie sprawności grafomotorycznej, ćwiczenie umiejętności analizy głosek. (Załącznik nr 2)

 

  • Praca z KP4.5b – rozwijanie umiejętności identyfikowania litery F, f, rozwijanie sprawności motoryki małej. (Załącznik nr 2)

 

 

Data dodania: 2020-05-11 11:39:14
Data edycji: 2020-05-11 11:48:43
Ilość wyświetleń: 396
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej